Oireita

Ilmamäärä mahassa on kyllä uskomaton, meillä isäntä ei voi käsittää kuinka hyvätapaisesta tytöstä tuli piereskelevä möhköfantti! Enkä kyllä minäkään, tuntuu ettei ole paikkaa missä ei tuo vaiva vaivaisi... Välillä tekee tiukkaa pidätellä... :'D

Taalla sama ongelma. Ja kun ruoka koostuu paaasiassa riisista, pastasta, perunasta tms. niin ei ole edes kuitua milla "hoonais" putket tyhjaksi.Kaurahiutaleita loysin kaupasta niin nyt syonyt kaurapuuroa mangokiisselin kanssa. Josko tama kaasuuntuminen jossain valissa katoais...

Yksi asia minka olen jo luvannut itselleni on kun suomeen saavun niin syon juustoa ja kunnolla (taalla kun ei ole oikeastaan muita kuin noita ns.aamupalajuustoja) ja Pandan tavallinen laku on myoskin ostoslistalla.
Tuo juusto on kylla sellainen mita ilman en osais olla.Ma yleensa aina syon vaan juustovoileipia...
 
Itellä tänään oli molemmat nännipihat ihan kuivina iho raspaantuneena. Ei ole siis ikinä ollut eläissäni.. Hieroin sheavoipohjasta rasvaa niihin.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on jostain syystä ollut alaselkä tosi kipeä ja eilen myös vihloi lonkasta niin, ettei pystynyt kävelemään. Tuntui oudolta, koska ei oo ennen ollut tuollaista.
Täällä riittää myös ilmaa mahassa, usein iltaisin.
 
Mulla auttoi ainakin kasvojen kuivuuteen pesuaineiden käytön lopettaminen. Nyt pesen kasvot pelkästään vedellä ja kevyt kuorinta kerran viikossa. Lisäks rasvaan Ceralan perusvoiteella. Kannattaa kokeilla jos pahasti kuivuu. Ei auttanu rasvaaminen vaan ihan hilseili kasvot.
 
jassukka ja Tanti: Täällä myös ilmavaivaongelmaa, mutta sitäkin pahempana ongelmana pidän tätä ummetusta. Ai että on mennyt hankalaksi sekin homma. :D Vähän jopa huvittaa miten vatsantoiminta heittää ihan härän pyllyä nykyisin.
 
Kukaan ei ole maininnut valkovuotoa oireina... Huolestuin kun joka päivä vuotaa ja tietenkin menin taas järkyttämään itseäni lukemalla lapsiveden tihkumisesta... Ja arvuutella että miten valkovuodon ja tihkuvan lapsiveden voi erottaa. Onko teillä muilla kyseistä vaivaa? Täällä vaiva on jokapäiväinen enkä tiedä onko se huolestuttavaa vai ei.
 
Mullakin joka päivä valkovuotoa, enkä ole edes osannut siitä huolestua, oon ajatellut että ihan normaalia. Ärsyynnyn vain sen voimakkaahkosta hajusta ja jatkuvasta märkien alkkareiden tunteesta...
 
Sama "vaiva" on täälläkin. Pikkuhousunsuojia on pakko käyttää joka päivä!! :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No huh! Onneksi otitte asian puheeksi niin ei tarvi mietiskellä että onko normaalia vai ei, ilmeisesti kuuluu asiaan tuo runsas valkovuoto siis laughing7

Nyt vaan ihmetyttää kun eilen alkoi alavatsan juiliminen ja nipristely, erinlaista ku aiemmin esim. kasvukivut olleet... mulla on kyllä ollut selkäkipuja, ja eilen sit tuli vähän höösättyä kun siivoilin kunnolla ja vaihdoin vaihtelin vähän huonekalujenkin järjestystä niin alkoi alavatsaan sattumaan juurikin tuon juilimisen muodossa... taidampa samalla kysäistä asiaa kun soitan neuvolaan muissa asioissa tänään.. oman mielenrauhan vuoksi :D
 
Täälläkin ollut tuota runsasta valkovuotoa.. Pikkuhousun suojat siis käytössä, ettei tunnu jatkuvasti märiltä housuilta..

Tänään oli kyl niin inhottava päivä töissä, kun alkoi heti aamusta pistämään vasemmalle lonkan yläpuolelle ja välillä oli paineen tunnetta kohdussa. Tuo pistäminen helpottaa, jos istuu tai on muuten paikoillaan. Mutta kassatyöstekentelyä kun ei jaksa koko päivää istua, vaan välillä on päästävä jaloittelemaan, vaikka nousta seisomaan, niin heti alkoi tuo pistely.. Jäipä sitten salilla käynti välistä.. Onneksi on perjantaina hieroja, niin saa niskoja auki. Ne on ollu nyt jumissa ja sen vuoksi onkin särkenyt päätä useampana päivänä.
 
