Oireita

Hanski_, vitsi miten jännää!!! :) :) Kuulostaa hirmu pitkältä ajalta matkustella tunti synnärille :eek: vaikka eihän ne vauvat sieltä välttämättä ihan puolessa minuutissa pihalle tule, mutta kuitenkin..:rolleyes: Meillä on sairaala tuossa noin puolentoista kilsan päässä niin varmaan saa aika pitkään odotella kotona sitten kun hetki koittaa. Täällä oli eilen aika hiljainen päivä minkään suhteen ja tuli jo sellainen fiilis ettei tuo tule tuolta ikinä ulos..Tänään sitten taas on jomotellut enemmän ja musta tuli joku ihmeen keltainen(?) limaklöntti kun kävin vessassa (meinasin oksentaa kun näytti niin ällöttävältä :D) Pienihän se oli jne, mutta antoi taas toivoa hetkeksi että pikkuinen haluaisi sittenkin kohta syntyä :Heartred Voi olla että on melkoista toiveajattelua, mutta eihän sitä koskaan tiedä..:grin
 
mini ja minä täälläpäin tunti sairaalaan ei ole poikkeavaa. Mullakin olisi ollut noin 55min ajomatka, mutta ei tarvinnut ajaa, kun jäin edellisenä päivänä sairaalaan odottamaan sektiota.

Ja aikovat vielä vähentää synnytyssairaaloita, että eiköhän niitä vauvoja ala syntyä yhä enemmän matkan varrella. Esim. Savonlinnan synnytyssairaala sulkeutuu 31.12.2014 ja sen jälkeen sieltä ajetaan Mikkeliin, yli 100km. Talvikelisissä sellainen 1,5h matka.
 
Muistan kun käytiin miehen kanssa sairaalassa tutustumassa synnäriin, niin kätilö kertoi että sinnekkin moni tulee kauempaa synnyttämään ja että myös tätä kyseistä sairaalaa yritetään kovin lakkauttaa ainakin synnytyksien osalta. Mielestäni todellakin peestä keskittäminen ja säästäminen tällaisissa asioissa :mad:.

Tänään tuli taas lisää sitä limakasaa (nyt jo aika reippaasti) ja olen jo ihan täpinöissäni että joko pian mennään?!?!?!! :grin Ihan kuin pieni lapsi odottamassa joulupukkia ja lahjoja :grin Vähän ärsyttää kun mies ottaa kaiken niin rauhallisesti (tyyliin "se tulee sitten kun se tulee, mitäpä noita turhaan stressaamaan") eikä yhtään ymmärrä tätä mun jännitystä ja sekoilua :grin. Vaikka toisaalta en kyllä tiedä mitä siitä tulisi jos täällä olisi yhden hormonipään sijasta kaksi hormonipäätä kipinöissään :grin
 
Mulla ei ole ollut juurikaan tuntemuksia. Yöllä vähän menkkamaista jomotusta ja lonkkiin sattuu, siis yöllä. Kärsimättömänä odottelen edelleen. Nyt siis vasta 40+4. Pelkään, että joudun vielä käynnistykseen. Ei kiitos cytoteceille. Niistä kamala kokemus keskenmenossa. Turha ehkä tässä on käynnistämistä murehtia vielä, mutta ei tässä muuta ole kuin aikaa!
 
Mini ja minä, Joo ihan mielenkiinnolla odotan sitä automatkaa jos supistelee kovemmin ja yleensäkin! Onneks mies on niin rauhallinen niin ei ota hepulia jos minä alan panikoida :)

Täällä ei ole kyllä tapahtunut mitään synnytykseen viitaavaa. Mitä nyt parina aamuna oli vajaan 2h menkkajomotusta, mut tänä aamunakaan ei mitään. Ja toi purppuraviiva mun kannikoiden välissä vaan pitenee. :grin Se on jo kohta 10cm pitkä!! Onko muilla semmosta??? Siitä oli juttua tuolla vau.fi sivustolla et siitä tietää miten synnytys etenee.
Vois tuo tyttö jo tulla tuolta mahasta kun loppuu tila kesken, mut se ei vaan hoksaa et ulkopuolella olis enemmän tilaa kun sisällä! :rolleyes: No mennään varmaan taas ti sinne neuvolaan kun mitään ei tapahdu. Huoh...
 
