Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tullut, mutta todella niukkana. Silleen, että paperi vähän värjäytyy pyrkiessä, mutta ei tarvitse käyttää edes suojaa.

Ystävä väittää, että olisi ihan normaalia, mutta on vaikea luottaa siihen. Esikoista odottaessa kaikki on muutenkin uutta ja jännää. 🙈😀
Joo, no onneks sulla se nt-ultra pian! Onko vuoto ihan ruskeaa? Kuulostaa kuitenkin että olis ihan normaalia kun ei oo yltynyt eikä oo kipuakaan ilmeisesti..? Oliskohan vaikka vähän joku kohdunseinämä tms joskus aiemmin vuodellut ja nyt vasta tulee pois tollaisena ruskeana ”vanhana” verenä. Tai voi toki varmaan vaan vaikka limakalvotkin vuotaa herkemmin raskaana 🤔

Joo, no onneks sulla se nt-ultra pian! Onko vuoto ihan ruskeaa? Kuulostaa kuitenkin että olis ihan normaalia kun ei oo yltynyt eikä oo kipuakaan ilmeisesti..? Oliskohan vaikka vähän joku kohdunseinämä tms joskus aiemmin vuodellut ja nyt vasta tulee pois tollaisena ruskeana ”vanhana” verenä. Tai voi toki varmaan vaan vaikka limakalvotkin vuotaa herkemmin raskaana 🤔
Joo, on ihan ruskeaa eli vanhaa verta. Eikä ole kipuja nyt, mutta välillä on vähän ollu (ehkä viikko sitten viimeksi). Olen ajatellut, että ois vaan jotain "tavallista" vatsakipua, kun turvottaa ja syöminenkin on ollut pahoinvoinnin takia vähän mitä sattuu.

Kaipa ne limakalvotkin voi tosiaan vuodella herkästi. No huomenna se onneksi sitten selviää!

Mulla on tullut tänään muutama pisara sellaista ruskeaa vuotoa, ja se vähän pelottaa. 😔 Ennen tätä ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Viikkoja nyt 12+2. No parin päivän päästä nt-ultra, että siellähän sitten selviää, onko

Täälläkin alkoi eilen tulemaan paperiin pyyhkiessä vähän haaleanveristä suttua, ja nyt tänään on alkanut muuttua kirkkaamman punaiseksi. Rv 11+3, ensi viikolla ois nt-ultra.
Ei kuitenkaan runsaammin tiputa jne. verta. Tuntuu että toistuu sama kuin ekassa raskaudessa, silloin tosin silloin verinen vuoto alkoi yllättäen illalla ja sitä tuli reilusti (alkuraskaudessa kuitenkin). 😪

Onko täällä muilla vastaavaa annoskokoon liittyen?
Mä olen joutunut puolittamaan annoskokoni pienempään koska en yksinkertaisesti jaksa syödä enempää kun olen jo ihan ähkyssä🥵
Joo ihan taaperon annoksia menee. Tänään lusikallinen muusia ja kaks kalapuikkoa 😁 Ja silti sellanen olo et sitä ruokaa ois kurkkutorveen asti siellä mahassa 😁 Eikä mitään merkitystä vaikka ois oikeasti nälkä ennenkun alkaa syömään.

Täälläkin alkoi eilen tulemaan paperiin pyyhkiessä vähän haaleanveristä suttua, ja nyt tänään on alkanut muuttua kirkkaamman punaiseksi. Rv 11+3, ensi viikolla ois nt-ultra.
Ei kuitenkaan runsaammin tiputa jne. verta. Tuntuu että toistuu sama kuin ekassa raskaudessa, silloin tosin silloin verinen vuoto alkoi yllättäen illalla ja sitä tuli reilusti (alkuraskaudessa kuitenkin). 😪
Saako kysyä, miten tämä ensimmäinen raskaus päättyi?

Joo, on ihan ruskeaa eli vanhaa verta. Eikä ole kipuja nyt, mutta välillä on vähän ollu (ehkä viikko sitten viimeksi). Olen ajatellut, että ois vaan jotain "tavallista" vatsakipua, kun turvottaa ja syöminenkin on ollut pahoinvoinnin takia vähän mitä sattuu.

Kaipa ne limakalvotkin voi tosiaan vuodella herkästi. No huomenna se onneksi sitten selviää!
Joo varmaan ne ajoittaiset kivut ihan tavallisia myös alkuraskaudessa 🤔. Mulla on myös ollut välillä sellaista menkkatyylistä kipua.
Onneks sulla huomenna jo se ultra. Toivottavasti kaikki olis kunnossa 🙏🏻

Joo varmaan ne ajoittaiset kivut ihan tavallisia myös alkuraskaudessa 🤔. Mulla on myös ollut välillä sellaista menkkatyylistä kipua.
Onneks sulla huomenna jo se ultra. Toivottavasti kaikki olis kunnossa 🙏🏻
Jostain joskus luin että ne menkkamaiset kivut johtuisi siitä että kohtu kasvaa, eli jos on ihan siedettäviä kipuja ettei ylly liian koviksi niin pitäisi ihan normaalina :Smiling Face With Smiling Eyes:

Jostain joskus luin että ne menkkamaiset kivut johtuisi siitä että kohtu kasvaa, eli jos on ihan siedettäviä kipuja ettei ylly liian koviksi niin pitäisi ihan normaalina :Smiling Face With Smiling Eyes:
Mulla noi kivut ei oikeastaan oo muistuttanut menkkakipuja. Mutta mulla nyt on maha kipeänä silloin tällöin ihan ilman raskauttakin, niin en oo osannut olla noista kovin huolissani. 😊 Ja tosiaan kun eivät ole olleet mitenkään sietämättömän kovia.

