Oireita ja kolotuksia

Liinu2013

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mietin että oiskos hyvä perustaa näille ihanaakin ihanemmille raskausoireille ja kolotuksille oma ketju - niitä varmasti riittää matkan varrella :)
 
Ite kysäsen heti siis tästä ihanasta asiasta nimeltä hiiva. Koskaan sitä ei ole itsellä ollut - vielä. Nyt epäilen, kun valkovuoto on hieman kokkareista ja runsaampaa kuin tavallisesti. Kutinaa on ollut jonkunverran, mutta pistin eilen seksin pikkiin kun limakalvot tuntuvat kuivuvan.. =/

Onkohan siis hiivan lääkitsemisestä epäselvässä tapauksessa haittaa? Vai pitäskö sitä lääkärille raahautua tästä(kin) syystä :D
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa ja näköjään nyt tässäkin semmoinen "oire" että mun kaulaan ja rintakehään ilmestyy todella minimaalisen pieniä luomia. Ja aika paljon. Synnytyksen jälkeen heti laskettui ja nyt ovat täällä taas.

Onko muilla?
 
Miulla on ollu lähinnä vain alavatsan jomotusta ja noiden lonkkaluiden tienoilla pistelyä. Sen kummempaa pahoinvointia ei oo ollu. Väsymys oli aivan järkyttävä aikasemmin ja sen osasin sitten yhdistää raskauteen kun positiivisen testin tein...
 
Ei tarvii mennä läkärii. Mullekki terkka vaan puhelimes sano et menehän apteekkii ostaa canesten combi.

Täällä väsyttää ja tulee kuvotuksii/ruokahaluttomuutta ja vatsa ku tynnyri. Ja nippailut pitkin päivää...

Nii ja tosiaa tuli se hiiva, kun aika herkästi tuo mulle tulee. Varmaan tarvii alkaa syödä maitohappobakteereita ehkäsee sitä jatkossa.....
 
Mulla ei ole hiivaa tullut, valkovuoto on kyllä runsaampaa mutta ihan normaalia kuitenkin.

Oksentanut en edelleenkään ole kertaakaan, mutta kuvottava tunne tulee todella usein, ja närästää lähes koko ajan. Toissapäivänä teki mieli rasvaista ja tulista ruokaa, tänään taas on maittanut lähinnä raikkaat hedelmät. Päiväkohtaisesti siis menee että mitä saa syötyä :rolleyes:
Vatsaa kivistelee aina silloin tällöin, kolmena yönä peräkkäin herännyt vähän voimakkaampaan muljomiseen vatsassa.
Rinnat ei enää kauheasti arista, silloin tällöin vain.
Väsymys on kova, ja tuntuu että saatan vähän helpommin olla ärtynyt kuin yleensä. Mutta se ei välttämättä jouhdu varsinaisesti raskaudesta vaan väsymyksestä :wink


Heinis, onko ne luomet sellaisia pieniä ihonvärisiä varsiluomia, vai tavallisia tummia?
Mulla ei sellaisia siis ole tullut, mutta huomasin että oikeaan rintaani on ilmestynyt parin päivän sisällä tavallinen uusi luomi. Jännää.
 
Uutena tuun tänne huutelemaan.. :D Sen verran kun tosikkoa odotellaan la 4.7.14 viikoilla 5+4 eikä ole ollut vielä yhtäkään oiretta. Ainoa mitä on niin kauhea vessahätä kokoajan, yölläkin herään siihen että pitää juosta vessaan. Niin ja mielihalut... nekin vielä. Voisin syödä vaikka kokonaisen sinappituubin kerralla, mutta sitten tulee järki jo vastaan :D Muilla mielihaluja?
 
Mullakin on mielihaluja ruuan suhteen, mutta ne tosiaan vaihtelee. Välillä saattaa tehdä jotain tosi rasvaista ja tulisesti maustettua mieli, ja jopa lihaa (jota yleensä syön todella vähän!), ja sitten välillä tekee mieli vain jotain raikasta, salaattia ja hedelmiä. Välillä ei tekisi mieli yhtään mitään. Riippuu siis täysin päivästä :rolleyes:
 
Apteekista lääkkeet haettu, jospa helpottas =)

Mulla suurin himo tällä hetkellä on retiisit :D
 
Mulla juilii kovasti aina välillä alamahaa. Samanlaista kipua hetkittäin kuin olisi menkat alkamassa? Normaalia kai tuokin.. Rinnat on niin kipeät että herään jos unissani käännyn mahalleni.. :P Siinä ne sitten olivatkin! Muuten olo on oikein mainio. :D Noh, ruoka ei meinaa maistua. Tai ei siis tee mieli mitään.. outoa.
 
