Oireita

Mulla on väsymys ja rintojen arkuus pysynyt matkassa alusta asti. Ehkei ihan niin pohjatonta oo toi väsymys kun sillon alkuvaiheen viikoilla. Uni on kyllä aika katkonaista ja välillä on yön jälkeen tunne, ettei levänny oliskaan. Pahoinvointi hellitti pariks viikoks, mut nyt kun oon flunssassa ja limaa nousee, niin aina on lähettävä oksentaan samalla. :< Onneks nyt väliajoilla saa syötyä ja pidettyäkin ruokaa sisässä. Huimausta on kans, kun paineet pysyttelee alhaalla, mut mieluummin niin kun et hipois jossain korkeuksissa.

Mut kaiken kaikkiaan on nyt jotenkin ihan hyvä olla, kaikkien oireiden ei toivo katoavankaan niin on jotenki konkreettisempi olo siitä et pieni on kyydissä. Tietty sitten kun liikkeitä alkaa tuntea niin on jo eri juttu. :) Tsemppiä kaikille hankalien oireiden kanssa kärvisteleville!
 
Mä olen ihan jäätävän väsynyt edelleen! Mä en muuta haluis tehdä kuin vetää peiton korviin ja nukkua, nukkua, nukkua ja nukkua! Rinnat on vielä kipeet, mutta muuten oireet (pahoinvointi) on onneksi loppunut! :)
 
Mulla tuli virtsatietulehdus ja jouduin tietysti kuurin syömään :( toivotaan ett.ä pysyy poissa jatkossa, nimittäin mulla jonkinmoinen kierre menossa kun kolmas puolen vuoden sisään...
 
Mikä on normaalia raskauspahoinvointia? Mä olen viikolla 10 (kohta 11) ja mua on tässä 1,5kk oksettanut ihan joka päivä ja oksennan ainakin sen kerran päivässä. Eilen oksensin about kolme kertaa. Pahoinvointi on melkee jatkuvaa päivisin ja iltaisin varsinkin. Syömään ja juomaan kyllä pystyn, enkä ole kuivunut ainakaan paljoa kun koitan koko ajan juoda ja muuten voin hyvin, kun tähän on jo ns tottunut. Muutaman ilkeän kommentin vain sain kun kaverit ihmettelee onko mun jatkuva paha olo normaalia? Ihan ku tässä ei muuten tarpeeks pelottais kaikki asiat ja kunhan vauvalla kaikki hyvin ni sit tullaan tolleen sanoo ni alko sit itseäänki mieityttää..
 
Kun heillä ei ole ollut pahoinvointia näin paljon, ku mulla. Toinen oksentanut vain aamuisin ja se meni sillä ohi ja loppu päivän voi hyvin, ni mä olen jotenki erilainen nyt ? Inhottavaa, mä en ikinä kellekkään sanois tolleen..!
 
^ tuo on kyllä ilkee. Mä en ole 6-7 viikkoa jaksanut yhtään mitään, aamusta iltaan paha olo ja väsy. Ei sille vaan voi mitään. Nyt kun 14. viikko lähentelee loppuaan paha olo enää satunnaisesti iltaisin/aamuisin mutta hyvin jo jaksaa. Kyllä se tästä siis iloksi vielä muuttuu. Tsemppiä
 
Itse olen syönyt n.3kpl kuivattuja aprikooseja päivittäin niin se on pitänyt mahan pehmeämpänä, mutta yksikin päivä unohdin aprikoosit ottaa niin johan maha oli kovalla..

Ihmettelen miten vaikka olen päässyt pahoinvoinnista yli jo kaksi viikkoa sitten niin silti esim. Hampaita pestessä ei pysty limaa kurkusta rykäisemään ilman, että perästä tulee yökkäys.. Hampaiden/kielen pesu ei tätä aiheuta vaan se rykäiseminen.. Ja tiettyjen asioiden ajattelu saa voimaan pahoin! Esim. Kissanhuussia jos ajattelen (vaikka se ei haisisi nenään tms.) niin heti alkaa yököttämään, laatikon ohi on vaikea kävellä (vaikka huussi onkin piilossa kalusteen sisällä). Yök yök.
 
Pahoinvoinnista: mulla oli tosi paljon pahoinvointia, se on ihan normaalia. Kävin jopa tipassa pahoinvoinnin vuoksi. Eli ei huolta Kyfi9431630! Nyt alkaa hieman helpottaa. Mä söin sitä Postafenia, se auttoi. Pidä vaan huolta, ettet kuivu. Oksensin pahimpina päivinä 20 kertaa.
 
KIITOS vastauksista ja halaukset<3 mäkin olen kyllä lukenut rajuista pahoinvoinneista ja moni joutunut juurikin tipppaan, ja jotenki tää mun tuntuu viel aika pieneltä siinä rinnalla... mutta pakko se oli alkaa stressaamaan ku muut kiusasivat :(
 
Piti vielä kysyä, et onks jollai jo masu kasvanut? Mä olen ainakin niiiin turvoksissa. Tosiaan tot huonoa oloa on ihan sikana, ja tissit etenki nännit on tosi tosi arat. Siitä mä ekana sillon kk takaperin tiesinkin olevani raskaana :) väsyttää myös kovasti, mut yöllä saatan herätä ja pyöriä sängyssä loppu yön. Ja iltaisin on nenä tosi tukkosen olonen.
 
