Oireita ja kolotuksia

^ Täältä löytyy! :grin Hieman kyllä perinteisemmästä paikasta eli toisessa polvessa on muutama oikein komea.

Onko kellään muulla ollu alaselässä semmosta menkkamaista jomotusta? :confused:
Mä oon nyt s-lomalla tavallisen, kovan selkäsäryn takia kun ei seisomatyö ainakaan hyvää tee ja nyt on kipu muuttunu osittain sellaseksi niinku menkoissa..
Pelottaa kun luin jostain netistä että voi olla synnytystä ennakoiva oire :eek: mitään kipeitä supistuksia ei oo mutta ei kyllä pysty mitään tekeen kun heti jomottaa ja sattuu..

Jos kovin jomottelee, niin kannattaa varmaan olla neuvolaan yhteydessä ja kysästä sieltä et tartteeko huolestuu, ja kyllähän ne tarkistaavat kohdunsuun tilanteen jos epäileevät et toi jomottelu on ruennu paikkoja aukasee!

Tsemppiä sulle, ja toivottavasti ei nyt kuitenkaa lähe synnytys käynnistyy!

Nyt on pakko vähän avautua. Olin tänään ylimääräisellä lääkärikäynnillä, neuvolalääkärillä, ja ajan mulle sinne varas mun oma neuvolaterkkari. Supistusten takia tää käynti siis varattiin. Noh, menin sitten sinne, odotin että se tekis sisätutkimuksen varmistaakseen et paikat on kiinni yms. Se ei tehnyt MITÄÄN! Olin siellä huoneessa viis minuuttia ja se kerto mulle tosi alentavaan sävyyn että tollaset supistukset on ihan normaaleja yms... Tuli ihan sellanen olo et se vaan mietti et mitä mä oon sinne menny tuhlaamaan sen aikaa... Sen käynnin jälkeen pistin sähköpostia mun omalle neuvolaterkalle ja kerroin miten siellä meni niin se oli ihan pöyristynyt ja kehotti mua laittamaan palautetta kyseisestä käynnistä. Se varas mulle perjantaiks ajan itelleen että se ottaa multa jonkun bakteerinäytteen emättimestä ja jatko mun saikkua vielä kahdella päivällä. On kiva että ees joku tekee asialle jotain. Jäi kyllä ihan paska fiilis tosta lääkärikäynnistä ja toivon tosiaan etten sille enää joudu... Itkua sai taas vääntää kun kotiin pääsi. Mutta onneks oma neuvolatäti on ihana ja kiva ja kun sen kanssa viestittelin niin tuli heti parempi mieli. Toivotaan että supistukset rauhoittuu ettei tarvi niitten takia enää mennä tuhlaamaan lääkäreiden aikaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

TinttuMaaria, ihme toimintaa lääkäriltä. Luulis nyt että ne tarkistaa aina ja varmistaa ettei oo mitään paikkojen pehmenemiseen/aukeamiseen liittyvää. Kuitenkin suht pienillä viikoilla tässä kaikki vielä mennään.
Onneksi sait uuden ajan ja todellakin kannattaa laittaa palautetta!
Varailin kans ite huomiselle nla lääkärille ajan josko täälläpäin vaikka hoidettais kunnolla asiat :D

Pikkasen ärsyttävä åke toi sun neuvolatätisi!! Eihän tuollasista saa pelotella, sitten jos tulee niin käsitellään, muttei etukäteen maalailla piruja seinille :mad: mä ainaki hajoilisin täysin jos tuollasia rupeaisi selittelemään..!
Puhumattakaan nyt TinttuMaarian neuvolalääkäristä.. onkohan tyyppi kovinkin kokematon noissa hommissa vai miten voi olla noin urpo?!? Onneksi neuvolatäti oli sentään fiksu! Niin sympatiseeraan teitä molempia! :Heartred

Itellä on myös toi alapää ruvennu vaivaamaan lähestulkoon päivittäin heti sängystä noustessa muistuttaa olemassa olostaan. Ärsyttävä vaiva, mutta kuuluu vissiin asiaan. Tänään on neuvola joten täytyy kysäistä siellä asiasta. Nykyisin olen myös öisin hereillä ja pyörin tunnin verran kunnes väsymys vie voiton.

Mä en ole edes uskaltanut kurkata alapäähän pitkään aikaan. En mä sinne kyllä enää näekään (maha on edessä enkä taivu), siis edes tuota häpykumpua muuta kuin peilin kautta kurkkaamalla :grin Mies luvannut ajella mun karvat mutta se homma on vaan venähtänyt kun raukkaa pelottaa se niin kovin :rolleyes:

Mä en ole edes kattellu, ku eipä ne pimpsat ja pippelit ny muutenkaan niin kauniita oo niin aika sama mulle.. :grin

^ hahah toi on kyllä niin totta, ei se värkki missään vaiheessa minusta niin kaunis ole että tekis mieli kauheesti katsella............ :grin

Noniin, tämä nyt siis vähän off topic mutta kun nyt jo tuolla aloitin, niin...
mies sheivasi mut tänään, ja hyvinhän se meni, ei yhtään haavoja :grin

Mun jalat on kyllä edelleen ihan älyttömän turvonneet, ei tunnu tukisukatkaan enää auttavan, jalat väsyy työpäivän aikana tosi paljon...

Hei työ kellä alapää vaivaa ja ilmoittelee olemassaolostaan, niin olittekos nyt ensisynnyttäjiä vai mitenkä? Miulla ei ollu tietookaan mistään ongelmista römpsäni kanssa ekassa raskaudessa vaan voi pyhä pietari tätä jomotuksen määrää nyt :confused: Ja varsinnii noissa repeämäarvissa...aaaaarrrggghhh.

Miun reidet näyttää ihan selluilta, yöh. Tosin herkät ne on muutenkin ihteesä ottamaan.

Oon alkanu pikkukaverin tuntemaan mahan läpi..oikealla puolen tuntuu jokin kehon osa useinkin, niin eilen naureskelin miehelle et ihan sama miten pylly leviää ja reidet hyllyy, niin nää tällaiset kokemukset jotenkin aina auttaa. Oon tyypistä niin herkillä välillä et ihan sama miltä ihe näyttää, pääasia et toinen kasvaa ja kehittyy hyvin.

KAHOTAAN OONKO VIELÄ PARIN KUUKAUDEN PÄÄSTÄ SAMAA MIELTÄ?! :grin

Joku kysy menkkajomotuksista alaselässä.. miulla on lähinnä alavatsassa ollu sillon tällön, oon ajatellu et johtuis kun lonkkiin koskee tosi paljon, et hohkaisko siitä., Pitää kysyä ens viikolla lääkärikäynnin yhteydessä.

Joo, synnytyslantiollahan ei oo mitään tekemistä leveän perseen kans. Se on vaan ihan muutamista milleistä ja lantion asennosta kiinni, että onko se leveä vai ei.

Takaisin