Oireita ja kolotuksia

Mulla on Vichyn joku kallis purkki, mutta en tykkää yhtään. Rasva ei imeydy mihinkään ja sitten se tavallaan hilseilee pois pinnasta.

Mä sain viimeinkin kaivettua esiin sen rasvan minkä ostoa EN suosittele. Eli Louis Widmer Redemerd Cream, sitä apteekista suosittelivat ja tuoteselosteessakin on mainittu sen sopivan raskausarpien ehkäisyyn. Edellisessä raskaudessa käytin monta purkkia erilaisia rasvoja ja tämä oli kaikista kamalinta. Oli todella vaikea levittää ja imeytyi huonosti. Tuntui vähän samalta ku olis erikeeperiä yrittänyt levittää mahan päälle :p Onko joku muu kokeillut ja tykännyt?

Mie luulen, et kaikista parhaimpia on oikeesti nuo tehokkaasti kosteuttavat (ja imeytyvät) ihan perusvoiteet, kuten Erisan... Koska eikös se iho vaan vaadi kimmoisuutta ja kosteutta ettei niitä arpia tule. Mitä niissä juuri raskausarville olevissa voiteissa on enemmän kuin jossain perusvoiteessa... :wink

Mä oon vähän samaa mieltä. Ostin itte apteekista Sebamedin anti stretch mark voidetta. Musta voide on ollut kyl hyvin levittyvää ja tuoksuki on miellyttävä raskausnenään, mutta varmasti samalla hinnalla olis saanu kaks purkkia jotain perusvoidetta. Et sit ku toi loppuu niin ostan varmaan vaan jotain perusrasvaa..

Niissä "perus"voiteissa ei ole kauheasti käytetty mitään luonnosta saatavia öljyjä, vaan pelkästään keinotekoisia juttuja. Sisällöltään saattavat tosiaan olla hieman "köyhempiä" kuin jotkut vähän arvokkaammat voiteet. Mutta tämä sääntö ei päde kaikkeen, saattaa jotkut arvokkaammatkin voiteet olla aika kuraa. Pitää osata vähän lukea sitä INCI-listaa... mikä voi tavalliselle kuluttajalle olla vaikeaa.

Mutta totta on, että tärkein on se kosteutus. Mitä enemmän tuotteessa on hoitavia ainesosia, sitä paremmin se kosteuttaa ja auttaa ihon pysymään kimmoisana.

Mie hankin Bepancarea, imeytyy hyvin ihoon ja tuoksukin maltillinen. Hintaahan tuollakin uutuudella on, saapi nähä onko seuraava rasva jotain muuta merkkiä.

Åke-Sylvi,
mulla on tuon valkovuodon kanssa sama juttu. Oikein tuntuu välillä että hulahtaa ihan kunnolla. Ja siis alushousut saa vaihtaa parikin kertaa päivässä, kun tulee inha olo :confused: Pikkuhousunsuojia en ole käyttänyt, kun tuolla aiemmin joku tiesi kertoa että saattaa tulla hiivatulehdus helpommin jos suojia käyttää. Ja mulla ei edes normaalisti ennen raskautta ollut valkovuotoa lähes ollenkaan, siksi tämä varsinkin niin kovasti mua rasittaa.

Tosta valkovuodosta oli jo aikasemmin jossain keskustelua, mutta kyllä voi hulahtaa ihan kunnolla pöksyt märäksi.Jajos tosiaan ei hais3 eikä kutise ni ei pitäs olla huolestuttavaa.Itellä oli edelliseltä.

Onko muilla jo ummetusta enemmänkin...? Onko jollekin tullut jo pukamia?
Mä olen pukamilta vielä säästynyt, mutta tuo ummetus kyllä ärsyttävästi vähän vaivaa. Olen nyt kuitua kovasti lisännyt ruokavalioon; syön joka päivä puuroa, ruisleipää, hedelmiä ja jogurtin kanssa vehnäleseitä. Hetken tuossa jo vatsa toimi lähes päivittäin taas, mutta nyt taas viikon ajan on ollut kyllä hyvin satunnaista suolen toimintaa. Ilmavaivoja on päivittäin, ei mukavaa... ja kun tuntuu ettei niitä paukkuja saa pidäteltyä edes niin helposti kuin ennen!

