Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauanko menee et tää xonvea alkaa auttamaan? Oon nyt ottanut kahtena iltana 2 tablettia ja tänään aamulla ohjeen mukaisesti myös 1 tabletin. Oksettaa edelleen, väsyttää entistä enemmän 😭
Mulla kesti varmaan pari viikkoa ennenkuin xonvea alkoi yhtään auttamaan oloon. Ja silloinkin kuitenkin sain myös toisen lääkkeen rinnalle. Edelleen huono olo, ei nämä lääkkeet vieneet kuin pahimman pois. 😔 pääsääntöisesti joudun aikani edelleen viettämään sängyssä 😞 monta viikkoa sängyssä jo viettäneenä myös mieliala on jo niin huono että koen olevani masentunut ja itkeskelen vain. Neuvola laittaa mut neuvolapsykologille juttelemaan.
Tsemppiä, joillekin tuo lääke on tuonut avun joten ehkä sulla käy parempi tuuri kuin mulla.
 
Kauanko menee et tää xonvea alkaa auttamaan? Oon nyt ottanut kahtena iltana 2 tablettia ja tänään aamulla ohjeen mukaisesti myös 1 tabletin. Oksettaa edelleen, väsyttää entistä enemmän 😭

Musta tuntui että heti seuraavana päivänä lääkkeen ottamisesta oli parempi olo. Aloin tosin myös samana päivänä käyttämään sea-band pahoinvointirannekkeita että eihän sitä tiedä jos nekin auttoi. Nyt kolmas päivä putkeen oksentamatta 🥳
 
Mulla kesti varmaan pari viikkoa ennenkuin xonvea alkoi yhtään auttamaan oloon. Ja silloinkin kuitenkin sain myös toisen lääkkeen rinnalle. Edelleen huono olo, ei nämä lääkkeet vieneet kuin pahimman pois. 😔 pääsääntöisesti joudun aikani edelleen viettämään sängyssä 😞 monta viikkoa sängyssä jo viettäneenä myös mieliala on jo niin huono että koen olevani masentunut ja itkeskelen vain. Neuvola laittaa mut neuvolapsykologille juttelemaan.
Tsemppiä, joillekin tuo lääke on tuonut avun joten ehkä sulla käy parempi tuuri kuin mulla.
Voimia. Mulla ainakin mieliala menee tuon huonovointisuuden mukaan. Nyt kun oli pari parempaa päivää, niin mieliala heti parempi myös.

Mutta sitten nämä huonot päivät kun ei jaksa sängystä nousta. Syöminen ja juominen on vaikeaa. Kuvottaa, mahassa velloo ja närästää. Eipä sitä kukaan tämmöistä oloa jaksa. Itelläkin välillä semmonen olo, että tekis mieli vaan itkeä.

Tavallaan mietin mitäpä se psykologikaan pahoinvoinnille voi.

Toivottavasti muutaman viikon päästä on helpompaa!
 
Voimia. Mulla ainakin mieliala menee tuon huonovointisuuden mukaan. Nyt kun oli pari parempaa päivää, niin mieliala heti parempi myös.

Mutta sitten nämä huonot päivät kun ei jaksa sängystä nousta. Syöminen ja juominen on vaikeaa. Kuvottaa, mahassa velloo ja närästää. Eipä sitä kukaan tämmöistä oloa jaksa. Itelläkin välillä semmonen olo, että tekis mieli vaan itkeä.

Tavallaan mietin mitäpä se psykologikaan pahoinvoinnille voi.

Toivottavasti muutaman viikon päästä on helpompaa!
Juuri näin, itsekin mietin, ettei psykologista todennäköisesti ole mitään hyötyä koska mieli on mennyt näin huonoksi kun ei ole enää elämää sängyn ulkopuolella ja jatkuva pahoinvointi vie kaikki voimat. Ajattelin silti käydä, ei siitä varmasti haittaakaan ole. On niin epätoivoinen olo.
 
