Oireita ja kolotuksia

Sannie, meillä menee jännän samankaltaisesti nuo oireilut siis!

Kävin vaa-alla taas, ja pari kiloa olisi tässä parin viikon aikana nyt tippunut, vaikka olin ihan varma että olen lihonut kun napostelen jotain pientä koko ajan...
Mutta sitten tajusin, että syön siis lähinnä omenaa, vesimelonia, jogurttia, leipää, porkkanaa, kurkkua, suolakeksejä... joten eipä niistä taida paljoa kaloreita tulla :rolleyes: Lämmintä ruokaa on vaikeampi syödä kuin kylmiä. Jäätelöäkin olen syönyt, sen saa menemään hyvin alas.
Eilen pahoinvointi oli enemmän iltapainotteista, ja oksensinkin vasta illalla. Mutta hei, ykä tuli siis vain kerran eilisen aikana, jee! Tänäänkään en ole vielä oksentanut! Vellova ja etova olo on silti, ja samaan aikaan pohjaton nälkä, mutta se syöminen on vaan niin vaikeeta... huoh.

Ja nyt jotenkin olen edelleen tosi väsynyt, mutta en saakaan enää nukuttua ihan niin pitkiä aikoja kuin vajaa viikko sitten. Heräilen yöllä milloin mihinkin, ja pyörin sängyssä odottaen unta uudestaan. Päikkäreitäkään en torkkunut eilen.

Jospa tämä sittenkin alkaisi edes vähäsen helpottamaan? Toivottavasti, koska maanantaina pitää palata töihin... ja siellä onkin viikon työt mua odottamassa :confused: Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää...

Toivottavasti Martuti helpottaa, ei oo kyllä kivaa tuo :/

Mulla nyt tosiaan eilen lens yrjö, tänään ollut parempi päivä. Vähän ällö olo, mutta se johtuu siitä etten syö mitään aamuisin ja sit on järkky nälkä kun tulee sisälle esikoisen kanssa. Mutta kun ei vaan pysty.
Nännit mulla on ihan hirmu kipeet, jopa t-paita sattuu...kai pitäs täällä kotona yläosattomissa liehua...no jos ei nyt kuitenkaan.

Onko kenelläkään vielä pahoinvointi helpottanut?

Mulla alkoi jo viikolla 5 etova olo, viikolla 6 siihen lisäksi yökkäilyt, mutta pahoinvointi pysyi jotenkuten kurissa sisuja syömällä. Viikolla 7 alkoi oksentaminen joka voimistui päivä päivältä ja loppuviikosta oksensin noin kerran tunnissa vaikka olin levossa. Öisin ei ole tarvinnut oksentaa ja olo on melko siedettävä muutenkin. Nyt menossa Primperan-lääkkeiden käytössä kolmas päivä, enkä ole oksentanut kertaakaan sen jälkeen. Välistä kuvottaa, mutta pitää muistaa syödä vähintään 1,5 tunnin välein.. Ristiriitaisin tuntein käytän lääkettä, ennen ajattelin että selviäisin ilman, mutta silloin en oksentanutkaan 15 kertaa päivässä. Ja eilen pystyin pitkästä aikaa leikkimään meidän 3-veen kanssa kun viimeiset pari viikkoa on mennyt sängyssä makoillen.. Onko kenelläkään muilla kokemuksia pahoinvointilääkkeistä?

^ joo viime raskaudessa söin noita samoja... en mielellään, mutta oli vähän pakko :/ Mulle onneksi auttoivat, ällötystä eivät vieneet pois, oksentamisen kylläkin.

Mimmi, mä en onneksi niin paljon oksentele, että noita lääkkeitä tarvitsisin, mulla tulee oksu 1-4 kertaa päivässä. Siihen päälle sitten kuvotus koko ajan.

heppura kiitos tsempistä...!
Ai niin, mä kyllä hengailen kotona lähinnä miehen jättisuuri t-paita päällä, ilman rintsikoita :p

Muokattu viimeksi:
Joo-o, näemmä taas alkaa sitten taas sama ällötys ja oksentelu mitä edelliseskin. Tämä päivä on ollut aikamoinen ja mikä parasta mies on sit tietty pikku jouluissa vielä illankin suoraan töistä. Just great. Ei sais valittaa mutta tätä mä vähiten toivon kyllä, vetää niin toimintakyvyttömäksi.

