Oireita

Oireita tänään: Närästää, oksettaa, häpyliitosta särkee, väsyttää ja ärsyttää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuntuu että aika helpolla olen päässyt tosin olen työtön mutta jos olisin töissä en olisi esim. seisomatyötä pystynyt tehdä varmaan pitkään aikaan kun jalat turpoaa ilman raskauttakin aina(suku vika kun .....) ja selkä kenkkuilee
Eilen oli neuvola ja siellä totesi terkka että harkkasuppareita on kun oireita kerroin: vatsa menee kovaksi,pistelee,jopa koskee, paineen tunne,alapäähän vetää kävellessä, näitä monta kertaa päivässä jatkunut jo pidemmän aikaa. Nyt viikkoja 33 +
? vauvan pää oli alhaalla ja siitä johtunee yhtäkkiset kauheat pissakohtaukset että pitää kaksinkerroin vessaan könkätä, koiran kanssa lenkillä ollessa oli pakko pissata metsään:laughing025

Onko siis ihan normaalia noi harjotussupparit? Mulla meni tänään töistä kävellessä vatsa ihan kovaksi, alavatsaan ja alapäähän kramppas ja pisteli silleen tosi inhottavasti ja sattu.. Pelästyin kovin :s

Voisin syödä ihan koko ajan.. :/ Ihan mitä vaan, ruokaa, makeeta, suolasta..kunhan koko ajan sais mussuttaa jotain.. :D

Supistaa, supistaa, supistaa.. Niin ja supistaa! Joko mainitsin, että supistaa?
Luojan kiitos heti aamulla on lääkäri..

Kyllä on normaalia, näin ainankin minulle sanottiin ettei tarvii säikähtää. Jos kävellessä tulee ni pysähtyminen auttaa mikäli kokee tarpeelliseks hiljentää tahtia. Kyllä tässä vielä hyvin kökitään vaikka vähä supistaakin:dance008

Nyt alkoi pelottaa; jaksoin duunissa muutaman päivän. Viime yönä en nukkunut, koska tää pääkipu (joka siis ilmaantui toissapäivänä) tappaa mut, oon oksentanut koko aamun ja nyt venailen, että paikallinen arvauskeskus aukeaa. Ei kai tähän nyt joku raskausmyrkytys vielä puske... Selkä kun on viimein vähän maltillisempi, lepo ja jumppa auttoi. Tosin on tää kyllä tukalaa, kun tuntuu, että ois joku älyttömän kiree korsetti yllä.

Onko täällä muuten muita rh-negatiivisia äitejä, joiden pikkuinen positiivinen? Sain kyllä sen rokotteen ja epätodennäköistähän se muutenkin on, että tässä veret sekoittuis tai alkaisin hylkimään lasta, mutta jotenkin vaan pelottaa... Alkanut tää loppuraskaus muutenkin niin vammaillen, että mitäköhän vielä? Jään varmaan auton alle tai jotain... plaah, sainpahan valitettua.

Rupes jo jännittään Mymmen puolesta! Lääkärikuulumisia odotellessa!

Ccix olisipa ennemmin vaikka migreeni kuin raskausmyrkytys.. :( Ei taida verenpainemittaria löytyä kotoa? Eikös paineet nouse myrkytyksessä korkeiksi myös? Kerrohan myös, mitä arvauskeskuksessa sanoivat!

Ccix! Mä olen rh-neg ja vauva positiivinen. Sain rokotteen jo viikolla 21 kun ajoin pienen peruutuskolarin. Jännittää toi asia muakin vähän, mutta todella epätodennäköistähän se on että jotakin menisi pieleen. Ilmeisesti se oli niin, että jos ongelmia ilmaantuu, ne ilmaantuvat vasta toisessa raskaudessa.

Pääsitkö lääkäriin? Tsemppiä! Toivottavasti ei ole raskausmyrkytys!!

Minä myös! Vauva olikin positiivinen, sain viime neuvolakäynnillä rokotuksen hanuriin :D Ja toi on tosi tutkittu nykyään, en jotenkin osaa pelätä... :o

Lääkärissä käyty, ei tehny sisätutkimusta ettei edistetä synnytyksen käynnistymistä... Pari viikkoa pitäisi vielä pysyä yhtenä kappaleena..!
Hb oli noussut, mutta vain vähän. 109 ja rautakuuri jatkuu..
Tämä hengenahdistus on todella ärsyttävää, sen takia en viime yönä taas nukkunut kuin 5h ja senkin pätkissä!
Tämän rutistuksen jälkeen on kuulemma kaikkivaltias olo, niin lääkäri lupasi ja sitä odotellessa siis :D
Ohjeeksi tuli, että täytyy soittaa lanssi jos synnytys käynnistyy. Kännykkä kulkee siis matkassa koko ajan..

Mitä tuo veriryhmän ero vaikuttaa/aiheuttaa..?

Muokattu viimeksi:
Lekurissa/neuvolassa käyty ja huh, virtsa puhdas (hapan, dippasin tikun sen verran hyvin et ph:n katoin samalla), verenpaineet hyvät, mutta olo ihan hirvee edelleen - luultavasti tää nyt menee migreenin piikkiin. On tavallaan niin turhauttavaa, kun on koko ajan pelko ahterissa, et jotain on vialla ja aina pelkää sitä pahinta.

...ja tosi piukee kohtu, eli hyvät seinät mun yksiössä. Hoitaja sanoi, että voi olla, ettei supparit (sit kun tulee) tunnu niin pahoilta (tosin sen tulehduksen aikana olleet harjotussupparit oli jo jotain aivan hirveetä).

