Oireista

Täällä 6+2. Oireita ei onneksi juurikaan ole. Ehkä väsymys. Tosin oon ollut viikon verran flunssassa, että voi se väsy siitäkin johtua.
 
Kuukausi on pitkä aika, minulla vasta 5+3. Yliaikaiseksi tämäkin ipana tulee menemään, saas nähdä syntyykö huhti- vai toukokuun puolella.

Rinnat on KIPEET! Tuntuu välillä siltä kuin joku iskisi parsinneulalla nännistä läpi kohti rintalastaa. Onko kellään muulla tällaista? Väsyttää kanssa tosi paljon ja viikonloppuna otin kunnon päikkärit - töissä kun ei arkena kehtaa. Pahaa oloa ei ole nytkään ollut niin että ihan oksentaa tarvitsisi, kahvi ällöttää ja maha on jatkuvasti sekaisin kuin vatsataudissa :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oiteet on mulla ainakin alkaneet helpata, ei oo patiin päivään nyt tarttenu oksentaa. Maha on kyllä niin turvoksissa että näytän jo raskaana olevalta ja kilojakin on tullut 3 lisää (vaikkei juuri mitään ole syönyt)?
 
Mulla on tänään koko päivän "kuplinu" mahassa, en oikein muuten osaa sitä kuvata. Kellään muulla samaa?

Oon ajatellu, että ehkä se on ilmaa, vaan kun ei pieretä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pitikin eilen jinxata olotila. Tänä aamuna kun heräsin olin kuin horkassa - niin huono oli olo. Vaapuin alakertaan vessaan ja pakko oli huutaa apua mieheltä jonkin ajan kuluttua, että toisi minulle jotain syötävää. Vapisin vessassa ja olin sen verran huonovointinen, hikoillut itseni ihan läpimäräksi ja silmissä sumeni. Oksennus ei tullut, vaikka arpoa piti että oksentaako pottaan kun alkoi yökkäilyttää sen lomassa kun takamus lauloi pönttöön. Sama olo jatkunut pitkin päivää, jos ei ole syönyt mitään muutamaan tuntiin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Möttönen: Mulla on kans ollu tota kuplinnan tunnetta mahassa nyt parina päivänä eikä mullakaan oo mitään ilmavaivoja. Mutta ei se kyllä vauvan liikkeistä vielä johtua, on liian aikaista. Mitä lie ilmakuplia. :)
 
Kyllä se vaan tännekin tuli tämä etova olo sitte ihan tosissaan. Työpäivän jälkeen oon vaan maannut, mutta unta en saanu ku niin oksetti.. hirvee väsymys painaa ja nytkin sängyssä odottelen et vois alkaa nukkuu. Mies just sankon kiikutti tuohon viereen yötä varten.. En olis uskonut että tämmöstä tulee olemaan ku teillä monilla oli paljon aiemmin jo, mutta täytyy vaan koittaa hymyssä suin kestää, jos tästä palkinnon saisi huhtikuussa.♡
 
Riskiraskautuja, ihan alussa vasta, joten ei voi olla mitään liikkeitä.

Varpunen78, eikö oo aika hassu tunne :) Tuntuu, että pitää vilkasta heiluuko paita kun niin kuplii.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Terve vaan pahoinvointi! Onneksi oli pussi laukussa ja mies ratissa, tämän mamman piti nimittäin yökkiä kesken työmatkameikkaamisen :D Ja ripsarit pitkin naamaa tietty :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kaikki te, jotka olette peloissanne raskausoireiden puuttumisen / katoamisen takia, tässä on omia kokemuksiani aiheesta.

Minä sain kaikenlaisia raskausoireita rv 4-5, oli väsymystä, pahoinvointia, rintojen arkuutta, vatsan nipistelyjä... Sitten kaikki oireet, siis KAIKKI, katosivat aika äkkiä. En tuntenut itseäni enää ollenkaan raskaaksi. Olin aivan varma siitä, että alkio oli kuollut. Ahdisti aivan kauheasti ja prosessoin tilannetta jo keskeytyneenä keskenmenona. Oireet olivat poissa noin 4-5 päivää. Sitten kun olin jo alkanut hyväksymään keskenmenon, niin ällötys ja rintojen arkuus alkoivat tulla takaisin, suunnilleen kun rv 6 alkoi. Olin aivan ymmälläni enkä tiennyt mitä uskoa. Noin kahden päivän kuluttua ne taas katosivat, mutta eivät ihan täysin. Sitten taas muutaman päivän päästä oireet palasivat taas ja ovat sen jälken olleet voimakkaampia kuin aikaisemmin.