Mä jatkan vielä täällä.... :D Nyt sitten vuotaa vertakin nenästä, joten näyttää ainakin oireiden perusteella paremmalta kuin viimeinen tm raskaus...toivossa oln hyvä elää :D

Miulla on nyt viikkoja tasan 9 ja oon huomannu, et vellova olo ja yökkäily on helpottanu männä viikon aikana.

Hirveesti koskee tälleen istuessa nivusiin... :( Onko muilla?? Ja toinen juttu.. tänään yhen kerran vessassa käydessä paperi oli haalean punainen.. no tokihan se säikäytti! Äkkiseltään kun lueskelin googlesta saamia tietoja, niin vois olla ihan "normaalia" ettei tarvii hätääntyä..eikähän mitään verisyyttä sen jälkeen oo ees ollu. Inhottaa, kun tulee taas näitä pelkotiloja.. Huoh.

Siis UMMETUS! Voi luoja mikä vaiva :eek: Kuin kiusallista.. Ja ruoka ei maistu, ei sitten millään, väkisin pitää tunkee jotain kurkusta alas ettei tuu paha olo..

Mulla täs alkuvaiheessa oireet ollu lähinnä palelu, pohjaton väsymys, vatsan nippailu ja rintojen arkuus. Viime yönä heräsin alaselänkipuun joka jatku tälle päivälle ja säteilee pakaraan. Pelästytti kyllä, vallankin kivun ollessa kovimmillaan. Vuotoa ei ole onneks alkanut.

Suzanna, mulla oli kans alaselkäkipua joskus siinä viikolla 4-5, en muista tarkkaan.. Mut oli kans välillä voimakasta ja säteili takareiteen asti, harmitonta oli :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Suzanna, mulla samat oireet ilman tuota selkäkipua ja noiden lisäksi saa käydä vessassa useasti etenkin yöllä, kun pissattaa kokoajan. Väsymys on ihan kamalaa. Tänään heräsin vasta vähän ennen kymmentä aamulla, ku normaalisti nousen 7-8 aikoihin. Ihme, ettei edes koirat herättäneet mua.

Tuosta Kirziin kommentista tuli mieleen, et mää oon iän ollu kova mahainen, joten raskausaikana oli sen puoleen melko mielenkiintosta aikaa. Vaikkei ole samaa vikaa muutoin, suosittelen lämpimästi jo tässä vaiheessa tarkistamaan ne kuidut ruokavalioon ja välttämään vatsaa kovettavia. Tää on ihan koko raskauden aikana hyvä, koska sit ku alkaa kohtu painaa peräsuolta ym. niin sen lisäksi et se ummetus on tuskallinen niin sit voi huvin helposti jo odotusaikana tulla pukamia.

Luumut on hyviä mun mielestä joten yritän muistaa niitä laittaa aina kourallisen illalla likoomaan vesilasiin ja sit aamulla heitän lionneet luumut ja veden puuroon tai syön sellaisenaan. Banaani mulla on menny bannaa täysin ja toivottavasti en rautalääkkeitä tässäkään raskaudessa saa, koska ne sen pakin vasta kovaks vetää ☺️

Noniin, eka erite reply multakin, tälleen kohtuu sievästi vielä aiheesta.

Mulla on kans nyt jo umetusta lievästi. normaalisti vatsa on toiminut kerran tai kaksi päivässä, mutta nyt raskauden myötä se toimii vain kerran kahdessa tai kolmessa päivässä. Ei kovin mukavaa :sad001 Ja voi vitsi mä pelkään niitä pukamia jos niitä tulee jossain vaiheessa!

Niitä varten on itseasiassa joku geeli tms jo kuulemma ehkäisevästi? Viime raskaudessa panikoin kans ja osas neuvolasta kertoa. Muistelisin et sitä apteekista kysyinkin mut en ostanut... ja jos niitä tulee niin niitä ei leikata tms. raskauden aikana ku kuulemma synnytyksessä niitä voi tulla lisää. Et nam. Rupespa taas itseeki ahistaan, pitää varmaan taas kysyy apteekista. Jospa saisin ostettuaki tällä kertaa

Tänään taitaa olla 6+1. Etova olo tuntuu yltyvän aina iltaa kohden, aamut ja aamupäivät on suht' iisejä. Tuntuu, että tää on pahempaa kuin edellisessä raskaudessa, vaikka en vieläkään ole varsinaisesti oksentanut. Lämmin ruoka ei meinaa maistua millään. Nenän vuotaminen alkaa lähinnä ketuttaa, vois jo hiljalleen loppua.

