Oireita ja kolotuksia

Ensimmäisen raskauden aikana, joka olikin tuulimunaraskaus, oli pahoinvointia tosi paljon. Sain neuvon, että syö tai juo jotain ennen kuin nouset sängystä. Se auttoi mulla.
Tässä raskaudessa ei pahoinvointia ole ollut niin paljon. Nyt tekis vaan koko ajan mieli syödä jotain makeeta ja suolasta vuoronperään.

Mardu, mä olen yrittänyt myös sitä, että syön jotain pientä aamuisin ennen kuin nousen sängystä, ja sen jälkeen vielä lepuuttelen hetken. Mutta oksu on tullut siltikin... joten kun se maha vaan pääsee tarpeeksi tyhjäksi, niin huono olo on silti joka aamu vaikka jotain hiukan söisikin heti herättyä :confused:

Krhm.. yks niistä oireista mistä arvasin koko tämän raskauden oli yllämainittu. Inhottava vaiva. Luumuja on paketillinen mutta alussa teki niitä mieli, nyt ei enää uppoa. Taidan ostaa luumumehua. Ei ole siis paha ummetus mutta epämiellyttävä ihmislle jolla sellaista ei ole juuri ikinä ollut. :oops:

Oireita ja kolotuksia...

Minä tajusin asiain tilan sinä päivänä kun menkat oli virallisesti myöhässä. Hypin zumbassa, ja rintoihin sattui. Viikot tuossa kohtaa oviksen mukaan 4+3. Rintojen pinkeys ja turvotus on tuon jälkeen lisääntynyt.
Huonovointisuus ja karsea, jatkuva nälkä alkoi hetimiten seuraavalla viikolla, viiden viikon kohdalla. Menkkamaisia jomotuksia oli myös.
Kuluneella viikolla nälkä on edelleen se pääoire. Ja iltaisin tulee tosi huono olo ja vatsa turpoaa palloksi. Oksentaa ei ole tarvinnut, joskin yökkäilyttää esim. niistäessä.

Paino on alkanut nousta, pääasiassa tämän vatsan ja rintojen turvotuksen takia. Kerään jostain syystä hirveästi nesteitä, ja pissalla pitää käydä harvemmin kuin yleensä. Tähän pitänee puuttua...

Keksin muuten oivan keinon helpottaa hieman tuota aamuisin yleensä iskevää pahoinvointia: syön illalla suolaamattomia pähkinöitä! Viikonloppuna saksanpähkinä-caschew-pähkinä + manteli sekoitus-pussista noin kourallinen, ja aamut oli paljon helpompia! Mietin, että olisiko tuossa takana pähkinöiden sisältämät proteiinit? Taidan kokeilla hieman proteiinipainotteisempaa ruokavaliota, jos se auttaisi muutenkin :) myös tuohon jatkuvaan nälkään.

Yritän tässä raskaudessa olla lihomatta 22 kiloa, kuten edellisellä kerralla :rolleyes:

Jep. Ummetus, tuo kamala seuralainen. Mulla ollu alusta asti se. Ja ei auta vaikka kuinka juo päivän aikana, välillä todella suuria määriä nesteitä. Ei taho puurotkaa auttaa. Hedelmiä ei pysty allergioiden takia ihan kamalasti syömää.
Jouduin jopa ostaa jo mamma-malliset legginsit turvotuksen takia... Ja tosiaa tää turvotus näyttää ihan jo raskausmasulta. Töissä jo eräs kysynyt että odotanko vauvaa. Siinä sitten selität että ai olenkos mä noin paljon lihonut....

Eihän herranjestas tissit voi olla näin kipeät!!! x( Siis ihan kipeät kipeät, saati sitten kosketusarat. Onko miullakin näin rajua aristusta??

Masua ei saa vedettyä enää ees hyvällä ryhdillä sisään, oikein suloinen pömpötys :)

Painosta puhuitte aikasemmin jo, miulla ekan kanssa tuli reilu 20 kiloa.
Onko nyt miten jo paino teillä muuttunut? Mie painoin n.51.5kg ennen raskautta, nyt vaaka on näyttäny tasaista 53.5kg...

Uskomatonta että tänään on ollut näin hyvä aamu. Ei mitään oireita, josko se elämä tästä vähän helpottuisi. Tai ainakin jaksaa taas voida huonosti kun väliin mahtuu hyviäkin päiviä. Mulla menee hermot tän mun muistin kanssa. Mieskin sano eilen että tuntuu välillä siltä kuin juttelis mun mummon kanssa et edellinen asia aloitetaan uutena ja kaikki tavarat on jatkuvasti hukassa. Siskon kämpän avain löytyi pesukoneesta.......

Mulle ei saisi tulla painoa lainkaan lisää koska oon niin ylipainoinen. Nyt onkin menty viis kiloa alaspäin. Neuvolassa kehoitettiin huolehtimaan ettei painoa tule lisää mut ei painonlaskukaan haittaa. Aiheuttaa muuten pientä hermoilua tämä painokin tulevaisuuden suhteen....

Mulla taas ei ummetusta ole, vaan ennemminkin lähellä ripulia. Hunnovointinen kun olen, niin tuntuu, että molemmista päistä tulee... x)

Mun ruokavalio on kyllä nyt mitä on. Syön sitä mitä saan alas ja mieli tekee.. Esim. Salaattia ei tee yhtään mieli,ja mulla on jo nielemisvaikeuksia, kun yritän pelkkää vettä juoda! Kamalaa, kun ennen join yli 3litraa päivässä, nyt pakko lirauttaa vähän mehua joukkoon että saan alas nestettä..

