Oireita ja kolotuksia

Mardu kyllä mulle ainakin sanottiin että voi käyttää normaalisti. Ainut mitä ei saa käyttää on se asetin sitten jos käyttää sisäistä lääkintää. Sekavasti selitetty :)

Eli siis mulle neuvola sanoi ohjeet että Canesten combi. Mutta ei saa käyttää sitä asetinta. eli se tabletti tarvii laittaa "manuaalisesti" :)
ja sitten pitäisi jättää kaikki makea pois ja vaalea leipä, koska ne lisäävät hiiva riskiä.
Jos hiiva tuppaa koko ajan tulemaan niin sitten tarvisi neuvolan kauttaa saada lähete labraan jotta tutkii ettei ole mitään mikä tarvisi antibioottia.
Mutta siis CANESTEN COMBI (ilman asetinta)
Nämä Espoon neuvolan ohjeet....

Oon joskus aiemminkin tänne laittanu, että mulle lääkäri määräs gyno-daktarinia raskausaikana hiivaan. Eli sekin käy. Canesten combi on mun omasta mielestä vaan kivempi, koska tossa gyno-daktarinissa on ne kolme kapselia ja canestenissa vaan se yks.

Eilen mulla oli vähän parempi päivä pitkästä aikaa. Ei tullut oksennusta koko päibänä, eikä mua etonut ihan koko aikaa. Jaksoin tehdä vähän kotitöitäkin. Mutta tajusin että siihen vaikuttaa varmasti se, että nukuin 11 tunnin yöunet, mulla oli vapaapäivä töistä ja päivällä otin tunnin päikkärit, ja pystyin oikeasti syömään säännöllisesti 1-2 tunnin välein jotain.

Viime yönä unet jäi vähän vähemmälle, ja on unohtunut syödä tänään niin säännöllisesti, joten tänään ei ole ihan niin hyvä päivä kuin eilen (mutta ei myökään yhtä huono kuin yleensä). Saas nähdä lähteekö tämä jo helpottamaan, vai oliko eilinen vain joku poikkeuspäivä.

Terrako siellä puhu aikasemmin "nippailusta"? Meinaatko/Meinaatteko sellaista tavallaan pistävää kipua munasarjojen kohdalla, tavallaan niinkun tökättäis.. vaikea selittää, mut oon ihekin ollu vähän ihmeissäni kun tulee sellasta.. no pistävää kipua aina sillon tällön. Ei mitenkään tuskallista mut kuitenkin....

röllykkä, mulla ainakin on välillä just tollasta, pistävää/viiltävää kipua munasarjojen kohdalla.

Ai musta taas tuntuu et ihan ku joku ottais pienel kädel kiinni jostain ja puristais... Tosin sekin on helpottanu aika paljon. Enää ei niin voimakasta oo.
Martuti, musta tuntuu et mulla alkaa kyl pikkuhiljaa helpottamaa olo. Röyhyttää kyllä hurjasti mut ei oikein semmosta tosi pahaa oloo oo ollu parii kolmee päivää. Et torstaina taisin oksentaa viimeks. Välil ehkä aavistuksen kuvottaa mut esim viime viikkoo verrattuna ni mullahan on ihan loisto-olo...
Nukkua voisin edellee vaikka kuinka. Ja vatsalla sellai paineen tuntu tietyis asennois. Vähän ku ennen raskautta ku oli rakko ihan täys ni sellai. Mut tää on aina.... Tai siis tietyis asennois aina.
Eikä varsinaista ruokahalua kyllä edelleenkää ole.

Hiiva kannattaa hoitaa pois kiusaamasta, Canesten kombi on hyvä ( voide ja puikko) mutta sitä asetinta ei saa käyttää raskaana ollessa.

Nyt ei pysy mikään enää sisällä... Vielä kun jaksais huolehtia nuo 4v ja 2v ipanat. Tänään olis toinen akupunktio, saas nähä pääsenkö sinnekään. :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sannie ja muut pahoinvoivat,
nuolaisin ennen kuin tipahti... mulla oli lauantaina parempi päivä, mutta sunnuntaina iltaa kohden taas heikkeni ja oksensin taas illalla parikin kertaa, oksennuksen seassa oli myös verta... hätääntyneenä siitä soitin anopilleni (joka on terveydenhoitaja), ja hän sanoi että jos sitä verta ei ollut kovin paljoa niin johtui luultavasti kurkun rasituksesta, kun on oksennellut paljon.