Mullekkaan ei meinaa ruoka maistua. Sunnuntaina olin kokopäivän kahden voileivän voimalla, koska ei vaan kertakaikkiaan tehnyt mieli ruokaa saatikka ollut nälkä.
Välillä iskee ihan valtava makean himo..saakohan raskaana ollessa syödä kromi-tabletteja? ne ovat ennen auttaneet tähän makeahimoon (joka ei tosin ole tälläisissä svääreissä ollut ikinä ennen). Pitää kuitenkin vaan olla ahmimatta sitä makeaa, että ei tuo raskausajna diabetes taikka muuta vaivat vaan iske.
Oksentelua ei ole ollut, mutta voimakkaat hajut saavat aikaan pahan olon.
 
Mulle kyllä ruoka maistuu eikä kummemmin oo ollu pahaa oloakaan. Makeeta tekee mulla kans mieli koko ajan. Ainoo oire mulla on huimaus, jota ilmenee joka kerta kun nousee ylös. Tänään ihan pelästyin kunnolla kun huippas niin että tarvitsi mennä maahan istumaan ja silti vaan sillain ihmeellisesti tärisi ja tunsi kuinka veri pakeni aivoista. Tuntu ihan joka paikassa. Nuorena joskus niihin aikoihin kun kuukautiset alko oli samanlaisia huimaus kohtauksia ja sillon pyörryinkin ihan. Nyt pelkään että huimaus vaan pahenee ja jossain vaiheessa sitten menetän tajuni. Onneks osaan jo vähän ennakoida huimaista ja mennä maahan istumaan jos älkää pahasti huimata.
 
Eilen omena, päärynä ja jogurtti tuntuivat olevan lähes ainoita mitä sain syötyä, tänään yritin jugurttia syödä mutta ei siitä mitään tullut. Päärynää kun ajattelenkin niin tulee yököttävän makea maku suuhun. Eli tänään taitaa olla taas suolaisen sapuskan päivä... :rolleyes:

Jotenkin alkaa tuntua siltä, että voi kun oksentaisi, niin olo helpottaisi edes hetkeksi ehkä? Kun nyt on vaan koko ajan sellainen olo että VOISI oksentaa, mutta mitään ei tule. Yök.
 
Martuti, ei se auta. Vähän ajan päästä ihan sama olo. Tää ei lohduta mut ite koin tän jo. Oksu tuli mut olo jäi.... :sad001
 
Uuh, mulla syke pomppii tuol satasen paikkeilla koko ajan... Tai siis tunnen sen ku se alkaa nousta. Tuntuu tos kurkus....
 
Mää esikoisesta oksensin 24viikkoa yötä päivää.. Reilun tunnin pakastimessa pidettyjä mandariineja pystyin välillä syömään - kannattaa testata nekin :D

Onko muilla seksi aiheuttanut tuntemuksia? En tiedä hakemalla haenko niitä (kun pelkään aiheuttavan vuotoa), mutta tuntuu kuin alamahaa juilisi enemmän.. Välillä kohdistan sen enemmän vasemmalle puolelle (toispuoleiset kivut kaikista "pelottavimpia") mutta taitaa se molemmin puolin juilinta tuntua.. Varsinaisesta kivusta ei voine puhua...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei seksistä mitään erilaisia tuntemuksia ole tullut, ihan samalta eli hyvältä tuntuu kuin ennenkin... Ihan kauhean paljon ei vaan nyt tee mieli. Tai no siis tekee mieli, ja haluan olla mieheni lähellä, mutta vellova olo vatsassa vaikuttaa siihen että kaiken täytyy olla aika varovaista :oops:
 
voi, toivottavasti pahoinvointi ei pääse pahemmaksi. :S Kuulostaa aika kurjalta.

Mulla oli esikoisesta koko raskausajan kestävä pahoinvointi, korkeet verenpaineet, turvotus, huimaus, naama kukki, kaikki oli huonosti ja lopuksi vielä se myrkytys kaiken päälle.. niin ja käynnistys. Sitä ei tosiaankaan toivo kenellekkään.

Nyt vaan toistaiseksi '' selvitty '' väsymyksellä ja sekin helpottaa iltaa myöten. En uskalla vielä huokaista helpotuksesta :D Kaikki halut ja tunteet on entisensä, vähän saatan olla vaan itkuisempi kuin ennen raskautta. Just kun pääsi tasoittumaan edelliset hormonit :D
 
Takaisin
Top