Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä!

Tänään sain yllättäen peruutusajan naistentaudeille. Olin jo sinut asian kanssa ja valmistautunut henkisesti tyhjennykseen.

Istahdin siihen gynen tuoliin ja hän onnitteli. "Täällä on yksiö alkio ja syke. Koko 6+1". En tiennyt itkeäkö vai nauraa!

Vuodan edelleen, sille ei tiedetä syytä. Ja oireita ei ole vaikka aluksi oli todella voimakkaat. Aikaisempi ultrakone ei ilmeisesti ollut yhtä hyvä ja muutama päivä sikiökaiun kanssa on merkittävä tässä vaiheessa.

Elämä on ihmeellistä. Roikutaan siis mukana niin minä kuin alkiokin toistaiseksi!
Ihanaa ❤️ ollaankin sit suht samoilla viikoille! Tänään itekki kävin ultrassa naistentaudeilla ja vastasi mini 6+2 😊❤️
Mullakin vuotoa ja löytyi tosiaan hyytymä, mut lääkäri sanoikin että kaikkia hyytymiä ei edes näe ja ne sit vuotoineen häiritsee raskautta.
 
Onnea Mur, toivottavasti vuotokin loppuu pian. No niin, mulla herahti kyyneleet taas silmiin sun ilouutisista 🤣
 
  • Ihana
Reaktiot: Mur
Onko täällä muilla tullut finnejä kasvoihin?

Mulla on teininä ollut akne ja siihen söin jonkun kuurin silloin ja se parani, jonka jälkeen ihoa ylläpidetty e-pillereillä. Kuitenkin kun lopetin pillerit yli vuosi sitten niin sain pidettyä ihon kunnossa. Mutta nyt kasvot on räjähtäneet! Vähän väliä tulee uusia finnejä, kipeitä sellaisia. Yksi yö niitä tuli VIISI! Aiemmin aknesta kärsineenä tää on niiiiin ärsyttävää!:loudlycrying:
 
Onko täällä muilla tullut finnejä kasvoihin?

Mulla on teininä ollut akne ja siihen söin jonkun kuurin silloin ja se parani, jonka jälkeen ihoa ylläpidetty e-pillereillä. Kuitenkin kun lopetin pillerit yli vuosi sitten niin sain pidettyä ihon kunnossa. Mutta nyt kasvot on räjähtäneet! Vähän väliä tulee uusia finnejä, kipeitä sellaisia. Yksi yö niitä tuli VIISI! Aiemmin aknesta kärsineenä tää on niiiiin ärsyttävää!:loudlycrying:
Hep! Mä oon myös kärsinyt teini-ikäisenä aknesta ja syönyt rajut lääkekuurit, joiden jälkeen e-pillereistä tuli apu. Pari kuukautta kerkesin olla ilman pillereitä ja aina ennen menkkoja tuli muutama näppy. Nyt kuitenkin jo ennen plussaa naama alkoi rasvoittumaan ihan kunnolla ja näppyjä tuli kuin sieniä sateella. Tahti on jatkunut nyt tässä parin kuukauden ajan, ja leuka ja suun ympäristö on kuin miinakenttä🙄 Ja näpyt on just sellasia isoja, kipeitä ja valkopäisiä. Oon kyllä optimistinen, että kyllä tämä vielä jossain vaiheessa rauhoittuu, ja syy näpyille on kyllä maailman parhain!
 
Onko täällä muilla tullut finnejä kasvoihin?

Mulla on teininä ollut akne ja siihen söin jonkun kuurin silloin ja se parani, jonka jälkeen ihoa ylläpidetty e-pillereillä. Kuitenkin kun lopetin pillerit yli vuosi sitten niin sain pidettyä ihon kunnossa. Mutta nyt kasvot on räjähtäneet! Vähän väliä tulee uusia finnejä, kipeitä sellaisia. Yksi yö niitä tuli VIISI! Aiemmin aknesta kärsineenä tää on niiiiin ärsyttävää!:loudlycrying:
Jep ja selkään, valtavia ja kipeitä palleroita :(
 
@Burkei minulla ei taas teininä ollut juuri yhtään finniä, mutta sitten esikoisen saannin jälkeen puhkesi hormonaalinen akne. Nyt on taas vähän enemmän tullut finnejä kasvoihin lisää tän raskauden myötä. Yleensä myös aina siinä menkkojen aikaan paheni.
 
