Oireita

Muru<3: Mulla on kans yliliikkuvat nivelet (tai itseasiassa koko ruumiinrakenne ihosta lähtien) minkä takia noi nivelet kipuilee jo nyt aika pahasti. Välillä on sellasia iltoja että ei pysty istuun eikä seisoon pitkää aikaa putkeen kun lantioo vihloo tosipahasti. Tulee sellasia oikein pahoja kipupiikkejä. Viimekerralla nää alko vasta joskus vähän ennen puoltaväliä mut nyt ne on alkanut jo josku 8. viikolla.
Ei hyvä.
Ja oon jostain kuullut että liitoskivut on monilla pahemmat tokalla kerralla, en kyllä tiedä miks, niin senkin oon kyllä huomannut. Ei mulla muistaakseni tässä vaiheessa viimeks ollut oikein mitään muita oireita kun väsymys. Paha olokin oli jo hellittänyt. No, on se nytkin jo parempi. Välillä on päiviä kun ei oo ollenkaan paha olo.
Mutta ootan kyllä jo kauhulla sitä loppu aikaa. Viimeks olin kyllä tosi huonossa kunnosa. En pystyny oikein mihinkään meneen kun en voinut istua enkä kävellä pitkään. En siis voinut ajaa autoo, en menen linja-autolla tai junalla enkä käveleen, saati sitten pyöräileen. Nukkuminen oli ihan hirveetä kun alempi reisi ja kylki tuli aina kipeeks ja piti kääntyä, mut se kääntyminen sattu ihan hirveesti ja se kesti aina useita minuutteja ja oli ihan kauheeta. Mies aina heräs vieressä kauhuissaan ja luuli että alan synnyttään kun ähkin ja voihkin ja kiroilin (ja usein itkin) niin paljon.
No, tuudittelen itteeni siihen ajatukseen, että se on kyllä sen arvosta.
Ja kyllä mä sen viimekskin kestin.
 
Kiitos Nitti! Muöla on polvet jostain syystä alkanut kipuilla ja yöllä olen tuon huomannut että jos on kauan nukkunut samalla kyljellä on se puoli hyvin kipeä! Ja yksi vaiva yöllä on se että jos nukkuu selällään on tissit ihan sairaan kipeet kun nousee ylös! Täytyy varmaan nyt jo hankkia sellaiset imetysliivit joissa ei ole kaaritukia joita voi yöllä käyttää, antavat mukavasti tukea ja ovat sitten valmiina kun alkaa taas maitoa vuotaa ympäri vuorokauden! ;)
 
Muru, kirjoittelit aikaisemmin tuosta väsymyksestä. Itse oon ainakin ihan kaatoväsynyt, tuntuu myös ettei mikään unenmäärä riitä. Töiden jälkeen en jaksa tehdä mitään, mies hoitaa kaikki kotityöt. Aamuisin on tosi vaikee saada itsensä ylös, että pääsisi töihin. Sit on vielä noita verenpaineen notkahduksia, muutaman kerran päivässä tulee tosi paha ja heikko olo, pyörryttää ym. Onneks töissä pystyy välillä menemään pitkäkseen. Oon syöny salmiakkia neuvolan ohjeiden mukaan, se auttaa. Mut tää väsymys on ihan syvältä, elämä on tällä hetkellä miltei pelkkää nukkumista.
 
Olipahan olo vime yönä töissä, vatsa kuin jättimäinen ilmapallo ja tietty kipeä. Jonkin aikaa vaivannut vatsan huonohko toimivuus ei auttanut asiaa. Päälle vielä tämä jatkuva väsymys niin katastrofi oli valmis :eek:
 
Muru mulla särkee lonkkia öisin tosi paljon, ja polvissakin tuntuu :( Yöllä siis saatan herätä ihan useamman kerran siihen, että sattuu lonkkiin ja yritän vaihtaa asentoa jotenkin.
Mitä noi sun mainitsemat liitoskivut meinaa?

Mulla on tosi paljon tuntemuksia mahassa, semmosta nipistelyä ja pieniä vihlasuja, ollut aika alkumetreiltä jo jonkin verran mutta nyt vaan enemmän. Ei siis tunnu pahalta, vaan siltä että ok, siellä on jotain tekeillä. Mietin että missähän vaiheessa noita tuntemuksia pitäisi olla ihan sikiön liikkeistä, mulla rv 13+1 menossa vasta, mutta oon kyllä hoikkeliini..
 
Elisinha80, niin minkä vuoksi sulle on ohjattu neuvolassa, että syödä salmiakkia? Oon luullu että salmiakkia ei saa syödä raskaana, mutta en tiedä mistä oon sellaista päähäni saanu:grin
 
mulla alkaa maistua lämmin ruoka, jeee! herkuttelin eilen pizzalla np-ultran jälkeen ja nyt alkaa jo kiinnostaa kokkailukin :) mä oon herkutellut myös salmiakilla kerran viikossa, yritin syödä mentos-hedelmäkarkkipötkön viikko sitten ja siitä tuli niin paha olo, että taidan jättää karkinsyönnin vielä hamaan tulevaisuuteen. niin siis salmiakkiahan saa syödä 50g kerralla (syön itse pienen pantterilaatikon joka on jonkun 38g), mutta ei käsittääkseni kovin usein.
 
