Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla myös, ja hemmetti se ei tuu millään ulos! Varsinkin mun poikittainen paksusuoli on niin hiton täynnä ilmaa et ylämaha on niin pinkee ja kipee, ihan hartiassa pistää hengittää syvään onneks kaapissa oli esikoisen jäljiltä Cuplatonia (hieman ylittynyt se 3kk avattuna säilymis aika heh) mut pakko oli nyt testaa auttaisko se, koska tää olo on kyllä aivan sietämätön nytMulla on myös aivan jäätävä turvotus vatsassa. En voi pitää mitään tiukkoja paitoja, koska toi näkyy niin selvästi. Maanantaina vielä yritin ja huomasin, kun kollega katsoi mahaa pitkään. Siitä turvotus on vaan lisääntynyt.
Mulla on tää sama.Mäki syön selvästi pienempiä annoksia, mut silti tuntuu et nälkä on koko aika ja kun syö vähänkin nii on taas täynnä. Jotenkin kropan signaalit täälläkin ihan sekaisin
Täällä kans makuaisti muuttunut! Mun mielestä kaikki maistuu paljon voimakkaammin kuin aiemminMulla on kanssa pahoinvointi hieman helpottanut. Edelleen ällötyksiä tulee suurimmasta osasta ruuista. Makuaistikin on ihan muuttunut ja kaikki maistuu erilaiselta!
Väsymys on jäätävää, 1-2 päiväunet päivässä...
Turvotusta on ja välillä sen takia olo on tukala. Kaikki vaatteet puristaa.
Mullakin rintojen kipu vähentynyt tai melkein kokonaan oikeastaan hävinnyt. Muistan että sama oli edellisessäkin raskaudessa keskiraskaudessa ei ollut mitään erityisiä tissikipu oireita siis Mulla on myös tiistaina ultra :) Ei olla käyty vielä ollenkaan niin vähän jännittää. Tsemppiä sinne että menis nopeasti nää päivät siihen ultraanTäälä oon huolissaan kun rintojen kipu yhtäkkii lakkasi kokonaan. Joka ollut ainoa varma oire pienien etomisien kanssa.
Mutta kun vähän miettii niin eilen työkaverin lounas meinas saada yökötyksen aikaseks ja irtosipulit meinas jäädä ostamatta kun haisi nii pahalta. Päätä on myös särkeny koko tän viikon. Että ehkä täälä onki oireet vaan vähä muuttuneet. Silti jännittää odottaa tiistain ultraan rv nyt 11+1
Miten sulla @Sadfigure menee nyt? Onko alkanu yhtään helpottamaan? Oliko neuvolapsylologista mitään apua?Mulla kesti varmaan pari viikkoa ennenkuin xonvea alkoi yhtään auttamaan oloon. Ja silloinkin kuitenkin sain myös toisen lääkkeen rinnalle. Edelleen huono olo, ei nämä lääkkeet vieneet kuin pahimman pois. pääsääntöisesti joudun aikani edelleen viettämään sängyssä monta viikkoa sängyssä jo viettäneenä myös mieliala on jo niin huono että koen olevani masentunut ja itkeskelen vain. Neuvola laittaa mut neuvolapsykologille juttelemaan.
Tsemppiä, joillekin tuo lääke on tuonut avun joten ehkä sulla käy parempi tuuri kuin mulla.
Kiitos kysymästä, hiukan paremmin jo. Edelleen suurimman osan ajasta joudun olemaan sängyssä mutta hetkittäin jo vähän pystyy olemaan jalkeilla. Pahoinvointi on kyllä vienyt kaiken järjen ja ilon elämästä. Toki on epäluonnollista makoilla pari kuukautta putkeen, ehkä tästä johtuu että mieli mennyt alas. Neuvolapsykologista ei oikein ollut apua, enemmän tuntui olevan vaan huolissaan siitä miten saan luotua hyvän suhteen vauvaan jo raskausaikana. Tätä haluaa lähinnä työstää. Itse en näe tässä ongelmaa, uskon, että kunhan pahoinvointi loppuu niin pääsen kunnolla iloitsemaan vauvasta ja luomaan suhdetta. Tänään kävin nt-ultrassa ja kyllähän se jo piristi ja antoi ilon aihetta kun näki pienen ja kuuli kaiken olevan niin hyvin kuin mahdollista. Toiveissa on, että pahoinvointi vetelee viimeisiään, onhan nyt jo kuitenkin 12+4 ultran mukaan.Miten sulla @Sadfigure menee nyt? Onko alkanu yhtään helpottamaan? Oliko neuvolapsylologista mitään apua?
