Oireita ja kolotuksia

Moi!

Onpa pitkä aika kun olen kirjoitellut! Mutta täällä taas ;)

Mulla kuivaa iho ihan eri tavalla kuin ennen. Kädet on ihan koppurat ja ihan hilseilee. Tosin pesen käsiä hyvin usein, mutta ei ne ennen tällaiset ole olleet... Samoin mulle on tullut pieniä "atopia" läiskiä, mitä ei sitten lapsuuden jälkeen ole ollut. Mä rasvaan itseäni Bio oililla ja vehnänalkio öljyllä. Ne auttaa jonkunn verran. Käsirasvana käytän apteekista saatavaa neutrogenaa. Se on tosi tujua. Eli kosteuttaa hyvin. :)

Niin ja ilmankostuttimen laitoin toimintaan.

MaryLiza ja Tapiirinen,
mä kans liputan tuon Bio Oilin puolesta. Kosteuttaa aivan älyttömän hyvin! Vaikka on öljy, niin imeytyy tosi hyvin.
Tuoksua siinä on toki jonkin verran, mutta se tulee vaikuttavista raaka-aineista eikä niinkään lisätyistä hajusteista.
Pitäisi auttaa myös raskausarpien ennaltaehkäisyyn :wink

Minulla on ensimmäiselle lapselle laskettu aika 20.7. eli nyt mennään viikolla 14+4. Ja lähes täysin ilman mitään oireita. Jos ei ultrissa olisi käyty, niin epäilisin olenko raskaana ollenkaan. Turvotus on vatsan alueella melko jatkuvaa, mikä ahdistaa, mutta vauvamahasta ei vielä tietoakaan. Iloinen pitäisi vissiin olla, kun ei ole ollut mitään tuntemuksia, ja siten ei pahoja olojakaan, mutta malttamattomana sitä jo odottelee mahan kasvua ja liikkeiden tuntemista, että tulisi todellisemmaksi tämä odotus..

Mullakaan ei mahaa oo vielä ollenkaan, turvotusta kyllä senkin edestä. Tuntuu kun oisin joku ilmapallo, ja ilmavaivoja. Ihanaa..:confused: Viikkoja nyt 13+6. Tänään tuntunut sellasta nipistelyä tuolla alavatsalla, kai se kohtu vaan kasvaa ?

Enpä oo pitkään aikaan tänne kirjoitellu.. Liekö ees kuuluu "oireisiin"...:D

Miulla on ekat raskausarvet masussa!!! 16+5 EHHHEHHHEEH!! Joo anteeksi siskot, pakko oli vaan saada naureskella tätä muillekin. Ekasta raskaudesta selvisin ilman mitään arpia masussa (pyllyssä sitäki enemmän) niin nytpä tuleekin jo näillä viikoilla..

Täälläkin yksi lähes oireeton! Alussa kävin yksityisellä varmistamassa kahdesti, että edes olen raskaana, koska mitään oireita ei ollut. Eipä siinä, hyvinkin tyytyväinen olen nyt kun tietää,että ötökällä kaikki on kunnossa. rv 17 alkoi juuri ja jaksaminen edelleen erinomainen. Käyn jumpassa 2-3 kertaa viikossa ja jaksan olla töissäkin tosi hyvin. Väillä vihlasee mahaa ja illal turvottaa,mutta eipä juuri muuta. Toivotavasti pysyisi näinkin helppona loppuun asti!?
röllykkä, oletko rasvannut masua, vai onko sulla vaan taipumus saada raskausarpia herkästi? mä olen rasvaillut koko kroppaa joka ilta alusta asti, että jos se auttaisi tilannetta.Mulla kyllä kuivuu varsinkin näin talvella kroppa kokoaika, joten rasvailut menee ihan rutiinista.
Mutta jos niitä arpia tulee,niin eihän sille minkään voi. Eikä se nyt maailmanloppu ole. Mä en ainakaan mikään bikinimalli ole muutenkaan, niin aikasama jos muutama raskausarpi mahaan tms. tulee! :D
ps. neuvolassa kehotettiin rasvaamaan myös rinnat alusta alkaen, koska niiden kasvaessa tulee tod. näk. samanlaisia raskausarpia,kuin mahaankin. empäs ollut ajatellut aihetta ollenkaa..kun omat niin pienet,että lähinnä odottaa vaan niiden kasvamisen alkavan :D

Tulipa taas eilen aamulla tyhjenettyä mahanesteet :confused: vähiin käy ennenku loppuu, mut luulis tän jo loppuneen... Kuitenkin menossa jo 17+
Issiastyyppinen vaiva on yllättäen helpottanu töiden myötä. Alkuvuodesta ku olin lomalla niin oli ihan karseeta, mut liikkuminen tehny hyvää.
Tiiä sit olisko paineet vai mikä kiusaa, mutta kauppareissut on hetkittäin tuskaa... Varsinkin jos joutuu seisomaan pitempään paikallaan ja tulee kuuma. Tuntuu et kohta lähtee taju tms.
Ja ilmeisesti mun pitää tehdä miehen kans lähempää tuttavuutta illalla, nyt ei tullu viimeöisen jälkeen jalkoväli puutuneeks, tosin oli kyllä aikas pikanen... :rolleyes:

Mulla tuli tisseihin pienet raskausarvet, eivät kyl häiritse ollenkaan, nänneistä lähtee niinku säikeet. Ja mahaan tuli yks, mut sekin on piste, näyttää pieneltä mustelmalta . Persuksessa / reisissä onkin sit vaaleet juovat... Tiiä sit ovatko raskaudesta vaiko muuten lihomisesta... Mutta enpäs tainnut rasvata pehemmin...

