Oireita ja kolotuksia

Kirsikka, mullakin alkaa ehkä tämä pahoinvointi vähän helpottaa. Öklötystä on, mutta ei enää ehkä niin kokoaikaisesti kun viime viikolla. Tietysti osansa voi tehdä myös nämä 3 vapaapäuvää ja hyvin nukutut yöt. Rinnatkaan ei oo enää yhtään niin arat kun oli vielä viime viikolla. Tosin oon huomannut, että jos syön paljon suolaista, niin rinnatkin tuntuu turvonneemmilta, ja siksi kipeämmiltä. Nyt oon syönyt aika terveellisesti, joten pahaa turvotusta ei ole ollut. Tietysti näin ensikertalaista jännittää myös oireiden häviäminen tässä vaiheessa jo. Mutta ehkä täytyy vaan yrittää uskoa ja luottaa, että kaikki on ok.

Ensi viikon maanantaina päästään vihdoin np-ultraan. Jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten uskaltaa hieman jo hengittääkin vapaammin :wink Taustalla kun on pientä vuotoilua, niin usko ei meinaa millään riittää, että kaikki olis ok.

Mun olotila normalisoituu. Tissit on arat ja kipeät, jonkin verran turvoksissakin. Paha olo on väistynyt ja tilalle on tullut syömishimo. Kohtu/alavatsa juilii kipeästikin ajoittain. Kaiketi kohtu kasvaa ja raivaa tilaa. Nää on ollu semmosia "hyviä" kipuja. Finnejä olis kaikille halukkaille tarjolla, inhaa mm. korvan sisällä ja tisseissä olevat megafinnit. Esikolta iho ja hiukset oli huippukunnossa. Mutta jotainhan taidetaan sanoa tytöistä kauneudenviejinä.. Oikeesti ihan sama sukupuoli, kunhan se vauva tulee ja on terve!

Täälläkin huonot olot ollut pari päivää (tai eilisen ja tämän päivän) poissa. Tuntuu että pari viime viikkoa olivat ne pahimmat, jatkuva turvotus, närästys ja etominen...ja ne hajut. Yrjö lensi joinakin päivinä.
Mutta nämä mun olot ei tosiaan ole mitään verrattuna sun oloihin Siness. Tsemppiä sulle tosi paljon, toivottavasti pian helpottaa.

Mulla on kanssa ollut univaikeuksia. Herään monta kertaa yössä vessaa ja sitten aamuyöstä ei meinaa saada millään enää unta. Mietin että mistä toi voi johtuu?

Onko muilla muuten ollut pistosmaisia kipuja nivusten seuduilla? Mulla on lisääntynyt ne viime aikoina tosi paljon.

Hyviä vointeja kaikille meille!

Täällä pahoinvointi jatkuu.. Viikot 8+4 joten pikkuhiljaa sais alkaa helpottaa jo! Oon niin väsyny tähän makaamiseen ja etomiseen :( Joka päivä ei onneks oksu lennä, mutta eilen viimeks.

Nää finnit! Aargh, kasvot täynnä pikkunäppyä. En tykkäile yhtään, mul ei ees teininä ollu juurikaan finnejä, mut nyt HUH! Osasin kyl odottaa niitä, molemmissa aiemmissa raskauksissakin on ollu..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla kans naama täynnä näppylöitä. No onneks ei tartte kellekään kelvata :D Oma ukko jo hyväksyy mut näppylöineni ja turvotuksineni.
Mulla on nyt pahoinvointi paljon lievempää kuin missään edellisessä raskaudessa. Jopa tuulimunassa oksentelin enemmän. Nyt en oo kertaakaan yrjönny mahanesteitä, vaan semmosia nopeita yökkäisyjä vain jolloin jotain saattaa nousta ylöskin asti.
Olin niin varautunu oksentamaan sinne 20+ viikoille. No vielähän tää voi muuttua, mut ois se kiva jos oisin suht toimintakykynen ettei noi lapsoset ois ihan oman onnensa nojassa aina aamupäivisin. :/

Täällä kans oireet "hävinny" tällä viikolla, aikaisemman ruokahaluttomuuden tilalle on tullu kiljuva nälkä joka voi iskee vaikka keskellä yötä, vaikka syön ihan säänöllisesti.. vähän pelottaa tää oireettomuus mutta jospa se kuuluu asiaan kun viikkoja 10+3 ??