Mulla ainakin on masu jo kasvanut, ei meinaa housut enää mahtua eikä mahdukkaan. En tiedä miten torstaina kun taas meen reilun viikon saikun jälkeen töihin, niin mahdun mun työvaatteisiin! Vissiinkin saan alkaa selittää tilannetta jo työkamuillekin... Toki enin osa on turvotusta, mutta kyl mä jo ihan oikiasti voin tuntea sen n. nyrkin kokoisen vauvamasunkin tuolla alavatsalla! :) Viikkoja siis yli 11.
 
Täällä oikeastaan vasta nyt on alkanut se vessassa ravaaminen, yön yli ei pääse jollei käy ainakin kerran vessassa..
Ja voi näitä finnejä! Naama kukkii ihan kunnolla ja rintojen väli ja rinta muutennii on täynnä finniä! :confused:
 
Mulla on kans rintakehässä kauheesti pieniä näppyjä. Onneks ei vielä oo kesä niin saa vaatteilla piiloon..
 
Ummetusta, finnejä, tissit kipeet... Mutta ei enää okseta eikä väsytä! Jahuu! Levolaccia ja fructolaxia vaan naamaan.

Hirveesti on kaikenmaailman mielitekoja; nyt tekee mieli muusia ja lihapullia, välillä tosi tulista ruokaa, salmiakkia, päärynöitä, klementiinejä...
 
Mulla vaan edelleen kovaa väsymystä, mikä ei ole korvattavissa millään unen määrällä! Käsittämätöntä että olo voikin olla näin uupunut, vaikka ajattelen että mulla on vielä helppoa siinä suhteessa että lapset on jo sen verran isoja että saan nukuttua vapaa päivien aamuina pitkään eikä ne valvota mua öisin, kuten voisi ajatella jos olisi vielä ihan taapero.....menen kyllä perjantaina labraan ja kontrolloidaan rauta-arvo, koska ei tämä tunnu ihan oikealta! Ja onneksi on tulossa neuvola lääkäri aika maanantaina!

Onko muilla ollut tällaista?
 
jumankavita, nyt alkoi jo virtsankarkailuki :/ oon flunssassa ja pari kertaa niistänyt nenää ja koittanut yskiä nii pissaa lurahtaa housuun, vaikka just ois tyhjentäny rakkoa. täytyy treenailla lantionpohjalihaksia, taas, meinaan mulla tytön synnytyksen jälkeen jäi ne hommat ja kärsin aika kauan virtsankarkailusta, etenkin kovassa rasituksessa (lue: potkunyrkkeilytreenien lihaskunto-osuus). sain homman kuosiin muutaman viikon harjoittelulla ja nyt ois taas sama edessä.
 
Muru, mulla oli ekas neuvolas hemoglobiini 117, ja suosittelivat jo rautaa (jos menee alle 115 niin pitää alkaa syömään rautaa) ja olin tosi väsyny koko ajan. En heidän kehotuksista huolimatta rautaa alkanu popsiin kun on muutenkin ummetusta niin se ois vaan pahentanu. Ja ajattelin, että jos tokas neuvolas (joka oli tänään) hemohessit näyttää vielä alakanttiin niin sit haen rautatabletteja ja levolaccia niin että piisaa. Mutta tänään hemo oli 135, eli täysin normaali, mutta niin on olokin tosi energinen.

Kyllähän sitä rautaa voi ilman lääkärinkin kehotusta syödä. Ei siinä muuta kuin se ummetus sivutuotteena. :confused:
 
Täällä on pahoinvointi alkanu hellittämään eikä rinnatkaan oo e ää niin superkipeet. Nyt 10+1. Ihanaa, mut miks pitää heti pelätä, että nyt se alamäki alko...noh, johtunee kahdesta keskenmenosta, jotka oon joutunu kokemaan. Vajaa 2 viikkoa että pääsee taas ultraan. Ei jaksa odottaa.
 
Tintti11, meillä näköjään melkein yhtä pitkällä raskaus (mulla 10+3) ja ihan sama homma, oireet hieman vähentyneet ja mullaki kaks keskenmenoa takana nii ei osaa kyllä muutenkaan hirveästi iloita tästä raskaudesta ennen kuin ehkä sitten nt-ultran jälkeen... :o ei halua hirveästi ajatella koko asiaa ennen kuin sen pienen on ite nähny elossa olevan (vielä 6+5 näytti kaikki olevan niinkuin pitää) mutta ei silti uskalla iloita vielä.. Mullaki tullu muuten finnejä ja väsymys on kyllä aivan kauheeta!!! Huuuh... Mut pahoinvointi hieman helpottanu :)
 
Takaisin
Top