Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä heräsin tähän aamuun sellaisen kunnon etovan olon kanssa, heikottaa vähä 🫣 ja on myös jäätävä nälkä. Nyt vähä aamupala ja töihin. Mä en siis juurikaan harrasta aamupalaa.. Pakko nyt opetella!
Mäkään en ole aamupala ihmisiä joten pakko kans alkaa opetella!
Nukuin viime yönä melkein 12h unet ja aamulla oli vähän paha olo kun niin kauan edellisestä syömisestä ja helpotti heti kun väkisin söi jogurtin😅
 
Mulla oli muuten viime raskaudessa yöpöydän laatikossa pähkinäpussi, josta söin joka aamu muutaman pähkinän heti kun heräsin. Se vähän auttoi 😅 vinkiksi siis niille, joilla on pahoinvointia!

Täällä myös aika oireeton olo. Vähän ehkä nämnit arat jos oikein haluaa kuvitella, samoin väsyttää 🤔
 
Mä just pohdiskelin itsekseni että onko kaikilla muilla repäisykipuja, ennenkun tulin tänne. Onko muillakin? Mulla on ehkä 2-3 kertaa vihlaissut silloin plussan jölkeen, mutta ei sen jälkeen.

Ne ja kaikki muutkin oireet tuntuu hävinneen. Jos oikein kuvittlen, saan aikaiseksi jonkun pienen ällötys -olon, mutta muuten oon kyllä varmasti nyt niin oireeton kun voi olla 😅
Mulla on! 🙋‍♀️ On ollut molemmissa raskauksissa jo ennen plussaa yskiessä, aivastaessa ja nopeasti noustessa.

Ekassa olin lähes koko raskauden melkeen oireeton. Mahaa toisinaan nipisteli alkuviikolla ja viikot 6-12 himoitsin tulista ruokaa ja jaffakeksejä..ja sitten ihan lopussa meni sormista tunto 😅 oli vaikea uskoa että olen raskaana ja sikiöllä on kaikki hyvin, mutta kyllä silti raskaana olin ja siitä on taapero todisteena. 🤭 toivon että tämä menisi yhtä helposti, mutta ällötysoloja kyllä tulee jo toisinaan 🙄
 
Joo mä nään jo sieluni silmin miten yrjöän kaaressa jonohkin keittiön roskikseen tai toinen vaihtoehto juosta salin läpi asiakasvessaan... 🤣
Täälläki yksi joka työskentelee ruuan parissa..tänään aamulla paistoin pari pihviä hampparii, nii mietin et kauheeta sit kun alkaa kunnolla tekee pahaa 😂
Oon itse apsilla töissä, toki onneksi työ monipuolista. Nii varmasti tarpeen tullen pystyy olee poissa keittiöstä 🫣
 
Täälläki yksi joka työskentelee ruuan parissa..tänään aamulla paistoin pari pihviä hampparii, nii mietin et kauheeta sit kun alkaa kunnolla tekee pahaa 😂
Oon itse apsilla töissä, toki onneksi työ monipuolista. Nii varmasti tarpeen tullen pystyy olee poissa keittiöstä 🫣
Ruuan käry muuten etoi minua viime raskaudessa joten ei ollut kauhean mielekästä tosiaan olla keittiössä töissä 😅 Onneksi en ole enää!
 
Mä oon ollu tänään niiiiiin väsynyt vaikka yön nukuin hyvin, vois vaan torkahdella vähän väliä😴 harmi että taaperon kanssa se ei oikein onnistu, täällä on katsottu luvattoman paljon lastenohjelmia niin voi samalla vähän koomailla😅
 
Ruuan käry muuten etoi minua viime raskaudessa joten ei ollut kauhean mielekästä tosiaan olla keittiössä töissä 😅 Onneksi en ole enää!
Mäkin muistan, että en voinut edes avata jääkaappia oksentamatta, että tsemppiä vaan tosiaan ruuan kanssa työskentelevät. 😂 Tosin eihän kaikille tule sitä hajuällötystä.
 
Täälläkin hajut etoo ja mahassa velloo iltaa kohden 😅 lisäksi ruokaan liittyen joidenkin ruokien/ainesosien ajattelu aiheuttaa pahoinvointia. Mutta sitten samaan aikaan on nälkä 24/7, ihan sama mitä söi ja paljon söi, viimestään puolen tunnin päästä on olo kun ei ois syöny ikinä 😅 viime raskaudessa unettomat yöt alkoivat vasta 20+ viikoilla, mutta nyt on jo muutamana yönä saanut pyöriskellä aamuyön sängyssä 😵‍💫😵‍💫 jospa nämä helpottas, etenkin unettomuus koska muuten pitkiä päiviä 1,5v taaperon kanssa tiedossa 😅
 
Täälläkin hajut etoo ja mahassa velloo iltaa kohden 😅 lisäksi ruokaan liittyen joidenkin ruokien/ainesosien ajattelu aiheuttaa pahoinvointia. Mutta sitten samaan aikaan on nälkä 24/7, ihan sama mitä söi ja paljon söi, viimestään puolen tunnin päästä on olo kun ei ois syöny ikinä 😅 viime raskaudessa unettomat yöt alkoivat vasta 20+ viikoilla, mutta nyt on jo muutamana yönä saanut pyöriskellä aamuyön sängyssä 😵‍💫😵‍💫 jospa nämä helpottas, etenkin unettomuus koska muuten pitkiä päiviä 1,5v taaperon kanssa tiedossa 😅
Ekassa raskaudessa muuten muistan että KEITETYN PERUNAN ajatteleminen teki pahaa 😂 Muuten en voinut pahoin. 😅
 
Mä oon ollu tänään niiiiiin väsynyt vaikka yön nukuin hyvin, vois vaan torkahdella vähän väliä😴 harmi että taaperon kanssa se ei oikein onnistu, täällä on katsottu luvattoman paljon lastenohjelmia niin voi samalla vähän koomailla😅
Tänään myös ollu superväsyny 🥱 kaksivuotiaan perässä vaan pitäis pysyä siitä huolimatta 😅 tänään onki sit ulkona pihatöitä puuhattu lähes koko päivä. Yllättävän paljon tuli tehtyä vaikka tuntu et vois vaan sohvalla maata. Otettiin kyllä välissä yhdessä parin tunnin päikkärit 😅
 
Mä en pystynyt perjantaina töissä haistelee yhtään lounaalla ollutta kalaruokaa, ja sitten kun minun piti tehdä sitä lisää kun muuten ois loppunu kesken. Se löyhkä oli kamala, turskan selkäfilettä oli. Eikä ollu siis pilaantunutta.. Mä en kestä yhtään sein tai turskan hajua.
 
Täälä oireina on tähän mennessä ollut
- paha/outo maku suussa, välillä se on enemmän metallinen ja välillä vaan outo
- tissien arastus
- aaltoilevaa etovaa oloa, tää vaihtelee tosi paljon päivien välillä
- päänsärkyä
- heräilyä pitkin yötä
- ajoittain mahassa "kuumotusta", alavatsalla vähän kuin kuukautismaista kramppailua ja paineen tunnetta
 
Jäi paperiin vähän verta..samanlainen tuhru kun viimeksi rv10 mutta pelottaa kyllä kamalasti koska ollaan niin pienillä viikoilla 😭
Onneksi se voi olla ihan normaalia 🙏
Vaikka tiedän, että ei tämä lohduta kun pelko iskee.
 
Takaisin
Top