Oireita

Telluk, mul ei oo ollu oikein mitään suuntaa antavia oireita et tyttö alkais tehä tulonsa, mut nyt on kaks vk ollu tosi veemäisiä liitoskipuja nivusissa. Varmaan alkaa paikat aueta ja tehdä tilaa lantioon.. Tuntuu välillä seistessä tooosi pahalta kun tuntuu et joku työntää jotain kapulaa tuonne lihasten väliin tai johonkin.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Kuvittelin jo viime yönä et supistukset alko, mut eheiiii... ne olikin taas joitain happovaivoja tai vatsan puruja. Ihan olis voinu luulla et ne oli supistuksia mut kesti vaan pitkän aikaa ja ylämahassa, lisäksi röyhtäytti ja ilma kierti jossain mahan sisällä. Ja istualteen ne helpotti, mut maatessa paheni ja sit otin puol 5 aikaan samarinia ja sit ne loppukin. Eli mulla ei oo siis mitään supisteluja ollutkaan täs lähiaikoina.. vaan ne johtuu roskaruoasta kaikki oireet! :/

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Kaikkeni oon tehny, mutta ei kunnon oireita ala kuulua eikä näkyä. Maha on ollu ihan kova paripäivää ja kovasti vihloo alapäähän, mutta tuntuu että ei tässä lähetä vielä pitkään aikaan mihinkään. Oon leikannu ruohoa, siivoillu, saunonu, ymsyms. Oon jo niiiin turhautunu. Ihan varmasti menee ensviikolle ja käynnistykseen ku ei rupea itekseen syntyy... En olis ikinä kuvitellu että nämä viimeset viikot ois näin tuskastuttavia. :mad: huvittavaa mutta oikeasti välillä miettii että syntyyköhän tää vauva ikinä... mutta pakkohan sen on, eikä oikeasti mee enää kauvaa! :D
 
Onkohan kyse supistuksista vai mistä, (la parin viikon päästä) mulla on jokusen päivän ollut lieviä vatsakipuja (ilmavaivoja ihan älyttömästi ja muutenkin todella epämukava olo). Alavatsaa ja -selkää nipistellyt ja vihlonut samalla tavalla kuin kuukautisten alkaessa. Illalla koin melkoisen ilmiön kun alkoi taas jomottaa alaselkää, sen jälkeen tuntui suoraan sanottuna siltä että olisi ollut ihan jäätävä p...hätä, sitten kipu levisi alavatsaan ja tuntui kuin olisi reidetkin olleet tulessa. Vatsa oli pinkeä samalla tavalla kuin supistaessa. Hirveä tuskahiki iski ja sitä kesti varmaan noin 5 min (tuntui kyllä paljon pidemmältä ajalta..) sitten se pikkuhiljaa lieveni ja meni ohi. Nyt on ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, paitsi etten pysty nukkumaan kun kuvittelen ja vainoharhailen kaikkea mahdollista :eek: Ärsyttää kun en aiemmin ole raskaana ollut niin tuntuu että on ihan pihalla eikä tiedä mistään mitään :confused: Aloitin viikko sitten rautalisän (eipä siitäkään mikään kovin auvoinen olo tullut), voikohan sillä olla jotain vaikutusta näihin...? :confused2
 
Täällä tämän viikkoa vihlonyt öisin selkää, vessassa olen saanut ravata oikein urakalla, ihanaa kun aina kun onnistuu nukahtamaan niin pakko nousta pissalle. Päätä on jomotellut vaihtelevasti, ukkonen kai tai stressi siitä kun ei jaksa olla esikoiselle täysipainoisesti läsnä. K amala väsymys vaivaa päivisin, tulee nukuttua ja sit iltaisin on kiukkuinen kun maha kipristelee. Yöllä sit ei nukuta mut ei huvittaisi valvoakaan. Tuntuu väliin et ei tuo tyyppi synny ikinä. Rv 38+4 vasta, ei huvittaisi kärvistellä syyskuulle näissä tunnelmissa. Päivisin menee verenpaineet niin matalalle ettei jaksa tehdä mitään, ahdistavaa. Ei kai tuonne kukaan ole jäänyt mut ei paljoa juuri nyt lohduta. Tahtoisi jo nyytin kainaloon ja vähän voimia takaisin.
 
