Oireista

Mä ostin nyt testattavaks nää pahoinvointirannekkeet. Katotaan toimiiko! Ei oo helppo oikeen nauttia asioista kun lähes koko aika etoo ja oksettaa... Ja tietenkin väsymys päälle. Tuntuu ku eläis jossain ihme kuplassa tällä hetkellä :P

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
TheRoad, onneksi syke löytyi! :Heartpink Voihan olla et sulla on vaan Ovulaatio tapahtunu myöhemmin. Sanoiko lääkäri mitään vuodosta, että mistä voisi mahdollisesti johtua?
Ei selvinnyt mistä johtuu. Sanoi vaan, että hirveän yleistä alkuraskaudessa nämä pikku vuodot. Sanoi myös, että ei olisi huolissaan, koska syke löytyi kuitenkin.

Sekään ei hänen mukaansa ole huolestuttavaa, että viikkoja on koon mukaan vähemmän, kuin mekkojen mukaan laskettuna, koska syke on vahva ja ruskuaispussi ja raskausontelo on justiinsa oikean kokoiset tuon kokoiselle alkiolle.

Ehkä se ovulaatio sitten oli myöhemmin, koska olin sairastanut keuhkokuumeen vähän aikaisemmin. Siinä oli kyllä yhdet menkat välissä ja se kierto ainakin oli vähän tavallista pidempi. Ehkä tämä plussauskiertokin on sitten ollut pidempi, toivotaan niin.
 
Mulla on pahoinvointi palannut taas takasin, kyllähän se muutaman viikon pysyikin poissa.. Tosin lähinnä nyt on semmosta kuvotusta, ei samallailla okseta kun aikaisemmin. Oireet on muutenkin nyt tosi selviä mm. rinnat ei ole ollut näin kipeät aikasemmin. Onko muilla vaan toinen rinta turvonnut, mulla nimittäin on, enkä tiedä pitäiskö itkea vai nauraa kun rinnat on ihan eri kokoa :grin Toivon todella, että toinenkin vielä kasvaa, ei esikoisen kohalla ne näin eri kokoiset olleet...

Esikoisen kanssa käytiin alkuviikosta lääkärissä ja laboratoriokokeissa kun hänellä on ollut hiusten lähtöä + muita epämääräisiä oireita joille nyt etsitään selitystä. Tulokset tulevat vasta maanantaina ja stressaan ihan hirveästi. Luulen, että nämä epämääräiset maha krampitkin johtuvat ihan vaan stressistä, mutta on vaikeaa olla stressaamatta kun on omasta pienestä kyse :sad001 Onneksi maanantaihin on enää muutama päivä ja saadaan tulokset ja maanantaina on muuten ensimmäinen ultrakin!
 
Tsemppiä Juulis! Tiedän miten ahdistavaa on kun oma pieni sairastaa. Meidän esikoisella on ollut paljon selittämättömiä kuumeita joiden takia on ravattu labroissa alvariinsa. Toivotaan ettei misytään vakavasta ole kyse. Ja tsemppiä ultraan!
 
Mä ostin nyt testattavaks nää pahoinvointirannekkeet. Katotaan toimiiko! Ei oo helppo oikeen nauttia asioista kun lähes koko aika etoo ja oksettaa... Ja tietenkin väsymys päälle. Tuntuu ku eläis jossain ihme kuplassa tällä hetkellä :p

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Onko jo tuntunut pahoinvointirannekkeiden teho?
Olin itse nimittäin käyttänyt niitä viikolta 6 alkaen, sellasella lopputuloksella että...
kuvotus ja paha olo on hieman vähäisempää, mutta rannekkeista huolimatta lähes joka aamu on käytävä oksentamassa... Mutta huom! Ilman rannekkeita oksensin koko päivän.
Toivottavasti sinulla on myös apua niistä :)
 
Itsellä juuri samalla tavalla mennyt nuo kierrot kuin sinulla TheRoad...saa nähdä miten vastaa viikkoja sitten kun neuvolassa ja ultrassa pääsemme käymään...neuvola vasta 15.9 ja ultrasta ei vielä tiedä..jospa se pian ton neuvolan jälkeen olis :)

Minulla on iltapahoinvointia...saapuu joka ilta noin18-19 maissa...ei onneksi vielä ole joutunut oksentelemaan mut sellasta kuvotusta koko ilta ja nyt on tullut myös hirvee väsymys kehiin...rinnat herkät ja turvonneet...tällasia tänne päin ilmaantunut..

Toivottavasti nuo pahoinvointirannekkeet helpottavat oloasi Heitura :) Kiva että ainakin kevätiloa on auttanut jossain määrin :)
 
Mulla ekaan raskauteen verrattuna nyt jatkuva krapula, joka pahenee iltaa myöten. Oksentanu en oo, mutta etoo vähän kaikki. Silti pitäis yrittää syödä. Vichyä kuluu, se helpottaa hiukan. Päätä särkee välillä, öisin saa käydä pissalla ja uni ei ihan helposti enää tulekkaa! Väsyttää siis kaikki päivät.
 
En ihan joka sivua ehtiny lukasta, mutta miten muilla oireet helpottanu/lisääntyny? Mulla nyt 8+1, tuntuu että pahin kärki olis oksuoloista ym. Lähteny. On pystyny tissien puolesta jopa nukkumaan mahallaa :-D
 
Mulla on myös 8+1 ja pahimmillaan oksuolot juuri nyt, tai siis kokoajan pahentuneet. Kestänyt pari viikkoa nyt ja viime yönä vasta tarvitsi ekan kerran yrjötä, vaikka olot on olleet aivan järkyttävät viimeisen viikon verran. En tiedä kauan vielä kestää, toivottavasti ei kauan. Esikoisesta vikat oksut oli vko 16...
 