On ummetusta, duphalacia nyt otan kyllä joka päivä ruokalusikallisen mut silti on kovalla yök.. Ja ihan järkyttävän kipeä alaselkä, valitin tästä neuvolassa mutta se neuvolatäti totes vain että kuuluu asiaan. :grin Niimpä kai, harmittaa vaan kun töissä kuitenkin pitää jaksaa mummoja nostella yms. Päänsärkyäkin ollu nyt muutamana päivänä, enkä oo särkylääkkeitä uskoltanu ottaa..:confused:

Ruokaöljyä kaurapuuron sekaan, hmm, varmasti toimii. Samalla tavalla kuin Activiat sun muut ruoansulatusjogurtit, eikös niissä ole sama toimintaperiaate? :wink

Kirzii,
selkäkivuista
; mullakin on alkanut alaselkä kipeytyä. Mä luulen että se saattaa osittain johtua siitä, että ei seiso nyt niin ryhdikkäästi kun koittaa työntää tuota vatsaa vähän esiin :grin Mulla on siis ennestään aika notko selkä, lääkäri sitä on lapsesta asti valitellut. Plus mun kohtu on eteenpäin kallistunut normaalistikin. Pelottaa loppuraskaus jos selkäkipuja jo nyt... pitäisi alkaa rajoittamaan nostoja töissä, mutta se on vaikeaa, en mä voi olla koko ajan pyytämässä jotakuta muuta nostamaan painavia juttuja mun puolesta kun sitä mun työni aika paljon on.
Siispä surffailin eilen netissä tukivöitä katsellen, ja päädyin ostamaan Anita Baby Belt tukivyön. Normaalihinta n. 40€ plus toimituskulut, löysin Torista käytettynä 10€ plus toimituskulut. Sellainen saapuu siis ensi viikolla, toivottavasti siitä olisi hyötyä!

Tällaisesta on siis kyse:
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=76&cookiecheck=1
http://www.bebelane.com/product/111/anita-babybelt---tukivyo-masulle
http://www.ozbaby.fi/tuote/tukivyö-anita-baby-belt/1700/

Muokattu viimeksi:
Juu siis ei se hullulta kuulosta, voisin kokeillakin. Mä nimittäin olen niitä jotka tykkäävät syödä puuronsa voisilmällä... :grin Joten miksei sitä vaihtaisi ruokaöljyyn. Tosin aika usein teen sellaista valmisannospussipuuroa, joissa on joku maku. Tällä hetkellä lemppari on omena-kaneli.

Musta on tullut niin aamu-uninen, että säästän siinäkin pari minuuttia kun teen pussipuuroa :rolleyes:
Mutta siis juu, vedenkeittimellä keitän veden, kaadan pussin sisällön ja kuumaa vettä lautaselle, sekoitan ja hetken annan vetäytyä ja sitten se on valmista syötäväksi. Makuja on tosiaan paljon erilaisia. Pikapuuron saa tehtyä kyllä ihan tavallisistakin hiutaleista, ei tarvitse hauduttaa perinteisellä menetelmällä kattilassa.

Joo mä luulen että ensin kannattaa kokeilla perinteisellä tavalla keitetyn puuron kanssa :)

Noi on ihan kivoja noi pussi puurot, mut niissä on aika paljo ns. turhaa energiaa ja sokereita, jotka sais vältettyä tekemällä puuron hiutaleista ja lisäämällä marjoja ym puuron sekaan, olis paljo terveellisempää.
Ihan vaan vinkkinä, jos joku joutuu sokereiden kanssa vielä taistelee tulevaisuudessa... Kannattaa siis yrittää panostaa mahollisimman paljo ite tehtäviin juttuihin, ja vältellä noita valmisjuttuja( niissä on kuitenkin aika paljon kaikkea sinne "kuulumatonta"), vauvakin tykkää enempi luonnomukaisemmista jutuista kuin lisäaineista:wink

En nyt mitenkään haluu saarnata, joten ei kannata kenenkään vetää hernettä nenukkiin...
Olen vain huomannu tässä sokereita mittaillessa taas kerran et pienilläkin valinnoilla voi vaikuttaa tosi paljon...
Ja kun vielä valihtee aina sitä kuituisinta puurohiutaletta niin mahakin tykkää, ei välttämättä tartte kuitulisiä erikseen syödä....

Muokattu viimeksi:
Takaisin