Oireita ja kolotuksia

hei enne14 mullakan ei ole oikein ihmpeimpiä oireita, välillä vähän kuvottaa mutta siis tosi vähän. edellisessä raskaudessa oli muistaakseni sama, ei ihmeimpiä tuntemuksia. pitäisi olla tosi iloinen kun lukee teidän muiden pahoinvoinnista,mutta kun tämä oireettomuus on niin epävarmuuttaa tuomaa....

No sepä se, että pitäis olla ilonen ettei oo pahoinvointia mutta kun mullakin oli ensin selvät raskausoireet ja sit ne vaan hävis ja sit tää epämääränen vuoto.. Edellisessä raskaudessa mäkin vietin joitain päiviä vessassa ja joitain sängyn pohjalla kun en saanu syötyä mitään, siis oikeesti hyvä jos yhden jugurtin olin saanu syötyä päivän aikana. Ja nyt ei sit mitään niin kyllä tässä väkisinkin on aika epäuskonen olo...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei ole oireita täälläkään. Ainoastaan alavatsaa nipistää ja tuntuu painetta varsinkin illalla kun pääsen pitkäkseni sohvalle. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa jotka meni varhain kesken oli oireita, mutta nyt ei mitään. Vaikea uskoa että olen raskaana kun lueskelin muiden oireista.

Mulle tulee paha olo jos en syö. Vähintään kahden tunnin välein sekä päivällä että yölllä. Yöllä onneksi riittää kulaus mehua tai haukku banaania. Kalvava nälän tunne on seurana enimmän aikaa, mutta oksentaa ei ole edelleenkään onneksi tarvinnut. Maha on kyllä turvonnut ja selvästi isompi kuin normaalisti. Osan laitan lihomisen kyllä piikkiin. Isompia liivejä täytyisi varmaan ruveta ostelemaan, kun rinnat tursuaa ulos kupeista.
Pissalle heräilen vähän väliä jos yleensä saan nukuttua. En tiedä mikä on, täysikuu, vai mikä, kun uni on ollut semmoista torkkumista ja niin kamalaa pyörimistä, että menen suosiolla joskus sohvalle, että ukko raukka saa nukuttua. Yritin tänään lukea tenttiin heti aamusta, mutta jo kymmenen jälkeen alkoi väsyttää ja vetaisin siinä sujuvasti puolentoista tunnin aamupäiväunoset.. Että semmoista.
Huomen aamusta sitten neuvolaan ja ehkäpä tämä raskaus sitten virallistuu ja voi pikkuhiljaa ruveta kertoilemaan asiasta aina sitä mukaa kuin siltä tuntuu. Systerille olen sanonut, mutta ei vielä muille ulkopuolisille.

Lähes oireeton onnellinen täälläkin!
Tai siis on väsymystä, aina nälkä (on kyllä normaalistikin ) ja ihan lievää kuvotusta jos nälkä tulee. Mutta ei siis todellakaan mitään oksentelua tai sellasta pahoinvointia joka juurikaan häiritsis.
Samat oireet oli ekassa raskaudessa, eli tosi vähällä on päästy tähän mennessä.
Ainut mikä ei maistu on aamupuuro, jonka normaalisti syön.

Maha kyllä illasta turvonnut ja ilmaa ihan sikana, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan :)

Mie oon plussannut tänään, kun menkat oli myöhässä ehkä muutaman päivän. :) Raskautta epäilin repäisykivuista, ja nivusten vihlonnasta. Nenästä tulee myös verta niinkuin edellisissäkin raskauksissa. Hengästyttää. Vielä ei ole paljoa muita oireita, mutta eiköhän nekin ennätä tulla. :)

Täällä kans oireet loistaa poissaolollaan, kuten edellisissäkin raskauksissa, joten toivon mukaan tääkin raskaus päästään oireettomasti.

Mulla on tässä reilun viikon ajan ollu pahaa oloa. Ei sillain okseta, mutta mikään ei maistu. Ruoka määrät on pienentyny tosi paljon ja otan kin lautaselle aina vahingossa liikaa ruokaa ja en pysty syömään loppuun. Aamusin olo on pahempi ja illalla yleensä pystyy syödä paljon paremmin (vaihteluja päivien välillä kuitenkin on paljon ja parina päivänä paha olo on ollu kokonaan joissakin). Mulle maistuu hyvin kans mandariinit, appelsiinit, omenat, ananas yms. Sit murot maidolla ja hapankorput on kans hyviä aamupaloja :) eilen tein itse lohkoperunoita ja ne maistu kans hyvin jostain kumman syystä. Kaikki lihat ja kana ei houkuta mua yhtään. Nii ja nälkä on koko ajan (tai tuntuu että vatsa on tyhjä vaikka just on syöny).

Nyt on ihan pakko kysyä näinkin "arkaa" aihetta, mutta onko kenelläkään muulla ilmavaivoja?
Mulla on jokailta ollut maha ihan pinkeenä ilmasta ja sittenhän sitä tulee uloskin ihan kiitettävästi. Aamulla maha palannut taas normi kokoon ja seuraava iltana taas meininki alkaa alusta.
Mun mies on antanutkin pikkuiselle työnimeksi papu, koska ilmaa tulee, kuin olisi syönyt kilon papuja! :D
Aivan kauheeta tää. Olen koittanut karsia ruokavaliosta kaikki sellaiset ruuat, mitkä aiheuittaisi ilmavaivoja, sekä olen syönyt kokoaika maitohappobakteereja. Mikään ei tunnu auttavan tähän...Ihanaa, jos tää vaan jatkuukin seuraavat 7 kk!! :D

