Oireita

Mua väsyttää ihan todella paljon. Tänään nukutin esikoisen toisille päikkäreille vaikka hän ei niitä varsinaisesti enää nuku, kun tarvitsin hetken lepoa ja mies ei ollu kotona... Etominen on myös alkanut🫤

Viime raskaudessa oli himo maidon juomiseen ja niin myös nytkin. Ayran-jogurttijuomaa tulee kans juotua. Viime viikolla leivoin suklaakeksejä kun oli niin kova himo niihin😁
 
Mulla on nyt ollut myös lievää pahoinvointia päivällä ja illalla. Ajoittain koskee alavatsaa, mutta kipu on lievää. Ja armoton väsymys on myös alkanut, mitä ei yhtään paranna yöheräilyt. Univaikeudet oli eka oire, josta osasin alkaa raskautta kunnolla epäillä. Toivottavasti tää tästä tasoittuu, esikoisen ajalta mulla on suorastaan traumat unettomuudesta, josta kärsin viimeiset puoli vuotta raskaudesta saamatta mitään apua neuvolasta. Mut noin muuten siis aika lievät oireet, en voi valittaa. Pikemminkin oireet on osoitus raskauden jatkumisesta, niin oon niistä jopa vähän kiitollinen. Paitsi tiputteluvuodosta, jota mulla on myös ollut vähän, se säikäyttää joka ikinen kerta, vaikka samaa on ollut myös aiemmissa raskauksissa (kaksi onnellisesti päättynyttä raskautta ja yksi km).
 
Oireet on joko vähentyneet tai sitten ne ei tunnu enää niin "jännältä" kuin plussaamisen aikoihin, eikä niitä siksi niin noteeraa. 😀

Mutta viikonloppuna alkoi tulla viitteitä pienestä etomisesta. Huomasin, että jos kerkeää tulla liian nälkä, tulee sellainen olo kuin ois mahatauti iskemässä ja ei saata syödä kuin jukurttia. 🙈

Rv 5+4
 
Täällä vaan oireet vähenee. Nyt ei ole tuntunut enää pienintäkään kipuilua rinnoissa. 😔 Onneksi tällä viikolla on jo varhaisultra!
Mulla ekassa raskaudessa oli rinnoissa kipuja tosi vähän aikaa, katosivat yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Ja raskaus meni hyvin! Nyt ei ole olleet rinnat kipeät lainkaan (tänään 4+4), mutta se johtunee taaperon aktiivisesta imettämisestä, kun rinnat on jo valmiiksi maitomoodissa. Kaikki on yksilöllistä, muista se! 😊
 
Hei muistakaa, että oireet eikä oireettomuus kerro yhtään mitään siitä mikä tilanne kohdussa on. 💜 Toki itsekkin niitä oireita etsiskelee ja huolettaa moni asia.
Niin alku taipaleella kun ollaan niin sekä oireet, oireettomuus ja niiden vaihtelu on täysin normaalia 😘
 
Väsymys on niin kova, että taas kesken (etä)työpäivän vaakatasossa sohvalla viltin alla. Muuten melko lievät oireet edelleen, välillä pientä etomista ja nurinkurisesti pohjatonta nälkää: tekisi mieli syödä ranskalaisia, sipsejä, pizzaa ja kaikkea epäterveellistä. Ehkä pakko woltata kohta mozzarellatikkuja. 😅 Lukemani perusteella tämä ennustaisi poikaa…
 
Huono olo tulee täällä joko jos on liian kauan edellisestä ruokailusta tai jos tulee syötyä liikaa. 😅 Viikossa jo annoskoko pienentyny aika paljon. Rinnoissa ei toistaiseksi vielä mitään tuntemuksia, viime raskaudessa oli nännit jonkin aikaa ihan hirveen kipeet. Vaikka sitä tietää että oireet tai oireettomuus ei kerro mitään, on ihan helpottavaa että raskaudesta on jotain muutakin merkkiä kuin positiivinen raskaustesti. 😊
 