Mulla kanssa lähes kaikki oireet hävinneet. Vain öisin saa ravata vessassa ja sen jälkeen ei meinaa millään uni tulla. Valvon välillä pitkääkin reilusti yli tunnin, kun sitä alkaa kyttäämään kelloa, kun aamulla pitäis töihin mennä.
Luin neuvolan esitteistä noista nivuskivuista, että ovat ihan normaaleja, kun sikiö kasvaa :)

Univaikeuksia täälläkin! Mulla menee noin kolmen päivän sykleissä eli joku yö ei millään pysty nukahtamaan tai sitten yöllä herään valvomaan. Seuraavan päivän makaan puolikuolleena töiden jälkeen ja sitten menee vielä kolmas yö että saa kurottua univelat kiinni.. Ja sitten alkaa taas uneton yö.

Kävin noin kuuden kilometrin rauhallisella kävelylenkillä perheen kanssa perjantaina. Melkoinen saavutus kun en ole pystynyt harrastamaan minkäänlaista liikuntaa kuuteen viikkoon! Lenkillä oli ihana, mutta sen jälkeen piti ottaa kahden tunnin päikkärit, pysyä sohvalla nivuskipujen vuoksi loppuilta ja nukkua vielä 11 tunnin yöunet. Menee hetki ennen kuin uskallan seuraavalle lenkille jos kerran koko loppupäivä on täysin veto pois..

joo tää on sitten istunut vessassa koko viime yön.. UMMETUS ja kova vatsa (ei hyvä)!! ja ei siitä mitään mutta kun persus on niin kipeenä että tuntuu kuin partakoneen teriä paskois.. paha olo on onneksi ehelpottanut ja oikeastaan muuten olisi mitä mainioin olo, mutta toi vessassa käynti tuskaa.. joutuu vissiin menee ostaa jotain puudutetta.(jos niitä nyt voi käyttää..puuh) ja hyvää alkavaa viikkoa muuten kaikille! <3

Pitää osallistua tuohon finnikeskusteluun myös :) Mulla ollut teini-iästä asti melkoisesti aknea, ja tietenkin iho pysyi hyvänä syödessäni sen 16 vuotta pilleriä. No, huhtikuussa kun pillerit jätettiin pois, ilmaantuivat finnit takaisin, ja naama kukki koko kesän. Ajattelin toiveikkaasti, että jospa aikanaan raskaus parantaa ihon, kun sitä niin hehkutetaan, että raskaana on hehkeimmillään. Plussattuani totesin kyllä että kasvojen alue paranikin, mutta finnit tulivat juurikin tissien väliin ja selkään. Ja millä voimalla! Ovat kipeitä kun sattuu olkaimen alle, ja epänormaalilla tavalla kutisevat jopa. Toiveissa siis on että joskus iho tästä vielä paranisi, mutta saas nähdä...

Olen täällä taustalla lukenut tän foorumin oireita ja kolotuksia, ja täytyy olla kiitollinen että on päässyt itse näinkin vähillä oireilla. Tietenkin sama käy mielessä kuin muillakin "oireettomilla", eli epäusko tulee välillä, että onkohan siellä edes ketään mahassa. Huonoa oloa on ollut välillä, lähinnä ruokahaluttomuutta, mutta oksentaa ei ole kertaakaan tarvinnut. Väsymyskin on tunnistettavissa, mutta toisaalta kun aamuviideltä herätään perheessä aamuisin, on väsymys tuttua joka aamu ja varsinkin töiden jälkeen illalla jo usean vuoden ajalta. Närästyskin on pysynyt kohtuullisesti kurissa nyt, toista oli aikanaan yötöitä tehdessä jolloin lääkäri määräsi aina vaan tuhdimpia reseptilääkkeitä alkavaan vatsahaavaan. Eli summa summarum, voinnit on olleet hyvät, ja nyt kun on tuo Alma "tekosyynä" ottaa päiväunia ja vähän iisimmin muutenkin, on olo melkein parempi välillä kuin tässä kiireisessä työelämässä yleensä :D

Kärsimättömyys alkaa kyllä olla huipussaan, kun perjantaina olisi ensimmäinen neuvolavisiitti. Tänä aamuna koetin hammaslääkärille, kun pitäisi tutkia purentaa niska-hartiasärkyjen vuoksi. No enpä tollukka tietämättömyyttäni tajunnut, ettei siellä voida mitään tehdä, kun ei röntgenkuvia voida raskauden vuoksi ottaa. Kymmenen minuutin turha käynti, käyntimaksu 16 euroa ja palataan asiaan Alman synnyttyä. Että näin. Ottipa päähän.