Muita ihme oireita on hiusten lähtö, iho rasvottuu, hikoilen herkemmin, vessassa ravaaminen, ällöttäviä näppylöitä kaulassa, otsassa ja jopa pari päänahassa!turvottaa, itkettää ja hermo menee vuorollaan. Ihan perus moodi ei ole siis..pahoinvointia ei ole ollut, mutta hajut tekee pahaa ja mm. jauhelihaa en pysty paistamaan ilman kakomista. Eli mun mies on saanut alkaa hoitaa sen osuuden. Ruokaa ei muutenkaan ihan kauhesti tee mieli. Lähinnä karkkia ja jotain herkusuolaista tekee mieli. Olen ostanut apteekista cromi- tarblettejakin auttamaan makeannälkään ja sokeri aineenvaihduntaan, mutta vaikutusta ei vieläkään havaittavissa! :)

Heppura: kauan sulla tota ihanuutta kesti? Millä sait loppumaan, vai loppuiko vaan itsestään? Luin jostain, että, kun kohtu kasvaa niin suolisto antaa tilaa sille kasvulle ja näin liikkestä ilmaa muodostuu tavallista enemmän. En tiedä onko totta, mutta ihan järkkyä tämä on! Ei ole ihan kauheasti naisellinen olo iltaisin.

Mnten teillä mahan kasvu? Tuskin vielä kunnon kasvua, turvotusta vaanmutta mulla ainakinaamuisin maha ihan kuopalla... Kun ei turvota. EN mitään kovempa kohtaa tms.... Kuulostaa ehkä hölmöltä. Nyt siis täynnä 8vko. Jotenkin vaan huolestuin :D

Illalla kyllä turvottavat ja maha on kuin pallo!

No mä en oikeestaan tiedä, viime raskaudessa jatkui koko ajan....tosi romanttista ;) Nyt oon ehkä yrittänyt syödä vähemmän, kun tuossa alussa tuli vedeltyä nälkää koko ajan jotain :( ja mä luulen, että johtui osalta siitäkin. Lisäksi ihana ummetus vaivaa ja maha on ku 7 kk ois paksuna...hip hei :D
Mulla kans noi ihanat näppylät, hiustenrasvoittuminen ja hikoilu on seurana...mä luotan ja toivon, että tulee vielä kausi mikä viimera raskaudessakin oli: hiukset voivat tosi hyvin, ei rasvoittuneet ja iho kukoisti :D
Katotaan nyt...

Onko kukaan vielä joutunut ottamaan sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Ja jos niin mitä työtä teette? Mulla alkaa kyllä olla saikun haku lähellä.. :/ Oon kotihoidossa töissä, ja ajatus siitä, että joutuis asiakkaiden luona juosta oksentelee niin..! Ja kyl tää olo vie kaikki voimatkin..

Jep. Ite oon sairaalas niin sieltä sanottiin vaan et ootko syöny jotain koska noroo ei oo liikkeel vielä... Et alettii heti epäilee mun sanaa... Helpompaa olis joo et pystyis kertoo töissä. Olis ollu pari päivää helpompi olla kotona vaan ku pidättää oksennusta potilaiden luona.... :/

Aamupahoinvointi on ollu parina päivänä aivan järkyttävä, söin tai en mut se ei tuolla lehmien kanssa sinällään haittaa jos vähän yökkäilee ;) Ei kyl mitään herkkua tehä fyysistä työtä, kun voimat on aivan loppu ja velloo koko ajan.

Mä jouduin jäämään saikulle. Olen liikunnanopena yläasteella ja olo niin heikko, etten jaksa koko päivää seistä ja roudata kamoja, mitä työ vaatii. Samoin se on ihan turvallisuusriski jättää oppilaat esim. Pelaamaan keskenään kun juoksen yökkäämässä. Tai itseasiassa nyt oltaisiin vielä jäällä, eli vielä suurempi riski ja en itse luistimet jalassa kerkiäisi vessaan :D olen nyt tän ja ens viikon kotona. Lääkäri oli tosi mukava ja olisi kirjoittanut vielä pidempäänkin, mutta sanoin että tää riittää, kun sitten alkaa helppo jakso... Toivottavasti olen oikeassa :) nyt on kyllä ollut paljon parempi olo kun olen levännyt ja nukkunut. Olin ihan poikki työpäivien jälkeen. En jaksanut mitään! Kerroin rehtorille, vararehtorille ja kollegalle. Muille en töissä ole kertonut, enkä ennen joulua ajatellut kertoa :)

Mulla on ollut sellasta ruokahaluttomuutta nyt parisen viikkoa. Siis juuri mikään ei maistu. Yleistä huonoa oloa myös, en kuitenkaan ole oksennellut. Tissine arkuus on vähän helpottanut, tai sitten siihenkin vaan tottuu. Mut tissiliivit mahtuu nyt vähän paremmin, eli turvotus on ehkä laskenut sieltä vähän.

Maha sen sijaan on kuin 6. kuulla. Kohtu tuntuu tosi korkealta, ehkä 6-7cm häpyluun yläpuolella, joka on viikkoihin nähden paljon. Ylettyy melkein napaan saakka. En mä nyt mikän keijukainen ole vuosikausiin ollut, mutta olen kyllä nyt tosi turvoksissa. Paino on vähän ehkä tippunut. Aamulla maha on raskausmahan muotoinen, illalla karsea läskipallero, joka yltää rintoihin saakka.

Sannie, saaks kysyy miks et voi esimiehelle vielä kertoa? Mä kerroin esimiehelle ja tänään sitten jo yhdelle työkaverillekin kun yritin esimiestä tavotella puhelimitse.. Huomenna on pakko hakea sairaslomaa! :/ Perjantaiksi varasin ekan akupunktioajan, nyt kaikki sormet ristiin, että siitä olis jotakin apua ettei tarttis montaa viikkoa sängyssä maata..

Takaisin