Ummetus helpottanu, suoli laiska mutta toimii. Mutta voi elämä näitä ilmavaivoja, kuin voikin haista näin raadolle!:fart005

Neuvolassa lohdutti pahoinvoinnin loppuvan 12. Viikolla. Ja nyt on 19. Viikko ja joka toinen päivä yhä mahanesteet lentää :( Äiti kertoi että hänellä loppui kun synnytys oli ohi eli sitä odotellessa :/

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Juu kolmesti on täälläkin tällä viikolla yrjötty. Ja kun se huono olo on sitten seurana koko päivän. Heti aamusta tietää mistä tulee huono päivä, kun hajut alkaa yököttää. Viikkoja 16+4. Tsemppiä muillekin pahoinvoiville, ihan pianhan tässä ollaan puolessavälissä :)

Ostin tänään Bio-oil:ia kun sitä on paljon kehuttu ja auttas näköjään yleisestikin kuivaan ihoon ja kasvoihin (mutta että oli kallista!!). Pelkään myös raskausarpia, kun omaakin mahaa on jo valmiiksi (tosin aikoinaan 15kg lihomisesta ei tullut mitään arpia mihinkään eikä omalla äidillä ole raskausarpia, että toivossa on hyvä elää), saati että millainen lätty siitä jää synnytyksen jälkeen... Olen jo nyt ajatellut, että jos oikein pahan näköiseksi jää, niin käyn korjauttamassa sitä kirurgisesti, sanokoot muut mitä vaan, mutta maha on aina ollut niin "vaikea osa" minua, että tiedän tekeväni siitä suuren ongelman jos se jää kovin rumaksi synnytyksen jälkeen.

Mulla on myös iho ihan korppua, tää pakkanen ei auta asiaa yhtään! Päästä varpaisiin oon itteäni rasvaillu, jalat on kaikista pahimmat. :/ Mulla on muutenki tosi kuiva iho niin nyt on vaa raskauden aikana pahentunu. Jostain luin että the body shopin hamppurasva olis hyvää atooppisellekkin iholle, vois sitä käydä ostamassa. Väsyttää vieläki ihan tajuttomasti, vois alkaa jo helpottaa. Välillä on kyllä jo semmosia päiviä että jaksaaki tehdä jtn, että ehkä se tästä :rolleyes:

Me ollaan mietitty miehen kanssa jos käytäis yksityisellä kurkkaamassa vauvaa ennen rakenneultraa, mies on niin malttamaton ja kun ei ekaan päässyt mukaan niin ei sitä taida pidättää mikään. Sopii se mulle kun en joudu itse maksamaan. Mietin tässä vaan että pitäiskö mennä ihan tavalliseen ultraan vai 4d ultraan. Joskus viikolla 17-18 olis tarkotus mennä. Kellää kokemusta noin aikasin käydystä 4 d ultrasta? :binkybaby

Sikiö on sitä enemmän vauvan näköinen, mitä pidemmälle raskaus etenee. Alle puolivälissä voi olla että siitä 4D-ultrasta ei ihan saa irti sitä mitä toivoisi, kun lapsi voi olla vielä vähän enemmän alienin kuin vauvan näköinen...

Muakin kiinnostaa kyllä tuo 4D-ultra, mutta ajateltiin vasta rakenneultran jälkeen joskus mennä. Ja jos sittenkin halutaan sukupuoli selvittää... :wink Varsinkin kun rakenneultrassa sitä ei välttämättä edes lääkäri kerro, vaikka sen näkisikin.

Me käytiin esikoisesta viikolla 19. Kyllä näytti jo ihan vauvalta! Me käytiin siks aikasemmin, kun sen sai halvemmalla (kelan korvauksilla), kun meni rakenne ultran nimellä..

^ Mutta se oli siis 4D-ultra, eikä tavallinen 2D? Näkikö sitten jo kasvonpiirteitäkin niin aikaisilla viikoilla?

Joo oli 4d.. poitsu piti käsiä koko ajan kasvohen edessä, niin ei nähty kasvojenpiirteitä kunnolla. Mutta saatiin tietää sukupuoli ja nähtiin, että kaikki oli muuten kunnossa. :)

Apua, oon koko ajan luottanut siihen että siellä rakenneultrassa se sukupuoli varmasti selviää!? Vai täytyykö sitte kuitenkin raahautua yksityiselle sen jälkeen jos ne eivät sitä siellä saa esiin kaivettua...

Meillä esikoinen esitteli paikkansa hienosti rakenneultrassa, mut toinen istu jalat tiukasti ristissä ja mistään suunnasta ei nähty sen vertaa, että olis päästy edes arvailemaan :D

Miu88,

Meillä lääkäri totes rakenneultrassa, ettei sukupuolen selvittäminen kuulu hänen työhönsä. Pitkin hampain ultras vielä uudelleen parin minuutin ajan, muttei saanut selville siinä ajassa ja lopulta sanoi, että saattoi se tyttö olla, ei hän niin kiinnittänyt huomiota. Ihan hirvittää, että sama nainen ultraisi tämän nykyisenkin :confused: harmi etten muista nimeä enää..

Ei tosiaan kun sillä nuo "arvet" nauratti kun ekan kanssa ei tullu mitään! En mie niistä stressiä ota :) Aloitin oikein kunnon rasvauskuurin eivätkä hohka enää niin pahana. Hyvähän se on rasvata vaikkei raskaanakaan olis :)

Kaverit on käyttäny erilaisia apteekin rasvoja..vichy:n voiteet on tuntunu olevan suosittuja, vissiin 30e purkki!! huhhuh..kai tuo riittäis et on vaan kosteuttava...

Satsuma83 miulla oli eka raskaus hyvinkin oireeton :) nautin olla raskaana.

Takaisin