Täällä pahoinvointi jatkuu.. Viikot 8+4 joten pikkuhiljaa sais alkaa helpottaa jo! Oon niin väsyny tähän makaamiseen ja etomiseen :( Joka päivä ei onneks oksu lennä, mutta eilen viimeks.

Nää finnit! Aargh, kasvot täynnä pikkunäppyä. En tykkäile yhtään, mul ei ees teininä ollu juurikaan finnejä, mut nyt HUH! Osasin kyl odottaa niitä, molemmissa aiemmissa raskauksissakin on ollu..
Täällä menossa vasta 6+6 ja olen myös erittäin väsynyt väsymykseen ja makaamiseen ja huonoon oloon! :cwm Tämä on jo niin naurettavaa, että nukun lähes koko ajan. Jos erehdyn istahtamaan hetkeksi alas, niin en varmasti enää pääse useampaan tuntiin ylös. Eilenkin tuli taas reilun tunnin päikkärit nukuttua illalla... En mitään muuta tee, kuin makaa sohvalla viltin alla. Siinäpä ne päivät meneeki.

Mulla ei onneksi ole ollut pahoinvointia siinä määrin, että oksennus tulisi, mutta tämmönen jatkuva vellominen on varmasti ihan yhtä syvältä. Tekis melkein jo mieli itkeä, kun ketuttaa tämä huono olo! Jos menen jääkaapille katsomaan mitä söisin, niin rupeaa vaan kuvottamaan kaikki mitä sieltä löytyy, mikään ei käy. Aiemmin olen juustoakin rakastanut yli kaiken ja nyt pelkkä hajukin saa voimaan pahoin. Enkä voi kuvitella syöväni samaa ruokaa kahtena päivänä! Pakkohan se on jotain koittaa saada kurkusta alas, mutta olis kivempi kun vois nauttia siitä syömisestä entä kuin koittaa taistella yökin kanssa... Ja nyt on alkanu hajut tuntumaan todella vahvasti turpaan. Osa syynä varmastikin myös tupakoinnin lopettaminen, kun hajuaisti paranee. Kaikki jääkaapin ja keittiön hajut yrjöttää ja haistan vaan koko ajan miten haisee koira ja tunkkainen ilma kotona ja en voi enää edes sietää koiran hajua. Inhottavaa, kun elukka-parka tunkee lähelle ja mua vaan ällöttää sen haju! :grin Ja kyllä, ennen olen rakastanut koirien hajua... Lähes koko ajan on ikkunat auki, että tuulettuisi kämppä.

JA KYLLÄ!!! :notworthy Näppylät! Mulla on SEITSEMÄN näppylää poskessa! Ei mullakaan ole paljoa finnejä ikinä ollut, maks. 3 kerrallaan, yleensä vain yksi random finni, mutta nyt yhdessä poskessa seitsemän, tekee kyllä erittäin hehkeän ja kauniin olon! No, nämä on näitä pieniä asioita, mutta kun niitä pieniä asioita alkaa kasaantumaan, niin siksi tuntuu välillä niin pahalta ja henkisestikin väsyneeltä, kun pienistä asioista kasaantuu yksi iso ongelmamöykky.

Ajattelin toiveikkaasti, että jospa aikanaan raskaus parantaa ihon, kun sitä niin hehkutetaan, että raskaana on hehkeimmillään. Plussattuani totesin kyllä että kasvojen alue paranikin, mutta finnit tulivat juurikin tissien väliin ja selkään. Ja millä voimalla!
Joo'o, niinhän sitä hehkutetaan miten raskaana oleva säteilee ja hehkuu... niin missä? Siellä finnien allako? Eihän sitä koskaan pitäisi uskoa mitä jossain sanotaan, kun jokainen on yksilö ja jokainen raskaus on erilainen, mutta kuitenkin. Ei ole kiva, kun on posket täynnä näppylöitä ja niitä puskee tosiaan myös selkään ja rintaan. Ei viitsi edes pitää kovin avoinaista paitaa enää, kun on niin kauniita näppylöitä.. :love2

