Oireita

Sormia puuduttaa turvotuksen takia ja eilen oli ummetusta - jaiks! Toivottavasti ei ole tullut jaadakseen.

Onneksi taalla alkoi eilen sataa! Vaikka talo varaa lampoa ja viela hehkuu edellisten paivien lampoa, se ei ainakaan lampene enempaa. 24.5 C sisalla on ihan hyva.

Miten paljon teitä pissattaa? Mulla on pissahätä nyt ollu pari päivää siis aivan jatkuvasti. Mut kuitenkaan ei tunnu tulehdukselta

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä makaa kaveri alhaalla ja ollu siel jo pitkään. Kokoajan on siis saanut ravata pissalla. Kun supistaa, nii tuntuu että tää tippuu ulos. Hui! Ei kyllä ole juurikaan närästänyt!

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Pakko nyt kysyä, että onko muilla rauhalliseen tahtiin kävellessä kipuja kyljissä?

Itsellä tuntuu vasemmalla puolella niin kovaa kipua, että sitä voisi verrata jo siihen kun puukolla viillettäisiin tuosta kyljestä. Normaalia kuulemma on ja ehdottivat tänään neuvolassa raskausvyötä, kokemuksia kenelläkään semmoisesta?

Ja rutinaa, nivusista. Hyi hitto, ällöttää! Ei niinkään tee kipeää, mut oikeesti mikä meteli. Yyyyh.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Paukkuuko teille muilla lantio? Mulla yöllä melkein aina kun käännän kylkeä rusahtaa ja kovaa. Mieskin herää välillä ääneen. Inhottava tunne, ei tee oikeastaan kipeää, mutta hyvinkin epämiellyttävän tuntuista.

Sit noi liitos\häpyluu kivut on jotain ihan hirveetä. Ei meinaa iltaisin pystyä kävellä kun kipu niin paha. Kyyneleet vaan valuu kun yrittää raahautua vessaan. Myös sänkyyn meneminen ja sieltä nouseminen ja sängyssä kääntyminen sattuu ihan helvetisti.. Ois kiva keksiä jotain helpotusta vai pitääkö vaan kärsiä kunnes pikkukaveri syntyy. Mulla on kohtuullisen korkea kipukynnys mutta tän kanssa alkaa pikkuhiljaa huumori loppua..

Mulla ei oo mitään liitoskipuja, eikä lantiossa tai kyljissä, mutta hengittäminen on vaikeeta ain välillä. Varsinki ku hetken makaa selällään tai on edes puolittain makuuasennossa. Ja viime raskaudesta tuttu alaselkäkipu selällään makaamisen jälkeen on tossa jokunen viikko takaperin tullu mun seurakseni taas. Sit ku hiukanki reippaammin kävelee ni maha painaa tonne johonkin alas ihan törkeen paljon.

Kärsiikö muut kovasta turvotuksesta jaloissa? Itse huomasin että nyt viikon sisään jalat menneet tosi turvonneeksi, lähinnä nilkat ja jalkaterät ja on aika kipeät. Näytän iltaisin ihan elefantilta :( nyt rv 32+3

En karsi kovasta turvotuksesta, mutta lievasta turvotuksesta jaloissa. Juotko riittavasti? Minulla turvotus pahenee, jos en juo vahintaan kahta litraa per paiva.

Mulla ei tässä raskaudessa oo turvotusta ollu juur lainkaan :) Ekas oli kyl senki edestä. Uskon myös, et veden juominen auttaa, kosk olen nyt juonu paljon enemmän ku esikoista odottaessani :)

Oltiin tänää rattailla noin tunnin kävelylenkillä ja vähän yli puoles matkassa alko alavatsaa sattua niin ettei kävellä voinu. Meni ohi siitä pikkuhiljaa.. Mitä mahtoi olla..