Mulla väsymys vähentynyt, iltaisin on huono olo enää. Metoklopramidista ei tunnu olevan mitään hyötyä Xonvean rinnalla.
Voi kuinka kurjan kuuloista! Toivotaan nyt tosiaan et vetelee viimeisiään noi huonot voinnit, toka trimesterihän alkaa 14 raskausviikolla (lähteistä vaihtelee), niin uskois kyllä et kohta helpottaa!Kiitos kysymästä, hiukan paremmin jo. Edelleen suurimman osan ajasta joudun olemaan sängyssä mutta hetkittäin jo vähän pystyy olemaan jalkeilla. Pahoinvointi on kyllä vienyt kaiken järjen ja ilon elämästä. Toki on epäluonnollista makoilla pari kuukautta putkeen, ehkä tästä johtuu että mieli mennyt alas. Neuvolapsykologista ei oikein ollut apua, enemmän tuntui olevan vaan huolissaan siitä miten saan luotua hyvän suhteen vauvaan jo raskausaikana. Tätä haluaa lähinnä työstää. Itse en näe tässä ongelmaa, uskon, että kunhan pahoinvointi loppuu niin pääsen kunnolla iloitsemaan vauvasta ja luomaan suhdetta. Tänään kävin nt-ultrassa ja kyllähän se jo piristi ja antoi ilon aihetta kun näki pienen ja kuuli kaiken olevan niin hyvin kuin mahdollista. Toiveissa on, että pahoinvointi vetelee viimeisiään, onhan nyt jo kuitenkin 12+4 ultran mukaan.
Joo, ihan samanlaisia ajatuksia itelläkin. Siitäkin on sitten toki tullut lisää huonoa mieltä kun on ollut niin negatiivisia ajatuksia raskaudesta. Vaikka varmasti aika luonnollista sellaisissa tuskissa niin ajatella.Voi kuinka kurjan kuuloista! Toivotaan nyt tosiaan et vetelee viimeisiään noi huonot voinnit, toka trimesterihän alkaa 14 raskausviikolla (lähteistä vaihtelee), niin uskois kyllä et kohta helpottaa!
Mäkin mietin huonoimmilla hetkillä et kumpa en olis raskaana ja miten jaksan tätä (ja sellain takaraivossa välillä vilahti abortin mahdollisuus), mut kans uskon vahvasti et kunhan olo helpottuu ja alkaa potkuja tuntumaan niin on varmasti ihan kiva olla raskaana! Osaa ainakin arvostaa, kun oireet vähenee, ei haittaa vaikka jotain pientä olis!
Ymmärrän sinänsä neuvolapsykologin pointin, jos toi huono olo jatkuisi vaikka koko raskauden, mutta tässä vaiheessa on ehkä vähän hölmöä vielä maalata piruja seinälle. Sit kun on ollu muutaman viikon hyvä olo, niin hormonien vuoksikin aika alkaa kultaamaan muistoja.
Loppuiko sulla vuoto vai onko vielä tullut?Mulla on tullut tänään muutama pisara sellaista ruskeaa vuotoa, ja se vähän pelottaa. Ennen tätä ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Viikkoja nyt 12+2. No parin päivän päästä nt-ultra, että siellähän sitten selviää, onko kaikki ok.
On tullut, mutta todella niukkana. Silleen, että paperi vähän värjäytyy pyrkiessä, mutta ei tarvitse käyttää edes suojaa.Loppuiko sulla vuoto vai onko vielä tullut?