Tää päivä taas oksennettu, mikään ei pysy sisällä.. H**vetti! Oon ollu kaks viikkoo saikulla jo, keskiviikkona pitäs mennä töihin. Miten mää jaksan jos tää taas menee tällaseks, et mikää ei pysy sisällä!? :(

Täällä taas oireet ovat hävinneet, pelottaakin onko kaikki hyvin.. Ensimmäinen ultra olisi 17 päivä eli viikon vielä joutuu kärivestelemään. Ajattelin taas kerran kyllä töissä illalla ultrata itse vatsan päältä jos onnistuisikin jo saamaan kuvaa sitä kautta, meillä kyllä nuo ultraus laitteet ei mitkään parhaimmat ole ja viikkojakin nyt 10 + 2 joten voi olla aika turhaa mutta kannattaahan sitä aina yrittää !

Jauheliha voi yökötys!! Ja mies rakastaa kaikkia jauheliharuokia. Kiitos, pysyn pois keittiöstä.

Megafinnit tissien välissä, joo olo ei ole kovin hehkeä. Mutta inhottavin on ollut korvassa ollut finni. Onneks se on jo kuivunut. Selässä on myös finnejä. Teininä oli paha akne, ja menkkoihin usein liittyy finnejä. Esikolta iho oli tosi hyvässä kunnossa ja hiuksetkin kukoisti. Nyt hiukset kuivuu ja finnejä pukkaa.

Mä oon kans nukkunut tosi huonosti. Mut mieitin, onko se osin työstressiä. Ehkä. Viime yönäkin heräsin joskus kolmen jälkeen enkä saanut enää unta. Kävin kaikkiaan 4 kertaa sit vessassa ennen kun nousin ylös. Väsyttää mut ei saa unta.

Mulla nyt rv 10+6.

Mulla alkaa olo helpottamaan. Mä en ole enää oksennellut kuin ihan satunnaisesti, ja nyt mulla ei ole enää ihan koko ajan huono olo, se tulee ja menee. Iltaisin kyllä edelleen närästää kovasti, ja kaikki hajut tekee edelleen pahaa, mutta ei ihan niin voimakkaasti enää. Mutta oksentelu siis on helpottanut, jee! Ruoka pysyy sisällä, ja saan vähän laajemmin jo eri ruokia syötyä, myös lämpimiä.

Väsymyskään ei ole enää niin tappava, nyt mä jaksan taas vähän touhuta ja siivoillakin kotona.

Öisin herään 1-4 kertaa, ainakin kerran on käytävä pissalla, yleensä kolmen aikaan yöllä. Mä toki nukun nyt parikin tuntia pitempiä yöunia kuin ennen. Kun olen herännyt, on vaikea nukahtaa, varsinkin kun mies kuorsaa niin jumalattoman kovaa vieressä, ja sitä ei aina meinaa saada kääntymään kyljelleen... ja jos saakin tuuppimalla käännettyä, niin ei mene kauaa kun kääntyy takaisin selälleen ja kuorsaus jatkuu... :mad: Olenkin sitten välillä hipsinyt vanhemman neidin huoneeseen tai vierashuoneeseen nukkumaan keskellä yötä...

Rinnat eivät enää arista juurikaan, nännit saattavat olla välillä herkemmät kuin yleensä.

Maha turvottaa, varsinkin iltaisin, ja ummetusta on. Käyn isommalla asialla vessassa kerran kahdessa-kolmessa päivässä.

Hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ennen, ja kasvoihin on ilmestynyt pari näppyä, jollaisia mulla ei yleensä ole.

Valkovuoto on melko runsasta, varsinkin siihen nähden että normaalisti mulla ei sitä ole juuri ollenkaan.

Oireita siis edelleen on, mutta nyt mä alan pääsemään pahimman pahoinvoinnin yli, ihanaa! Ja toivottavasti nämä viimeisetkin pahoinvoinnin rippeet loppuvat pian kokonaan!

Muokattu viimeksi:
Hei..

