Oireita

Mymme nyt jo!? Hullua! :grin

Mulla on nää alakerran kivut jo olleet niin pitkään niin kovia, että rupee hermo menemään. Pystyn siis hädin tuskin kävelemään esim työpäivän jälkeen, kun oon istunut pitkään kovalla tuolilla. Kävin jo päivystyksessäkin viime viikolla varmuuden vuoksi, kun terveysneuvonnasta käskettiin. Maha on kyllä kasvanut kovastikin tässä ihan viimesten viikkojen aikana ja uskon kipujen johtuvan siitä. Toivottavasti helpottuvat, kun kohtu rupeaa enemmän raivaamaan tilaa tuonne ylöspäin... :rolleyes::oops:
 
Kyllä, helvtin hullua!! :grin
Mulla ei esikoisenkaan aikaan tuo maidontuotanto tuottanut ongelmaa, tai no, liikatuotanto aiheutti rintatulehduksen..
Kai sitä sit tämäkin aikastuu kaksosten myötä..? Ihan kiva, sillä juurikin tuon tulehduksen takia jännitin tuleeko tällä kertaa maitoa laisinkaan!
 
Jalkojen turvotus iltaisin, hengastyminen helposti fyysisessa rasituksessa, narastys, jumiutuneet takareidet ja pohkeet.

Eilen suorastaan laahatin kiivettyani neljat portaat normaalia rivakammin, kun kiireessa ravasin toihin. Tyokaverini kysyi, olenko kunnossa. :D Olisin huolestunut enemmankin, ellen olisi juuri lukenut, etta tama on normaalia viikon 21 tietamilta lahtien.
 
Mulla ollut viikon ajan, aamulla rohisevan tuntuiset keuhkot ja yskittää. Jo heti makuulle mennessä alkaa tuntua "rouheiselta" olo rinnassa. Voiko se jo rv 20 vauva painaa keuhkoja makuulla ollessa näin?

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Hyvä tietää Libra, että hengästyminen on normaalia. Kävelin tänään rappuja ylös ja ihmettelin miten huonoksi kunto onkin yhtäkkiä mennyt ja reidet huusi armoa. Lisäksi hikoilen ihan hirveästi. :grin
 
Mulla ollut viikon ajan, aamulla rohisevan tuntuiset keuhkot ja yskittää. Jo heti makuulle mennessä alkaa tuntua "rouheiselta" olo rinnassa. Voiko se jo rv 20 vauva painaa keuhkoja makuulla ollessa näin?

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ihan samaa Maiden_Of_Sleep; het ku makuulle menee niin alkaa yskittään ja tuntuu ettei saa kunnolla henkeä, pakko maata kyljellään... Oon miettinyt ihan samaa että voiko nyt jo (21+1) painaa jo keuhkoja...
 
Hengästyttää täälläkin, tuntuu kuin olisi ihan rapakunnossa! Mutta samaa ollut kyllä melkein koko raskauden ajan. Ja närästää nyt jo herkästi...
 
Hengästyttää, närästää ja tänään työpäivän jälkeen kengät eivät meinanneet enää mennä jalkaan, eli siis turvottaa myös. Tiedän, että nämä ovat vielä lasten leikkiä verrattuna siihen mitä tuleman pitää parin kuukauden päästä.
 
Nenän tukkosuus ja koko ajan aivastuttaa! Tietenki nyt vähän saattaa vaikuttaa tuo siitepölykin näin kesäisin mutta että näin voimakkaasti sateisilla säilläkin kun normaalisti just helpottaa sadepäivinä tämä aivastelu,ja aamulla ja enne nukkumaan menoa varsinkin on nenä aivan tukossa,päivisin ei tiiä mitään.

Myös mulla jalat tai jalkaterät turpoaa ja aina illalla saa jalat olla vähän koho asennossa että tasaantuu,sukkien pito pahentaa vaan turvotusta. Närästänyt ei oo vielä niin paljon kun esikon aikaan sai koko ajan olla rennietä yöllä nappailemassa.. jännä ettei niitä harjotus supistuksiakaan oo kuulunut vaikka jo rv 22+0 menosa tai jos onkin niin tosi huomaamttomia,viime raskaudessa ne oli jo vähän ennen puoltaväliä tosi huomattavissa. Ja pohkeet ja takareidet täälläkin kipeytyy. Ja pääkipu aivan sietämätön melko useasti. ;s
 
myös noi selkävaivat nyt hiipineet takaisin,ja joinaki päivinä niin pahat liitoskivut varsinki just tuossa vasemmanpuoleisen lonkan kohalla ettei pysty kävelemään kun sattuu ja pistää niin perhanasti ja kumartelu vaikeaa,häpyluun kohalla ei oo kipua ollut ollenkaan jospa ei tuliskaan se on kans kyllä tympee.
 
