Oireista

Eveliina, älä vielä menetä toivoa. Ei se vuoto välttämättä tarkoita pahinta. Vaikka tiedän itsekin ettei ole helppoa, varsinkin kun on jo km taustalla.
Paljonko sulla on viikkoja nyt kasassa?
 
TheRoad, mulla on nyt viikkoja 7+4. Tiedetään, että pieni vuoto on monesti ihan normaalia, mutta väistämättä ajattelee heti sitä pahinta.. :/ Oon ite koittanu ajatella että ehkä kaikki on kunnossa, vaikka välillä olenkin niin varma ettei ole.. Mies vaan oli heti eilen niin pettynyt, eikä usko että siellä sydän lyö.. Hädissään kyselee oireita, että onko jokin oire hävinny.. ja kyllähän tuo itku on ollu itelläki herkässä..
Mutta kiitos kun vastasit :Heartred, tuntuu niin turhauttavalta kun ei voi kenellekkään vielä puhua...
 
Okei. Kiitos tiedosta. Esikoista odottaessa mulla oli selkä tosi kovilla, mutta kivut alkoivat puolessavälissä. tsemppiä muillekkin kipujen kanssa taisteluun !
 
Juon kahvia!
Nyt rv 6+3, etova olo/pahoinvointi on astunut kuvioihin viime päivinä, mutta kahvi putoaa paremmin kuin koskaan :D juon kahvia nyt oikeastaan enemmän kuin aiemmin kompensoidakseni sitä älytöntä väsymystä joka nyt vaivaa (pakko jaksaa juosta esikon perässä)..


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Eveliina23, mikä tilanne? Voimia sinne!

Tuo pieni vuoto on varmastikin vaaratonta jos siihen ei liity kovaa kipua/vuotoa. Mulla edellisessä raskaudessa rv 7. kohdilla tuli ihan pientä rusehtavaa tuhrua, josta menin tietty paniikkiin ja varasin lääkärin. Ultrattiin ja löydettiin pikku nappula sykkivin sydämin!

Toivottavasti voit jo paremmin!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mara, kiitos kysymästä. :)
Ei oo tullu mitään lisää. Huh, ainakaan vielä. Pientä kipuilua on, mutta kivun paikka vaihtelee. Oireet ei oo ainakaan hävinny, vaan tissit on kasvanu yhtäkkiä ja menny tosi kipeiksi ja tämä ällötysolo alkanu..
Kiva kuulla, että sullakaan vuoto ei ole tarkoittanut mitään pahaa. :) Ei pitäis ikinä mennä lukemaan keskenmeno palstoja, siellä kun usein on niitä negatiivisia juttuja :|

Mä oon valehdellu tänään siskolle ja kaverille etten oo raskaana :O :O Apua! :D
 
Täällä mennään tänään rv 6+6. Oireet olleet aika hillityt; rintojen arkuutta lähinnä kun mahallaan koittaa nukkua, nännit laajentuneet huomattavasti, mahassa nipistelyä/vihlasuja/ällötysoloa vähän. Mutta eilen oli ihan hirveä polte ja kouristelu mahassa, ihan niinkuin mahataudissa! Ehdin jo miettiä kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja vessassa istuessani.. Tätä kesti varmaan pari tuntia ja olin ihan kauhuissani kun piti mennä ohjaamaan spin tuntia... Kyllä minä sinne pyörän selkään hyppäsin ja yllättäen olo paranikin siinä tunnin aikana. Välillä vähän kouraisi alamahasta, mutta muuten polttelu loppui. Ehkäpä siis ihan normaalia tai sitten joku mahataudin yritys (ollut miehellä juuri) - mutta liikunta auttoi :)
 
Täällä on eletty taas melkoista vuoristorataa pari päivää. Ihan hirveä tunne tuli ettei kaikki ole hyvin ja oireetkin katosi -taas- melkein vuorokaudeksi. Sitten ne tuli entistä voimakkaampina takaisin. Eilen iltapäivällä olin kuitenkin jo ihan varma, että kesken menee, koska lisäksi parin tunnin ajan oli tosi voimakkaita menkkamaisia kramppeja. Sitten krampit loppui ja oireet palasi!

Nyt viime päivinä olen huomannut, että pientä ällötystä on alkanut aaltoillen tulemaan. Kahvin jälkeen, kuten esikoisenkin aikaan. Makea ei maistu sitten ollenkaan, todella huono olo tulee jos erehtyy vaikka jäätelöä syömään... Nälkä on kyllä kova!

Onko kellään tietoa että voiko oireiden katoaminen ja vaihtelu johtua esim. tuulimunaraskaudesta?
 
^ Tökkönen, täällä sama fiilis. Eilisaamun yökkäilyjen jälkeen kaikki oireet hävinny tuhka tuuleen. Jotenkin on sellainen fiilis, että ois menny kesken. Mäki haluan oireet takaisin vaikkei niitä paljon ees ollut!!

