Oireita ja kolotuksia

Mä juon vettä pelkästään töissä n.3l ja käytän tukisukkia ja syön mansikoita ja mustikoita joka päivä puurossa ja smoothiena. Mut jospa se ananas olisikin se pelastus :grin yrittänyttä ei laiteta! sormukset ja kello jätettiin alkuviikosta pois :sad001

Täytyy koputtaa puuta, mulla ei ole ollut ummetuksesta tietoakaan. Vatsa toimii paremmin kuin ennen raskautta :)

Joo mä juon kanssa vettä tosi paljon, sen myötä on vatsakin alkanut toimimaan normaalisti. Jossain vaiheessa join niin paljon vettä että se alkoi aina närästämään, tyyliin vartin välein lasillinen vettä... :rolleyes: Niin että tällä hetkellä menee varmaan se 2-3 litraa; mulla on kotona jääkaapissa litran pullo, pari pullollista menee päivässä kotona plus se mitä töissä tulee juotua aina tauoilla.

Onko kellään tietoa että mitä allergialääkkeitä saa ottaa? Täytyy soitella neuvolaan huomenna ja kysellä.. Siitepölykausi on avattu ainakin mun silmissä ja nenässä o_O

Ei varsinaisesti, yöhikoilu aivan järkyttävä. Kuin suihkussa olis käyny kun tukka ja yöpaita ihan märkänä. Mutta kyllä noi kuumat aallotkin vielä riemuksi pitkin päivää kohtapuolin varmasti saapuu.

Mullakin on nyt sitten kivut alkaneet. Vähän pelottaa mitä tästä vielä tulee, kun pitää kuitenkin tuota taaperoa hoidella: mulla on alkanut särkeä tuota sektioarpea eli epäilen kiinnikkeitä. Samoin alaselkä on nyt alkanut kipeytyä tosissaan. Ensimmäiset harkkasupparitkin on koettu.

Mulla on koko ajan aika kuuma. Pitäisin mieluusti koko ajan kaikki mahdolliset ikkunat auki, mutta siippaa muka palelee. Ummetusta mulla on ollut koko ajan ja siihen ilmeisesti liittyy vielä jotain kipua (varmaan endosta), kun suoli täyttyy.

Lillero, mulle suositteli lääkäri cetirizin antihismamiinia allergiaan. Myös nenäsumute nasonex on ns. sallittua kamaa! :)

Mulla ei ole ummetusta, onneksi, mutta kävelyn jälkeen pakottaa pakaraa. Tämä ilmeisesti sitä iskias kipua..
Sitten kokoaika painotetaan,että liikunta olisi hyväksi päivittäin..joo varmaan olisikin,jos ei tulisi näin kipeeksi sen jälkeen!

Muokattu viimeksi:
Sama täällä kun Satsuma83:lla, selkä ja takamus on työpäivän jälkeen joskus niin kipeät ettei jalat enää liiku, mutta lenkille lenkille sano neuvolatäti.. :) Ja nuo kuumat aallot, huh en kestä!

Miks tuntuu hetkittäin et toosa olis tippunu polviin? ja että häppärit olis nielassu pienen kananmunan :grin siis oikeesti, jos meen kyykkyyn (sheivaillessa huomasin) niin sit emättimen lähistöllä on aivan törkeet patit :eek:, seistessä/maatessa ei kait huomaa.. Ja häpyluu ilmottelee olemassaolostaan, ensin aattelin et kasvavat karvat jotenki kiusaa mutta ei... Onks nää nyt niitä liitoskipuja? En muista et viimeraskaudessa olis tuntunu juur mitään ihmeellistä... Kiva ku heti noustua sängystä alkaa alapää ilmotteleen ittestään o_O

Voisiko joskus olla viikko ilman kipua tai muuta vaivaa?! Meinaa usko loppua. Olin tässä taannoin 3 viikkoa flunssassa/poskiontelotulehduksessa, joista pari viikkoa olin aika heikossa hapessa. Kaksi viikkoa oli oireetta ja viime viikolla alkoi taas flunssan oireet! Hah ja noiden kahden oireettoman viikon aikana oli muuten vain kipeitä supistuksia jotka pakottivat vuodelepoon. Mutta siis hei, saisinko edes yhden viikon jolloin ei mikään vaivaa?!

