Oireita ja kolotuksia

^ Manhattanin äitiyskonsultti? Katoin yhdestä jaksosta puolet, oli niin jäätävää kuraa ettei pystyny enempää. Iha hirveetä touhuu, vauvanteko ihan pelkkää bisnestä tai vanhempien egonpönkitystä / uutta "lifestyleä" :puke
 
Rannekanavan oireyhtymä vaivannut minuakin, ensin oli vain oikeassa kädessä ja helpotti kun lääkäri pisti ranteeseen jonkin puudutepiikin, ja tukilasta ollut nyt käytössä pari viikkoa.. nyt alkanut vasen käsi oireileen perhana.. toivottavasti loppuu nuo vaivat kun vauva syntyy, ettei tarvi tunnottomilla käsillä hoitaa vauvaa sitten..
Kamalat selkäkivut on onneksi helpottaneet, yli puoliväliin raskautta alaselkä oli älyttömän kipeä, jalat ei pysyny alla ja liikunta jäi melko vähäiseksi, nyt pitää liikkua senki eestä :)
 
Mulla on kans viikon verran ollu pinna tosi kireällä. Käy sääliksi esikoista, ku joutuu siitä sijaiskärsijäksi. Sillä ku on parhaillaan uhma ja mulla ei nyt yhtään hermoja sen kiukuttelun sietämiseen. Onneksi miehellä alko loma,nii voi poistua ite tilanteesta jos tuntuu, että hermo menee. Toisaalta sitte kauhee hoitovietti jo syttyny,ni en kestäis yhtään pojan itkemistä, vaikka normisti menee ohi korvien, jos ei oo oikeasti mitään hätää.

Ja oireista sen verran, että pukamat on pahinta. Vaikka alapää särkee ja jomottaa koko päivän, vatsaa kivistää ja kovottaa ja vauvan liikkuminen sattuu. Ja iltasin jalkoväli, lonkat ja alaselkä on niin kipeät, ettei pysty käveleen, ku jalat menee kirjaimellisesti alta, ni pukamat on se vaiva minkä antasin pois. Luojan kiitos pukamat ei oo kipuilleet, mutta jos yritän teille kuvailla tilannetta, ni neilikankukka persereiässä on aika lähellä...
 
käy ihmeessä sitä cheriproctia apteekista. puuduttaa perseen, ei satu kakkaaminen ja hoitaa pukamia pois. ilman reseptiä saa. ydistelmäpakkauksessa voidetta ja suppoja
 
Närästys muiltakin häviä kun seinään jossain vaiheessa (ehkä joskus 37+) mutta nyt vaiva on palannut takas pari päivää sitten. Tänään se on sit vaivannut ihan kunnolla vaikka lääkkeitä oon popsinu. :mad: No tänään la joten toivottavasti alkais jo ulostautuun pikkuhiljaa et loppuis sekin vaiva..
 
Tuosta rannekanavan oireyhtymästä kun puhuitte, niin mullakin tosiaan oli se. En kanssa ollut ennen kuullut. Mulla auttoi vähän, kun mies laittoi mulle iltaisin ideaalisiteen ranteeseen, ja sitten tietty ns. pumppasin sormia nyrkkiin ja auki. Nyt synnytyksen jälkeen mulla on vielä hieman samaa vaivaa, mutta ei niin pahana enää.
 
Mulla meni tuo hermokipu niin pahaksi että yöt meni valvoessa ja käsi oli aivan käyttökelvoton, se polttava kipu sormissa oli pirullinen.. ensin puutu ja turpos käsi ja sitten alkoi se polte, lopulta kipu ei lähteny kotikonstein.. Tuohon vasempaan käteen voisin mieki kokeilla tuota ideaalisidettä kun ei ole vielä niin paha.. Kiitos Martuti ideasta :)
 
^ Ja jos pelkkä ideaaliside ei auta, niin voi kokeilla lastoittaa sen ranteen, jotta ei yöllä pääse taittumaan.
 
Yhyy mä muutama päivä sitten ehdin jo hehkuttaa että närästys on helpottanu ja vauva varmaan laskeutunu - turha luulo,närästys on palannut ja tuskaisempana kuin koskaan!!:mad: Voi että mä odotan et siitä pääsee eroon....
 
Mie niin muistan tuon närästyksen! Synnytys auttaa siihen. Ihana on olla ollu ilman närästystä! Tsemppiä vaan kaikille loppuun saakka! Vielä se kaikki helpottaa. Itsellä kanssa tuo rannekanavaoireyhtymä vähän vaivaa. Mut se kai helpottaa kun turvotus lakkaa! :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Miulla on onneks närästys helpottanu ku tajunnu tuo vauva laskeutua, samoten myös "hengitysvaikeudet"! Mies eile valitti ku sitä närästi nii kovi ni tokasin vaa et Et viittis valittaa, mie oon koko raskauden ajan kärsiny närästyksestä enkä oo pahemmi valittanu, ota renniee. Meni ukko hiljaseks eikä enää valittanu.. :grin
 
38+6 ja ikävimpänä varmaankin tuo unettomuus! Öisin tulee tulee kipuja eikä näillä helteillä tahdo muutenkaan saada unta. Herättyä vaivaa järkyttävä turvotus vasemmassa jalassa ja kova paineen tunne alavatsalla. Närästystäkin on mutta lähinnä vain iltaisin ja onhan noita muitakin oireita ja kolotuksia :D
Onneksi alusta asti vaivannut iskias tyyppinen hermosärky(?) jäi toiseen kolmannekseen, siitä en tiedä liittyikö raskauteen vai oliko itse aiheutettua, mutta se kipu sai kyyneleet vierimään!
Tässä sitä kuitenkin iloisin mielin, jännityksellä ja ehkä HIEMAN malttamattomana odotellaan :)
 
Takaisin
Top