Ja sf-mitta viimein vähän kasvanut, eli ei enää alakäyrien alla, mutta meikä on laihtunut... (1,5kg). Voi olla et synnytyksen jälkeen oon timmissä kunnossa :D En kyllä tajua, miksi mun paino heittelee näinkin selkeästi. Eikä johdu turvotuksesta, siltä oon melkein välttynyt (mitä nyt oikea jalka silloin helteillä).

Mulle toi veriryhmäjuttu vaan jotenkin jäi kummittelemaan, kun hoitaja aika pelotellen puhu niistä mahdollisista komplikaatioista (oisko ollut toka neuvola käynti) - veren siirto sikiölle ei kuulosta kauhean houkuttavalta. Onneksi lääketiede kehittyy... (:

Mä oon ollut ihan järkyttävä hormonihirmu tässä viimeset pari päivää: Itken joka asiasta, raivoan miehelle pikku asioista ja kiukuttelen muutenkin koko ajan. Mikä mulla on? En ole yhtään oma itseni. Jotenkin mieli on maassa ja kaikki asiat harmittaa.

Muutenkin väsyttää, päätä särkee ja "uutena" oireena pyörrytys. Uutena siksi, etten juuri sitä ole tässä raskaudessa tuntenut (tai en ainakaan niin paljon kuin esikoisen raskaudessa). Tänään kaupassa käydessäni alkoi humisemaan päässä ja kylmähiki nousi otsalle. Oli pakko päästä istumaan. Liekö verenpaineesta, hemoglobiinista vai hormoneista johtuvaa. En tiedä.

Ootko Emmy` saanu miten nukuttua? Eiköhän se taa kohta helpota. Mä sain eilen ihan järkyttävät raivarit, kun oltiin laittamassa puhtaat lakanat kaappiin. Olin edellisenä päivänä viikannut ja tehnyt tilaa vauvan lakanoille, pyyhkeille ja harsoille. Mies sitten erehtyi sanomaan, että onpas täydet hyllyt ja mihinkäs nämä lakanat nyt sopii, niin minäpä jotenkin käänsin sen päässäni vinksalleen ja otin hirveät pultit, että laita itse paremmin ja että olenpas huono äiti kun en osaa edes lakanoita kaappiin järjestellä. Siinä kuule lensi ne kaikki edellisenä päivänä viikkaamani kankaat pitkin makuuhuonetta :eek: Kiehumisen jälkeen tuli kauhee masis siitä miten hölmö olen ja harmitti todella paljon tuommonen turha raivoaminen. Nyt lahinnä naurattaa kun ajatteleekin, mutta on kyllä miehellä välillä ollut kestämistä meikäläisessä tän raskauden aikana, mutta kaikkein pahimalta tuntuu just toi ettei itsekkään enää ymmärrä itseään.

Kuulostaa ihan minun toimiltani tuo minkä kerroit Jannukka. Jos mies yrittää jotain hienovaraisesti ehdottaa/kritisoida hän saa minulta kamalat huudot. :( Toiv. helpottaa pian nämä raivarit. Myöhemmin näille nauraa sitten, vaikka ovat sillä hetkellä vakavia asioita.. Koitetaan jaksaa Jannukka - eiköhän tämä tästä taas iloksi muutu. ;)

Niin ja Jannukka: Nukun muuten ihan ok, mutta joka kerta, kun pitää kylkeä kääntää (varmaan väh 5xyössä), niin herään, koska se ei kovin sulavaa liikehdintää enää ole.. :D Miten muut olette nukkuneet? Möyriikö vauva yöllä? Nehän väittävät, että vauvan "rytmi" voi jatkua viimeisiltä raskausviikoilta aina syntymän jälkeenkin. Eli jos on kauhia yömöyrijä vatsassa, niin sitä yövalvomista on sitten tiedossa syntymän jälkeenkin..

Pari kertaa yleensä heräilen joko vessaan tai sitten juurikin asennon vaihdon takia. Uni tulee kuitenkin melko nopeasti uudelleen. Pieni möyrii kyllä yölläkin (huomaan tämän herättyäni) mutten herää siihen erikseen.

Viime yönä ei sitten nukuttu juuri ollenkaan. Illalla jo alkoi outo kipuilu/juiliminen vatsassa ja parin tunnin unien jälkeen heräsin supisteluihin. Niitä jatkui sitten aamuun asti, välillä jopa todella tiheinä ja säännöllisinä. Olivat selvästi jo kipeitä mutta kivun vielä kesti. Aamulla oli äippäpolin numero puhelimeen näppäiltynä koska viikkoja kuitenkin vasta 36. Supistelut sitten onneksi loppuivat ja sain aamulla pari tuntia unta. Pieni on minun mielestä vaihtanut asentoa mutta en osaa sanoa miten päin se siellä nyt köllii. Pää on toivottavasti edelleen alhaalla.

Uusi oire on muuten sormien nivelten kipeytyminen yöllä. Aamulla kun ekan kerran puristelee käsiä nyrkkiin, niin tekee vähän nivelissä kipeää mutta menee nopeasti ohi.

Heräsin yöllä käymään vessassa jonka jälkeen alkoi supistella kovasti, koko maha oli ihan kova ja poltteli tosi kipeästi.. jospa sitä säilyisi ehjänä sinne neuvolalääkärin luo niin saa tietää millä mallilla tuola ollaa ja onko nää supistukset tehny tuhoja.. en kyllä vielä halua synnyttää, viikkoja vasta 34+6 !

Takaisin