Mä just sain itse Hcg-arvon eli oli 29.8 27940,2
ja nyt 4.9 oli 77344,2 eli tosi hyvin noussut lääkärinkin mukaan ❤️
Mä nyt täällä mietin näitä arvoja. Kun keskiviikkona ultrassa pieni oli kooltaan 6+2. Mut Hcg:n mukaan raskaus olisi vähän pidemmällä 🤔 eli vastaisi viikkoa 7-8..
 

Liitteet

  • Screenshot_20240907_000838.jpg
    Screenshot_20240907_000838.jpg
    247.1 KB · Katsottu: 13
Mä nyt täällä mietin näitä arvoja. Kun keskiviikkona ultrassa pieni oli kooltaan 6+2. Mut Hcg:n mukaan raskaus olisi vähän pidemmällä 🤔 eli vastaisi viikkoa 7-8..
Kumpaa siinä nyt tarkoitetaan. 🤔 Jos raskausviikkoja, niin aivan oikeinhan se on. 6+2 on raskausviikko 7. Nuissa vähän huonosti ilmoitettu, kun ei tiedä mitä tarkoittaa. Toisaalta sinun arvoilla raskaushan vois olla kaikkea 7-40 viikon väliltä jos tuota taulukkoa kattoo 😅
 
Ja noi arvothan on ihan tosi yksilöllisiä. Mulla tässä raskaudessa rv4+3 hcg vain 347. Ja kuopuksen odotuksessa rv5+1 hcg 652 muistaakseni. En tiedä millaista lukua nyt antaisi jos kävisi mittauttaa hcg. Molemmat kuitenkin normaalin rajoissa itsellä ollut.
 
Ja noi arvothan on ihan tosi yksilöllisiä. Mulla tässä raskaudessa rv4+3 hcg vain 347. Ja kuopuksen odotuksessa rv5+1 hcg 652 muistaakseni. En tiedä millaista lukua nyt antaisi jos kävisi mittauttaa hcg. Molemmat kuitenkin normaalin rajoissa itsellä ollut.
Olis kyllä hauska tietää paljonko mulla on! 😅 Jos ultran koon mukaan mentäis, niin olen sen 3+ saanut digitestiin 4+6. Mutta eka haamu olis tullut jo 2+4 joka kuulostaa aika mahdottomalta 😂
 
Onko täällä kellään tullut migreeniä raskauden vuoksi?

Mulla ei ole muistaakseni ikinä aikaisemmin ollut migreeniä mutta tänään se iski ja ai kauhea kun oli hirveää! Heti herätessä oli pää todella kipeä ja koitin siinä sitten juoda lasin vettä ensi hätään ja jatkaa makoilua. Yhtäkkiä ilman varsinaista huonoa oloa tuli tarve mennä oksentamaan ja sen jälkeen oksentelun varmaan kymmeniä kertoja, mikään ei pysynyt sisässä. Pyysin myös miestä hakemaan panadolia jos se auttaisi edes vähän mutta senkin oksensin ulos. Nyt 7h migreenin alkamisen jälkeen elämä alkaa pikkuhiljaa voittamaan ja toisen panadolin sain pari tuntia sitten otettua että en oksentanut sitä pois🙈

Hirveä tapa viettää vapaapäivää!!
 
Onko täällä kellään tullut migreeniä raskauden vuoksi?

