Oireita ja kolotuksia

Sheidi, mä olen tämän viikon jahkannut että haenko saikkua vai en. Mulla on aika voimakas tämä pahointointi; koko ajan on tosi heikko olo, ja yökin ja oksentelen usein. Nälkä on koko ajan mutta mitään ei tee mieli syödä ja närästää koko ajan. Heräilen jo öisinkin pahaan oloon.
Vielä mä silti siellä töissä hölmönä sinnittelen, kun ei luonto anna periksi... vaikka parempi kai se olisi kotiin jäädä, kuin tehdä puolella teholla töitä. Olen siis varastossa töissä, joten pitää raijata kaikenlaista painavaa tavaraa ees sun taas 8 tuntia päivässä... aamuisin herään kuudelta, ja kotona olen viiden aikaan, työmatkoissa kestää tunti per suunta.

Voi luoja tätä väsymystä!!! Mä oon jo toistakymmentä vuotta kärsinyt jonkinmoisesta kroonisesta väsymyksestä ja tarvitsen paljon unta (mieluiten 9 tuntia yössä viikolla + viikonloppuna vähän enemmän). Nyt tää väsymys on erilaista eikä se sinänsä haittaisi, mutta kun en nuku kunnolla enkä riittävästi! Illalla menen nukkumaan 9 - 10 aikoihin ja viimeisen 3 viikon aikana useimpina aamuina oon herännyt puol viideltä vessaan enkä oo sit enää saanut unta. Nukkuminen on levotonta ja yöllä joutuu välillä nousemaan vessaan. Viikonloppuisinkaan en saa nukuttua puoli 7 pidempään...
Tänä aamuna heräsin 3.40 vessaan ja valvoin tunnin. Herätys 6.30... Oon niin väsynyt, että kaikki mahdollinen ärsyttää ja pahasti. Mä en tiedä miten mä kohta enää selviydyn työstäni. Mä teen asiantuntijahommia eli teen paljon aivotyöskentelyä, joka on todella haastavaa näin väsyneenä ja huonomuistisena.
Huomenna pitäisi lisäksi olla koko päivä asiakkaalla, missä tietysti pitäis olla ystävällinen ja asiallinen sekä vaikuttaa osaavalta ja asiantuntevalta. Just joo! Onneks kohta on viikonloppu.

Mulla kans ollu ilmavaivoja mut yhdistin ne mamma vitamiineihin heti kun jätin päivän väliin niin ei ollut niin järkky olo. Muuten tuntuu et teini-ikä on palanu finnit ja rasvottuvat hiukset on täälläkin riesana.

mulla on ollut tuota alaselän/ kylkien jomotusta.. varsinkin jos vähän rehkii niin jopa alkaa jomotta :/ vielä kun on 1 vuotias esikoinen tuossa pyörimässä niin saa sitä kokoajan nostella ja juosta perässä :D

JA toi VÄSYMYS.. luoja se on kamalaa! voisin nukkua kokoajan! aamulla vaikka olisin nukkunut kuinka pitkät yö unet niin eii.. armoton väsymys! päivällä voisin nukkua.. ja illalla saa olla joskus 7 aikaan jo tikut silmillä että pysyis hereillä .. PLAAH!

Lisäksi seksihimot on vähentyneet koko alkuraskaudesta alkaen :( varmasti tuo väsymys on suuri syy :( harmittaa vaan kun sitten siitä syyttää itseään että mikä minua vaivaa jos en halua , kun aina ennen olen ollut se vastakohta :D

Mullakin väsymys pahin oire. Vähän kuvottaa jos edellisestä ruokailusta aikaa.

Hiukset ja iho entisellään! Turvottaa ja pierettää (ihan suoraan sanottuna) illasta paljon. Aamulla on ihan normi "oma" maha. Viime raskaudessa maha alkoi näkyä vasta rv 16 paikkeilla.

Eka raskaus oli alussa ihan samanlainen kuin tämä (poikkeuksena sillon iho reagoi rasvottumalla)

Täällä taas mennään melko oireetta, rinnat on arat ja turvoksissa, mut ei kauheesti muuta. Ihan hyvä olo ollut koko ajan...

Mun tekee mieli syödä kaikkee raikasta...plus eilen hain töistä tullessa kylmiä nakkeja :rolleyes: Välillä nippailee alavatsasta...ja eniten oikeelta puolelta... Se vähän mietityttääkin että onko tuolla kiinnitytty oikeaan paikkaan kun niin toispuoleisesti nippailee...just munasarjojen kohdilta. No nyt tietty ku tätä tässä kirjotan ni vasenkin puoli ilmoittaa hitusen itsestään. Kait tää on ihan normaalia?

Nyt vasta rv5+3(tai 4) ja 20pv. ekaan neuvolaan...plaah...sais olla jo!:grin

Munasarjojen nippailu on pelkästään hyvä juttu, kun ne tiettyyn viikkoon asti tuottaa jotain hormonia mikä ylläpitää raskautta. :)

Mie alan aina panikoimaan jos huomaan ettei oo nipistänyt tarpeeksi usein :D Sit mieli rauhoittuu kun munasarjat ilmoittaa itestään. Mie en muista mikä se viikko oli kun nipistely lakkaa, ennen niskapoimu-ultraa muistaakseni kuitenkin.