Kyllä ei taas uni tule enää.. Yksi supistus pari tuntia sitten, uskoisin että se oli supistus. Kesti 5 - 10min.. ja sitten vessassa käynnin jälkeen ilmestyi paperiin muutamia tippoja vaalenapunertavaa nestettä joka vaikutti minusta veren sekaiselle vuodolle. Sama toistui seuraavalla vessa käynnillä ja nyt ei taas mitään.. Voi pirlauta! Jokohan se olis merkki että kohta tapahtuu? ÄRSYTTÄÄ kun ei tiedä millon ja mitä ja missä!! :/

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä mä hanski_ uskon, että tuo vuoto ja supistus on merkki jostain! Mulla tuli lapsivettä aluksi ihan tihkuen ja se oli kirkasta. Synnärillä se oli jo semmoista vaaleanpunaista, jossa oli vähän ku verta seassa.. Pidän sulle peukkuja pystyssä! :)
 
Millier, no nyt se vuoto on liman ja veren/rusehtavan sekaista ja mahaa kipristelee välillä! :) Ja kaveri painaa päätä alaspäin sen minkä kerkee. Kyllä tää taitaa nyt olla sitä limatulppaa tämä!?

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin valvottiin kun supisteli taas koko illan/yön (ei kyllä edelleenkään mitään kivuliaita suppareita, lähinnä vaan todella epämukavia) eikä meinannut henkeä saada kunnolla. Siinä välissä kun ei supistanut niin pikkuinen pisti niin kovin hulinaksi ettei uneen pääsemisestä ollut tietoakaan :grin Toisaalta tuohonkin alkaa jo olla tottunut, mutta välillä ärsyttää kun ei saa unta ja se juuri kun ei tiedä että koska, milloin ja joko nyt?!!! :grin Tänä aamuna oli taas niin jäätävä kuukautisfiilis, ettei mitään tolkkua. Jotain kirkasta/kellertävää limaa tuli vähän, mutta eipä oikeastaan muuta..Voi jessus sentään, kuinkahan kauan tässä vielä saa näitä "merkkejä" ihmetellä ennen kuin pikkuinen haluaa tulla ulos tuolta? :rolleyes:
 
Eikö ole raivostuttavaa! :D Mulla vaan jäytää mahaa koko ajan hiljalleen.. Otin jo panadolin et saan nukuttua hetken kun olen jännityksissäni ollut valveilla aamu 4 asti! No sain mä nukuttua reilun tunnin.. jos nyt koittaa levätä ja rentoutua tänään jos vaikka tuleekin lähtö ensi yönä! ;) Just tossa eilen sanoin masulle että voisit jo tulla kun äiti saa kohta päähänsä taas alkaa uudistaa jotain huonetta talosta. Pe-la päivänä maalasi kahteen kertaan meidän pesuhuoneen toisesta päästä paneliseinät ja katon. :D Äitikin sano jo että mistä sulla riittää tarmoa tuohon kaikkeen!? Jaa-a... en tiedä.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Hanski, no on! :D Mullakin on ollut kaiken maailman siivouskohtauksia jne, mutta maalaamaan en sentään ole ruvennut :D Kaikkeen sitä oikeasti energiaa riittääkin vaikka olisikin nukkunut vähemmän jne :) Pitäisi varmaan ehdottaa miehelle että käy töistä tullessaan hakemassa jostain vähän maalia niin on kämppä uudessa uskossa hetken päästä..ainakin osittain.. :grin mulla on nimittäin paha tapa tässä raskauden aikana ollut aloittaa jokin "projekti" ja sitten kesken sen keksin jonkun uuden ja edellinen jää kesken...:rolleyes: Ja tosiaan..sitä ensi yön lähtöä odotellessa ;) :grin
 
"Hauskaa" kuulla että täällä on muitakin jonossa yön jälkeen :grin Itellä meni kans sisäreidet krampaten + alaselkäjomotuksella puoli yötä. Nyt sitten ihmetellään eikä mitään supersuppareita vielä... Alaselkä jomottaa ja välillä masu kovana. Energiaa ei oo kyllä mihinkään maalausurakoihin mutta kauhea nälkä koko ajan !! :confused: Vois syödä vaikka mitä !!:happy Ilmeisesti nyt ei saisi paljoa kiinteätä syödä mutta kun tekee mieli....:p
 
Mini ja minä, Meillä on tehty remonttia koko vuosi ja vauvan huone on vielä menossa. :rolleyes: Ehkä se valmistuu jouluksi, toivotaan! Mä olen tässä sit tehny kaikkee pientä remonttia lisäks... Pensseli on heilunu aika urakalla! :grin On kyllä kyllä niin helppo raskaus että on voinut touhuta aika hyvin ja mahakaan ei ole ollu edessä kun vasta nyt muutaman viikon ajan. Odotan kyllä että maha lähtee että voi taas touhuta ihan oikeesti normaalisti.