Mä unohdin aikaisemmasta oireluettelosta rintojen arkuuden sekä ummetuksen. Jälkimmäinen on mulle kyllä niin tyypillinen raskausajan vaiva – ekoista viikoista synnytykseen saakka. Luumut vaan heti käyttöön 🙈 mut siis tää nännien arkuus on uutta ja inhottavaa, kun edelleen imetän taaperoa kerran päivässä. Ennen se oli yks päivän parhaista hetkistä, mutta nykyään menee hammasta-purren. Tytölle hetki on niin tärkeä, etten millään haluaisi ihan vielä lopettaa 😢 edellisen raskauden aikana imetin esikoista vielä n. 4-5. kuulle saakka (jolloin poika oma-aloitteisesti lopetti).
 
olen tavallisesti huono valittamaan ja koko esikoisen raskausaikana en tainnut ikinä keksiä huonoa sanottavaa voinnista, mutta kyllä ottaa koville tämä jatkuva huonovointisuus 🥲 onneksi tänne voi turvallisesti vähän valittaa vaikka onnellinen raskaudesta ja jopa niistä oireistakin on yhtäaikaa. vielä ei ole tarvinnut oksentamaan mennä mutta lähellä se oli viime yönä, kun esikoinen valvotti ja ehti yöllinen nälkä yllättää. ei voi kuin toivoa että tämä joskus helpottaa 🫠
 
olen tavallisesti huono valittamaan ja koko esikoisen raskausaikana en tainnut ikinä keksiä huonoa sanottavaa voinnista, mutta kyllä ottaa koville tämä jatkuva huonovointisuus 🥲 onneksi tänne voi turvallisesti vähän valittaa vaikka onnellinen raskaudesta ja jopa niistä oireistakin on yhtäaikaa. vielä ei ole tarvinnut oksentamaan mennä mutta lähellä se oli viime yönä, kun esikoinen valvotti ja ehti yöllinen nälkä yllättää. ei voi kuin toivoa että tämä joskus helpottaa 🫠
nyt tosiaan viikkoja oman arvion mukaan 6+6
 
En tiedä johtuuko vain väsymyksestä vai onko itsessäänkin raskausoire, mutta palelen niin vietävästi, etten esim. suihkussa haluais käydä ollenkaan.

Mulla on myös pirun kylmä, etenkin iltaisin! Ei meinaa malttaa riisua että pääsee peiton alle, ja sielläkin on kylmä. Normaalisti nukun alushousuilla, mutta nyt toppi päällä ja villasukat jalassa ja ylimääräinen viltti peiton päällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja tietty kun aamuyöllä alkaa heräilemään, niin on kuuma..
 
Samaistun paleluongelmaan. Mä oon yleensä se, joka kekkuloi läpi talven t-paidassa, ja vaikka tykkään neuloa villasukkia niin en tykkää käyttää niitä. No, nyt on tullut käyttöä hetkittäin, ja neulevaatteet on kaivettu kaapin perältä. Osittain menee varmasti vuodenajanpiikkiin, mutta ei kyllä kokonaan. Palelu tulee kans aalloissa, en ole havainnut mitään logiikkaa palelukohtauksissa, en mitään triggereitä. Mutta ihan kivalta tuntuu, että raskaudesta kertoo edes jokin oire eikä vain viivat tikussa. Muuten on kyllä aika oireetonta toistaiseksi. Suolaa, valkosipulia ja yleisesti vahvoja makuja tekee mieli (vielä).
 
Ihan hirveää palelua kyllä täälläkin 😂 @Sonsku

Nyt kun kuudennella viikolla niin alkanut samanlainen pahoinvointi kuin esikoisesta, koko päivän kestävä semmonen olo et kohta pitää mennä oksentamaan mut ei onneksi kuitenkaan oo tarvinnut.. Eilen illalla ruokakaupassa käynti kyllä puhallutti 🥹
 
Takaisin
Top