Nukuin yöllä todella huonosti, ja aamulla oli taas järkyttävä olo. Soitin työterveyslääkärille, ja hän antoi minulle viikon sairaslomaa. Käski lepäillä ja olla rasittamatta itseä, josko olo sitten helpottaisi ja saisi ruuan pysymään paremmin sisällä ettei joutuisi tiputukseen.
Lääkäri sanoi sen olevan "hyvä" merkki että on pahoinvointia, siitä tietää että raskaushormonia on paljon ja vauva voi hyvin. Ehkä tuo tieto pikkiriikkisen lohdutti...

Sellaista täällä siis, toivon että tämän viikon aikana olo helpottaisi ja saisin virtaa palata ensi viikolla töihin.

Niin ja nyt oli siis paljastettava työnantajalle raskauteni, vaikka ihan vielä en olisi halunnut... Pomo onnitteli oikein halauksien kera ja käski keräilemään voimia.

Millä viikolla teille on tullut kuvotus? Mulla nyt 5+5 eikä mitään.. Iltaisin hieman vilu ainoastaan. En muista miten nää esikon kanssa meni mutta sen muistan et kaikki mahd oireet oli ja rankasti.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

kepa_84_,
mulla alkoi kuvotus kun rv 5+jotain. Varsinainen oksentelu alkoi rv 6+jotain.

Mutta sitä joka paikassa toitotetaan, että on hyvin yksilöllistä, koska pahoinvointi tulee tai tuleeko ollenkaan ja kuinka voimakkaana.

Oksentelu alkoi muuten kun rv 6+5, muistin sen nyt koska silloin oli siis isänpäivä... :p

Mä olen saanut olla oksentamatta koko tähänastisen raskauden ajan. Tosin iltaisin ja öisin minua edelleen vaivaa sellainen kummallinen kovan nälän ja närästyksen välimaastossa oleva tunne ja muutaman kerran on oksu noussut melkein kurkkuun asti ja pari kertaa olen "yskäissyt" pienen yökkäyksen. Sellainen puoli-istuva asento on silloin paras.
Mitään muuta konkreettista todistetta mulle ei raskaudestani ole paitsi ne alun plussat apteekin raskaustesteillä ja kahdet välistä jääneet menkat. Ja rinnat ovat kasvaneet. Mitään nippailuja ei ole juurikaan tuntunut, enkä tunne enää olevani niin kauhean väsynytkään päivisin.
Mutta oletan olevani raskaana niin kauan kuin joku muu jotakin muuta väittää :)
Verikoe otetaan 3.12 ja ultraan pääsen vasta 31.12! Varhaisultraan en yksinkertaisesti raski mennä täällä meilläpäin, kun siitä joutuu sen parisataa pulittamaan.

Edellisestä mulla alkoi heti RV7 alussa eli 6+1 muistaakseni. Sitä odotellessa taas, vielä ei oloja... onneks

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mäkin nyt uutena tulokkaana listailen tänne vähän oloja:

-Kuvotus aamusta iltaan (en silti oksenna - ainakaan vielä), joka alkoi RV:lla 5. Oksettaa aamulla, oksettaa kun on nälkä, oksettaa kun on syönyt. Jääkylmä vesi auttaa ja jääkylmät hedelmät. Kaikki makea kuvottaa jo ajatustasolla niin paljon, etten edes kuvittelisi maistavani nyt!
-Rintojen arkuus ja turvotus
-Alavatsan nipistely ja jomotus silloin tällöin (aika lailla sama tuntemus kuin kuukautisia ennen)
-Päänsärky (kesti yhden viikon, RV 5)
-Alavatsan järkyttävä turvotus (alkoi RV:lla 6 ja jatkuu edelleen) -> ilmavaivat

Kai niitä muita tässä vielä siunaantuu, mutta aloitellaan näillä! :smiley-ashamed004

Täällä alko kuvotus joskus 5+0 ja oksentelu 6+0. Siellä hujakoilla.
Martuti, tiäkkö sama homma oli täällä. Pari päivää oli hyvä olla ja si menin sanoo et jee, parempi olo ja tadaa eilinen varsinki oli ihan kamala päivä, olin vielä töissä....
Tänään aamu alkanut kamalalla kuvotuksella sitten.
Vatsassa ollut repäsykipuja tänää amulla enempi. Ja verenpaineet laskee ylösnoustessa sillee et silmissä mustenee.
Ayödä tekis koko ajan mieli vaikka paha olo. Mut silti ei oikein tee mitää ruokaa mieli.

Mutta, huomenna rv10 ultra femedassa :)

Takaisin