Oireita

Maikkie

Puuhakas puhuja
Ajattelin aloittaa näillä raskausoireille ihan oman keskustelun. Tänne saa sitten ihan vapaasti kukin tulla valittamaan kaikista oireista tai oireiden puutteistakin.

Mulla vissiin nyt viikkoja tasan 4 ja kyllä nippailee mahaa vähän väliä. Väsyttää ja koko ajan on nälkä. Vielä ei kauheesti kummempia.

Esikoisen aikana pääsin aika helpolla. Alkuun oli kyllä lievää etovaa oloa ja sitten viikkojen 12-14 aikana pari kertaa tuli ykä heti aamupalan jälkeen ja oli ihan hirvee olo koko päivän. Sen jälkeen ei ollut enään pahoinvointia. Lopussa oli sitten yöllä aina levottomat jalat (ärsyttävä vaiva) ja närästi ja sitten tuli liitoskivut.
 
4+3 alko äklö olo, ruokahaluttomuus
4+5 pientä närästystä siihen mukaan
Vatsassa pientä nipistelyä...
Nyt alko 5+0 ja miedot nuo oireet vielä ovat. Esikoisen kohdalla alko 6+ pahoivointi, paljon oksensin 15. viikolle saakka. Ihan kauheeta jos samat oireet tulee, nyt kun pitäisi esikoista hoitaa. Silloin vaan piikouduin pimeäseen makkariin, nyt se ei ole mahdollista. En kestänyt ruoanhajuja, lihaa ym.
 
Mulla on ollut oireina nytten vain sellaista "menkka maista" kipua lievempää kuitenkin normaalisti. Nälkä koko ajan :) Mä en voi vieläkään uskoa että olen raskaana. Onneksi otin kännyllä kuvan mun digitaalisesta raskaustestistä niin voin aina tarkastaa asian :)
 
alavatsa- ja selkäkivut on jatkuvasti. sellainen hassu tunne, ei niinkään järjetön kipu. ensimmäinen siis kyseessä! ja pissahätä sekä tunnepurkaukset.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi onneks ei oo yökötyksen tunnetta ja väsymystä pahempaa ollu, ainakaan viel. Esikoista odottaessa oksensin paaaljon koko raskauden ajan ja lisäksi pyörtyilin hirveästi :/ Toivottavasti tämä raskaus ois helpompi :)
 
Tänään kävin lääkärillä kun on niin kauhea olo. Poissuljettiin ulkoinen(toistaiseksi) kun munasarjat eivät olleen turvonneet. Ketoaineet vahvasti plussalla mikä viittaa kuivumiseen vaikka tuo nyt oli ennustettavissa :) jotain se siellä kuitenkin epäili kun pisti eteenpäin gynelle ja tutkimuksiin että katsotaan :) toivotaan, että kyse vain tyhmistä oireista :)!
 
Huonoa oloa oli aluksi, nyt jo hiukan helpottanut onneksi! Vain silloin tulee paha olo kun on kova nälkä, joten olen ahkerasti syönyt.....kuitenkaan en pysty syömään kuin vähän kerrallaan, ja jos syö liikaa alkaa silloin oksettaa! Jos vaan tasaisesti syö ei pitäisi tulla mitään, mutta työni on sen verran epäsäännölistä että en pysty töissä tätä ruoka rytmiä pitämään! :/
 
Voiko olla näin paljon oieita, vaikka hedelmöityksestä ei ole vielä edes kahta viikkoa?!
Vatsassa on koko ajan paineen tunnetta ja välillä vihloo. Väsyttää, janottaa, pissattaa.
Tänään alkoi vielä ällötysolo. :confused:
Edellisissä raskauksissa minulla on ollut aina iltaällötystä, aamulla ihan hyvä olo. o_O
Piti jo googlata kohdun ulkoisen raskauden oireita, kun näitä oireita ja kipuja pähkäilin...
Muru 3+6
 
Spämmään kaikkiin ketjuihin, kun asiaa on julmetusti joka juttuun :D

JANO! Ja tänään alkoi ihme ällötyskin. Vihloo, se pelottaa, mutta koska kivut ovat vain pieniä, tuskin edes kivuksi voi sanoa, nipistelyä ja ovat tasaisesti koko alavatsan alueella, en jaksa vielä surkutella. Ainakin me saamme aikaan hedelmöittymisen! Voitto se usean vuoden yrityksen jälkeen on tuokin.

Mietin miten selviän töissä, jos ällötys jatkuu. Tehdään usein 10 tunnin päiviä, jolloin seisotaan ja kävellään melko paljon. Myös ruuan hajuja joutuu siellä kohtaamaan urakalla. Ja lämpötilaeroja. "Innolla" odotan, huomenna pääsee testaamaan 9 tuntia tuota riemua.
 