Pakko osallistua eritekeskusteluun. :wink Mulla on normaalistikin vatsa kovalla eikä siihen tunnu auttavan mikään, mutta nyt toistaiseksi mun vatsani on toiminut jopa miltei joka päivä. Olen siis ainakin vielä ihan tyytyväinen, vaikka tiedänkin, että kyllä tilanne tästä todennäköisesti vielä pahenee.

Nännit on kohtuullisen arat, tuntuu varsinkin kun imetän vielä tuota esikoista. Aion silti jatkaa, kun ei nyt vielä ylitsepääsemättömän pahalta tunnu.

Suzanna, mulla samat oireet ilman tuota selkäkipua ja noiden lisäksi saa käydä vessassa useasti etenkin yöllä, kun pissattaa kokoajan. Väsymys on ihan kamalaa. Tänään heräsin vasta vähän ennen kymmentä aamulla, ku normaalisti nousen 7-8 aikoihin. Ihme, ettei edes koirat herättäneet mua.
Sama vika Rahikaisella. Alavatsaa nippailee välillä, nännit on todella herkät, viluttaa ja väsyttää. Illat olenkin lähinnä sohvalla viltin alla viettänyt. Minuakin välillä säikäytti kun melko kovasti tuntui kipuilua mahassa, mutta sitten muistin sen olevan ihan normaalia ja nippailu ei ole kovin kauaa kerrallaan jatkunut. Pahoinvointi on alkanut jo nyt helpottaa, onneksi.
Päätin eilen illalla, etten laita kelloa soimaan aamuksi, vaan nukun niin pitkään ku nukuttaa... no nukuin sitten puoli kahteen!! laughing1 Eikä minuakaan edes koirat tulleet herättämään. Ajattelin, että viimeistään puolilta päivin tulee herätys, mutta eeeei... No, se ja sama, saa sitä välillä nukkuakin :wink
Niin ja mullakin on tosiaan tuo hätä koko ajan... Normaalisti en ole ikinä herännyt keskellä yötä vessaan tai muutenkaan heräillyt herkästi ja olen nukkunut kuin tukki. En ole herännyt vaikka olisi pommi räjähtänyt vieressä, mutta toisin on nyt. Nyt pitää herätä vessaan kerran yössä ja muutenkin herään herkemmin.

Tämä on kyllä ihan kumma olotila. Mulla on menossa nyt 9+5, ja tuntuu, että oireetvaan pahenee koko ajan. Nyt on ollut semmosta ällötystä ja kuvotusta joka päivä 8-17, ja tänään on tuntunu ihan kaikista pahimmalta nämä tuntemukset. Musta tuntuu, että mulla on ollut nyt jo 4 viikkoa joka päivä 9 tunnin krapula o_O Tuossa just mietin, että tuntuukohan oikea krapula enää miltään tämän jälkeen? :p Ainakin sen kuvittelis kestävän, koska tietää, että se yleensä loppuu sen yhden päivän jälkeen, heh.

Ens viikola olisi eka neuvola ja ultraa pitää odottaa vielä pari viikkoa. Sitten aletaan olla selvemmillä vesillä, jos sinne asti kaikki menee hyvin. Koko viime viikon vuoteli aina silloin tällöin / muutaman kerran päivässä tosi vaaleanpunaista verta vessassakäynnin yhteydessä. Jotenkaan en osaa siitä nyt enää huolestua, koska oireet on kuitenkin olemassa ja vuoto on nyt loppunut. Mutta tietysti se mietityttää, että onko siellä kaikki hyvin.

Onneksi edessä on 4 päiväinen työviikko! Jospa sillä jaksaa alkuviikon ahertaa. :)

Leelan, kiitos vinkistä, mä taidan mennä kanssa apteekkiin sellaista ennaltaehkäisevää geeliä kyselemään :rolleyes:

Takaisin