Oireita ja kolotuksia

Mulla tekee kyllä nyt kaikki hajutkin jo niin pahaa, että en tiedä mihin kuplaan mun pitäisi sulloutua ulkopuoliselta maailmalta...

Tänään aamulla tuli sit ekan kerran halailtua vessanpyttyä :( inhottavaa varsinki ku paha-olo 24/7. Mut jotain hyvääkin tuntuu et suolanen auttaa eikä kuvota niin paljoa. Harmittaa vaan kun en oo uskaltautunut esikoisen kanssa kerhoon ku pelkään et oksu tulee...

Mitä ruokia olette saaneet menemään alas tai mitkä helpottaa oloa? En hirveätä pahoinvointia ole kokenut mutta silloin kun on huono päivä meinaa voimat ihan loppua ja hetkenkin helpotus olisi tervetullutta. Hieman apua sain jo pakastemarjoista ja ylipäänsä kaikella kylmällä on ilmeisesti paremmat mahdollisuudet pysyä sisällä.

Mulla ei ole mitään erityistä oloa helpottavaa ruokaa, ihan vaihtelee päivän mukaan mikä menee alas ja mikä ei...

Mullakin joku päivä uppoaa vaan omena ja paahtoleivät, toisinaan taas maistuu vaan kaikki karkit ja suolainen (kuten tänään). Kunnon ruokaa ei tee yhtään mieli, työpäivätkin on nyt mennyt leipä- ja jogurttilinjalla. Yleisimmin tekee mieli kaikkea raikasta, mutta näköjään sitten suolatasapainon takia välillä tarvitsee myös noita suolantankkauspäiviä. :)

Tänäänkin tökkäs lounaan kanssa. Silakkapihvistä upposi noin 5/6, parsakaalia ja muussia ihan vajaa ruokalusikallinen. Kauankohan voi selittää flunssalla tän huonon ruokahalun.

Mä alan olemaan niin rättipuhkipoikki tästä oksentelusta ja pahoinvoinnista ja väsymyksestä... mä en oikeesti kuvitellut että tämä voisi olla näin kamala tämä olo. Ja outoa että joillain ei ole ollenkaan pahoinvointia... miksi mulla sitten on näin voimakkaasti :sad001 En mä tätä nyt kuvitellakaan voi, keksiä omasta päästäni siis, kun laatta kuitenkin lentää...

Mäkin olen ihan puhki väsymyksestä ja pahoinvoinnista. Mä yökkäilen koko päivän sellaisia mukavia pikku suullisia ja käyn sylkemässä pönttöön.... Tänään oli pakko olla sairaslomalla. Olen siis liikunnaopettaja ja ihan puhki ollut rankkojen työpäivien jälkeen. Tänään lepäsin kotona ja heti on parempi olo kun sain nukuttua kahdet päikkärit, eikä koko päivää tarvinnut liikkua.

Mulle uppoaa jugurtti ja laimea mehu. Vettä en saa alas ja musta tuntuu, että alan tässä kuivumaan pikkuhiljaa...

Martuti; Mä muistan vielä kun edellisen päivän kuinka päivystävä lääkäri, hoono soomi-sellainen sanoi mulle että ei voi kirjoittaa pahoinvointilääkettä ja että se on henkistä se pahoinvointi :eek: pikkasen olin että WTF, että pitäskö tässä nyt sitten aikaa varata psykiatrille kun tää vikahan on vaan mun päässä :confused: Tämä siis tapahtui -09... silloin ei naurattanut ei sitten piiruakaan :mad:

Tämän hetkinen olo; Närästää kivasti ja nyt eilen alko sellanen kokoaikainen vellova olo, muutaman kerran yökkäilly mutta ei sentään laatottaa ole vielä tarvinu, on lähinnä sellanen pala kokoajan kurkussa :color Kynnet kasvaa ihan hirveetä vauhtia, hiuksia lähtee aikalailla ja ne rasvottuu...illalla kun pesee niin jo seuraavanapäivänä iltapäivällä ne tuntuu ja näyttää ku ois vetäny rasiallisen voita päähän :mad: lisäksi kokonaisvaltainen turvotus koko kropassa on ottanut vallan o_O

Muokattu viimeksi:
Martuti, mä sain ekassa raskaudessa voimakkaaseen pahoinvointiin Primperan nimisiä lääkkeitä, mutta en kyllä muista miltä viikoilta lähtien. Mutta mahdollista on saada apua.

Huoh, täällä takana kaks yövuoroa ja pakko sanoo että ei oo ollu kivaa.
Joka päivä huono olo, ei koko ajan mut tulee aaltoina. Välillä ihan oksentaa(ei paljon) ja välil taas vaan kakoo.
Valion kaakaon makuiset proFeelit menee alas. ja karpalomehu.

Nyt ollaan menos mökille ja aion kyl siel syödä hyvän pihvin, ja se tarkoittaa ettei sitä todellakaa paisteta läpikypsäks. Oon päättänyt että pidän semmosen normaalin järjen noiden sallittujen ja ei-sallitujen ruokien kanssa.

Alotin myös Omega-3 syömisen vitamiinien lisäks. ja sitten pakko syödä maitohappobakteereita koska tulee se hemmetin hiiva niin herkästi....

Koko aja vellova olo, eilen iski kesken työpäivän asiakastapaamisessa järkyttävä pahoinvointi, oli pakko poistua kesken kokouksen oksentamaan vessaan... Kaikki ruoat maistuu ainakin vielä, nälkä on hirveä oksentelun välissä.