Anteeksi ja kiitos avautumisesta. Ottaa päähän kun jokainen viikko joudun tähän ketjuun kirjoittamaan jostain vaivasta!

Voi luoja tätä väsymyksen määrää.. o_O tänään taas saanu puoli päivää sinnitellä että pysyy hereillä. Rautalisää alettu ottamaan viime viikolla, muttei vielä ihmeitä tapahtunut. Kuntosalille olisi pakko tänään jaksaa, kun alkaa niska-hartiaseutu sanomaan itseään irti.. katsotaan miten jaksaa.. Onneksi on tänää jalkahoito!! Jalkahieronta on ehkä parasta ikinä! :Heartpink

Mullakaan ei niitä varsinaisia kuumia aaltoja ole varmaan, mutta välillä mä kyllä hikoilen kuin pieni porsas. Ja kun alkuraskaudessa mä palelin koko ajan, niin nyt mun on kyllä kuuma koko ajan, öisinkin pitää nukkua joko pelkät pikkuhousut päällä tai sitten lisäksi joku ohut toppi. Ja silti on kuuma, peitto on lähinnä jalkojen välissä eikä päällä.

Ja nyt mä heräilen sitten yöllä asentoa vaihtamaan. Nukkumisasennot on enää oikea tai vasen kylki, muulla lailla ei pysty olemaan. Ja kyljeltä toiselle vaihtaessa herään, sillä pitää kääntyä sleän kautta eikä vatsan kautta. Paikat puutuu öisin.

Tänään mulla on taas ollut ihan kamalia liitoskipuja, ihan kuin joku hakkaisi mua tuonne nivusiin ja alapäähän :eek: Käveleminen on yhtä tuskaa, ja sitten jos on istunut hetken ja nousee ylös niin vihlonta on tosi kova. Pariin viikkoon ei näin kovia kipuja ole ollutkaan... töissä oli kyllä tosi kamalaa tänään! Ja piti taas kaikkea painavaakin nostella, selkä kiittää...

Eilen mua närästi ihan kamalasti koko päivän, ei mennyt ohi vaikka join maitoa ja vedin Rennietä pitkin päivää. Tänään aamullakin herätessä närästi vielä vähän.

Mulla on nyt pari päivää kivut ollu poissa.. ja olo tuntuu jotenkin kevyeltä.. nää pari päivää oonkin ollu ilman tukivyötä.. Kai se onkin ollu sit parempi. Saas nähä koska kivut taas alkaa.. mut nyt vaan nautin tästä kivuttomuudesta ja koitan mm. haravoida, pestä ikkunoita ja laittaa muutenkin kotia kuntoon :)

En tiedä onko tämä raskausvaivaa vai jälkimaininkia viikonlopun yhden vuorokauden mahataudista, mutta on ollut nyt jo pari päivää sellainen, että ei pysty syömään kerralla kuin tosi pienen määrän. Yhden leivänkin jälkeen on maha jo ihan täynnä ja tulee tukala olo. Nyt aamulla join yhden lasin vettä ja yhden kupin kahvia, ja tuntu ettei olis mahtunu enää yhtään mitään tai olis tullu ylös...

Jos toi on raskausvaiva, niin sit se taitaakin olla ainut raskausvaiva mistä mulla ei oo tietookaan, tänne pötsiin kyl tavaraa mahtuu.. :grin

Mullakin on muuttunut yhtäkkiä tuo syömisen määrän kestäminen parisen viikkoa sitten. Ennen pystyi mättämään miten paljon ruokaa vaan kerralla, mutta nyt tulee jo tosi pienestä määrästä tosi ahdistava ähky olo vatsaan. Ikävä vain että se tulee vähän viiveellä eikä heti siinä syönnin yhteydessä.. Pitäisi rajoittaa annoskokoja tosi paljon, kun vain muistaisi..

Takaisin