Isabella - Eihän salmiakki kiellettyä ole, vaan syöntiä tulisi raskauden aikana rajoittaa, koska se voi nostaa verenpainetta ja aiheuttaa turvotuksia samoin siis kuin esim. suolan käyttökin :) Olisko salmiakissa ollut päivärajoituksena se 50 g, samoin kuin kahvissa rajoituksena se 3 kupillista. Toki päivittäistä käyttöä ei suositella juurikin noiden edellä mainittujen syiden vuoksi, mutta kyllä mä sain neuvolasta ihan luvalla syödä salmiakkia viime raskaudessakin ja niin oon syönyt nytkin, ainoa mikä auttaa mulla parhaiten huimaukseen ja pahoinvointiin, en mäkään tosin pussikaupalla sitä syö, mutta vähän kuitenkin :) Ja siis mulla on todella alhaiset verenpaineet muutenkin..
 
mulla 4+6 enkä oikein vielkää usko että oisin raskaana. vaikka kaikki merkit siihen viittaavatkin :D mulla tosiaan ollu jo reippaan viikon kauhia vessahätä koko ajan, herään siihen öisin jopa, menkkamaista kipua aika ajoin, oksennus nousee suuhun usein, närästys, päänsärky ja tunteiden purkausta.. plääh.
 
Onneksi olkoon -Rulla-! Kyllä se siitä alkaa varmentumaan pikkuhiljaa itellekkin :) toivotaan että kaikki sujuu hyvin!

Niin siitä salmiakista, kuulosti vaan oudolle, että neuvolassa on suositeltu salmiakin käyttöä, kun kuitenkin se on siellä välitettävien listalla. Tietty johtuu rajoissa varmasti ihan ok. Ja jos sulla Isabell muutenkin matalat verenpaineet niin sitte vielä ymmärrettävämpää. Mä nyt muutenkin varmaan yritän liian tarkasti kaiken tehä, mutta uskon että johtuu paljolti siitä, että raskaus on niin hartaasti toivottu, vaikeuksien kautta, että paineet onnistumisesta varmaan tavallista suuremmat :)
 
teen viel 5+4 testin jos malttasin oottaa sinne asti :D miten muilla menny testien kanssa? onko ollu negatiivisia kaikesta huolimatta?
 
Mulla näytti testi positiivista viikolla 5+2, sitä ennen oli kaikki testit negatiivisia (aloitin testien tekemisen 4+2 lähtien)..
 
Onko muilla moista oksetusta että ei oo yhtään paha olo mutta ihan jostain puskista vaan oksu nousee suuhun ja sillon on mentävä? Ei siis pyörrä mahassa eikä mittään oireita että saattaa oksu lentää.

Mullon tullu nyt uutena oireena "yö täyttymiset" :D näen hullun paljon unia joissa syön itseni aivan super ähkyyn kaikella ihanalla ruualla. Sitten pyörin ja hyörin ja olo on huono. Herään ja maha on ihan turvonnu ja julmettu pissahätä (ja pierettää!!!) sit ku käy vessassa niin olot helpottaa :) enkä syö illalla ku tosi kevyen iltapalan joka on leipä ja mehua + ehkä joku hedelmä, eli en oo ähkyssä ku meen nukkumaan.

Millasia unia te näätte?
 
Miun unet on yhtä utopiaa.. Ne on välillä niin villejä ja sekavia, että huhhuh! Eräässäkin unessa hoidin kummityttöäni, joka oli oman etusormeni kokoinen... o_O Siis ei tuo ole vielä outo, mutta tuommosesta lähtee ne sekavuudet.. Vauvaunia on ollut hirveästi ja välillä mennään painajaisilla ja välillä jotain eroottista.. :oops: Unia on paljon! En oo ennen nähnyt unia näin paljon ja vielä niin, että niitä muistaisin.. :rolleyes:
 
mulla on sillai että kun on syöny/juonu jotai niin tulee hikka/röyhtäys mikälie ja sit nousee oksennus suuhun. tai jos kummarran esim maasta nostamaan jotain.
 
Kellään muulla esiintynyt äkkinäisiin liikkeisiin tai asennonvaihtoon liittyvää vihlaisun tunnetta vatsassa? Mulla nyt joitain kertoja kun tosiaan jonkun nopean liikkeen tekee esim. oikaisee itsensä sohvalta pystyyn. Vihlaisu kestää sen hetken ja menee ohi.
 
Miulla oli aiemmin tuommoista kipua juuri noustessa tai sängyssä kylkeä kääntäessä ym.
 
Menikö se itsestään ohi? Ei varmaan ole vaarallista, mutta ainahan se mietityttää jos joku outo kiputuntemus tulee...
 
Ajan kanssa se väheni ja hävisi, ei ole ollut nyt pitkilleen :)
 
Takaisin
Top