Oireita ja kolotuksia

Alko eilen myös ärsyttää se lääkehössötys ku oli koko päivän päänsärky ja mikään hemmetin panadol ei auta sitte yhtään vaikka otin kolme! En tiedä ees paljonko niitä ois oikeesti saanu ottaa mutta ei siinä kohtaa enää paljon mietityttäny ku oli pakko yrittää jotain... joka sitte ei yhtään kuitenkaan ees auttanu. Ikävä tonnin buranaa... :D
Ja sama hiivatulehduksen kanssa. Siinä onki sit kiva kärvistellä...

Panadolia saa ottaa 3x 1g päivässä. Lääkäri näin mulle migreeniin neuvonnut. Varmistin vielä päivystyksestä kun oli hammastulehdus. Samaa neuvottiin sieltä. :)

Mutta saahan hiivaa lääkitä. Ite otin sitä uutta mitä on mainostettu, yks pilleri suun kautta ja meni sillä ohi.
Oon kans burana-fani, mutta kyllä tolla grammasella panadolilla on kivut kadonnu. Ja sitä saa ilman reseptiä.

Ite oon kuullu ettei sitä yhden pillerin hiivalääkettä sais käyttää O.o vaan joutus joidenkin puikkojen (ja niistäki vaa joidenki tiettyjen ja blaablaa) kanssa pelaan... mutta hyvä tietää. Saa mieskin sit hakee sitä grammasta panadolia, viimeks ku varovaisuuksissaan meni ottaan sitä miedompaa :P

Mies mulle sitä apteekista haki ja oli kysyny sopiiko esim se vai onko pakko ottaa se canesten-kuuri. Luin ite vielä kotona ohjeet tarkkaan eikä siinä mainittu olevan haittaa raskaana oleville. Tietenki ohjeen mukaan kaikki lääkkeet pitäis varmentaa lääkärillä, mutta ite en vaan jaksa joka hemmetin asiasta sinne soitella.

neuvolalääkärissä käydessäni se lääkäri kans sano et hänen mielestä sen Fluconatzol 150mg voi ottaa myös raskauden aikana, olen yhden hiivatulehduksen kärsiny ekalla kolmanneksella ja sen hoitelin Canestenin yhistelmähoidolla onnistuneesti pois.

Aargh, nyt mulla on tosiaan ummetuksen lisäksi ollut vaivana jo useamman päivän kauheat ilmavaivat. Haisen ihan törkeen pahalle koko ajan, enkä voi sille mitään :eek: En ymmärrä mistä johtuu, en ole syönyt mitään sellaista mikä normaalisti saattaa suolistokaasuja kerätä... tyyliin kaaleja, sipulia tms. Hyi hitto kun ärsyttää oikein :mad:

Raskaus oireet on ollu hetken aikaan jo vaivaamatta mitä nyt välillä iskias muistuttaa itsestään. Mutta nyt kamalana asiana koko perhe oksennustaudissa :S toivottavasti menee nopeasti ohi...

Parina kertana on nyt spinningin jälkeen tullu liitoskipujen oireita.Ei vielä pahoja, semmosta jonku aikaa kestävää vihlontaa. Viimeksi oli niin jäätävät kivut, että jonain päivinä liikkuminen oli toivotonta! Olin toivonu nyt säästyväni niiltä, mutta ilmeiseztinjos niistä kerran joutuu kärsimään, ni tulevat sit tod.näk. joka raskaudessa. Sisko vielä kerto, että mitä lyhyemmällä välillä synyttää lapsia, sitä kovempia kivut..
Tässä raskaudessa en todellakaan halua luopua liikunnasta, sillä RADIn uhka on edelleen ilmassa, vaikka ekasta rasituskokeesta selvisin kunnialla.
Mun synnytyspelko liittyy siihen, että vauva kasvaa taas liian isoksi eikä mahu tulemaan. Ja mitä paremmin sokerit pysyy hallinnassa, ni sitä paremmat mahdollisuudet vauvalla on syntyä normikokosena.

Ihan järkyttävä ummetus. Mulla oli toissa iltana aika kovaa alavatsakipua, joka tuntui menevän sellaisena suorana puikkona toisesta nivusesta tuonne jonnekin häntäluun tietämille. Epäilen, että johtui tästä ummetuksesta. Olen taas kolmena päivänä ottanut Duphalacia, mutta vatsa ei vaan toimi. Kohta pitää varmaan hakea jotain Microlaxia...