Mulla ei ole muistaakseni ikinä aikaisemmin ollut migreeniä mutta tänään se iski ja ai kauhea kun oli hirveää! Heti herätessä oli pää todella kipeä ja koitin siinä sitten juoda lasin vettä ensi hätään ja jatkaa makoilua. Yhtäkkiä ilman varsinaista huonoa oloa tuli tarve mennä oksentamaan ja sen jälkeen oksentelun varmaan kymmeniä kertoja, mikään ei pysynyt sisässä. Pyysin myös miestä hakemaan panadolia jos se auttaisi edes vähän mutta senkin oksensin ulos. Nyt 7h migreenin alkamisen jälkeen elämä alkaa pikkuhiljaa voittamaan ja toisen panadolin sain pari tuntia sitten otettua että en oksentanut sitä pois🙈

Hirveä tapa viettää vapaapäivää!!
Mulla on jo siis ihan teinistä asti ollut aurallinen migreeni. Useamman vuoden ollut nyt tasaisempi, kohtauksen tullessa tulee vaan näköhäiriö sekä pientä särkyä/pahaa oloa, kohtaus on yleensä ohi puolessa tunnissa. Kohtauksia tuli vuodessa muutama. Nyt tämän raskauden aikana jo kaksi kohtausta ja toisen jälkeen veti voinnin niin huonoksi, että kykenin vaan makaamaan sängyssä ja yritin unta.
 
@Burkei ehkä toi liittyy hormonitasojen vaihteluun, jospa se hellittäisi pidemmällä raskaudessa. Sympatiat kyllä täältä, mulla taas on edellisten raskauksien jälkeen tullut migreeni nykyään aina jossain kohti ovulaation ja menkkojen välissä. Todella toivoton olo kun ei pystyisi olla muuta kuin pimeässä huoneessa pitkällään mutta ei auta kun lapset tarvii äitiä. 🥲

Täällä huomenna 7+0 ja nyt alkaa tulla hajuherkkyyttä. Kahvikaan ei oikein meinaa enää mennä. Kahvinporot haisee erityisen pahalle, tänään vein biojätteet niin hoh hoh kun otti koville se kompostin haju 🤣 ja lasten ja miehen hengitykset löyhkää ihan järkyttävälle!
 
Mulla on viime päivinä ollut alavatsa kipuja, niitä on useita kertoja päivässä mut ei jatkuvasti. Oliskohan kohdun kasvukipuja. Ainakaan mitään epämääräistä vuotoa ei onneks oo tullut 🤞🏼 pahoinvointi edelleen aaltoilee ja ajoittain tuntuu jopa menevän pahemmaksi 😬🤢
 
Tänään on 7+0 ja nyt tämä pahoinvointi/oksentelu on koko ajan vain pahentunut. Tänään on laatta lentänyt jo useamman kerran. Väsymyskin on lisääntynyt, tuntuu ettei mitään jaksa tehdä. Sitten tuntuu, että kaikki haisee nenään pahalta ja ruoka ällöttää. Meinas tänään kaupassakin oksennus tulla, kun hajut teki niin pahaa, onneksi kerkäsin kotiin oksentamaan. Pelottaa jo huominen työpäivä, että miten sitä jaksaa tän väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
8+5 ja pahoinvointi on täällä taas, vaikka luulin jo, että pahimmat ajat on takana, kun oli viikon verran helpompaa. Jännä nähdä, miten onnistuu pitämään työkavereilta salassa, kun pitää olla koko ajan napostelemassa jotain. 😄
 
Onko täällä kellään tullut migreeniä raskauden vuoksi?

Mulla ei ole muistaakseni ikinä aikaisemmin ollut migreeniä mutta tänään se iski ja ai kauhea kun oli hirveää! Heti herätessä oli pää todella kipeä ja koitin siinä sitten juoda lasin vettä ensi hätään ja jatkaa makoilua. Yhtäkkiä ilman varsinaista huonoa oloa tuli tarve mennä oksentamaan ja sen jälkeen oksentelun varmaan kymmeniä kertoja, mikään ei pysynyt sisässä. Pyysin myös miestä hakemaan panadolia jos se auttaisi edes vähän mutta senkin oksensin ulos. Nyt 7h migreenin alkamisen jälkeen elämä alkaa pikkuhiljaa voittamaan ja toisen panadolin sain pari tuntia sitten otettua että en oksentanut sitä pois🙈

