Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan rusehtava vuoto pyyhittäessä normaalia? Heräsin yöllä vessaan ja paperiin tuli vähän. Oon nyt 5+2. Ei mitään kipuja ja vuoto loppui
 
Nojoo, soitin neuvolaan tänään varasin samalla ensimmäisen neuvolakäynnin kuukauden päähän. Hän myös rauhoitteli, ettei huolissaan tarvisi olla joillain alussa pientä tiputtelu vuotoa ja se on ihan normaalia
 
Apuva, muistankohan edes kaikkia 😅 täytyy kyllä sanoa ettei mun oireet oo isommin arkeen vaikuttanut, vaikka kaikenlaista on ollu jo 😅

Nyt ois menossa 8. viikko ja ihan ekana mulla herkistyy nenä. Se on aika hämmentävää ku normaalisti heikko hajuaisti aistii ties mitä hajuja ja vielä aivan selkeästi. Niin hyvässä ku pahassa 😂 basilikan tuoksua imin sisään aivan taivaassa jo ennen kuukautisten poisjääntiä. Silloin tuli pieni aavistus, et oisko nyt viimein tärpänny.

Sitten tuli palelu! Sellainen luutkin kylmäävä palelu, johon ei auta viltit eikä peitot. Epäilen sen liittyvän siihen, et verenkierto lisääntyy kohdun ympärillä, ni ehkä se sit väheni muualla, ennen kuin verimäärä kasvoi. Lääkäri en kyllä ole, mut näin olen ajatellut 😅

Kiukkuisuus ja pahoinvointi on tässä raskaudessa uutta verrattuna ensimmäiseen. Puuöljy sai jo melkein oksentamaan.

Ruokahaluttomuus, vaikka on nälkä. Ruokahimoina hampparit, tuote- ja sulatejuusto 😂 vaihtelevasti kylläkin, välillä ei iske ollenkaan.

Kamala turvotus ja maha sekaisin jatkuvasti. Hengästyn tosi helposti 😮‍💨

Kohdun kasvukipuja on ollut. Ekalta kerralta en ainakaan muista sellaisia.

Väsymys on jatkuvaa, vaikka ei oo niin paha kuin esikoisen kanssa. Silloin esikoista odottaessa toki elämänrytmi oli erilainen ja vapaapäivänä sai nukkua pitkään tai vaikka kolmet päikkärit, mut nyt taaperon kanssa mahdotonta 😂

Nyt ihan viikon sisään on alkanut pallero tuntumaan alavatsalla. Saa nähdä koska alkaa näkymään. Luultavasti olen vain vainoharhainen, kun ylimääräistäkin löytyy, mutta jotenkin on sellainen olo, et tätä ei kauaa piilotella. Esikoisen kohdalta maha alkoi näkyä vasta kuudennella kuulla, sinne ei kyllä päästä 😂

Muistankohan kaiken, luultavasti en mut johan tässäkin oli 😅
 
Lievä pahoinvointi palasi monen päivän tauon jälkeen.
 
Täällä mennään hyvin eri tyyppisillä oireilla, mitä esikoisesta. Hänestä päällimmäisin tunne oli väsy ja jäääääätävä pahoinvointi, laihduinkin aina toiselle kolmannekselle asti kun ruokahalu oli huonoa ja mitä söi niin tuli oksennuksena ulos.

Nyt on sitten taas ruokahalu kohdillaan. Söisin koko ajan ja kaiken, jos ei olisi itsehillintää. Musta tuntuu, että oon turvonnut jo ainakin kaksinkertaiseksi kun nesteet kertyy ja lisäksi hiukset rasvoittuu välittömästi suihkunkin jälkeen. Hehkeää, etten sanoisi.

Muuten vähän jomottelee ja kohdun seutu on arkana. Väsyttääkin toki, mutta sen kanssa pärjää. Aivosumua alkaa jo olla, en muistanut pin-koodia tänään kassalla ja lähdin ajamaan väärään suuntaan 😂
 
Suurimmat oireet tällä hetkellä on nälkä ja palelu🥶 tissit taitaa olla vähän turvoksissa, huomaa eron imetyksen jälkeisiin nahkalappuihin…😂 ajoittain pientä huonovointisuutta ja tuntuu että hengästyy helpommin. Ja turvottaa, ei tee mieli laittaa mitään farkkuja jalkaan. Mut sanoisin et toistaiseksi aika vähin oirein😁
 
Ja ainiin kävin kyllä eilen jo ostamassa viime raskaudesta hyvinkin tutuksi tulleen laatikollisen pegorionia, alkaa jo ummettaa💩 vinkkinä että nyt oli Yliopiston apteekin oman merkkinen makrogoli hyvässä tarjouksessa kanta-asiakkaille. 50kpl laatikko oli yli 7€ alessa🤑 myös minisun mama vitamiinit oli muutaman euron alessa💊
 
Ja ainiin kävin kyllä eilen jo ostamassa viime raskaudesta hyvinkin tutuksi tulleen laatikollisen pegorionia, alkaa jo ummettaa💩 vinkkinä että nyt oli Yliopiston apteekin oman merkkinen makrogoli hyvässä tarjouksessa kanta-asiakkaille. 50kpl laatikko oli yli 7€ alessa🤑 myös minisun mama vitamiinit oli muutaman euron alessa💊
Nuo minisunin mamat muuten ihan hyviä mutta pitää niellä KOLME kauhean kokosta mollukkaa päivässä. Oliskohan jotain pureskeltavia äitiysvitamiineja?
 