Kävin tänään varhaisultrassa ja vatsassa näkyi kuin näkyikin pieni asukki, jonka sydän sykki aivan selvästi. :Heartpink Jos joku olisi kertonut viikko sitten, että näin tulisi käymään niin en olisi uskonut. Olin silloin yrittänyt etsiä lohduttavia aikaisempia tapauksia netistä, mutta kaikki löytämäni vain jotenkin vahvistivat todennäköisyyttä, ettei vatsassa ole enää elämää.

Kirjoitin tämän nyt tänne, jotta se ehkä lohduttaisi ja rauhoittaisi muita, joilla raskausoireet katoavat täysin. :)
 
Mulla alkaa nyt 6+5 ja ainoat oireet on kasvaneet kipeät rinnat ja pömpöttävä maha. + tietty pissalla juokseminen, mutta se on muutenkin mulle ollut normaalia vuosien saatossa, niin "ei tunnu missään". :cool:
 
Uusia oireita mulla vähäoireisella..
Iho on megarasvanen (finnejä nenän ja leuan alla.. Joka päivä lisää.. Grrr..) ja hiukset PAKKO pestä 2 pvän välein, nytki kutisee niiiin... Ennen kuitenki 3-4 päivääki ok vielä. Nääs ku on pitkät.
 
Onko muilla uudelleensynnyttäjillä ollut vielä supistuksia? Olin tänään tuntevani ihan selkeän kivuttoman supistuksen ja säikähin aika pahasti! Mulla menossa nyt siis vissiinkin rv8 tai 9. Mä en yhtään tiedä voiko tässä vaiheessa vielä olla supistuksia ja jos tuo supistus oli niin pitäisikö huolestua. Mulla on kyllä muutenkin ollut supistusmaisia kramppeja mahassa jonkin verran, mutta tää oli ensimmäinen kunnollinen. Ultraankin on vielä reilu viikko aikaa ja stressaan itteni kuoliaaksi ennen sitä tätä menoa..
Ja siis esikoisesta mulla ei ollu supistuksia ollenkaan (jotain muutamaa harkkasupistusta lukuunottamatta joskus rv38) ennen kuin lapsivedet meni rv39, joten tää on nyt vähän hämmentävää.
 
Ihana ketju! :) Mulla suurimmat riesat on naaman kukkiminen ja väsy, kuvotusta vähän pari viikkoa sitten. Nyt siis 7+3. Tänään heräsin menkkamaiseen kipuun, tätä on ollut joinakin aamuina. :sad001 Näiden kipujen kanssa iskee välittömästi myös "menkkavitutus" päälle ja tänään myös maha on ollut ruikulina. Verta ei kuitenkaan ole kertaakaan tullut, eli ei hätää vielä. :)
 
Mulla on ihan kauheeeee paha olo ollut nyt pari päivää :sad010 tuntuu ettei mitään pysty tekemään. Ensimmäiseni kanssa pahoinvointi alkoi samoihin aikoihin, kesti aina sinne rv16 asti. Mut en muistanu et se ois ollu näin paha!
Yölläkin heräilen oksetusoloon... Ois pysyny oireina vaan ne väsymys, rintojen arkuus, pissalla ravaaminen, tunneherkkyys jajaja...

Pitäis vaan yrittää syödä tasaisin väliajoin mutta ku lähes kaikki ruoka etoo. No, kyl tästä viimeksikin selvittiin!! Keskiviikkona vaan ois lähtö ulkomaille :D Tulee mielenkiintonen reissu!

Jenrako se oli kun tuosta lonkkakivusta valitteli? Ootko kokeillu tyynyä jalkojen/ polvien välissä jos kyljelteen nukkuu tai pötköttelee? Mulla se selkeesti autto viimeks :) Etenkin sit kun olin imetystyynyn ostanu (sen kanssa nukuin vielä vuos lapsen syntymänki jälkeen :D)
 
Niin ja tosta kuplinnastakin vielä, mul tuntuu kans välillä ^_^ villi veikkaus on et ruuansulatus tuntuu nyt eri tavalla kun kohtu alkaa kasvaa ja saattaa siks tuntua hassusti, tai sitten hurjasti työskentelevät istukka ja muut aiheuttaa ylimääräsiä tuntemuksia! :) Muistan ekan kohalla n.rv16 ku olin iiiihan varma et tunsin ekat potkut, mutta näin jälkeenpäin tajunnut että ne taisikin olla vaan vatsakuplia :/ Istukka kun oli edessä ni ekat potkut tuli sit jonnin verran myöhemmin...
 
Mulla ei oikeestaan oo mitää oireita ollu.vessassa juossut. Välillä pientä huonoa oloa.

Sent from my HTC One_M8 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top