Oireita ja kolotuksia

Vi-siblin on siis kuitulisä vaan mitä suositellaankin raskauden aikana. Ei siis ole periaatteessa mikään lääke. Sitä kannattaa kokeilla ummetukseen. Se tasottaa myös jos on ripulia :) molempi parempi.

Jossain toisessa ketjussa oli puhe runsaasta valkovuodosta. Täällä ei ole holahtanut housuun, päinvastoin vuoto on ehkä vähäisempää kuin normaalisti, mutta nenästä on holahdellut. Nimittäin nenäverenvuotoa ollut. Onko muilla tätä oiretta? En edes tiedä onko mitään yhteyttä raskaanaolemiseen, saattaahan se olla vain seurausta kuivasta huoneilmasta, kovista pakkasista ja kuivista limakalvoista. On sitä oiretta mulla ennenkin ollut, varsinkin flunssassa, mutta tänään on jotenkin erityisen herkällä ollut. Aamulla ennen töihin lähtöä vuoti kahdesti veret nenästä, ja nyt töissä ihan yhtäkkiä kun vain tietokoneella luin, holahti veret, tekemättä siis mitn ihmeellistä...

Maaria,

Mulla ei koskaan ole ollut nenäverenvuotoa paitsi raskauksien aikana. Tai silloinkin vain niistäessä ja varsinkin flunssassa. Mutta yhdistän sen siis tähän odotukseen koska edellisessä ja nykyisessä sama homma.

Ummetukseen apteekista myivät mulle levolac-liuosta (pyysin raskauteen sopivaa). Semmoista hyvin imelää. Lusikallisen otan aamuisin ja hyvin toimii.

Nenäverenvuoto on mullakin hyvin tyypillistä. Jossain luki, että verevyys lisääntyy, ja pakkanen kuivattaa limakalvot herkästi vuotaviksi.

Oletteko muuten aloittaneet raskausajan monivitamiinien syönnin? Minä olen nyt napsinut, ja voisikohan se olla apuna siihen, että turvotus on vähentynyt? Siis kun elimistö toimii oikeilla ravinteilla tms. Ehkä aika kaukaa haettua :D

Huh, mä en kyllä enää ikinä syö noita luumuja...vetäsin eilen pussillisen ja olikin oikein mukava yö....pöntöllä!!! Joo, too much information, mutta noin niinkuin varottavana esimerkkinä :grin
Mä syön noita Multi-tabsin raskausvitamiineja, aloitin heti kun plussasin. Lähinnä sen vuoksi, että yritin ennaltaehkäistä mitään puutoksia, jos oisi ollut esim. todella pahaa pahoinvointia.

Yöh. Levolacia. Et jos on herkkä millekkää oksentamisille niin ei ehkä kaikista paras vaihtoehto. Vaikka onkin tehokasta...

Joo luumut lisää ikävästi ilmaa. Vaikkakin vatsa myös toimii....

Mä alotin kans syömää jo ku alettii yrittää ni multitabsin raskaus ja imetys tabletteja. Sama ku ostin omega-3 tablettei kans koska sikiölle se hyväks. Tosin tarvii muistaa kattoo et on kalaöljyy ei kalanMAKSAöljyy missä on sitä a-vitamiinii....

Täytyy ehkä miettiä tuota Levolacia myös :) Vielä on pärjännyt kun on syönyt kuitua paljon, mutta siltikin tuntuu olevan ummella.

Mammavitskuja aloin syömään heti yrittämisen alussa ja mamma-omega3 aloitin plussan jälkeen. Olen miettinyt että voisiko noi omega3:t olla syynä turvotukseen ja närästykseen?

Mä kävin tänään hakemassa apteekista ummetukseen sitä Levolacia. Ostin ensin vaan ihan pienen pullon, kun kokeilen että saako sitä nieltyä... mutta voi kuulemma sekoittaa mehun joukkoon niin menee ehkä paremmin.

Ostin myös närästyslääkettä, Rennietä. Mulla on iltaisin aina niin jäätävä närästys. Ennen raskautta mua ei ole lähes koskaan närästänyt...

Vitamiineista: mä olen heti alkuraskaudesta saakka syönyt foolihappoa, sekä kalkki-D-vitamiinia. Niitä Multitabsejakin ensin mietin, katsotaan josko niihin siirtyisi jossain vaiheessa.

Mullakin muuten niistäessä tulee nyt verta nenästä. Ei siis varsinaista nenäverenvuotoa ole, mutta koko ajan tuolla hiukan on verta. Outoa. Sitä on ollut nyt jo useita viikkoja.

Niin ja hurrasin liian aikaisin pahoinvoinnin helpottamista.
Tänään aivan yllättäen aamupalaa syödessäni tulikin kiire oksentamaan, tuli niin puskista etten kerennyt heti vessaan asti, vaan purskahti sormien välistä vähän lattiallekin ensin... kiva sitten siivoilla lattiaa ja pönttöä ja koittaa saada itsensä ajoissa valmiiksi töihin. Tänään on muutenkin ollut taas paljon huonompi olo koko ajan.

Mä oon vaan haaveillu luumuista ja ummetuslääkkeestä tänään, huomenna suuntaan kyllä apteekkin ensi töikseni... örh..

Nyt mutkin on saavuttanut karmea, ameebaksi tekevä väsymys. Silti en edelleenkään meinaa saada unta iltaisin. Puoliso antaa välillä nukkua pidempään (omien työvuorojensa puitteissa), mutta ei tunnu olevan mitään apua. Mä voisin vaan maata, joinain päivinä istuminenkin tuntuu vaivalloiselta. Astianpesukoneen tyhjennys saa huohottamaan ja pitää hetkeksi istahtaa huilimaan... Ihan järkkyä! Mä en halua olla tällainen!