Vanhat housut kiristää, eikä vain lantiolta vaan joka puolelta... nyt reisistä ja pepustakin. Mahtaako olla turvotusta/nestettä vai puhdasta laardia Ahdistaa...

turvottaa kyllä juu! varsinkin jos on kävellyt päivän, erehdyt ottaa kengät pois niin ei oo takuita et saat ne takas jalkaa :D sormet on kans turvoksisa, ei saa kunnolla sormuksia pois sormesta.. mut sormien turvotus lähtee nopeempaa pois mitä jalkojen.. Muilta vaivoilta oon onneksi säästynyt vielä, ohan tuota aikaa vielä saada vaikka millaisia kipuja :D

Mä olen kyllä toistaiseksi ollut niin onnekas, että ei pissata eikä turvota eikä ole ihmeellisempiä kipujakaan. Selkä väsyy kyllä ja välillä närästää. Mutta en ole koko raskauden aikana joutunut kertaakaan käymään edes yöllä vessassa eikä ole ollut yhden yhtä hetkeä pahoinvointiakaan... Noh, koputtelen puuta, ja toivon, että vielä pari kuukautta jatkuu sama onni. :)

Omena mulla on samat olot, tuntuu niin onnekkaalta mitä on kuullut kavereiden raskausoireita ja aikoja... :) nyt vast ikään selkä oireili töissä siihen malliin että lääkäri käski lopettaa...

Juuri ajattelin, että voi kyllä sanoa, että helpolla olen päässyt. Alkuraskaudessa väsymystä ja pientä etomista ja nyt heräilen kerran yössä käymään vessassa. Tietysti jotain pientä selkäkipua ja kömpelyyttä, muttei esimerkiksi mitään työssäkäymistä rajoittavaa. Toissapäivänäkin tein yli 10 tuntisen työpäivän!

Mutta että joku on päässyt vielä mua helpommalla, onnekkaita ootte kyllä! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Paivan paras uutinen on, etta nukuin kerrankin tayden yon, en herannyt kertaakaan! :) Olinkin eilen kylla supervasynyt. Olen edelleen ollut todella onnekas, koska minulla ei ole juuri mitaan vaivoja, vaikkakin ensimmaiset 8-19 viikot menikin norjaa puhuen (ja sita en kylla kaipaa yhtaan). Eilen kylkia kivisti ihan hitokseen, mutta onneksi lammin suihku ja hieronta auttoi. Tana aamuna alaselkaa vihloi, en tosin usko, etta se oli supistus. Jumppasin selkaa heti aamutuimaan ja ei vihlo enaa. Kavellessa joskus jomottaa alavatsan etuosaa, sikion paa kuulemma painaa lantion pohjaa.

Outoja kremppoja nykyaan. :) Muuten olo jatkuu ihan hyvana, mutta tana aamuna narastys on laittanut seuraavan vaiheen paalle. Se oli jo jonkin aikaa poissa, joten totuin siihen, etta on hyva olo. Inhoan narastysta, koska en voi sietaa noitten narastyslaakkeiden makua, vaikka kyljessa lukee "hyvanmakuinen".

Mä huomasin eilen, että kömpelyys on mennyt ihan uudelle asteelle. Makoilimme miehen kanssa sohvalla ja aiemmin olemme mahtuneet samalle sohvalle aivan hyvin. Nyt mun olo oli niiiiin tukala, että mies siirtyi toiselle sohvalle. Nauroin, etten oikeastaan mahdu itsenikään kanssa samalle sohvalle. Makuuasennosta oli vaikea päästä ylös, mitenkään ei ollut hyvä...

Ja tänään närästää. Ja jalkoja särkee. Sanoisin, että muutoin olen kyllä päässyt fyysisesti helpolla.

Juu melkein herää itsellä syyllisyys, kun on kuullut muiden raskausvaivoista. Ja mä en edes voi sanoa, että olisin erityisen huolellisesti pitänyt ikinä kropastani huolta, joten geenien suhteen taitaa vaan olla onnea...

Olin aikeissa myös hehkuttaa miten ei ole ollut vaivoja... mutta sitten mietin että onhan mulla nyt ollut hetkittäin närästystä, ummetusta, paineen tunnetta alavatsalla, harkkasuppareita, väsymystä ja liitoskipuja.

Sanoisinko siis, ettei mulla ole ollut mitään pahoja oireita. Niitä oireita kyllä, jotka kuuluva raskauteen mutta eivät ole mitenkään ahdistavia tai toimintakykyä vieviä.

Ja kyllä asennekin varmaan vaikuttaa. Kun miehelle tokaisin että onpa ollut helppo raskaus niin hän vastasi, että mä en vaan valita ja tee asioista niin isoa numeroa.

Ymmärrän kyllä täysin niitä, joilla on pahoja ja jatkuvia oireita. Silloin saa ja pitääkin valittaa ja kerätä mieheltä niin paljon sympatiaa kun irtoaa :D

Tsempit tasapuolisesti kaikille vaivattomille, vähäoireisille ja kärsiville!

Takaisin