Liityin vasta nyt, joten en ole aiemmin viela kaynyt omia oireitani selostamassa :)
plussasin 4+3 ja iloittiin suuresti. Myohemmin viikolla 4 oli pienta beigea tuhruttelua, josta huolestuin, mutta se loppui viikolla 5, jolloin kavin yksityisella ultrassa ekan kerran. Kaikki oli silloin hyvin ja oma olo oli muutenkin hyva. pahoinvointi ja vessassa ramppaaminen alkoi viikolla 6 ja huono olo oli koko ajan kun olin hereilla. Viikolle 8 asti olo oli suoraan sanottuna karsea enka tosiaan osannut silloin iloita juuri tasta raskaudesta. tuntui etta kunhan selvian seuraavaan paivaan. Pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan yhtena iltana kaytiin hatapaivystyksessa, kun olin niin uupunut etta lihakset vapisi ja sain sitten hieman nesteytysta, henkinen uupumus kuitenkin oli vissiin isoin syy. Viikolla 9 olo oli kuitenkin huomattavasti kohentunut ja valiin oli muutamia paivia jolloin ei tarvinut oksentaa lainkaan. samaan aikaa alkoi ekat ummetus paivat, se ei onneksi ole mennyt pahaksi ja aloin jo epailemaan etta monivitamiini tabletit saattaa mulla pahentaa asiaa, koska oon ottanut niita vain satunnaisesti. viikolla 10 alkoi hiiva oireet iholla. Mulla jostain syysta hiiva tykkaa tulla sormiin ja suupieliin. Kotiniksein hoitelin kunnes NT ultran jalkeen sain ihovoiteen, joka on tepsinyt hyvin. Maha rupesi nakymaan jo viikolla 9, osin turvotuksen takia. viikolla 11 navan alta tuntui kiristysta muutaman paivan ajan, kai siella jokin kiinnike venyi. oon kuvitellut tuntevani pienta liiketta tuolta viikolta 11 asti, kun makoilen vasemmalla kyljella ja nyt kun sita tuntemusta on ollut jo pari viikkoa, kai se on uskottava etta jotkin liikeet jo pystyy havaitsemaan. Pahoinvointi on siis nyt vaistynyt emimakseen, valiin hormonit nousee edelleen ja jotkin hajut etoo ja muutama yllattava pytynkumarrus on vielakin joutunut tehda, kun maha on paassyt liian tyhjaksi enne syomista. Huomasin kuitenkin etta osa oksentelusta johtuu siita ummetuksesta, kun ruoka ei ole liikkunut vatsalaukusta eteenpain useampaan tuntiin. Ihanaa kuitenkin etta olo alkaa olla energinen taas. :)