Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaistun paleluongelmaan. Mä oon yleensä se, joka kekkuloi läpi talven t-paidassa, ja vaikka tykkään neuloa villasukkia niin en tykkää käyttää niitä. No, nyt on tullut käyttöä hetkittäin, ja neulevaatteet on kaivettu kaapin perältä. Osittain menee varmasti vuodenajanpiikkiin, mutta ei kyllä kokonaan. Palelu tulee kans aalloissa, en ole havainnut mitään logiikkaa palelukohtauksissa, en mitään triggereitä. Mutta ihan kivalta tuntuu, että raskaudesta kertoo edes jokin oire eikä vain viivat tikussa. Muuten on kyllä aika oireetonta toistaiseksi. Suolaa, valkosipulia ja yleisesti vahvoja makuja tekee mieli (vielä).
Tuli muuten tästä mieleen, että mun ei tee mieli oikein mitään epäterveellistä, ei makeita (oon sokerihiiri, rakastan karkkia) eikä suolasia (sipsit sun muut yleensä aina uppoais)! Mun tekee mieli hedelmiä, mut en tiä onko tää nyt "mieliteko" vai ihan vaan semitietoista toimintaa et yrittää saada kaikki maholliset vitamiinit sun muut vauvaa varten..

Mulla ei myöskään tee mieli mitään herkkuja (ei suolaista eikä makeaa) vaikka yleensä oon aika perso kaikille herkuille ja vaan hyvällä itsekurilla pystyn pitämään määrät kohtuudessa 🤣 Mut toisaalta mun ei kyllä tällä hetkellä tee mieli syödä oikeastaan mitään, joten johtuukohan vain siitä 🙄 mua ei sinänsä yhtään haittais, jos herkkuhimot pysyisi poissa, mutta normiruokahalu ois kiva saada takaisin...

Huh tulipa nukahdettua hurjan "pitkän ja raskaan" 5h työpäivän jälkeen keskellä päivää sohvalle :rolling: tietysti palelun saattelemana, eli villapaita + villaneule, paksut housut, normaalit sukat ja villasukat kombolla.
Naureskelen tyhmille jutuille väsyksissä, kuten äsken repesin kun pähkinäpussin kyljessä luki, että saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää :rolling::rolling: todella toivon että sisältää, kun sen takia tän pussin ostin :tears:

Täälä myös hirvee palelu ja väsy sitäkin kamalampi. Mä inhoon nukkua päikkäreitä, mutta nyt on ollut pakko päivisin hetki nukkua.. 😴

Mulla on taas ollut ajoittaista vuotelua. Vaaleanpunainen tulee varmaan kuivilta ja ärtyneiltä limakalvoilta, mutta pari kertaa on tullut rusehtavampaakin vuotoa. Pyyhkäisyvuotoa onneksi vain toistaiseksi. Kyllä se aina varpailleen saa, vaikka esikoisestakin tätä alkuraskauden vuotelua oli. Ehkä se vaan on mulle ominaista. Tsemppiä muillekin, jotka tätä kokevat, koitetaan olla liikoja stressaamatta. Aika näyttää...

Mä oon taas täällä hereillä keskellä yötä, ollut kohta jo tunnin. Turhauttaa, kun oon niin väsynyt, mutta sit en kuitenkaan saa nukutuksi 😓 jos kellään on mitään vinkkejä tähän (eli miten sais uudestaan unen päästä kiinni), otan kiitollisena vastaan. Ei oo aiemmissa raskauksissa ollut lähellekään näin pahaa tämä unettomuus alkuraskaudessa...

Mä oon taas täällä hereillä keskellä yötä, ollut kohta jo tunnin. Turhauttaa, kun oon niin väsynyt, mutta sit en kuitenkaan saa nukutuksi 😓 jos kellään on mitään vinkkejä tähän (eli miten sais uudestaan unen päästä kiinni), otan kiitollisena vastaan. Ei oo aiemmissa raskauksissa ollut lähellekään näin pahaa tämä unettomuus alkuraskaudessa...

Mulla oli viime raskaudessa Lergigan käytössä. Se auttaa nukahtamaan uudestaan 😊 siitä on kahta versiota, sellaista, joka auttaa pahoinvointiin, jota syödään päivällä (comp) ja sit illalla ennen nukkumaanmenoa syötävä Lergigan, joka auttaa nukahtamaan 😊 näihin tarvii siis reseptit. Mulla neuvolalääkäri antoi, oli tosin myös muita oireita, joihin sitä tarvitsi, mutta vaikea nukkua oli yksi niistä, mutta avaan niitä muita mielummin salaisella puolella.

Onko kellään muulla vaivana päänsärkyä? Tai migreeni? Nyt jo kolmas päivä päänsärkyä ja muuta ei voi ottaa kuin panadolia… alkaa mieli mustumaan kun sattuu koko ajan :(
Minulla oli n viikko sitten pää kipeänä monta päivää putkeen. Yhtäkkiä se meni ohi. Toivottavasti sinullakin menee pian. Tsemppiä!