Saako kysyä, miten tämä ensimmäinen raskaus päättyi?
Synnytykseen onneksi 🙂 Ultrassa näkyi melko pitkälle raskautta hematooma, jota vaan seurailtiin. Lääkäri epäili että ois istukan reunalta tullut jotenkin se vuoto, mutta kyllä se silloin säikäytti. Nyt vaikuttaa että ei tämä vuoto ainakaan ole lisääntymään päin, niin oiskohan limakalvoilta lähtöisin.

Vk 6 oksentelin muutaman päivän kuitenkin ilman voimakasta pahoinvointia. Ummetus alkoi samoihin aikoihin ja raskaana tiesin olevani jännästä tunteesta kun pulssi tuntui navan alla hetken, oli aiemmassa keskeytetyssä raskaudessakin. Voimakas väsymys jatkui usean viikon, mutta helpotti ensimmäisen kolmanneksen loppua kohti. Nyt toisen kolmanneksen alussa on liitoskipuja, mutta muuten aika normaalia.

Milloinkohan ruokahalu palaa? Olen edelleen pahoinvoiva, mutta jo parempi kuitenkin. Suurin ongelma alkaa olemaan se, ettei mikään maistu. Elän oikeastaan pelkällä leivällä tällä hetkellä. Nälkä on koko ajan valtava kun ei pysty syömään riittävästi ja leipäkin alkaa jo kyllästyttää. 😞

Milloinkohan ruokahalu palaa? Olen edelleen pahoinvoiva, mutta jo parempi kuitenkin. Suurin ongelma alkaa olemaan se, ettei mikään maistu. Elän oikeastaan pelkällä leivällä tällä hetkellä. Nälkä on koko ajan valtava kun ei pysty syömään riittävästi ja leipäkin alkaa jo kyllästyttää. 😞
Olen miettiny samaa! Siis näin pitkää ruokahaluttomuutta en muista mistään raskaudesta. Pystyn kyllä jotain syömään mutta mitään ei todellakaan tee mieli. Pakko vaan tunkea jotain suuhun ruoka-aikoina ettei aivan tule huono olo. Ja välillä tulee kyllä huono olo siitä syömisestäkin. Mitä vähemmän syö, mutta kuitenkin syö, se paras vaihtoehto. 😂

Eilen pyörähti 12+0 ja iski selkäkipu kyllä ihanasti. Muuten oireet on pysynyt lievinä, röyhtäilyä ja satunnaisia juilimisia alamahassa ☺️ ja mikä positiivista mielialat on vähän tasaantunut 🤭

Samassa veneessä ollaan 😔 tää olotila on paitsi fyysisesti perseestä niin henkisesti masentavaa 🙄 mulla vielä vaihtelee aika paljon se, että mikä ruoka uppoaa. Toisena päivänä saattaa mennä mandariinit, ja seuraavana päivänä pelkkä ajatuskin oksettaa. Pari päivää suolakeksit voi olla pelastus, ja sitte ei pysty syömää yhtää. Aika hankalaa ihan ostosten teonkin kannalta. Ei voi ostaa kerralla kunnon varastoja.

Samassa veneessä ollaan 😔 tää olotila on paitsi fyysisesti perseestä niin henkisesti masentavaa 🙄 mulla vielä vaihtelee aika paljon se, että mikä ruoka uppoaa. Toisena päivänä saattaa mennä mandariinit, ja seuraavana päivänä pelkkä ajatuskin oksettaa. Pari päivää suolakeksit voi olla pelastus, ja sitte ei pysty syömää yhtää. Aika hankalaa ihan ostosten teonkin kannalta. Ei voi ostaa kerralla kunnon varastoja.
Mie olen ostanu monena päivänä kaikkia herkkuja, en vieläkään ole pystyny niitä syömään 😅 Päivällä saattanut tehdä mieli mutta illalla ei olekkaan voinut syödä. Positiivinen ongelma toisaalta ettei herkkuja voi syödä mutta jos ees joskus sais herkutella! 🥺

Täälläkin ruokahalu ollut poissa. Kaikki ällöttää, toisinaan ei. Tosi hankala mitään ruokia edes yrittää suunnitella. Tällä hetkellä kasvisruoka on oikeastaan suht ainoa mikä maistuu välillä, muuten tullut leipä ja juurikin suolakeksit tutuksi.

Täälläkin ruokahalu ollut poissa. Kaikki ällöttää, toisinaan ei. Tosi hankala mitään ruokia edes yrittää suunnitella. Tällä hetkellä kasvisruoka on oikeastaan suht ainoa mikä maistuu välillä, muuten tullut leipä ja juurikin suolakeksit tutuksi.

Mulla sama juttu, jostain syystä kasvisruoka menee paremmin. Mies kysyi just yks päivä että mikä juttu tää on että oot alkanu taas kasvissyöjäksi (aikoinaan oon ollu), että eikö raskaana muka saa syödä lihaa 😂 ei jotenkin tajunnut että liha ei vaan missään muodossa maistu vaikka ei varsinaisesti olekaan kielletty. Leipä ja suolakeksit toimii myös 👍

Takaisin