Mulla on ollut jonkun verran hormonaalista aknea, mutta ei siis ikinä mitään lääkitystä aiheeseen liittyen.
Nyt kun plussasin niin on tullut tosi paljon finnejä kasvojen alueelle. Onneksi pieniä mutta pari sellaista kipeää isoakin. Ja tuntuu että hiukset rasvoittuu ihan sekunneissa, joka päivä saisi pestä että näyttäisi siistiltä kun aiemmin riitti 2-3 hiustenpesua vkoon eikä silti ollut lähmäinen tukka edes pesujen välissä!
 
Mulla on kans ollu aiemmin aknea johtuen pcos:stä, pillereillä oli aina super hyvä iho✨ Sit kun esikoista odotin niin alkupuolella oli naama, kaula, rintakehä ja selkä täynnä finnejä ja sairaan rasvoittuvat hiukset😭 Mies auttoi päivittäin pesemään sellasella sopivalla pesuvaahdolla ettei olis niin paha❤️ Jossain kohtaa se sit helpotti ja oli täydellinen iho ja puhtaat hiukset loppu raskauden ajan🙏🏼

Ei mun iho oo virheetön ollu tässä välissä, mut nyt taas huomaan että leukaan on ilmestyny useampi finni joista yks ihan mega iso.. Vähän jo ahdistaa tuleeko taas sama akne riesaksi😫
 
Mulle on tullut hartioihin ja selkään paljon jotain hormoninäppyjä.. mikä vähän ärsyttää kun iho on aina ollut melko hyvässä kunnossa eikä juurikaan oo ikinä finnejä. Mut eipä näille varmaan voi tehdä muuta kun toivoa, että lähtis pois. Esikoisen raskaudessa iho oli ihan normaalissa kunnossa.
 
Täällä on aika huolestunu olo. Ihan pienen pientä vuotoa on ollut koko alkuraskauden, mutta tänään seassa oli sitten vähän kirkkaampaakin verta. Saattaa ilmeisesti olla ihan vaaratontakin, mutta silti huolettaa. Tuntuu myös "menkkakipuilua" välillä😔 ja oireita ei oikeastaan vieläkään ole. Soitan kyllä huomenna neuvolaan ja kyselen asiasta.
 
En muista oliko esikoista odottaessa tätä, mutta oon herkistynyt hajuille viimeisen viikon aikana. Haistan sellaisia asioita, mitä en oo aiemmin ees haistanutkaan. Aamuiset ruuhkabussit on pahimpia, ihmiset haisee vaikka mille 😂 Ja kyllä, suurin osa hajuista öklöttää 🤢
 
Täällä on aika huolestunu olo. Ihan pienen pientä vuotoa on ollut koko alkuraskauden, mutta tänään seassa oli sitten vähän kirkkaampaakin verta. Saattaa ilmeisesti olla ihan vaaratontakin, mutta silti huolettaa. Tuntuu myös "menkkakipuilua" välillä😔 ja oireita ei oikeastaan vieläkään ole. Soitan kyllä huomenna neuvolaan ja kyselen asiasta.
Yöllä alkoi kipeät vatsakrampit ja kunnon hyytymien tulo. Vahva fiilis, että eiköhän se ollut tässä😢
 
6+5 tänään. Ohjeistuksena oli nyt vain seurata viikonlopun yli vointia ja vuotoa, kipujen yltyessä vasta yhteys päivystykseen. On kyllä toivoton olo💔
Mä niin toivon että vuoto johtuisi jostain muusta ❤️ mä oon ite vuotanut reilusti ja hyytymiä yms tullut mut pieni edelleen mukana. Ollaan kyl ultraankin päästy helpolla, jos ollut yhtään runsaampaa vuoto.
 
Muokattu viimeksi:
En muista oliko esikoista odottaessa tätä, mutta oon herkistynyt hajuille viimeisen viikon aikana. Haistan sellaisia asioita, mitä en oo aiemmin ees haistanutkaan. Aamuiset ruuhkabussit on pahimpia, ihmiset haisee vaikka mille 😂 Ja kyllä, suurin osa hajuista öklöttää 🤢
Mulla oli esikoisesta tää hajuaistin herkistyminen ja juu noi ruuhkabussit oli pahimpia 🤢 vieläkin kuvottaa miten pahalle ihmiset haisi 🤣 onneks nyt ei oo tota ollut.
 
Kauanko menee et tää xonvea alkaa auttamaan? Oon nyt ottanut kahtena iltana 2 tablettia ja tänään aamulla ohjeen mukaisesti myös 1 tabletin. Oksettaa edelleen, väsyttää entistä enemmän 😭
 
Takaisin
Top