Mulla on ilmennyt nyt jotain iskiasvaivan tapaista, tai sitten sen on samoille seutuville asettuvaa lihaspistosta. En oikein tiedä, kun ei ole kumpaakaan aikaisemmin esiintynyt. Vihloo kävellessä/juostessa, ja eilen äityi oikein kunnolla agilitytreeneistä (kävelyä, täysillä juoksemista, tavaroiden kantamista)... Treenien päätteeksi puolen tunnin matka autolla kotiin, niin hyvä kun pääsin autosta kävelemään sisään! Ja tänään jalka oli pettää alta. No, olenkin niin helpolla tähän mennessä päässyt, että nyt ne krempat sitten vissiin alkaa.
 
Mulla on raskauden aikana ollut sellaista että kun herään aamulla, niin molemmat käsivarret on ihan puutuneet, vaikka en ole nukkunut mitenkään niiden päällä, vaan ne ovat lojuneet rintani päällä tai sivuilla selällä nukkuessa. Tai kyljellä nukkuessa kädet edessä. ?!????
 
Mä ilmoittauduin juuri raskausjoogaan! Sitä tarjotaan täällä Helsingissä useammassakin paikassa. Raskausjoogassa keskitytään erityisesti raskaudessa ja synnytyksessä tarvittaviin lihaksiin ja keskitytään äidin hyvinvointiin. Yhdellä kerralla on jopa ikäänkuin synnytysvalmennusta - tällöin käydään läpi vaihtoehtoisia synnytysasentoja ja harjoitellaan käyttämään oikeita lihaksia.
Olen harrastanut joogaa jo aiemminkin. Aikaisemmin kävin todella raskailla tunneilla, jossa tehdään syviä, sisäelimiä puhdistavia kiertoja ja syke pysyy ylhäällä. Tässä en ole enää hetkeen uskaltanut käydä ja huh, kun onkin ikävä joogasta tulevaa tunnetta ja mielenrauhaa. Mielenkiinnolla odotan minkälaista raskausjooga on :) Suosittelen joogaa kaikille :)
 
Tein juuri raskausjoogaa ja oli aika yllattavaakin huomata, mitka liikkeet ovat nyt haastavia. Esimerkiksi kissa-asento, jota en ole koskaan kokenut mitenkaan haastavana, oli sita nyt, koska tuntuu, etta vatsalihakset ratkeavat, jos notkistan selkaani kuten ennen. Tein siis vahemman. Mutta hassua kuitenkin.

Myos kylkitaivutuksissa himmailin, kun tuntuu, etta joku paikka ratkeaa, ennen kuin paasen normaaleihin taivutuksiin. Ja tein toooooosi paljon hitaammin kuin normaalisti, koska se tuntui hyvalta. Hassua. :)

Yhta ihana olo tuli vahemmalla "vaivalla", niin sanotusti. :) Suosittelen.
 
Närästys on astunut kehiin pari päivää sitten.. Kaiken syömisen jälkeen tulee jälkijunassa närästys.. ihanaa.
 
Mullakin närästys on vähän vaivannut, mutta nyt täällä reissussa ei kertaakaan! Kumma homma. Mutta ennen tätä aina tukevamman ruuan jälkeen. Eikä mullakaan oo ikinä aiemmin närästänyt...
 
Mulla närästys vain näyttäytynyt pari kertaa vasta tukevamman aterian jälkeen. Esikoista odottaessa muistan, että Rennietä meni paketti muutamassa päivässä, eikä sekään täysin kitkenyt närästystä pois. :sad001 Mitä korkeammalle kohtu nousee sitä rajummaksi närästys tulee. Tsempit vaan kaikille! :wink
 
Mulla lukee ostoslistalla ensimmäisenä RENNIE!
nimim. Kohdunpohja pallean korkeudella jo rv.16 lähtien!:angry4
Muita oireita ei sit olekaan.. Jos tota kasvavaa pötsiä ei lasketa..
 
Joo närästysvaivat alkaneet täälläkin! Ensin ajattelin, että johtunee vaan paprikasta ja liian vahvasta kahvista, mutta taitaapa alkaa olla mahankasvusta johtuvaa.
 
Komento takas.. Oireisiin voin lisätä kolostrumin! Ja sitähän riittää! Suihkun jälkeen rasvailin ihoa ja bongasin vuotavat tissit! :D
 
Takaisin
Top