Mulla oli kans tosi inhaa pistämistä oikeessa lonkassa. Mut sitkeesti vaan kävelin 6km, kun Tukholmassa oltiin. :) Sen jälkeen on pistämiset loppuneet. Huh, että oli jalat loppu sen käveleskyn jälkeen.. olis pitäny olla kunnon lenkkikengät jalassa.
 
Mulla ain välillä särkee jompikumpi käsi, niinku koko käsivarsi. Se on semmosta tylppää kipua, vähän ku olis puutunu, mut ei oo kuitenkaa ja se niinko muutettun kivuks. Inhottavaa :sad001 Menee ohi tai ainaki hiukan helppaa panadolilla.
En tietyst tiä onk tämä ny mitää raskautee liittyvääkää, mut ei mul tämmöst enne raskaut oo kyl ikin ollu.
 
Mulla välillä jalat puutuu kun istuu risti-istunnassa liian kauan esim koneella ja jos syö liikaa suolaista esim kun söin sipsejä yhtenä iltana niin jalat alkoi krampata. Selkävaivoihin näyttää auttavan kävely ja mielessä on että pitäisi taas joogata niin pysyy kunnossa loppuraskaudessakin. Lomalla käveltiin jopa 7 kilometrin retkiä ja uin meressä tosi paljon myös. Lomaa ennen oli selkävaivoja mutta nyt olen taas onneksi ihan kunnossa.
 
Mmmustikka onpa jännä tuo liian suolaisen syöminen..yleensähän suolat juuri auttaa siihen, ettei lihakset kramppaa.. :O

Mulla ei oo kyllä vielä ainakaan *koputtaa puuta* ollut suonenvetoja tms. Mutta mulla ei kyllä nuoruudessakaan urheillessa lihakset krampanneet oikeastaan koskaan.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on vissiin alkamassa uudestaan pahoinvointi.. aamulla olin lenkille lähössä niin jouduin palaan ovelta takas oksentamaan :/ eikä tää oo mitään oksutautia ku mulla oli sillo alussa ihan samallaista pahoinvointia ku tänään.. hohhoijaa en ala! :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
mä kans kärsin vielä pahoinvoinnista satunnaisesti aamuisin ja viikkoja nyt 24,alku raskaudessa sitä ei ollut juuri ollenkaan!
 
Mä oon ollu viikon verran tosi huonovointinen. Lähinnä ilmenee väsymyksenä ja ruokahaluttomuutena.. huomenna oon menossa avoneuvolaan mittailemaan hemoglobiinia, jospa johtuisi vaan vaikka siitä....
 
Onneksi meillä ei ole autoa, mulla tulee välittömästi paha olo henkilöauton kyydissä. Olen vanhempieni kyydissä ollut muutaman kerran huomatakseni sen. Ei raskaana ollessa mulla tuli autossa matkapahoinvointia, jos luin jotain, nyt ilman lukemista hyökkää päälle.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt helteessä on pyörryttänyt ihan hirveästi, ulkona ei jaksa kauaa päivällä olla kun tuntuu että taju lähtee. Hatusta tai juomisesta ei ole mitään apua. Hankaloittaa jo elämää, kaksi koiraa olisi ulkoilutettava, miehellä loppui kesäloma ja koirat on mun hommana nyt päivällä. Raukat joutuu tyytymään mini käynteihin ja tarhassa ulkoiluun..

Muita oireita on jalkakrampit, inhottavat liitoskivut, närästys ja selkäkipu. Tähän asti pääsin suht helpolla ni nyt ne ilmeisesti iski kaikki kerralla. Tietääpähän olevansa raskaana :wink
 
täällä myös ihan jäätävät häpyluun kivut. Itkun kanssa saa välillä kääntää kylkee ja nousta sängystä. sekä närästys jatkuu edelleen. eipä oikein muita oireita ole.
 
Takaisin
Top