Minä koen tämän raskauden toistaiseksi kaikkein helpoimmaksi kun vertaa kolmeen edelliseen. Aikaisemmin on ollut aika hirveät pahoinvoinnit ja huimaukset, nyt "vaan" kuplii, röyhtäyttää, hieman etoo ja maha on sekaisin. Kävin hakemassa apteekista Rennietä ja se on auttanut ihan kiitettävästi. Lisäksi alamahaa ja selkää juilii oikein tutulla tavalla, eli jotain siellä tapahtuu :wink

Töissä kerroin lähimmälle esimiehelle, jotta pystyn neuvolat järjestämään jouhevasti...esimies oli ihan innoissaan...melkein hämmennyin hänen reaktiostaan :p

Terra, mäkin olin huolissani kun mulla nippaili vasemmalta enimmäkseen. Mutt ultrassa kaikki hyvin ja oikeassa paikassa, eli on varmasti ihan normaalia :)

Mulla jatkuu pahoinvointi, väsymys. Kaamea olo siis. En enää keksi mitä syödä kun kaikki etoo.... Nyt yritän kaakaota ;)

Kokeilkaa mehujäätelöitä varsinkin vadelmagrandit oli niin pop mulla viimeksi. Ja viilikset, mehukeitot sekä ihan hedelmä/marjapiltit kylmänä. Muistaakseni kaikki lämmin etoi kovastikin yhteen väliin joten nää autto jaksaan ku piti jostain saada sokeria. Tsemppiä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä vaan jotenki en koe asiaa ku mietin ni hyväks. Tää esimies on jotenki sen luontei et sille on todella vaikea kertoa mitään.... Noh, saatan sanoo kyl ens viikolla ku keskiviikkona meillä ultra niin jos kaikki näyttäs olevan jyvin niin pakko se kertoa on. Vaikka varmaan olokin alkaa helpottaa jo sitten. Tai näin ainakin haluan uskoa. Alan jo pikkuhiljaa tottumaan tähän vellovaan oloon. Ja et ainakin kerran päivässä jotain tulee ylös asti.
Kunhan verenpaineet pysyy kohillaa ni kaikki hyvin, huimaus mu eniten vissii pelottaa :)

Mulla alko tällä kertaa kuvotus/pahoinvointi/heikotus-oireet heti! :o Jotenkin vähän epäuskoinen olo, että voiko ne oireet ihan oikeesti alkaa niin nopeesti!? Nyt siis vasta (arvion mukaan menkoista laskettuna) 4+2 ja kuvotusta ollut jo viikon! Byärgh! Esikoista odottaessani pahoinvointi oli voimakasta, mutta alkoi muistaakseni vasta n. rv 7 ja vasta viikolla 17 alkoi pikkuhiljaa helpottamaan.. Toivottavasti ei oo sama edessä :)

Eka akupunktiohoito takana. Mun neiguan pisteet reagoi tosi voimakkaasti neuloihin, fysioterapeutti oli sit toiveikas, että hoito auttaa.. Seuraava aika maanantaina! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hehkutinko mä jo sitä et tissikipu alkaa väistyä.. PAH! Mä heräsin siihen, et käänsin vähän kylkeä ja tissiä juili vaihteeks ihan kunnolla. Rintsikat on edelleen käytössä vana pakkotilanteessa eli julkisilla paikoilla ja töissä. Kotona himmailen ilman.

Kauheen paha olo ei oo ollu, semmonen tasanen huono olo. Ei okseta, mut ei oo normikaan. Hiiva yrittää puskea itteään pintaan, puuvillapöksyjä ja alapesuja oon tarjoillu toistaseks. Ei siis oo kunnolla, mut kutittaa niinku olis tulossa. Masua ajoittin repii vieläkin. Selkä löystyy ja se tuntuu semmosena väsymisenä. Ihanaa luvassa kun on pari viikkoa aika paljon keittiötunteja.

Minulla toistaiseksi ainoat selkeät oireet on rintojen arkuus ja ruokahalun katoaminen. Varsinkin eilen illalla oli tissit sitten niin kipeet ettei oo koskaan olleet, selkeesti pahempi kuin kuukautisiin liittyvä kipeytyminen.
Pahaa oloa ei ole ollut, mutta ruoka ei kiinnosta yhtään (mikä on minulle hyvin outoa :D). Lisäksi välillä mahassa tuntuu vihlaisuja ja nipistelyä. Mutta aika helpolla on tähän mennessä päästy, toiv pysyykin vain tällä tasolla!

Mulla on hiivatulehdus. Ostin apteekista lääkettä, mutta olen käyttänyt vaan ulkoisesti. Apteekissa käskettiin ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysymään sieltä ohjeita. Mulla ei oo neuvolaan vielä aikaa, kun ei sieltä koskaan vastata, jos ei soita soittoaikana enkä pysty koko soittoaikaa roikkumaan puhelimessa. Joten onko jollain kokemusta? Voiko voidetta käyttää sisäisesti raskauden tässä vaiheessa rv7+4?

Takaisin