Mun paino laskenut noin 2kg. Kun en saa syötyä enkä liikuttua. Ennen raskautta painoin sen 59 nyt 57. Olen urheilullinen, ja kauheasti ei ole varaa menettää enkä haluakaan ettei lihakset lähde.... No saa nähdä kauanko pahoinvointi kestää....ja milloin taas jaksan liikkua. Mulle on vaikeaa olla liikkumatta kun ennen päivittäin treenasin yli tunnin nyt hyvä kun jaksan kävellä 45 min lenkin. No aikansa kutakin. Vauvan puolesta teen kaiken :)

Yks päivä nuudelit oli ainoa mitä sain alas ja ostin kamalan kasan niitä. No nyt en saa niitä väkisinkään alas ja kaappi täynnä nuudelia :D mulle käy just näin ;)

Sissus oli aamulla vaikee saada mitään alas. Jyrsin porkkanaa vähän ja vettä.. yäh. Nyt onneks kahvin jälkeen saa jotain alas. Ei okseta viel mutta näkee kohta alkaako. Ja haistan jonku oudon hajun vähänväliä.. ei auta asiaa yhtään.. :rolleyes:

Sent from my GT-I9195

Mulla ei vielä yöpahoinvointia. Mut esikoista oottaessa jouduin muutaman yön nukkuun vessan lattialla kun pahoinvointi oli öisin rajuinta.. Toista odottaessa kans tais pahimmat oksentelut sijoittua just yöhön! :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kumpa olis vaan aamupahoinvointia mutta tuntuu et heti ku ruoka-ajoista lipsuu niin tulee pahaolo. Yöllä on välillä etovaa oloa mutta menee ohi kun juo mehua ja toisinaan tuntuu ettei mikään auta. Viime yö oli rasittava alku yön oli jatkuva pissahätä ja loppu yö kauhea jano...

Huoh ja toinen HUOH!! Täällä on viimeiset päivät kärsitty todella kamalasta pahoinvoinnista.. Olo on kokoajan oksettava ja illat olen halaillut pönttöä.. Myös vatsa mennyt sekaisin.. :/ Jotenkin olin niin luottavaisin mielin kun ensimmäisillä viikoilla oli vain arat rinnat.. Mutta kaikki otetaan vastaan mitä annetaan, kunhan tulos on pikkuvaavi :) Ei ole ruokaa mikä ei oksettaisi, onko kenelläkään ehdotuksia?

Minä liputan pähkinöiden, jugurtin ja suolakeksien ja rinkeleiden puolesta!

Ja illalla saa syödä aika tukevasti, ettei ehdi se nälkä aamuksi tulla. Tai koko ajan syön itse, hedelmiä tai vihanneksia.

Ihanaa lukea että muillakin on samanlaista tuskaa syömisen kanssa :)
Ihan törkeä pahoinvointi koko ajan, etenkin kun tulee nälkä. Nälän tunnetta ei sinällään ole enää, vaan pahoinvointi sen tilalla. Ruisleipä, maito, mandariinit ja viilikset on täällä pop. Ne menee alas, muiden kanssa on vähän niin ja näin, sitä syödään mikä EHKÄ menisi sillä hetkellä alas. Nyt uunissa on nakit ja ranskalaiset, koita tässä sitten syödä terveellisesti kun ei saa mitään terveellistä alas. Vähän kyllä huolestuttaa miten käy kilojen.
Turvotus on ihan mahdotonta, mahaa ei saa enää vedettyä mitenkään sisään :)

En olekaan yksin tämän äärettömän pahan ja kauhean pahoinvoinnin kanssa...! Teitä on täällä muitakin! Ei ehkä hyvä juttu, mutta helpottaa mua, etten ole yksin :wink
Mulla siis tämä rumba jatkuu edelleen, että olin sitten miten tahansa ja söin mitä tahansa ja koska tahansa, niin aina on huono olo ja voin oksentaa ihan koska vain... Alkaa olemaan tosi vaikeaa olla töissä, varsinkin kun työ on ajoittain melko fyysistä.

Ai niin, painosta piti vielä sanoa, että mä en ole uskaltanut käydä piiiitkään aikaa vaa'alla, joten en tiedä mikä mun lähtöpaino oli tässä raskaudessa... pitäisköhän nyt uskaltaa käydä kurkistamassa? Tiedän, että hivenen on ylipainoa kuitenkin...

Muoks. 76kg painaa tämä tytyli, pituutta löytyy 174cm. Kuudessa vuodessa olen onnistunut painoani NOSTAMAAN siis 16 kg. Huh-huh... Katsotaan, miten käy raskauden aikana ja sen jälkeen...

Mä en jotenkin ollenkaan usko tähän raskauteen. En siis usko edes olevani raskaana tai sit että alkion kehitys on keskeytynyt tai jotain. Oireita ei oo. Jos keksimällä keksii niin hiukan huono olo on jos ei oo kerenny kunnolla syömään mut se vois olla ihan ilman raskauttakin. Jo ennen kuin kuukautiset jäi pois ja siitä vähän eteenpäin oli ihan pohjaton väsymys mutta sekin jääny pois. Melkeen joka päivä tulee vähän ruskeeta vuotoa (tai ennemminkin vähän ruskeeta väriä valkovuodossa) ja välillä tullut ihan kirkasta verta. Mitään kipuja ei kuitenkaan ole.
Ollaan tässä mietitty jos mentäis varhaisultraan mut ei se kuitenkaan mitään muuta niin ehkä vaan odotetaan oikeeseen ultraan asti.
Siis kauheinta on kun tuntuu vaan siltä että en oo raskaana.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin