Oireita ja kolotuksia

Kumbe, mulla ainakin laitettiin puudutus,kun kävin sielä hammaspäivystyksessä viikonloppuna korjauttamassa hammasta,josta lähti pala.
Ei tullut mitään vaikutuksia vauvaan, tai ainakaan en huomannut, ihan yhtälailla potkua ja nyrkkiä tuli koko toimenpiteen aikana.. Hammaslääkäri sanoi,että puudutetta menee verenkierron mukana istukan läpi sikiöön vain mikroskooppisen vähän,että ei vaikuta mitenkään.

Mä oon myös miettinyt että missä se keskiraskauden hehku ja energia mahtaa olla? Aamulla on tuskaa nousta sängystä ja illalla 20.00 ku raahautuu kotiin töistä ei jaksa kyllä yhtään mitään! Onneks ihanat kevät ilmat on tulleet takasin ja etupihan narsissit tuo kevät mieltä :) Supistelut on vähentyneet huomattavasti levon avulla, tosin taas eilen eka pvä töissä niin supisteli jonkun verran. Liitoskivut rantautui eilen kunnolla tännekkin ja tajusin eilen et apua mun nilkat on myös kadonnu johki! Varpaat ja sormet on ollu pitkän aikaa jo turvoksissa... Noh jos tää tästä, kevät mieltä kaikille! :flower

Pauski90, mua alko naurattaa tuo sun kommentti:
Mä oon myös miettinyt että missä se keskiraskauden hehku ja energia mahtaa olla?
Samaa olen itsekkin ihmetellyt..eipä ole sitä raskaushehkua,eikä energiaa mistä niin puhutaan. Kukaan ei ole sanonut mulle,että mä oikein hehkun.. :) päin vastoin on tullut kommenttia,että miten sä olet noin väsyneen näköinen! :) heh
Tässä olen aloittanut rautakuuria,jos vaikka se hemppa nousisi takaisin normi lukemiin,niin saisi lisää puhtia päivään. Viime yönä sitten alkoi pakottamaan lonkkia,kun on pakko kylellään nukkua..koitin väkisin päästä vähän edes mahalleen,niin,ettei maha kuitenkaa litisty mun alle, sitten helpotti vähäksi aikaa. Selällään en osaa nukkua ollenkaan. Toivottavasti nämä lonkka säryt olisi vaan hetken oire,koska se oli niin inhottavaa. Muutenkin kun on väsynyt ja sitten vielä ei saa nukuttua kunnolla..ei hyvä ollenkaan!

Jono on on siis puoli vuotta siihen, että ylipäätään pääsee tarkastukseen... Ja kuten Åke mainitsi, ison mahan kanssa pötköttely "kammopenkissä" voi olla ikävää. Eipä siis huvita odottaa kesään asti.

Hah, hehkua odotellessa myös täällä!!

Viime yönä oli yks hirveimmistä öistä aikoihin. 4 kertaa jouduin käydä pissalla ja ainakin toiset 4 kertaa heräsin muuten vain ja joka kerta nukahtaminen oli yhtä hankalaa. Koko yö oli jotenkin harhaista, enkä tiennyt olenko hereillä vai nukunko. Join normaalia huomattavasti enemmän kahvia; lähes 5 kupillista päivän aikana joten mahtaiskohan johtua siitä. Ihan normimäärä toi olis mulle yleensä, mutta raskauden aikana oon juonu 2-3 kupillista. No näitä öitä on tulossa varmaan vielä lisääkin ja viimeistään heinäkuussa :)

Joo ei oo kyllä hehkusta tietookaan!! Silmänaluset on aivan mustat, just sen näköset ku olisin valvonu koko raskausajan tai sit saanu pataani! Onneks meikit on keksitty, ilman pakkelia en kyl täl naamalla lähtis kotiportista eteenpäin! Iltasin ei parane peilistä itteensä kattoo ettei nää yöllä painajaisia! :grin

Samma här.. kuulemma hehkun, mutta kuin Pommiinaki sano niin onneksi meikit on keksitty.. :) mulla ottaa niin aivoon nyt vkon oltua pois töistä työpaikan (pyydän anteeksi jo etukäteen) lepakko ei edes vaivaudu tervehtimään kun tuo laiska tiineenä oleva lehmä ei oo tehny viikkoon mitään. ....kele. supistelut on lähes kokonaan onneksi hävinny nyt sairasloman aikana, mutta selkäkivut ei kyllä häviä kulumallakaan!

