Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäki syön selvästi pienempiä annoksia, mut silti tuntuu et nälkä on koko aika ja kun syö vähänkin nii on taas täynnä. Jotenkin kropan signaalit täälläkin ihan sekaisin 😂

Sama täällä! Tosi rasittavaa ja turhauttavaa, ku koko ajan pitäis syyä ku kerralla ei voi syödä riittävästi 😅

Mulla on myös aivan jäätävä turvotus vatsassa. En voi pitää mitään tiukkoja paitoja, koska toi näkyy niin selvästi. Maanantaina vielä yritin ja huomasin, kun kollega katsoi mahaa pitkään. Siitä turvotus on vaan lisääntynyt.

Mulla on myös aivan jäätävä turvotus vatsassa. En voi pitää mitään tiukkoja paitoja, koska toi näkyy niin selvästi. Maanantaina vielä yritin ja huomasin, kun kollega katsoi mahaa pitkään. Siitä turvotus on vaan lisääntynyt.
Mulla myös, ja hemmetti se ei tuu millään ulos! Varsinkin mun poikittainen paksusuoli on niin hiton täynnä ilmaa et ylämaha on niin pinkee ja kipee, ihan hartiassa pistää hengittää syvään😮‍💨 onneks kaapissa oli esikoisen jäljiltä Cuplatonia (hieman ylittynyt se 3kk avattuna säilymis aika heh) mut pakko oli nyt testaa auttaisko se, koska tää olo on kyllä aivan sietämätön nyt🥴

Mut positiivisena että tänään pahoinvointi on ollu vähäisempää ja olo sen suhteen siedettävä, toivon että se alkaa tästää nyt helpottaa🌈🤞🏼

Mäki syön selvästi pienempiä annoksia, mut silti tuntuu et nälkä on koko aika ja kun syö vähänkin nii on taas täynnä. Jotenkin kropan signaalit täälläkin ihan sekaisin 😂
Mulla on tää sama.

Ei maita kauheesti kerrallaan, ja sit voi olla hetken päästä kirkuva nälkä. Ärsyttää jatkuva napostelu, mutta minkäs teet, kun ei kestä sitä näläntunnetta yhtään vaan iskee paha olo, jossei siihen huutoon vastaa. Oon alkanut nyt käymään sängystäkin puolen yön aikaan syömässä 😭 hampaiden puolesta ärsyttää kanssa tää napostelu 😩

Mulla on kanssa pahoinvointi hieman helpottanut. Edelleen ällötyksiä tulee suurimmasta osasta ruuista. Makuaistikin on ihan muuttunut ja kaikki maistuu erilaiselta!

Väsymys on jäätävää, 1-2 päiväunet päivässä...

Turvotusta on ja välillä sen takia olo on tukala. Kaikki vaatteet puristaa.

Mulla on kanssa pahoinvointi hieman helpottanut. Edelleen ällötyksiä tulee suurimmasta osasta ruuista. Makuaistikin on ihan muuttunut ja kaikki maistuu erilaiselta!

Väsymys on jäätävää, 1-2 päiväunet päivässä...

Turvotusta on ja välillä sen takia olo on tukala. Kaikki vaatteet puristaa.
Täällä kans makuaisti muuttunut! Mun mielestä kaikki maistuu paljon voimakkaammin kuin aiemmin 🤔

Ja tää turvotus kans, vaikea pitää mahaa piilossa enää! Vaatteet puristaa ja vatsaan jopa oikein sattuu kun turvottaa niin kovaa🥴

Turvottaa. Iltaisin vatsa näyttää siltä kuin raskaus olisi pari kuukautta todellista pitemmällä. 😅

Makuaistin suhteen on omalla kohdallani käynyt niin, että monet ruoat maistuvat oudolta. Maku ei ole voimakkaampi, vaan enemminkin ehkä latteampi. Kaikki maistuu ikään kuin samalta keskenään. Makeat makealta ja suolaiset suolaiselta. Välimuodot tuntuvat kadonneen.

Mulla on nyt hajuherkkyys taas ihan huipussaan. Kaikki mikä on jääkaapissa haisee ihan kauheelle ja koko ajan nuuskin että onko nää tuotteet pilalla kun löyhkää. No ei ne oo mutta minä taidan olla...
Makupuolella taas oon alkanu himoita tulista ruokaa, söin eilen jalapenoja suoraan purkista. En yleensä kestä mitään tulisia ruokia niin vähän outoa..mieskin kysyi että mitä ihmettä että tykkäätkö sä näistä 😅 vastasin että en mutta syön silti.