Tänään yökkäilin sitten urakalla! Pahan hajun takia ja siksi että oli jo nälkäkin päässyt yllätämään ja siitä hiukan pahoinvointia! Rinnat turvonneet jo aika lailla ja on tosi kipeet ja arat! Mahaa nippailee välillä kipeestikin! Eilen oli ihan kaamee uuvahtaminen, nukuin töiden jälkeen reilu pari tuntia kun en yksinkertaisesti pysynyt hereillä! Ja toissa iltana nukuin sohvalle, mitä ei ikinä tapahdu normaali tilanteessa! Ja en edes viitsi marmattaa näistä mielialan vaihteluista! Kiitos ja kummarrus, kun jaksoitte lukea! :wink
 
Tänään mietin töissä, että keksinkö näitä oireita. Eihän suuri osa edes tiedä tähän aikaan, 4+5, olevansa raskaana.. Täytyi syödä vähintään parin tunnin välein edes jotain, ettei alkanut heikottaa. Join varmaan nelinkertaisen määrän normaaliin päivään verrattuna. Ja silti seisominen uuvutti. Onneksi nyt saan töissä lähestulkoon missä vaiheessa tahansa napattua suupalan, vaikka yksinäni siellä asiakkaita palvelen.
 
Sama täällä pienitoive, ihmetyttää itseä, että tällaiset oireet on jo nyt. En nyt silti ihan kaikkea ole voinut keksiä, vaikkakin oireet alkoivat heti plussausta seuraavana päivänä. Tästä olosta voisi kyllä ilman raskaustestiäkin tajuta olevansa raskaana! Vatsan tuntemukset ja kivut ovat onneksi hieman vähentyneet, jospa ne oli jotain kiinnittymiskipuja, tai mitä ne nyt on...
 
Oli kanssa pakko kysyä viisammalta eli sairaanhoitaja ystävältäni että mitä tällaiset nippailut oikein meinaa ja sanoi että on normaalia, kohtu vain kasvaa! :)
 
Olin huomannut turvotusta jo ennen kuin testin ja janon määrä on huikea. Nyt on saanut kantaa porkkanaa, kurkkua ja pähkinöitä mukana jos meinaa lähtä kauemmas kotoo ettei tuu nälkä ällötys. Makea ja kahvi saa voimaan tosi pahoin. Aluksi porkkanakin tuntu liian makealta ja alkoi yökkäilyttään, mutta nyt jo menee:)
Tänään sain ekat kunnon mielialan vaihtelut. Jälkeenpäin huvitti kyllä omat hullut ajatukset:)
 
Täällä kans kaikki mahdolliset oireet nostavat päätään. Päällimmäisinä ehkä jatkuva etova olo, loputon päänsärky, yölläkin herättävä nälkä ja mielialan vaihtelut :D tuntuu, että oon koko ajan kiree kun viulun kieli! Viikkoja tänään 6+0, jatkoa odotellessa :wink

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Moi! Onpas tää kaikki outoa ja uutta! Itellä ollut about viikon huimausta, jano, pieniä kipuja vatsan ja selän alueella ja rinnat aristaa ja kasvaa. Välillä tuntuu jopa että tulisi paha olo! Otin eilen neuvolassa influenssarokotuksen sen kummempia tietämättä ja nyt tuntuu tietysti että kivut ois lisääntyneet. :confused2
 
Mamatobe mainitsi jatkuvan päänsäryn. Mullakin jo neljättä päivää kaamee päänsärky, mikä ei näytä helpottavan ollenkaan... viikkoja nyt 6+1. Onko milla päänsärkyä ja ootteks uskaltaneet ottaa mitään lääkettä? Uskaltaako parasetamoli ottaa ensimmäisellä kolmanneksella?
 
Muru:Heartred, mulla samoja oireita kun sulla, mielialan vaihteluita ei oo viel ollu mut kuvottava olo alkoi tosi aikaisin, samoin rintojen arkuus! Ihan kiva jos tää kuvotus vielä tästä pahenee, mietin että miten ihmeellä saa pidettyy tän raskauden töissä salassa ja muutenkin, et miten siellä jaksaa edes käydä kun kuvottaa koko ajan...Asiakastyötä kun teen niin en oikein voi sanoo että "anteeksi, lähdenpä tästä nyt oksentamaan", vaikka pakkohan se on jos oksu tulee.

T-K, mä otin kans kuvan kun en meinannut uskoo, tein jopa toisen testin :grin Aateltiin että aletaan yrittämään, jos vaikka meneekin vuosi ennen kuin onnistuu, ja eka kierrosta tärppäs! Ihmeellistä, mulla on vielä ollut kaikkee pulmia (endometrioosia ym).
 
  • Tykkään
Reaktiot: T-K
Helmiäinen, parasetamolia voi käyttää raskauden aikana :) Toivottavasti auttaa päänsärkyysi!
 
Takaisin
Top