Mulla röyhähti myös melkein yhden vuorokauden aikana näppyjä yläselkään ja rintaan.

Mulla auttoi mahantoimintaan se magnesiamaito. Kandee vielä tarkistaa omasta neuvolasta, mie sain luvan loppupuoliskolla raskaudesta ottaa sitä annostuksen mukaisesti. Autto muuten niihin jalkakramppeihinki

täällä sitä terveysasemalla maataan tippaletku kämmenselässä :( ihan jäätävä päänsärky oli ja pulssi hakkas kivasti kurkus. Eikä mikää pysyny sisäl. Meijän terveysasema on kyl aivan paras. Henkilökunta aivan supermahtavaa.
huh....

Kuulostaa Sannie hurjalta! Toivottavasti alkaa olo helpottaa pian!

Onko muilla ylävatsassa semmonen huono olo koko ajan? Kun mulla röyhtäyttää aika paljon, ei oo tosin semmosia röyhtäsyjä, että mitään nousis kurkkuun, mutta hirveän usein pitää röyhtäillä päivän aikana ja sitten ylämahassa on semmonen paha olo, ja se tekee muutenkin pahan olon koko kroppaan. Niin kun olis krapula koko ajan. Tuntuuko muilla pahoinvointi ylävatsassa asti?

Tänään taas on ollut huono olo, ja huomasin töissä, että yhdet ulkohousut, jotka vielä 3 viikkoa sitten sujahti vaivattomasti kiinni, olikin nyt niin pienet, ettei se vyötärön vetskari mennyt enää kiinni :oops:

Minulla pahoinvointi on helpottanut huomattavasti mutta nälkä on ihan koko ajan ja syödä pitää ettei tulisi se pahoinvointi. Erehdyin ostamaan Ladyvita mama vitamiineja heti plussauksen jälkeen, ei niissä muuta vikaa ole kuin suolainen hinta ja niitä pitää syödä 3 kpl päivässä, yök! Naama kukkii todella rajusti, ihan kuin olisi teini jälleen :mad:

Sannielle voimia!
Mulla kanssa röyhtäyttää jatkuvasti, ärsyttävää. Taitaa pitää käydä hakemassa siihenkin jotain.. tänään on ollut helpompi päivä kun ei ole ohjelmaa ollut kauheasti, oon vaan lusmuillut kotona. Eilen laukkasin hel-tre-hel väliä junalla, koko matkan illalla mietin että tuleeko oksupoksu vai ei. Kunnialla pääsin kotiin, sitten tottakai alkoi helpottamaankin.

Koiran perkule kun on keskellä mun sängynpuoliskooni, eikä väisty ei millään! Mies kertoi että eilen illalla kun olin vielä reissussa, koira veti mun vaatteita kaapista alas ja keriytyi niiden päälle torkuille. Mun muru ♡

Muokattu viimeksi:
Avea80: mulla on samanlainen olo. Myös ylämahassa muljuu. Mulla oikeastaan koko vatsan seudulla, etenkin iltaisin. Nukahtaminen on ihan kamalan vaikeaa.

Mä aloitin neuvolan jälkeen syömään sitä nestemäistä rautaa kun hb, oli niin alhaalla. Nyt lopetin sen ja kappas, pahoinvointi helpottanut kummasti! Se rauta on niin pahan makuista ja saa mut pulauttelemaan ja oksentamaan iltaisin. Nyt vaan velloo.

Väsymys on edelleen ihan älytöntä. Toivottavasti pirteytyisin pian :)

Tsemmpiä Sannie!

Vi-Siblin ei toiminut mulla edellisessä raskaudessa. Tosin mulla se taisi olla vatsaa kovettavana keinona.. Mä kärsin silloin jatkuvasta ripulista. Nyt toistaiseksi ei ole vielä ummettanut.

Pahoinvoinnin luulin alkavan jo helpottaan, kun oksentelu meinasi jäädä vain yökkimistasolle ja oksentaminen oli hyvin pientä kerran päivässä. Mutta sitten olo vetikin yhtäkkiä taas sellaiseksi, että käveltiin pitkin seiniä ja oksensin ennätysmäärän. Nyt vedän taas Specialyt -juomaa. (Sitä osmosalin kaltaista).

VÄSYMYS....se kuvaa erittäin hyvin tätä olotilaa... Voisin käydä vaikka talviunille! Ihan tällasia mukavia melkeen 12h yöuniakin oon vedellyt...mutta silti väsyttää enkä jaksaisi herätä. Eilen olin vapaapäivällä ja jännitin varmaan aamun ultraa niin paljon et mun kaikki energia meni sit siihin. Varsinkin kun kävin parissa kaupassa sen jälkeen ni sit olikin hyvä aika ottaa melkeen kolmen tunnin päikkärit. Siihin lisäks iltapahoinvointia aamupahoinvoinnin sijaan, ni oli kyllä todella saamaton olo. Kerta oli se vapaa ni aattelin siivota ja tehä muita tarpeellisia kotiaskareita...mutta eihän siitä mitään tullut. Ruuan sain aikaseks "pikkupäikkäreitteni" jälkeen, mutta sitten yöunet veikin jo voiton. Ja taas mukavasti kellon ympäri nukkumista...No kuulemma pitää nukkua kun vielä voin...kun ei oo vielä pikkukaveri herättämässä tunninvälein<3

Takaisin