Täällä oli tänä aamuna pientä "menkka" jomotusta alamahassa johon heräsin. Ei oo aiemmin ollut.. Ja sit kans ollu ilmavaivoja enemmän viikon aikana. Ja vaikkei nyt oo enää helteitä niin joka yö herään ihan liti märkänä joskus puol2 maita. Mahaa taas repi viime yönä aina kun käänti kylkee, liekö nahka venynyt taas kun asukki kasvaa. Alkaa jo olla ajoittain kävely hankalaa, autolla ajosta puhumattakaan kun pää porautuu niin alas joka askeleella..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi JEEEE
Limatulppa has left the building!!
Oli muuten kivulias irtoaminen. Lenkillä oltiin ja sitten alkoi vihlomaan ja sattumaan "sinne" ihan hirmusti. Kivut meni ohi ja vähän sen jälkeen "lorahti". Hehkeää, mutta ah niiiin mahtavaa kun VIHDOIN tapahtuu itsestään jotain!!!!!
 
Onko kellään alkanu yhtäkkiä tosi vetinen valkovuoto mikä lorahtelee makuullakin ollessa? Siis se ei haise eikä ole minkään väristä ainakaan siteessä. Mulla alko tämmönen eilen päivällä ja heräsin yölläkin 3kertaa kun "lorahti" housuun tai siis siteeseen jonka laitoin illalla kun oli saunan jälkeen housuissa kostea länttä missä oli mustissa pikkareissa omasta mielestäni vetistä valkovuotoa. Mitään vatsakipuja tms ei ole ollut ja tuntuu vauvakin liikehtivän.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Aina silloin tällöin ollut sellaista valkovuotoo. Kerran kävin äitipolilla aiheesta, koska pelkäsin että oli lapsivettä ja viikot oli todella pienet. Varsinkin jos teki jotain fyysistä ni silloin saattaa käydä noin.

Nyt muistan miltä menkkakivut tuntuu. Maha menee sillä tietyllä tapaa sekaisin, lantiota ja selkää sattuu sillä tietyllä tapaa.. On tässä raskauden aikana ollut aiemminkin näitä menkkamaisia kipuja, mutta kyllä nyt on ihan kaikki oireet että menkat olis alkamassa. Ihan HIRVEÄ turvotuskin iski, kädet aivan pallona ja kipeenä. Ehkä tänään yliaikaiskontrollissa sais ihqDaa uutisia ja sais jäädä jo osastolle?? :)
 
Sirriäinen, Mäkin ravasin yöllä vessassa ja odotin et onko lapsivettä, mut ei se kyl siltä nyt vaikuta.. Ja en nyt kyllä turhan takia jaksa lähtee käymään missään polillakaan kun sinne on 70 km matkaa, joten toivotaan et se on sitä normivuotoo vaan. Ja ei sitä nyt aamun jälkeen ole edes tullut... Jos se olis lapsivettä niin ei kait se nyt loppuis yhtäkkiä?!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on kans tullu semmosta vetistä valkovuotoo jo muutaman viikon sillontällön, nyt kokoajan enemmän. Yleensä sillon lorahtaa ku vauva kovasti liikkuu ja puskee itteesä alaspäin niin että vihloo alapäätä. Mulla muutamana päivänä kuulunu välillä semmone *naks* tuolla jossain alavatsassa ja oon aina luullu että nyt tulee lapsiveet mutta ei oo mitään tullu. En tiiä mitä naksahuksia ne on. Ei voi omassa päässäkää alkaa naksuu ku mieski on ne kuullu :grin vaikka alkaa olla kyllä jo niin henkisesti loppu tähän oottamiseen. Eilinen iltaki meni vaan märistessä ku ei enää vaan jaksa tätä oottelua ja epätietosuutta...
 
