Oireita

Mä olen ihan kypsä.. Ainakin henkisesti, toivottavasti olisin myös fyysisesti eli auki o_O. Nyt siis 41+1 argh... Eilen olin ihan varma että kohta lähtee - illan puuhastelin, peittokin heilui. Ihan takuulla siis oksitosiinia, rentoutusta ja puuhastelua - mutta ehei... supparit loppui sitten lähes kokonaan. Jäljellä on vaan alaselän jomotusta... Ja tuntuu että masuasukki rupeaa olemaan jo niin iso, etten kohta halua edes synnyttää sitä alateitse :eek:
 
Hanski: täällä kanssa vessassa käyminen laukaisee lyhyen supistuksen monesti. Täällä tänä aamuna kunnon itkupotkuraivarit kun ei kunnon supistuksia viime yönä, ainoastaan ikävää jomottelua/pieniä mut kivuliaita supistuksia. Kahdeksan tunnin unet muutamalla vessareissulla kuitenkin, ja päivä aikaa lepäillä. Kai täs on vaan ooteltava, vaikka stressaa. Miulla onneksi huomenna neuvola, voi siel sit jutella asioita läpi taas.
 
AarreSaari, Onko sulla tehty painoarvio milloinkaan? Meillä arvio oli viikko sitten 3400g Ja musta tuntuu et mun maha on kasvanut viikossa ihan sikana! :/ Tää on tätä odottelua joo.. blaah!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Painoarvio tehtiin 37+3 ja tuolloin arvio oli 2,5 kg. Ja jos nyt pennut keskimäärin kasvavat viimeisinä viikkoina 250 gr/vko, niin nyt olisi painoa about 3,5 ? apuuuVa !! Mä niiiiiiin olen toivonut kolmekiloisen pienen pojan ponnistamista :oops:
 
Hanski Hui, toivottavasti tuo kipu on tosiaan ihan normaalia. Ei noista tosiaan ota selvää mikä tarkoittaa mitäkin kun ei ole mitään vastaavaa ennen kokenut :confused:. Mullakin on irronnut lisää sitä tulppaa, mutta muuten oireet jopa lieventyneet..aina kun yöllä heräsin vessaan niin mua kyllä supisti, mutta ei tuntunut minkäänlaista kipua tms jomotusta. Et eipä se pikkuinen taida vieläkään olla tulossa sieltä :oops:
 
Mini ja minä, Ole onnellinen ettei ole mitään jomotusta/vihlontaa! :) Ihan peestä kun koko ajan juilii, ei tule kyllä menkkoja ikävä näistä tunteista. Mulla oli aikoinaan aika kovatkin menkkakivut ennen kun aloin käyttää ehkäisyrengasta.

AarreSaari, No tämä nassikka on sitten jo varmaan 3600g :grin Ja ainakaan omat mässäilyt ei ainakaan auta asiaa yhtään että paino ei vauvalla nousis! Mä odotin kans jotain 3kg kun ite olin alle 3kg ja mieskin ollu jotain 3.5. Ihan pelottaa millanen möhkäle sieltä oikein syntyy! :rolleyes: Sopiikohan sille edes ne vaatteet mitkä olen varannu sairaalakassiin!? :eek:
 
Hanski, juu en mä mikään kivun ystävä ole, sitä vaan jotenkin ajattelee synnytyksen olevan lähempänä jos on enemmän tuntemuksia :grin Sitä en sitten tiedä miten se todellisuudessa menee, mulla kun ei noi menkkakivutkaan koskaan mitään kovin kummoisia ole olleet :rolleyes:.

Vitsi oon kateellinen teille joille on tehty painoarvio edes jossain välissä raskautta :D Mä en oo sellasta saanut vaikka oon pari kertaa pyytänytkin, on vaan vastattu ettei tarvitse koska kaikki on niin normaalia. Ja siis hyvähän se on että kaikki on hyvin ja normaalisti jne, mutta kun ei muutenkaan tiedä oikein mistään mitään niin olisi kiva saada edes jotain faktoja / arvioita tiskiin! :grin
 
Mini ja minä, Oletko sä käynyt neuvolalääkärillä? Ja onko sullakin esikoinen kyseessä? Mulla teki käsikopelolla neuvolalääkäri koko arvion viikolla 35+ ja viikko sitten kävin synnärillä liikelaskennassa niin se teki arvion ultralla.
 
Täällä taas supistelee vaihtelevin välein. Jos makaan sohvalla, voi mennä 15 min, mut heti kun koitan jotain tehdä, supistelee 5 min välein. Matkaa lie vielä maaliin mut ompahan taas jtn meininkiä.
 