Hirveä tapa viettää vapaapäivää!!
Mulla on käynyt toisin päin, että migreeni on ainaki toistaiseksi loistanut poissa olollaan. Toivottavasti pysyy jatkossakin! (Muuta päänsärkyä kyllä ollut)
 
Noniin, nyt lensi taas oksennus. Päivällä söin vähän jotain, vaikka ei juuri mikään maistu. Kaikki ruoka oksettaa ja kuvottaa, no söin sitten ranskalaisia. Ja nehän tuli nyt ylös oksennuksen mukana. 🤢

Nyt yritän vähän leipää ja mehukeittoa saada alas.

Nyt rv8+4.
 
Onko täällä kellään tullut migreeniä raskauden vuoksi?

Mulla ei ole muistaakseni ikinä aikaisemmin ollut migreeniä mutta tänään se iski ja ai kauhea kun oli hirveää! Heti herätessä oli pää todella kipeä ja koitin siinä sitten juoda lasin vettä ensi hätään ja jatkaa makoilua. Yhtäkkiä ilman varsinaista huonoa oloa tuli tarve mennä oksentamaan ja sen jälkeen oksentelun varmaan kymmeniä kertoja, mikään ei pysynyt sisässä. Pyysin myös miestä hakemaan panadolia jos se auttaisi edes vähän mutta senkin oksensin ulos. Nyt 7h migreenin alkamisen jälkeen elämä alkaa pikkuhiljaa voittamaan ja toisen panadolin sain pari tuntia sitten otettua että en oksentanut sitä pois🙈

Hirveä tapa viettää vapaapäivää!!
Mulla alkoi toisen lapsen raskaudessa migreeni, sitä ennen ei juuri koskaan edes ollut särkenyt pää. Hormonaalinen migreeni jäi siitä eteenpäinkin, aktivoituu aina ennen menkkoja, mutta on onneksi lieventynyt tämän 15vuoden aikana, joka tuosta raskaudesta on.

Voimia!! ❤️
 
Mulla alkoi toisen lapsen raskaudessa migreeni, sitä ennen ei juuri koskaan edes ollut särkenyt pää. Hormonaalinen migreeni jäi siitä eteenpäinkin, aktivoituu aina ennen menkkoja, mutta on onneksi lieventynyt tämän 15vuoden aikana, joka tuosta raskaudesta on.

Voimia!! ❤️
Voiei apua toivottavasti tästä ei jää jatkuvaa riesaa!:Grimacing Face:
 
Erittäin ryhmä kysymys, mutta voiko johtua tästä raskaudesta, tänään alkoi postinhakureissun jälkeen koskemaan oikeaan pakaraan yhteen kohtaan pistävästi, ja jos johtuu niin mitä sille voisi tehdä 😅 mulla olisi tulossa just vielä 3 päivää töitä missä pitää kävellä ja seisoa lähes koko päivä ja jos jo postin haku reissu teki tuon vaivan 😅 ja toinen kysymys, onko jollain lisääntynyt sydämen lisälyönnit raskaana?
 
Erittäin ryhmä kysymys, mutta voiko johtua tästä raskaudesta, tänään alkoi postinhakureissun jälkeen koskemaan oikeaan pakaraan yhteen kohtaan pistävästi, ja jos johtuu niin mitä sille voisi tehdä 😅 mulla olisi tulossa just vielä 3 päivää töitä missä pitää kävellä ja seisoa lähes koko päivä ja jos jo postin haku reissu teki tuon vaivan 😅 ja toinen kysymys, onko jollain lisääntynyt sydämen lisälyönnit raskaana?
Kyllä on lisääntynyt! Ja joka raskaudessa. Joutuuhan se pumppaamaan isompia määriä verta ja tekemään kovempaa työtä. On kyllä ärsyttävä vaiva kun myös semmoset ”muljahdukset” lisääntyy.
 
Takaisin
Top