Telmu, mä olen kans kuullu pari kertaa jonkun naksauksen! :D Mut oon ajatellu et se on varmaan jotain suolisto ääniä.. Onpas jännä! Vaihteeks meni taas maha sekasin. Tosi outo kun monta päivää saattaa olla maha ihan kovana ja sit tulee semmosella rytinällä että hyvä kun kerkee pöntölle. Ai että nää erite ja vessa keskustelut on niin naisellisia!! :D No on tästä touhusta muutenkin naisellisuus kaukana saati sit synnyttämisestä. ;)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Jes! Ehkä täs on viel pieni toiveen hiven siitä et tää poika tulis ulos iteksee enne tiistaita! Limatulppaa on irronnu perjantaista lähtien ja eilisestä lähtien alavatsalla on ollu menkkamaista jomotusta. Ehkä se tästä vielä. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tääl kanssa limatulppa irronnut ja pitkään (ehkä pari viikkoa) ollut menkkamaisia kipuja, pahentunut ovat, nyt tekis mieli jo ottaa särkylääke, mutta sinnittelen vielä ilman. Mitään muuta sitten ei olekaan tapahtunut, eli huomenna käynnistettäväksi.

Ehkä viikon tissit on tuntunut tosi täysiltä, on välillä vuotanut tosi paljonkin. Kuumatkin ovat. Että sitä odotellessa kun se maito oikeasti nousee ylös :D

Alan olee jo niiiin skeptinen vauvan ulostuloon, etten usko, että se edes ensiviikolla suvaitsee saapua. Tuskin se käynnistyskään mitään tekee. Sektioon jos joudun ni vatsalihakset estää veitsen läpimenon. Varmasti olen maailmanhistorian ensimmäinen ihminen, jonka keho kieltäytyy antamasta vauvaa ulos. :)
 
Mulla on noita menkkamaisia kipuja ollu jo neljättä viikkoa, mut siihen se on sitte jääny. Limatulpasta ei näköhavaintoa. Supistuksia tulee muutaman päivän välein huomattavat kolme putkeen, ja siihen tyssää. Huomista yliaikakontrollia odotellessa :rolleyes:
 
Yks päivä oli kauhee, ku söin täs koneella ja kattelin facen elokuisten ryhmää ja sit yks kaks naamalle rävähti kuva jonkun tätskän limatulpasta. Ennen ku aivot kerkes ees reagoimaan kuvaan, meinas laatta jo lentää.. KUKA KUVAA JA JAKAA SELLASTA?! Yök!

Mut tosiaan, kaikillahan se limatulppa ei ees irtoo ennen tositoimia, tuskin olis mullakaan irronnut, ilman että se lääkäri ois venytellyt kohdunkaulaa. Enkä tiiä tuliko se ees kokonaan. Eilen kun vaan mainitsin lääkärille, että limatulppaa tuli,ni ei se ees sanonut mitään, katto vaan ilmeellä "Miksi se mua kiinnostais?" joten veikkaan, ettei sillä ole mitään väliä.
 
Törmäsit mihin? Hyi! Miksi tosiaan, haluisin melkein tietää! Yh. En muutenkaan aina ihan ymmärrä, mitä kaikkea ihmiset jakaa facebook ryhmissä ihan vieraille! Mutta kukin tyylillään...kun vaan sais tollasista ällötyksistä jonkun varotuksen ennen kuvaa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä sairaalan synnytysvalmennuksessa sanottiin että jotkut on käärineet limatulpan folioon ja vieneet sen sinne näytille :D lisäsi että älkää nyt ihmeessä kukaan teistä tehkö sitä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top