Olen myös pitänyt järki käteen-linjan sallittujen ja kiellettyjen ruokien kanssa. En olisi uskonut että kahvin juonnin vähentäminen olisi se vaikein asia raskaudessa! Laskeskelin että ennen raskautta olen juonut reippaasti litran kahvia/päivä, järkyttävää.

Naama kukkii, hiukset rasvoittuu, rintoihin sattuu, turvottaa. Että sellaista :finger002 Hei mutta mieliala on hyvä.
Tsemppiä kaikille!

Mä luulen että jos tämä pahoinvointi ei nyt kahden vapaapäivän aikana helpota, niin mun on pakko mennä lääkäriin pyytämään jotain lääkettä. En ole kyllä edes tajunnut, että sellaistakin on saatavilla, joten kiitos vinkistä heppura!
Ja kiitos tsempistä Tiinagr, voin uskoa että ei sua silloin naurattanut... heh, pitäsiköhän munkin sittenkin harkita sitä psykiatrista apua tähän pahoinvointiin? :wink

Vellova ja etova olo, oksentelu, närästysröyhtäilyt sun muut mukavuudet siis jatkuu mulla edelleen.
Aamuisin mä oksennan helpoiten, kun maha on ensin ihan tyhjä ja sitten koittaa aamiaista närppiä.
Loppupäivän ajan on sitten ihan sattuman kauppaa, pysyykö syömäni ruoka sisällä vai ei.
Oksettaa jos maha on tyhjä, mutta oksettaa myös hetki syömisen jälkeen, vaikkei paljoa olekaan syönyt.
Myös lähes kaikki hajut oksettaa mua, en ole keksinyt vielä mitään hajua joka tuoksuisi hyvältä.

Housut pingottaa päällä kun maha on ihan turvonnut. Myös ummetusta on alkanut esiintyä, isommalla hädällä käyn joka toinen tai joka kolmas päivä (kun normaalisti kerran päivässä)... hassua, sillä alkuun mulla toimi jopa normaalia vikkelämmin suoli. Niin se vaan muuttuu.

Lisäksi väsymys on mieletön, nukun nyt 8,5 tunnin yöunia ja sekään ei tunnu riittävän.
Mitään ei jaksaisi tehdä kun ei ole energiaa.

Mulle on ilmestynyt kasvoihin pari megafinniä, joita mulle ei yleensä siis tule. Olen myös huomannut että hiukset rasvottuu nopeammin kuin ennen.

Lisäksi nyt mä sitten olen alkanut helpommin pillahtelemaan itkuun jostain ihan typerästä, tai sitten saatan ärsyyntyä (mutta se ärsyyntyminen onkin jo pitempään jatkunut, itkeskely on uutta).

Että sellaista tänne. Mutta yritän silti pitää mielialan ylhäällä, kyllä tälle joku tarkoitus on. Tämä on vaan jaksettava kun ajattelee sitä palkintoa joka odottaa tuolla masussa <3

Muokattu viimeksi:
Voihan pahoinvoinnit.. :/ Ihellä ei mitään pahempaa pahoinvointia oo ollu.. aamuisin vielä puolinukuksissa vähän ennen viittä ennen töihinlähtöä yritän syödä jugurttia tai banaania tms... Siitä huolimatta tulee vellova ällövä olo, oksentaa ei oo kuitenkaan tarvinnu.

Tissit (nännit) on ollu järettömän arat ja jotenkin turvonneen näköset... :O Ei millään muotoa nätit xD

Pelottaa ihan pirusti, niin sen tähen varmaan oon sitten herkillä ärsyyntymään ja itkeskelemään.. edelleen pitkä aika odotella sinne ekaan neuvolaan :( En tiiä ilkeiskö enää varhaisultra -aikaa tilaillakaan (7+0 nyt) Kuulin, et naapurikaupungin terveyskeskuksessa tekevät... huoh.

Jep, se väsymys. Normaalisti jos nukun yli 8h ni mul on tullu pää kipeeks, mut nyt ku nukkuu jopa 10-11h unii ni ei mitää. Silti halu olis päikkäreille jossain vaihees.
Suolasta tekee tosiaa mieli. Suolatikut ja pähkinät ja ja ja. Kaikki missä vaan suolaa olis....

Miten voiki niin moni pieni asia saada ärsyyntymään.... Huoh. Itteeki ärsyttää välillä.

Ja mulla sinänsä tissit ei paljoo oo kasvanu, nännipihat kylläki hieman koholla. Ja kipeethän nuo on. Urheiluliivit oikeestaa ainoot mitkä ees jotenki tuntuu hyvältä...

Niin ja siitä primperanista. Sitä ei kamalan herkästi suositella kyllä raskaana oleville koska kaikki lääkeaineethan imeytyy istukan kautta sikiöön. Eli lääkärit aika varovaisia kyllä tämän suhteen. Minulle terkka kertoi että osalle toimii sea band-pahoinvointirannekkeet. Niiden perusta on akupiste ranteessa.... Itsellä pahoinvointi ei niin kovaa että tarvitsen tuota mutta terkka sanoi että jos äityy pahaksi niin kannattaa kokeilla.

Mä sain sillon kun tuota 4v odotin, niin neuvolalääkäriltä reseptin siihen primperaniin, mutta ei se kyllä auttanu yhtää :sad001 Terkka ehdotti sitten niitä rannekkeita ja eiku sellaset hommasin, mutta ei nekään auttanut vaikka kuulin ja luin monia joille oli tuonu helpotusta.

Takaisin