Satsuma83, siitä raskausajan tukivyöstä tuolla aiemmin kyselit...
mulla on kanssa tuo Anitan BabyBelt, ostin käytettynä Tori.fi-sivustolta.
Mä olen normaalisti kokoa M-L, ja ostin koon M vyön. Jopa S olisi ehkä saattanut mennä... mutta melko sopivalta tuo M tuntuu kuitenkin. Jostain luin että koot ovat aika reiluja, suositeltiin että ottaa yhtä kokoa pienemmän kuin mitä normaalisti käyttää.

Puudutetaan kyllä. Ite kävin alkuraskaudessa paikkauttaan hampaita ja ne valkkas sit sen jonku toisen puudutteen joka sopii.

Närästys, ihana närästys. Aamulla juo kupin kahvia niin kesken alkaa jo röyhimään...
Alapää puuduttaa, sattuukin välillä ihan kivasti o_O Liitoskipuja? Välillä hengästymiseen riittää pelkkä vesilasin juonti :p

Mulla on kyllä se raskauden kuuluisa hehku ja energisyys kaukana.. yöt menee valvoessa kun selkäkivuilta ei saa nukuttua ja päivät vaan itkettää kun väsyttää eikä mitenkään päin oo hyvä olla :(
Töissäkin ahdistaa kun joutuu vaan seistä ja siitä tulee selkä ja jalat niin kipeeksi ettei tiiä mitä tekis.
Kai mä parun silmät päästäni huomenna neuvolassa..
Ja kun kaikki on toisaalta ihan hyvin.

Jos ei halua syödä lääkkeitä närästykseen niin kuulemma lusikallinen kaurahiutaleita suuhun auttaa. En itse olen kokeillut, etten osaa sanoa auttaako, mutta eipä siinä kokeilemissa mitään häviä :p Jos joku kokeilee niin kertokaa toimiiko!? Mä söin Rennietä esikoista odottaessa ja oon jo varuilta ostanut kaappiin paketin. Sillä mennään sitten jos ja kun tämä ihana vaiva tulee ajankohtaiseksi. Munki kokemukset närästyksestä ennen raskautta oli vain yhdestä juhannuksesta kun join litrakaupalla appelsiinivodkaa.. yäh..

Mun on kyllä pakko hehkuttaa energistä keskiraskautta, mie oon istutellu chilit, paprikat, tomaatit ja kurkut oottelemaan kesää, ja nyt innolla tyytöjen kaa seurataan niitten kasvuu. Keittiöremppaa samalla tehhään, kasvihuonetta suunnitellaan kovasti ja ootellaan lumien sulamista, jotta pääsis pystyttää sitä.

Esikoisen kanssa käytiin eilen aamulla uimassa ja illalla kävin vielä tehokkaassa vesijuoksu ryhmässä. Ja harmi että hoitokoira joutu lähtee eilen pois, olis kiva ollu kun olis ollu vielä muutaman päivän tossa häsläämässä lasten kanssa. Ärsyttää välillä kun tuntuu olevan vähän liikaakin virtaa ja vuorokaudessa ei tunnit riitä....Niin paljo olis mitä pitäs kerettä ennen tään syntymää tehä...

Joten tsemppiä niille joilla energinen keskiraskaus antaa odotuttaa itseään.

Mä en ainakaan hehku, mä turpoan. Voiko se olla sitä kuuluisaa hehkua että turpoaa niin että se näyttää hehkulta ja auralta mun ympärillä?

Eilen oli niin lähellä että itku pääsi kun kotiin töistä tulin. Nilkoissa rupesi tuntumaan painetta ja ne tuntu jotenkin kummalliselle. Otin sukat pois ja näky oli karmea. Lyhytvartisista sukista oli jäänyt urat, joo ek siinä mitään, mutta se mikä määrä nestettä oli nilkoissa oli järkyttävää. Kun seisoin niin nilkkojen päälle tuli LASKOS tuota paisunutta ihoa. Jopa avokin mielestä näky oli jäätävä.

Lääkärin mukaan ihan normi juttu, käytä tukisukkia. Thanks for nothing.:sad001

^ Mulla olisi sama homma ilman tukisukkia. Mun on pakko pitää niitä nykyään joka päivä, olin sitten töissä tai vapaalla.

Juottehan riittävästi vettä? Se poistaa tehokkaasti turvotusta. 2-3 litraa päivässä vettä ja siihen lisäksi muut nesteet. Sit on myös turvotusta vähentäviä ruokia, ite tykkään syödä kuutaman kerran viikossa ananasta.Mustikka myös kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Mansikka myös vähentää turvotusta tai siis laittaa nesteet liikkeelle...

Takaisin