Mä pelkään tajuttomasti noita liitoskipuja. Viimeksi ne alkoivat muistaakseni viikolla 25, samaan aikaan kivuliaitten supistusten kanssa enkä enää sen jälkeen pahemmin kävellyt mihinkään. Loppuajasta yritin vaan saada sohvalla edes jonkinlaista kivutonta asentoa, siinä onnistumatta. Pääsin juuri ja juuri kävelemään vessaan, en aina sitäkään. Ei tässä raskaudessa ihan hirveästi kiinnostaisi kokea samaa, se oli aika raskasta.

Oho, en tiennytkään että ne liitoskivut ja harjoitussupistukset voivat olla niinkin kivuliaita. Miten sitten pystyy töissä käymään? Hui! Toivottavasti itselle ei tule sellaisia...

Luulen, et miulla olis nyt ollu noita liitoskipuja tai esimakua siitä... ekasta raskaudesta en siis muista, että olis mitään ollu.

Kovotukset on tosiaan jotain aivan kaameeta ollu ihan alusta asti. Supisteluihin asti ei oo vielä kuitenkaan yltyny.

Martuti, ei sitten taida pystyäkään. Mä en ollut ekan raskauden aikaan töissä enkä olis kyllä loppuajasta pystynyt käymäänkään. Mun siskollakin oli pahoja liitoskipuja raskaudessaan, joutui jäämään saikulle. Ei ne liitoskivut kaikilla liikuntakykyä vie, mulla vei. Vei myös yöunet, kun mikään asento ei tosiaan ollut kivuton.

Täällä on myös jo liitoskipuja toisinaan, viiltää ikävästi välillä kun nousee istumasta. En edes ensin tiennyt/tajunnut että ne on niitä, ennenkuin kaveri kuvaili omiaan ja sitten vasta tyhmänä tajusin että jaa joo onhan mulla niitä ollut jo jonkin aikaa... Ja vasta viikolla 16 mennään!

Mullakin ollu liitoskipuja jo monta viikkoa ja lisäks iskias vaivaa.. yöt menee heräillessä aina kun yrittää kääntyä..

Mulla on tällä viikolla (18. vko) alkanut sattua häpyluun kohdalta. Pahimmat vihlasut tulee tuolilta ylös noustessa sekä kävellessä. Kävely on ärsyttävän ankkamaista, kun jokainen askel sattuu. Onko nämä myös niitä liitoskipuja vai jotain muuta?

^ Mä veikkaisin että on, mutta varmaksi en osaa sanoa...

Mun tämän hetken oireita ja kolotuksia:

Mulla alkaa viimein etova olo helpottaa, närästykset samoin (kunnes ne taas jossain kohtaa varmaan palaa takaisin...). Mutta kyllä mun silti pitää syödä säännöllisesti ettei heikota.

Turvotus on iltaisin jäätävä, ja suolistokaasuja kerääntyy inhottavasti :confused: Enkä pysty niitä niin hyvin hallitsemaan...

Iskiastyylistä kipua on aina silloin tällöin pakarassa ja alaselässä, ja alaselkää särkee välillä kovastikin töiden jälkeen.

Valkovuoto on edelleen äärettömän runsasta, ja se ärsyttää mua!

Nyt on parina päivänä nivusiinkin sattunut hiukan, ei onneksi mitään kovin teräviä vihlaisuja, mutta kävely on välillä sellaista taapertamista...

Ja mä hengästyn niiiiiin helposti.

Eli kaikenlaisia jänniä pikkuoireita edelleen...

Kyllä se Minttumaarit kuulostaa juurikin liitoskivuilta. Ne kivut voi tuntua pahimmillaan, suoraan sanottuna,niinku vittua revittäs auki sisältä... Häpykukkulalla oleva kipu on hyvin tyypillista. Sit liitoskipuja on myös alavatsalla, kyljissä,nivusissa... Mutta eipä se ilman tuskia tuu mahtuun se vauvan pää sieltä =D

Eli vissiin nämä mun nivuskivut ovat liitoskipuja myöskin... mutta ei kovin tuskallisia, onneksi. (Ainakaan vielä :eek: )
Mistä liitoskivut ylipäänsä johtuu, mitä siellä oikein tapahtuu? Mitä siirtyy ja minne? Olen siitä jostain lueskellut mutta en ole oikein ymmärtänyt...

Takaisin