Oireita

Tääl on alkanu nää menkkajomotukset vahvistuu ja tuntuu jo aika ikäviltä. Otin aikaaki ja ne on tullu säännöllisesti 3-7 min ajan viime tunnin ajan. Soitettii jo synnytysosastolle ja sanoivat et synnytys on varmaa käynnistymässä mut suosittelivat olemaan kotona vielä nii kauan ku pystyy. Apua, nytkö se poika alkaa oikeesti tulee?! :o

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Välillä on oireita kunnolla, nyt taas tuntuu ettei mitään oireita. Vois alkaa siivoamaan taas, taitaa olla neljäs kerta että siivoan koko talon ja aattelen että jospa ois viimenen kerta ennenku lähtee synnyttää :D Eilen olin varma että irtosi limatulppaa enemmänki, mutta nyt kun ei mitään oo enään tapahtunu ni seki oli varmaan vaan omaa mielikuvitusta. Tänään neuvolaan ja huomenna ois yliaikakontrolli, jospa alettas sitten käynnistelee. En tiiä millä perusteella ne alkaa käynnistää tai oottais vielä muutaman päivän? Mulla ollu verenpaineet nyt pariviikkoa aika korkealla että vähän toiveita ois että niittentakia käynnistettäisiin huomenna.. Vähän alkanu stressi helpottaa ku tietää että tälläviikolla tuo beibi suurella todennäköisyydellä sitten syntyy. :):Heartred

Täällä odotellaan kanssa huomista yliaika kontrollia, minkäänlaisia enteilyjä ei ole ollut että jotakin tapahtuisi, edellisistä limatulppa irronnut, toisesta 2vk ennen ja toisesta edellisenä päivänä ennen synnytystä. Hieman olen yllättynyt että mennään näin yli kun edeliset tullut 40+4 ja 40+5.(nyt 41+2)
Kaikkia kikka kolmosia on kokeiltu ja mitään ei ole tapahtunut, yhtään kipeää supistustakaan ei ole kuulunut, harkkari suppareita ollut silloin tällöin.
Mutta ei se auta muu kuin odottaa jos alkais koht tapahtuu ja saapahan huomenna päästä kuulemaan pikkusen kuulumisia ja tietämään onko paikat yhtään auennu viime lekuris käynnin jäliltä.

Mahtaa ne siellä sairaalassakin törmätä kaikenlaiseen :D

Tsemppiä kaikille yliaikasille! Toivottavasti kohta alkad tapahtua :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin limatulppa tuli yöllä, tosin siihen tarvittiin käynnistysapua. Että terveisiä vaan yliaikakontrollista. :)

Siskoni kanssa juttelin, että oli alkanut synnytys alkoi yllättäen ilman merkin merkkiä. Eli ehkä se on ihan hyvä että merkkejä ei niin ole, jos se vaikka kohta alkaisi.

Telluk, se on kyl toisaalta ihan totta! :) Mut oishan se toisaalta kiva jos sain jotain pientä vihiä ennen alkua.. ;)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Näkikö kukaan Vaun sivuilla juttua siitä purppuraviivasta persvaossa? :D Mulla ainakin on ilmestynyt semmonen ja se on jotain 5 cm pitkä ja tosi tumma!! On se varmaan ihan totta et se viiva tulee kun paikat alkaa aueta, jos mullakin on paikat jo auki 3 cm. Aika hurjaa miten tommosia kaikkia näkyviä asioita voi tulla mistä voi kätilökin kattoa tilannetta. Kuulema jotkut kätilöt kattoo sitä viivaa. :)

40+5 on melkein ohi. Esikoinen saapui silloin, niin olin laskenut että viimeistään tänään pikkuveli olisi täällä. Mutta ei... Mahani on suhteellisen pieni,niin tilaa elimistölleni ei ole kovin paljon ja siitä painetta johonkin on jatkuvaa. Kivuliaita supituksia on vaikeita erota painekivuista,mutta muutama öissä olen tuntenut jo yli viikon aikana. Tänään taas koitettu olla yliaktiivinen kaiken kanssa. En usko, mutta jos jotain auttaisi. Jaa, jaa parasta mennä nukkumaan :(