Nuo minisunin mamat muuten ihan hyviä mutta pitää niellä KOLME kauhean kokosta mollukkaa päivässä. Oliskohan jotain pureskeltavia äitiysvitamiineja?
Miten niin kolme?👀 vai onko sulla lisäksi jotain muuta sit kun näissä päiväannos on 1 tabletti🫢
 
Apuva, muistankohan edes kaikkia 😅 täytyy kyllä sanoa ettei mun oireet oo isommin arkeen vaikuttanut, vaikka kaikenlaista on ollu jo 😅

Nyt ois menossa 8. viikko ja ihan ekana mulla herkistyy nenä. Se on aika hämmentävää ku normaalisti heikko hajuaisti aistii ties mitä hajuja ja vielä aivan selkeästi. Niin hyvässä ku pahassa 😂 basilikan tuoksua imin sisään aivan taivaassa jo ennen kuukautisten poisjääntiä. Silloin tuli pieni aavistus, et oisko nyt viimein tärpänny.

Sitten tuli palelu! Sellainen luutkin kylmäävä palelu, johon ei auta viltit eikä peitot. Epäilen sen liittyvän siihen, et verenkierto lisääntyy kohdun ympärillä, ni ehkä se sit väheni muualla, ennen kuin verimäärä kasvoi. Lääkäri en kyllä ole, mut näin olen ajatellut 😅

Kiukkuisuus ja pahoinvointi on tässä raskaudessa uutta verrattuna ensimmäiseen. Puuöljy sai jo melkein oksentamaan.

Ruokahaluttomuus, vaikka on nälkä. Ruokahimoina hampparit, tuote- ja sulatejuusto 😂 vaihtelevasti kylläkin, välillä ei iske ollenkaan.

Kamala turvotus ja maha sekaisin jatkuvasti. Hengästyn tosi helposti 😮‍💨

Kohdun kasvukipuja on ollut. Ekalta kerralta en ainakaan muista sellaisia.

Väsymys on jatkuvaa, vaikka ei oo niin paha kuin esikoisen kanssa. Silloin esikoista odottaessa toki elämänrytmi oli erilainen ja vapaapäivänä sai nukkua pitkään tai vaikka kolmet päikkärit, mut nyt taaperon kanssa mahdotonta 😂

Nyt ihan viikon sisään on alkanut pallero tuntumaan alavatsalla. Saa nähdä koska alkaa näkymään. Luultavasti olen vain vainoharhainen, kun ylimääräistäkin löytyy, mutta jotenkin on sellainen olo, et tätä ei kauaa piilotella. Esikoisen kohdalta maha alkoi näkyä vasta kuudennella kuulla, sinne ei kyllä päästä 😂

Muistankohan kaiken, luultavasti en mut johan tässäkin oli 😅


Nämä samat täälläkin, mutta oireilu alkoi voimakkaalla pahoinvoinnilla. Välillä oireet jo väheni, nyt palanneet.
 
Mulla on tänään ollut lähes oireeton päivä :Grimacing Face: Ei ole ollut pahoinvointia.
 
Onko täällä kellään muulla tällaista 😅
Esim vessan jälkeen pyyhkiessä, rapsuttaessa tai vaikka miehen koskiessä häpyaluetta (lähinnä "etu"päästä, klitoriksen huitteilta) tuntuu sellainen pieni vihlaisu kohdun huitteilla. Ei tee kipeää, mutta eellisessä raskaudessa ei ollut tällaista niin mietin että mikähän homma 😅
 
Onko täällä kellään muulla tällaista 😅
Esim vessan jälkeen pyyhkiessä, rapsuttaessa tai vaikka miehen koskiessä häpyaluetta (lähinnä "etu"päästä, klitoriksen huitteilta) tuntuu sellainen pieni vihlaisu kohdun huitteilla. Ei tee kipeää, mutta eellisessä raskaudessa ei ollut tällaista niin mietin että mikähän homma 😅
Hmm, ei ole ollut mutta voisiko ihan liittyä johonkin verenkierron vilkastumiseen/tuntoherkkyyden lisääntymiseen? 🤗
 
Takaisin
Top