AarreSaari, Tässähän pitää kohta rueta jo kohta vetämään pitkää tikkua että kuka meistä on seuraava! :grin Mulla iski kans ihan hirvee nälkä, no aamulla söin 6 aikaan viimeks sänpylän joten iha oikeutettua syödä ruokaakin jo tähän aikaan. Minä meinasin ainakin herkutella ranskalaisilla! :p Niitä on kyllä aika paljon mennytkin tässä raskauden loppuaikana... Hmm.. :rolleyes:

Kyllä tää on nyt niin jännää tää aika kun ei tiedä milloinka tässä tulee lähtö. Miehellekin sanoin että jos tulee hätä niin soitan että siitä tiedät olevan tosi kyseessä. :) Pitäsköhän tehdä kälii? :grin Haha, no ei se ei usko sit kun oikeesti tulee hätä! :wink
 
Haukotus. Täällä meni viime yö lähes tositoimissa. Mentiin synnärille klo 23 jälkeen, kipeitä supistuksia tuli 5-10 min välein. Kiltti kätilö otti meidät vastaan ja sanoi et voidaan olla yötä vaikka olin hätinä sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä. Kipeitä supistuksia aamuviiteen, puolitoista tuntia nukkumista, paljon hillumista jumppapallon ja satulatuolin kanssa ympäri synnytyssalia. Kahdelta kuuntelin kateellisena, jonkun vauva parkaisi ekaa kertaa. Viidestä kuuteen unta, kuuden jälkeen käyrille ja aamupala. Seiskalta kätilö totesi et kohdunkaula lyhentynyt senttiin, avoinna edelleen yhdelle sormelle. Vuoronvaihto ja käyrille. Yksi kunnon supistus ja passitus kotiin. Loppupäivä sit esikoisen ja koiran kanssa ulkoillen, muutamia kipeitä supistuksia. Nyt sauna lämpeemässä ja lapsi yön hoidossa. Josko tää iloksi. Kai tuon voi synnytysvalmennuksenakin ajatella. Kenraalinharjoitus :D Opetti parhaita tapoja käsitellä kipeitä supistuksia ja sen, että ilokaasusta tulee paha olo. Eteenpäin, sano.
 
Sephyr81, no huh huh. Toi on kyl jännä et kuin ne supparit voi vaan tolleen loppua kesken. Itse vielä odottelen niitä joskus alkavaksi..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Sephyr81 Hui, eipä ihan ensimmäisenä tulisi mieleen että ne voi noin vain loppuakkin :eek:. Mäkin vasta odotan että etenis edes noin pitkälle :D

Hanski Sulla ei oo sitten ainakaan aika käynyt pitkäksi :D Nostan kyllä hattua, mä en varmaan olis jaksanut tähän samaan syssyyn mitään isompia remontteja, tuntui että oli ihan tarpeeksi siinä kun muutettiin kesä-heinäkuun vaihteessa. Mullakin raskaus on ollut fyysisiltä oireilta tosi helppo, että täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä että sama kaava jatkuisi loppuun saakka :smiley-angelic001

Aarresaari Mulla on kanssa nyt viime päivinä iskenyt ihan järkyttävät syömishimot! Nytkin tekisi niin mieleni korvapuusteja, suklaata ja ties mitä....:p Ja on todella mieltä ylentävää mutustaa jotain nektariinia kaiken tuon sijasta..... :D

Muutenpa täällä on taas vaan sitä samaa perussettiä kuin joka ilta, taitaa jäädä haaveeksi se tänä yönä laitokselle lähteminen :rolleyes:. Toivotaan että teillä muilla on parempi onni :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mini ja minä, Täytyy kyl sanoo että välillä on kyllä aika käyny pitkäksi kun ei ihan niin paljon ole voinut olla remontissa mukana kun yleensä olis voinu. Pitänyt välttää kuitenkin kaikkea kantamista ja raskaampaa tekemistä. Meillä oli vielä semmonen kiva putkiremontti et revittiin kaikki pinnat pois lattiasta kattoon. Olohuone/keittiö alueelta ja nyt tosiaan vielä toi yks makkari työn alla. Hitsi täällä taas mahaan jomottaa ja limatulppaa irtoo! Näköjään toi vessassa käynti laukaisee jotenkin aina supistuksen ainakin luulen et se on supistus.. Nytkin tuli vaan yks, katotaan seuraako jatkoa vielä tänä yönä!!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Yöllä heräsin 4 kertaa vihlovaan kipuun joka tuntui vaan vasemmalla puolella mahaa ja kesti 2-3min. Supistusko? Soitin jo synnärillekin ja sanoivat että tarkkaile tilannetta voimistuuko kipu päivän mittaan tai tihenee ja kunhan vauvan liikkeet tuntuu. Onneksi neuvola tänään sopivasti niin voi katsoa tilanteen! Kiva kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei kun ei ennen tässä tilanteessa ole ollut.. :/

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top