Aiemminkaan ei ole mulla keskenmenoissa tullut vuotoa, joten ei voi sellastakaan ootella. No, tän takia sit aikaistin ultraa viikolla... Saapahan selvyyden ja asian samantien päiväjärjestykseen jos jälleen on paska tuuri. Onneks oon yrittänyt suhtautua koko ajan ikäänkuin kyseenalaistaen koko juttuun, ei tipahda sitten niin korkeelta vaikka kyllähän se nupille rankkaa on. Elämä on.

Katotaan ny, vielä ei passaa luovuttaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko muuten loogista että jo näillä viikoilla (5+) Joutuu juoksemaan pissalla jatkuvasti?! Varsinkin iltaisin.. johtuneeko siitä et juomista oon lisännyt mut must tuntuu et vessas saa juosta KOKOAJAN..?o_Oo_O
 
Hormonit vaikuttaa lihaksiin ja rentouttaa virtsarakkoakin, joten ei pysty normaalia määrää pidättämään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Möttönen, voi olla ehkä tungetteleva kysymys, mutta onko sulla niissä keskenmenoissa oireet yhtäkkiä lakanneet vai onko ne vaihdelleet voimakkuudeltaan jo aiemmin? Ovatko tuntemukset eronneet onnistuneista raskauksista?
 
Ei oo tungetteleva kysymys :)
Oireet on lakannu molemmilla kerroilla kuin seinään. Toisessa tai siis ekassa oksentelin jatkuvasti ja sitten ei mitään. Hankala sanoa kun ei ole yhtään onnistunutta raskautta takana, että eroaako.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kirjoitinkin tuohon toiseen ketjuun oireiden loppumisesta. Huomasin että täällä ovat Tökkönen ja Möttönen kirjoitelleet samankaltaisista kokemuksista. Itselläni oli pahoinvointia, väsymystä, rintojen arkuutta, vatsan nipistelyjä, mutta kaikki oireet loppuivat viikonlopun aikana. maanantaina ja tiistaina minulla oli kauhea ahdistus tästä asiasta. Olin aivan varma keskenmenosta ja surin sitä kovasti. Vuotoja minulla ei kuitenkaan ole ollut. Eilen tuntui että olen jo hyväksynyt asian ja rupesin jo odottamaan yrittämisen jatkamista. Tänään olen kuitenkin alkanut taas miettiä, että mitä jos siellä mahassa kuitenkin kaikki on hyvin. Osa minusta on aivan varma, että kesken on mennyt, mutta kuitenkin pieni ääni jossain sanoo, että on vielä pieni mahdollisuus. Epätietoisuus on tässä pahinta, raastavaa odottaa ultraa, joka on 27.8.

Olen lukenut paljon aiheesta netissä. Vaikuttaa siltä, että hyvin on päättynyt ne tilanteet, jossa ei alkuunkaan ole ollut pahemmin oireita ennen niiden loppumista ja ne, jossa oireet ovat palanneet jonkun päivän jälkeen. Joten ehkä on turha elätellä toiveita...

Voimia teille muille epävarmuuden kestämiseen!
 
Oireet/oireettomuus ei kerro tilanteesta juuri mitään. Mulla taas oli oireet ja ne vaan vahvistui, vaikka pienen sydän ei enää lyönytkään.
 
Mulla takana kaks onnistunutta raskautta ja kaks keskenmenoa sekä tämän hetkinen ja nyt menossa rv6+1.
Mulla on ollu raskaudet aika oireettomia koko raskauden ajan. Alussa on aina väsyttäny, ollu etova olo ja paleltanu.
Keskenmenneissä oireet loppu ku seinään rv5+ jollon tiesin ettei raskaudet jatku, aavistus siitä ettei kaikki ole hyvin oli kyllä jo plussatessa, joku vaisto vaan.
Molemmat keskenmenot vuotikin sitten pois n. viikko oireiden loppumisesta ja rv7+ kohtu todettiin molemmilla kertaa siististi tyhjentyneeksi.

Nyt mulla on pieni usko ollu alusta asti, että jos tämä kuitenkin menis hyvin. Heti perään kuitenkin tulee pelko ettei kaikki olekaan hyvin ja oonki koittanu sulkee koko raskauden mielestäni.
Nyt on alkanu taas paleltaa ja väsyttää ja päivällä on tosi etova olo välillä. Lisäks ruokahalut on hävinny, eikä oikein tee mieli syödä.
Jännityksellä siis ite odotan 2.9 olevaan ultraa jotta näkee onko kaikki siihen asti ok. Keskenmenojen takia tosin tällä kertaa kerrotaan raskaudesta vasta np-ultran jälkeen jos sinne asti päästään. Sen verran menetykset jätti jälkeensä.

Ja niin, esikoista odottaessa mulla tuli vuotoa ennen rv8 varhaisultraa. Ultrassa sitten lääkäri näki elävän alkion sekä vieressä tyhjän ruskuaispussin, eli vuoto oli todennäköisesti tästä toisesta pussista. Se oliko siinä ikinä elämää jää arvoitukseksi.
 
Takaisin
Top