Mulla oli viime raskaudessa Lergigan käytössä. Se auttaa nukahtamaan uudestaan 😊 siitä on kahta versiota, sellaista, joka auttaa pahoinvointiin, jota syödään päivällä (comp) ja sit illalla ennen nukkumaanmenoa syötävä Lergigan, joka auttaa nukahtamaan 😊 näihin tarvii siis reseptit. Mulla neuvolalääkäri antoi, oli tosin myös muita oireita, joihin sitä tarvitsi, mutta vaikea nukkua oli yksi niistä, mutta avaan niitä muita mielummin salaisella puolella.
Kiitos paljon vinkistä! 🙏

Mulla oli ekassa raskaudessa aivan järkyttävät uniongelmat yli puolen vuoden ajan, mutten saanut niihin mitään oikeaa apua, vaikka kuinka anoin. Mulle vaan sanottiin, ettei raskaana olevalle ole mitään lääkettä mitä vois määrätä. Sit vähän myöhemmin kuulin mun naapurilta, joka oli osin samaan aikaan raskaana (mutta tuli vajaa puoli vuotta perässä), että kun hönellä oli viimeisen kuukauden ajan uniongelmia niin oli heti saanut siihen jotkut lääkkeet. Olin ihan 🤯 Ja me oltiin sentään saman neuvolan asiakkaita, joskin eri lääkäri ja hoitaja.

Moi! Voiko raskausoireet oikeasti vaihdella näin; viimeinen viikko ollut ihan järjetöntä etomista ja elänyt kuin sumussa kun niin väsyttää. Tänään aamulla kun heräsin, eipä etonutkaan. Aamupalan jälkeen minimaalinen pieni kuvotuksen tunne, mutta siinä se. Olen myös selkeästi energisempi tänään. Tänään palelee, ihan sellainen syväjää. Eilen vuoteli taas hieman enemmän, joka tosin taas hiljalleen vähentynyt. Toki ei ole loppunut ollenkaan missään vaiheessa.

Ruokahimoista sen verran, että hiilaria kiitos 🤤 Tosi vaikea ollut saada mitään lihaa alas. Tänään tosin sekin uppoaa...

Moi! Voiko raskausoireet oikeasti vaihdella näin; viimeinen viikko ollut ihan järjetöntä etomista ja elänyt kuin sumussa kun niin väsyttää. Tänään aamulla kun heräsin, eipä etonutkaan. Aamupalan jälkeen minimaalinen pieni kuvotuksen tunne, mutta siinä se. Olen myös selkeästi energisempi tänään. Tänään palelee, ihan sellainen syväjää. Eilen vuoteli taas hieman enemmän, joka tosin taas hiljalleen vähentynyt. Toki ei ole loppunut ollenkaan missään vaiheessa.

Ruokahimoista sen verran, että hiilaria kiitos 🤤 Tosi vaikea ollut saada mitään lihaa alas. Tänään tosin sekin uppoaa...
Hyvin voi oireet vaihdella paljonkin. 😊

Hiilarihimo on täälläkin hirmuinen, ekassa raskaudessakin parhaiten maistui paahtoleipä ja nuudelit. Eilen oli pakko jättää makaronilaatikko väliin kun jauheliha ällötti. 😅

Sieltä se etova olo jälleen nosta päätään näin iltaa kohden 🤢 @Nuppune Mulla oli just tällä viikolla ekan kerran pitkään aikaan migreeni ja seuraavanakin päivänä särki vielä pää 🥴

@Sanmarka Ja hei paahtoleipä on parasta nyt 🤤 yritän tehdä siitä terveellisempää kurkulla ja tomaatilla 🙈 myös semituliset nuudelit toimii.

Mulla on niin tyttö -olo tästä. Esikoinen on poika ja silloin söin vaan nektariineja ja porkkanoita 😅

Riittääkö muilla happi? Olin just nopeatempoisella tanssitunnilla, jolla oon käynyt jo pitkään, ja nyt tuntui että pökrään ihan just 😅 Tiistaina samaisella tunnilla oli jo aika hengästynyt olo, mutta tänään alkoi ihan todella huimaamaan. Onneksi siellä ollaan kuntoilumielessä ja on tosi rento meininki, eli ihan omalla teholla saa tehdä. Mä vaan oon tottunut tekemään aika täpöllä 😁

Ei oo riittäny happi täälläkään. Nyt en kyl oo oikeen liikkunutkaan mut siinä ihan ekoilla viikoilla hengästytti ihan uskomattomasti. Kevyt pyöräily tasaisella tuntui ettei saanut happea ollenkaan.

Mulla happi tuntuu vielä riittävän, mutta välillä huimaa, etenkin jos verensokeri pääsee yhtään alemmas. Lisäksi omituisia sydämentykytyksiä, siis sydän hakkaa muutaman sekunnin ajan tosi nopeasti, ja sit taas rauhottuu 🤷‍♀️
(4+3)

5+1 ja nyt tuntuu että taas mennään. Viimeksi aloin oirehtia viikon myöhemmin, mutta nyt ei meinaa pysyä hereillä ja paleltaa ihan vietävästi. Ruoka tökkii, ei varsinaisesti ällötä. Paino on noussut jo 3kg, samanlaisen turvotuksen sai esikoinenkin aikaan heti kun plussasin.

Oon tässä potenut viime viikonlopusta asti korvaa ja kävin sen jo huuteluttamassakin hoitajan luona. Se ei oo kyllä kummentunu miksikään nii oon alkanu miettiä, että johtuuko tuo tästä raskaudesta. 😅 Enkä tietenkään sitte myöskään kuule sillä kunnolla mutta sitte taas tietyt äänet särisee, joka ärsyttää kaikkein eniten. 🥴

Takaisin