Täälä oon huolissaan kun rintojen kipu yhtäkkii lakkasi kokonaan. Joka ollut ainoa varma oire pienien etomisien kanssa.
Mutta kun vähän miettii niin eilen työkaverin lounas meinas saada yökötyksen aikaseks ja irtosipulit meinas jäädä ostamatta kun haisi nii pahalta. Päätä on myös särkeny koko tän viikon. Että ehkä täälä onki oireet vaan vähä muuttuneet. Silti jännittää odottaa tiistain ultraan 🫣 rv nyt 11+1

Täälä oon huolissaan kun rintojen kipu yhtäkkii lakkasi kokonaan. Joka ollut ainoa varma oire pienien etomisien kanssa.
Mutta kun vähän miettii niin eilen työkaverin lounas meinas saada yökötyksen aikaseks ja irtosipulit meinas jäädä ostamatta kun haisi nii pahalta. Päätä on myös särkeny koko tän viikon. Että ehkä täälä onki oireet vaan vähä muuttuneet. Silti jännittää odottaa tiistain ultraan 🫣 rv nyt 11+1
Mullakin rintojen kipu vähentynyt tai melkein kokonaan oikeastaan hävinnyt. Muistan että sama oli edellisessäkin raskaudessa 🤔 keskiraskaudessa ei ollut mitään erityisiä tissikipu oireita siis 😅 Mulla on myös tiistaina ultra :) Ei olla käyty vielä ollenkaan niin vähän jännittää. Tsemppiä sinne että menis nopeasti nää päivät siihen ultraan ☺️

Täällä pahoinvointi ja pahin väsymys nyt ehkä ihan aavistuksen helpottanut viimeisen viikon aikana. Enää en ole ottanut pahoinvointilääkettä, mutta noin kerran päivässä (yleensä aamulla) pitää oksentaa edelleen. Odottelen vain sitä paljon puhuttua ihanaa keskiraskauden oireetonta ja energistä aikaa 😂 saa nähdä koittaako sellaista ollenkaan..Nyt rv 12+5...

Täällä tänään rv 11+0 ja en enää kehdannut lempparihousuja laittaa töihin jalkaan, kun vatsaa turvottaa niin paljon, ja housuissa sattuu olemaan melko korkea vyötärö, joka sitten kiristää 😅

Mulla kesti varmaan pari viikkoa ennenkuin xonvea alkoi yhtään auttamaan oloon. Ja silloinkin kuitenkin sain myös toisen lääkkeen rinnalle. Edelleen huono olo, ei nämä lääkkeet vieneet kuin pahimman pois. 😔 pääsääntöisesti joudun aikani edelleen viettämään sängyssä 😞 monta viikkoa sängyssä jo viettäneenä myös mieliala on jo niin huono että koen olevani masentunut ja itkeskelen vain. Neuvola laittaa mut neuvolapsykologille juttelemaan.
Tsemppiä, joillekin tuo lääke on tuonut avun joten ehkä sulla käy parempi tuuri kuin mulla.
Miten sulla @Sadfigure menee nyt? Onko alkanu yhtään helpottamaan? Oliko neuvolapsylologista mitään apua?
Mulla väsymys vähentynyt, iltaisin on huono olo enää. Metoklopramidista ei tunnu olevan mitään hyötyä Xonvean rinnalla.

Miten sulla @Sadfigure menee nyt? Onko alkanu yhtään helpottamaan? Oliko neuvolapsylologista mitään apua?
Mulla väsymys vähentynyt, iltaisin on huono olo enää. Metoklopramidista ei tunnu olevan mitään hyötyä Xonvean rinnalla.
Kiitos kysymästä, hiukan paremmin jo. Edelleen suurimman osan ajasta joudun olemaan sängyssä mutta hetkittäin jo vähän pystyy olemaan jalkeilla. Pahoinvointi on kyllä vienyt kaiken järjen ja ilon elämästä. Toki on epäluonnollista makoilla pari kuukautta putkeen, ehkä tästä johtuu että mieli mennyt alas. Neuvolapsykologista ei oikein ollut apua, enemmän tuntui olevan vaan huolissaan siitä miten saan luotua hyvän suhteen vauvaan jo raskausaikana. Tätä haluaa lähinnä työstää. Itse en näe tässä ongelmaa, uskon, että kunhan pahoinvointi loppuu niin pääsen kunnolla iloitsemaan vauvasta ja luomaan suhdetta. Tänään kävin nt-ultrassa ja kyllähän se jo piristi ja antoi ilon aihetta kun näki pienen ja kuuli kaiken olevan niin hyvin kuin mahdollista. Toiveissa on, että pahoinvointi vetelee viimeisiään, onhan nyt jo kuitenkin 12+4 ultran mukaan.