Huoh, kyllä odottavan aika on pitkä...(menossa siis 38+5) Tänään kävin neuvolassa ja painoa oli humahtanut parissa viikossa melkein kolme kiloa lisää :mad: Sanoivat sen todennäköisesti olevan pääosin nestettä, mutta alkoi silti ärsyttää kun olen orjallisesti yrittänyt noudattaa terveellisiä ruokaohjeita ja sitten rikonkin vain omat painonnousuennätykset! Tuli turhautunut fiilis kun mietin että yhtä hyvin olisin sitten voinut välillä herkutellakkin jos paino kerta nousee tuollaista tahtia anyway. Onneksi oli kuitenkin muuten kaikki arvot kohdillaan ja vauvalla kaikki kunnossa :love7 Menkkajomotusta ja supistelua pitkin päivää, ollut jo vähintään viikon. Illat ja yöt on inhottavia kun ei saa supistusten takia kunnolla hengitettyä ja mikään asento ei tunnu hyvältä :confused:. Toisaalta hirvittää koko synnytys ja pelottaa kaikki kipu ym. mahdollinen ja toisaalta on niin kyllästynyt tähän jatkuvaan vaivaisuuteen ettei mitään tolkkua..joka päivä toivon että pikkuinen ottaisi ja syntyisi, illan tullen taas alkaa hirvittää ja mietin että jos nyt sittenkin vasta seuraavana yönä..:grin ja todennäköisesti pysyy sisällä vielä jonkun aikaa..:p Yhden voimakkaamman supistuksen sain yhtenä iltana, mutta siihen se sitten jäi. Kovasti olen kytännyt limatulpan irtoamista ja odottanut lapsivesien menoa kun on jonkun aikaa jomottanut -turhaan..Menisi kyllä varmasti loppuraskaus sujuvammin jos ei olisi näin pirun kärsimätön ihminen, mutta minkäs teet....:rolleyes:

Mini ja minä, Mulla olis kans en ti neuvola ja mä en enää haluis mennä sinne kun toivoisin että tuo pikkunen tulis jo ulos. Mä luulin et mulla alko irrota limatulppa, mut eheiiii. Ja ei oo ollu mitään muutakaan oireita.. paitsi vessassa saa ravata ihan koko ajan niin ja liitoskipuja on päivittäin. Muakin pelottaa se synnytys tai ne supistukset kun niitä ei ole pahemmin ollut et miten rajusti ne menee. Toisaalta moni on taas sanonu mulle että pitäis olla nopeampi synnytys kun olen jo 3 cm auki. Mut mistä näistä tietää?!

Pidän peukkuja sulle hanski_ että se synnytys sujuisi mahd. nopeasti :). Eipä näistä tosiaan tiedä..sen tässä on kyllä jo sisäistänyt että vauvaan liittyen mikään muu ei ole varmaa kuin epävarmuus :grin. Mulla oli lääkäri joskus viikolla 35+ ja silloin oli ainakin kohdunsuu täysin kiinni. Sen jälkeen ei ole asiaa tarkistettu, joten ei mitään hajua mistään...seuraava neuvola viikon päästä perjantaina (sulla taitaa olla la silloin :))) ja mäkin toivon ettei sinne tarvitse mennä...:smiley-angelic001

Odottaminen on puuduttavaa. Mulla oli kanssa viimeksi lääkärin tarkastus joskus vko 36, silloin täysin kiinni. Eli ei tietoa sen enempää. Luultavasti vieläkin asia näin, eipä ole ollut supistuksa, taikka parina eri päivänä, mutta vaan toispuoleisia, eli varmasti jotain kohdun venymistä. Mulla seuraava neuvola maanataina. Niin toivoisin ettei sinne tarvitsisi enää mennä, mutta tällä voinnilla näyttää että hyvinkin pääsen. Tsemppiä muille odottajille!

Jos tämä nyt yhtään lohduttaa niin mun sisko oli 3cm auki jo pari viikkoa ennen synnytystä. Ja tosiaan synnytti toissa iltana. Synnytys menikin sitten tosi nopeaa :grin Laitokselle päästyään paikat oli jo täysin auki ja suoraan synnyttämään! :eek: Tosin siinä vaiheessa ei enää pahemmin kerennyt kivunlievityksiä saada..:confused:

Mini ja minä, Toivotaan sit kun aika koittaa. Soitin tossa äsken neuvolaan ja kysyin et kuinka tää kypsyminen vaikuttaa asioiden etenemiseen niin täti oli aika yllättynyt et olen jo niin paljon auki ensisynnyttäjäksi! Ja sanoi et ei tartte jäädä kotiin odottelemaan säännöllisiä supistuksia. Mulla matkaa melkein tunti synnärille. Mä olin kans vk 35 vielä täysin kiinni kun oli NL ja siks ihmettelen itekin et kuin tää on tapahtunut niin salaa. Aamulla oli menkka jomotusta pari tuntia alamahassa. Hui! :) Jokohan kohta alkais tapahtua!?

Takaisin