Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuntuu pahoinvointi helpottaneen, tai ei ainakaan ole pariin päivään pahemmin ollut. Ruokahaluttomuus edelleen kyllä hyvinkin läsnä
 
Jostain syystä joka raskaudessa on ollut eri oireet aluksi. Tällä kertaa selkeimpänä on se, että rinnat ovat todella kipeät. Myös pahoinvointi on jo hieman ehtinyt nostaa päätään vaikka nyt on vasta 4+ menossa, ei ole koskaan ennen alkanut näin aikaisin. Menee kyllä toistaiseksi kuitenkin vielä syömällä ohi ja ruoka maistuu hyvin.
 
Täällä alkoi oireet samoin kuin edellisessä, eli hengästyminen ja repäisykivut ovat läsnä. Uutuutena aamupalan tarve ja yökötys jos syö/juo liikaa liian nopeasti. Tissit on kuin kumipallot ja viimeviikolla oli kiinnittymisvuotoa, joita ei myöskään ollut esikoisesta. Katsotaan mitä tästä kehkeytyy 😬
 
Mulla taas vaihteeksi muut oireet hävis, mutta pissalla kuitenkin juoksen edelleen päivisin. Ilman testejä ei varmaan tietäis olevansa raskaana.
Jatkuva pissalla juokseminen voi johtuu siitä kun juon päivisin paljon vettä. Vähintään 2l.
 
Ja ainiin kävin kyllä eilen jo ostamassa viime raskaudesta hyvinkin tutuksi tulleen laatikollisen pegorionia, alkaa jo ummettaa💩 vinkkinä että nyt oli Yliopiston apteekin oman merkkinen makrogoli hyvässä tarjouksessa kanta-asiakkaille. 50kpl laatikko oli yli 7€ alessa🤑 myös minisun mama vitamiinit oli muutaman euron alessa💊
Ostin minisun mamaa myös yliopiston apteekista, samalla viikolla kun plussasin rv3+6. Täytyy varmaan käydä hakee vielä yksi purkki jemmaan, kun hinta oli vain vähän päälle 14€ tarjouksessa. ☺️
 
Tsemppiä @Baskran! Toivottavasti vuoto on harmitonta. ❤️

Mä kävin juuri läpi esikoisen alkuraskauden oireita tuolta lasketun ajan ryhmästä. Itseasiassa aika samalta kuulostaa kuin nyt. Oksentelun voisi siis odottaa alkavan syyskuun alusta, jos sinne asti pääsen. 😅 Sitä kauhulla odotan.
 
Tsemppiä @Baskran! Toivottavasti vuoto on harmitonta. ❤️

Mä kävin juuri läpi esikoisen alkuraskauden oireita tuolta lasketun ajan ryhmästä. Itseasiassa aika samalta kuulostaa kuin nyt. Oksentelun voisi siis odottaa alkavan syyskuun alusta, jos sinne asti pääsen. 😅 Sitä kauhulla odotan.
Kävin kanssa lukemassa vanhoja kirjotuksia. Minulla oli ollut toisessa raskaudessa huonoa oloa vain öisin ja se oli loppunut rv 9 yhtäkkiä.😅 Koskaan en kuitenkaan ole oksennellut.
 
Toivottavasti @Baskran loppuisi vuoto ja olisi harmitonta 🩷 jos yhtään lohduttaa niin mä vuodin koko esikoisen raskauden ajan verta. Muistaakseni lopulta arveltiin, että johtui kuivista limakalvoista (vaikka kosteuttavat voiteetkaan ei auttaneet). Mutta oli mitä oli niin täysin terve poika syntyi 🩷
 
Täällä jäätävä paineen tunne alavatsassa ja sellainen kuplinta käy. Äkkiä kun liikkuu nii tuntuu vihlovaa kipua alavatsalla. Edellisestä raskaudesta 14v niin ei yhtään muista oireita, muutaku sen pahoinvoinnin 🫣
 
Tyttöraskauksissa on ollut paljon pahempi pahoinvointi, joten sen perusteella nyt on poikaraskaus. Ja pojan vuorohan se onkin, kun meillä on tyttö - poika -tyttö - poika - tyttö. Myös selkeä poikaraskauden merkki on se, että ei tee yhtään mieli makeaa!
 
Tyttöraskauksissa on ollut paljon pahempi pahoinvointi, joten sen perusteella nyt on poikaraskaus. Ja pojan vuorohan se onkin, kun meillä on tyttö - poika -tyttö - poika - tyttö. Myös selkeä poikaraskauden merkki on se, että ei tee yhtään mieli makeaa!
Haha! 😅 Mulla vain tyttöjä ja ei tosiaan ole ollut mitään merkittävää pahoinvointia kummassakaan. Ei kyllä vielä tässäkään. 🫣
 
Kaksi poikaa ja esikoisen kohdalla mikään ruoka ei pysyny sisällä, muistan kun kesken lounaansyönnin kotona sai juosta vessaan oksentamaan lohikeiton, sitten yks toinen kerta jääny hyvin mieleen kun oltiin auton renkaita vaihdattamassa ja evääksi oltiin ostettu kinkkujuusto croissantteja ja appelsiinituoremehua, sen jälkeen mentiin nepalilaiseen syömään niin ensimäisenä sai juosta ravintolan vessaan oksentamaan sen päivän aamupala.. Oksentelu tuli kuvioihin joskus rv +10. Esikoisen odotuksessa kaikki rasvainen maistui, hampparit, kebabit, pizzat, tortillat ym. Kuopuksen kohdalla sit taas ei niin rasvaiset ruuat ja kesällä kävin jatkuvaa ostaa herneitä ja mansikoita lähikaupan kojulta. Kuopuksen odotuksessa mun mielestä en oksennellu niin usein kun esikoisen.
 
Tsemppiä @Baskran! Toivottavasti harmitonta vuotoa 😟
Haha! 😅 Mulla vain tyttöjä ja ei tosiaan ole ollut mitään merkittävää pahoinvointia kummassakaan. Ei kyllä vielä tässäkään. 🫣
Liityn tähän vähäoireisten junaan, tosin poikaraskaus alla. Ei mitään pahoinvointia eikä oikein muitakaan isompia oireita. Yhdessä vaiheessa ei tehnyt mieli syödä muuta kuin tulista ruokaa ja jaffakeksejä, mutten voinut pahoin muustakaan, ei vain maistunut. 😅 tässä on nyt parina iltana tullut vähän ällö olo jos on syönyt ison annoksen kerralla, mutta muuten ei nytkään ainakaan vielä ällötä..
 
Ärsyttävää kun väsyttää ja pakko ottaa päiväunet, mutta joka kerta päiväunien jälkeen on pahoinvoiva olo. Jotenkin silloin korostuu se tunne.
 
Takaisin
Top