Sephyr81, täällä alko supistukset eka kertaa tänään 16 reikäleipä. Ja niitä on tullu about 10min välein melkein koko ajan. Mut kipu ei ole yltynyt kovemmaksi. Ehkä siis jotain avaavia supistuksia? Mut ei silti tunnu kivalta yhtään! :sad001

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Tääl mennään 5-15 min välein, säännöllisyys puuttuu mut kipua ei puutu. Konttaan hetkittäin lattialla kiroilemassa :sad001
 
Mullakin tuli noin 6tunnin ajan jonkinlaisia suppareita..olivat epäsäännöllisiä ja välillä taas säännöllisiä, mutta vahvistuivat vasta illalla veden menon jälkeen.. Voi että, jos jokainen raskaus olis samanlainen, ois niin helppo tietää missä mennään :rolleyes: Tuo odottaminen on niin tympeää varsinkin kun tuntuu, että mitään ei tapahtu- taaskaan.. Toivottavasti teillä alkaa jotain tapahtumaan! Tsemppiä :)
 
hanski_ koskaanhan en tiedä, mutta vähän noin mun synnytys käynnisty.

Pidän peukkuja että siellä alkaa tapahtua :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kellään supparit tuntuneet pelkästään selässä & reisissä & pakaroissa ??? Mulla nyt poltellut tasasesti pari tuntia - enempi ja vähempi - ja tuntuu todella ett jotain ois tapahtumassa :confused: ja vuorotellen paha olo ja kauhea nälkä !!!:p
 
Miulla tuntuu supistukset lähinnä selässä, myös toinen takareisi kramppaa. Esikoisesta en muunlaisia supistuksia saanutkaan kun että selkä oli kuin tulessa. Nytkin pahimmat selässä, vähitellen alkaa tuntua myös mahan puolella. Suurin ongelma on et mistä tietää milloin lähteä sairaalaan? Uskaltaako luottaa siihen et lähtee vasta kun väli on alle 5 min? Supistusten aikana olen lattialla kiroilemassa mutta silloin kun ei supista voin jutella ja touhuta normisti. Miten paljon painetta alhaalla voi tuntua esim. kohdunkaulan lyhentyessä/avautumisen alkuvaiheessa?
 
Apua !! Meil o ihan sama meininki Sephyr81 !! Paitsi etten oo vielä kiroilemassa lattialla :confused: Mul ei oo mitään hajua milloin pittää lähteä - esikoinen kyseessä.
 
Miulla toinen mut eka alatiesynnytys, esikosta olin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia, käynnistettiin ja lopulta päädyttiin kiireelliseen sektioon kun en auennut 4 cm enempää ja lapsen sydänänet heikkeni. Et ihan kuutamolla täälläkin :D
 
Terveisiä vuodeosastolta. Poika syntyi edellisyönä (+9pv) syöksysynnytykssä. Oli sylissäni 2,5tuntia siitä kun heräsin kotona kipuihin ja 1,5 tuntia ehdin olla sairaalassa. Synnytystarinaa en lähde täällä kertomaan, mutta voimme molemmat nyt hyvin, enkä tarvinnut yhtään tikkiä. Epäsäännöllisiä supistuksia oli kyllä ollut jo aiemmin, mutta meni myös tunteja ilman mitään tuntemuksia. Haluan toivottaa kaikille vielä odottaville onnea ja muistuttaa, että lapsenne voivat olla täällä ihan tuntien sisälläkin :)
 
Hanski, juu mullakin on esikoinen kyseessä :) Olin neuvolalääkärillä myös viikolla 35+ ja myös häneltä kysyin tätä ja sain sen perusvastauksen että koska raskaus on ollut täysin normaali ja kohdunpohjan korkeus on normaali ja kaikki on niin jumalattoman normaalia ettei painoarviota tarvitse.:mad: Kysyin myös että mistä tietää mahtuuko se ulos sieltä kun h-hetki on käsillä, niin tähän hän vastasi että kun hän teki sisätutkimuksen, kaikki tuntui aivan normaalilta jnejnejne. Eli ilmeisesti vauva on normaalin kokoinen, eli ilmeisesti mahtuu?! :grin Käyrässä kun kävin viikolla 37+6, niin eivät tehneet muuta kun käyrä näytti niin hyvältä ja kuinkas muuten; normaalilta :rolleyes:. Kuvittelin aina että on itsestään selvää että saa jotain vihiä pienokaisen painosta ennen sen syntymää, mutta toisin kävi.

Mulla tulee supistuksia pitkin päivää ja monesti iltapäivällä niitä alkaa tulla enemmän. Välillä tuntuvat epämukavilta ja välillä ei tapahdu muuta kuin että menee vatsa ihan kovaksi/pinkeäksi. Niiden aikana on yleensä vaikeampi hengittää kuin normisti. Tänään mua on lisäksi kuvottanut ja sitten erehdyin katsomaan jotain ruokaohjelmaa jossa joku kaivoi simpukoita ulos kuoristaan, näyttivät niin joltain limatulpan palasilta että yrjöthän siinä tuli...:puke
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top