Minulla pahoinvointi helpotti jo viikolla 8. Sitten kärsin lähinnä vatsan pöhötyksestä, eli keräsin nesteitä ja kaasuja. Nyt rv noin 10 naama on ok, karvaa kasvan enemmän. :p

Ja sitten tänä aamuna. Vatsa oli litteämpi. Ja piipahdin ulkona pakkasessa, ja sisään tultua housuun tuntui holahtavan valkkaria. Mutta sitten se valui norona nilkkoihin asti. Eikä haise edes pissalle.

Onko teillä ollut yhtä juoksevia nesteitä? Vai joko multa on mennyt pidätyskyky ja tuntoaisti? :S

Neuvolan täti sanoi, että näillä viikoilla km alkaa verellä, ja lapsivesi ei oikein voi noin holahtaa. Arvaatte kuitenkin, että paniikki on melkoinen :(

Muoks vielä: edellisestä raskaudesta viisastuneena mie aloitin syömään ummetuslääkettä jo pari viikkoa sitten. Joka aamu kiltisti yksi lusikallinen. En tahdo toista kertaa pukamaleikkaukseen. Siis; suosittelen teille muillekin, joilla ummetus vaivaa. Ei siitä tarvitse kärsiä... (hali)

Sheidi täällä kanssa haettiin toinen viikko saikkua tänään. Joka päivä halailen pönttöä ja tänäänkin heräsin pahaanoloon ja päänsärkyyn.

Merel, mulla oli viime viikolla sama homma. Pelästyin ihan kaameesti. Mut mulle sanottii et ihan normaalii et valkovuoto on joskus todella juoksevaakin. Ja jos sitten alkaa tulla kipuja enempikin niin kannattaa päivystykseen hakeutua. Mutta muuten on kyllä ihan normaalia. Että olehan huoleti :)

Tällä kyllä toivoisi että alkaisi normaali elämä sujumaan. Tympii se että jos kävelyllä käy niin saa olla pusikoissa vähän väliä kakomassa. Tai että huimata alkaa joka kerta kun ylös nousee.

Vatsa aivan älyttömän kovalla. Kaurapuuroa yrittänyt syödä ja luumuja mutta luumut keräävät sitten ilmaa ihan kamalasti minulla joten sekin hieman epämiellyttävää...

Vi-siblin taitaa olla se seuraava ratkaisu.... Mummopöly siis :)

Mitä lääkkeitä saa ottaa ummetukseen?
Ei oikein nappaisi se luumujen syöminen; en pidä niiden mausta, ja ne kuitenkin yleensä aiheuttaa suolistokaasuja...
Mutta ummetusta mulla siis tosiaan on, ei kovin pahasti mutta vatsa on tosi kovalla. Muutaman kerran pyyhkiessä on tullut vähän vertakin, siis isommalla hädällä käydessä.
Pelkään niitä pukamia, joten olisi kiva alkaa jo nyt torjumaan sitä pahinta ummetusta...

Ai niin:
Mies oli eilen käynyt lastentarvikeliikkeessä, ja bongannut alekorista Sea-Band -rannekkeet. Osti mulle kaksi pakettia; toiset kotiin, toiset töihin :) Tänään oli mulla kokeilussa, ja kyllä ne hiukan helpottaa oloa, kunhan ovat oikeassa kohdassa. Suosittelen siis kokeilemaan, jos on pahoinvointia! Mulla tosin pahoinvointi on muutenkin alkanut helppaamaan, mutta eipä ollut kallis ostos niin kokeillaan nyt.

Jos joku ei tiedä mistä puhun, niin käy kurkkaamassa:
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/SEA-BAND-PAHOINVOINTIRANNEKE-1-PARI
Perustuu siis akupunktiopisteiden painamiseen.

Näyttää olevan aika suolainen hinta tuolla, mies osti tarjouksesta 3€/pakkaus.

Mulla ei ollu sea bandeista apua.. Ja pidin niitä pari viikkoo 24/7, otin pois vaan suihkun ajaks.. :( Mut eipä mulla oikein auttanu akupunktiokaan. Joillekin on apua. Sitä akupistettä voi stimuloida painamalla sitä "nappulaa" vaikka tunnin välein niin, että painat sekunnin pari ja hellität samaksi ajaksi, näin viisi painallusta. Ja sitä saa painaa kovaa, se kyllä tuntuu siellä hermossa sitten kun painaa tarpeeks :)

Takaisin