Kiitos kysymästä, hiukan paremmin jo. Edelleen suurimman osan ajasta joudun olemaan sängyssä mutta hetkittäin jo vähän pystyy olemaan jalkeilla. Pahoinvointi on kyllä vienyt kaiken järjen ja ilon elämästä. Toki on epäluonnollista makoilla pari kuukautta putkeen, ehkä tästä johtuu että mieli mennyt alas. Neuvolapsykologista ei oikein ollut apua, enemmän tuntui olevan vaan huolissaan siitä miten saan luotua hyvän suhteen vauvaan jo raskausaikana. Tätä haluaa lähinnä työstää. Itse en näe tässä ongelmaa, uskon, että kunhan pahoinvointi loppuu niin pääsen kunnolla iloitsemaan vauvasta ja luomaan suhdetta. Tänään kävin nt-ultrassa ja kyllähän se jo piristi ja antoi ilon aihetta kun näki pienen ja kuuli kaiken olevan niin hyvin kuin mahdollista. Toiveissa on, että pahoinvointi vetelee viimeisiään, onhan nyt jo kuitenkin 12+4 ultran mukaan.
Voi kuinka kurjan kuuloista! Toivotaan nyt tosiaan et vetelee viimeisiään noi huonot voinnit, toka trimesterihän alkaa 14 raskausviikolla (lähteistä vaihtelee), niin uskois kyllä et kohta helpottaa!
Mäkin mietin huonoimmilla hetkillä et kumpa en olis raskaana ja miten jaksan tätä (ja sellain takaraivossa välillä vilahti abortin mahdollisuus), mut kans uskon vahvasti et kunhan olo helpottuu ja alkaa potkuja tuntumaan niin on varmasti ihan kiva olla raskaana! Osaa ainakin arvostaa, kun oireet vähenee, ei haittaa vaikka jotain pientä olis!
Ymmärrän sinänsä neuvolapsykologin pointin, jos toi huono olo jatkuisi vaikka koko raskauden, mutta tässä vaiheessa on ehkä vähän hölmöä vielä maalata piruja seinälle. Sit kun on ollu muutaman viikon hyvä olo, niin hormonien vuoksikin aika alkaa kultaamaan muistoja.

Voi kuinka kurjan kuuloista! Toivotaan nyt tosiaan et vetelee viimeisiään noi huonot voinnit, toka trimesterihän alkaa 14 raskausviikolla (lähteistä vaihtelee), niin uskois kyllä et kohta helpottaa!
Mäkin mietin huonoimmilla hetkillä et kumpa en olis raskaana ja miten jaksan tätä (ja sellain takaraivossa välillä vilahti abortin mahdollisuus), mut kans uskon vahvasti et kunhan olo helpottuu ja alkaa potkuja tuntumaan niin on varmasti ihan kiva olla raskaana! Osaa ainakin arvostaa, kun oireet vähenee, ei haittaa vaikka jotain pientä olis!
Ymmärrän sinänsä neuvolapsykologin pointin, jos toi huono olo jatkuisi vaikka koko raskauden, mutta tässä vaiheessa on ehkä vähän hölmöä vielä maalata piruja seinälle. Sit kun on ollu muutaman viikon hyvä olo, niin hormonien vuoksikin aika alkaa kultaamaan muistoja.
Joo, ihan samanlaisia ajatuksia itelläkin. Siitäkin on sitten toki tullut lisää huonoa mieltä kun on ollut niin negatiivisia ajatuksia raskaudesta. Vaikka varmasti aika luonnollista sellaisissa tuskissa niin ajatella.
Jospa pahin olisi jo takana ja pääsisimme molemmat nauttimaan täysillä ja odottamaan innolla pieniämme maailmaan.

Mulla on tullut tänään muutama pisara sellaista ruskeaa vuotoa, ja se vähän pelottaa. 😔 Ennen tätä ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Viikkoja nyt 12+2. No parin päivän päästä nt-ultra, että siellähän sitten selviää, onko kaikki ok.
Loppuiko sulla vuoto vai onko vielä tullut?

Loppuiko sulla vuoto vai onko vielä tullut?
On tullut, mutta todella niukkana. Silleen, että paperi vähän värjäytyy pyrkiessä, mutta ei tarvitse käyttää edes suojaa.

Ystävä väittää, että olisi ihan normaalia, mutta on vaikea luottaa siihen. Esikoista odottaessa kaikki on muutenkin uutta ja jännää. 🙈😀

Takaisin