Täällä ilmottautuu yksi melkoinen pahoinvoija. Joka päivä oon oksennellut rv 5 lähtien minimissään neljä kertaa, usein niin monesti että laskuissa ei ole pysynyt. Silti vielä on mennyt paremmin kuin esikoisen kanssa: silloin sain nesteet tipasta kun mikään ei pysynyt sisällä. Ja silloin jatkui päivittäisenä pitkälti yli puoli välin jälkeen, synnytyssalissakin oksennus vielä lensi. Toisaalta silloin olin oikeastaan koko raskauden sairaslomalla, nyt esikoisen kanssa kotona. Voi kunpa nyt loppuis aikasemmin ja sais nauttia vielä ajasta yhden lapsenkin kanssa, ennen vauvan syntymää :Heartred Niin ja tosiaan, esikoinen on tyttö eli kyllä nekin saa äidit halailemaan pönttöä :wink
 
Te jotka oireilette paljon. Käykää kilpirauhasverikoiissa ja pyytäkää tsh ja T4V arvot. tsh ei saa olla yli 2, vaikka ei lääkitystä olisikaan ja T4V pitäisi olla vähintään 14. Jos nuo ehdot ei täyty, pitäisi saada thyroxin hormonikorvauslääkitys. Oireilut voi johtua ihan thyrosinhormonin vajauksestakin.
 
Ootteko muut ihan sairaan väsyneitä aina vaan? Kateellisena luen, että joillakin piisaa energiaa urheiluunkin. Itellä on tyyliin muutama tunti keskipäivällä että on ihan hereillä ja muu aika repii suunpieliä senkin edestä.
Uni tulee illalla viimeistään kymmenen aikaan. Yhden illan viikossa jaksaa jopa puolille öin :) Tuntuu hullulta kun ei jaksa oikein mitään muuta, ei edes itteensä kävelylle liikuttaa. Ikävä virtapiikkejä!! Kaikki aika menee vain töissä tai nukkuen, onneks ei töissä nukkuen...Vois tulla sanomista :D
Mietin onkohan raudanpuutosta, mutta se selvinnee ens viikolla neuvolassa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olen myös tosi väsynyt, olen ollut tämän viikon kotona juuri siksi ja tietty sen hirveän pahoinvoinnin vuoksi. Ehkä vielä ensi viikon lepäilen kotona. Illalla väsyttää tosiaan kymmeneltä viimeistään ja nukkuminen on paras olotila muutenkin kun silloin ei ole huono olo. Ja se se hetki kun syö, silloin on hyvä. Heti sen jälkeen tulee huono olo tietenkin...
 
Minä oon väsynyt kyllä. Varsinkin viikonloppuisin kun ei voi "levätä töissä". Siksi ne harvat liikunnat pitää ajoittaa aamuun illan sijaan :)

Hb on aina ollut alhainen ja rautalisälle oon joutunut viimeistään puolivälissä. Nyt en tiedä missä mennään sen osalta kun eka neuvola on vasta 9+6.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on kolmatta päivää iskias hyvinkin vihainen, liekö oire vai ei. Eipä oo ennen vihotellut näin.
Väsymystä on sillai semisti.
 
Täytyy kyllä olla samaa mieltä riskiraskautujan kanssa noista kilpirauhaskokeista! Niitä kannattaa pyytää aika herkästi jos on kovin huonovointinen. Vaikka ei muuten olisi vajaatoimintainen, niin raskausaikana voi olla sellaista vajaatoimintaa, joka menee itsestään ohi raskauden jälkeen. Tai jos on jo muuten siellä vajiksen rajoilla, niin raskaus voi olla elimistölle se viimeinen pisara, eikä jaksakaan enää tuottaa sitä tarvittavaa määrää ylimääräistä hormonia.

Mulla on itsellä jo vuosia ollut ensin Thyroxin (synteettinen), sitten Armour ja nyt Thyroid lääkitys, jotka on orgaanisia versioita kilpparilääkkeistä.

Mulla tais siinä keskenmenneessä raskaudessa olla lääkitys liian pieni. Oli jäätävät pahoinvoinnit. Thyroxin annostahan kuuluu ohjeiden mukaan nostaa 25mikrogrammalla heti, kun on tehnyt plussatestin ja sitten labroihin vasta kuuden viikon päästä siitä. Neuvolan lekurit ja hoitsut vaan ei uskaltanut tehdä mun kanssa niin, kielsivät nostamasta annostusta, kun ei ne tunne tätä mun lääkettä, niin ne pelkäävät sitä. Nyt nostin annostusta, heti plussan saatuani, kysymättä keneltäkään yhtään mitään.
 
Täällä kans väsymys on suurin oire. "Normaalisti" olen tosi aktiivinen, käyn salilla 4-5x vkossa + lenkit päälle. Nyt töissä oleminen on yhtä haukottelua ja kun pääsen kotiin, en jaksa muuta kuin maata sohvalla. Siitä nousen vaan syömässä käymään ja vessaan. Töiden ohessa opiskelen, mutta siihen ei nyt kerta kaikkiaan voimia ole, sehän tässä ressaakin. Olenkin miettinyt, että voiko väsymyksen vuoksi hakea sairaslomaa?? Työni puolesta ajan paljon autoa + ihmisten kanssa työtä, pelottaa että joku aamu sitä ajaa pöpelikköön ja ei nuihin asiakkaisiinkaan jaksa kyllä panostaa niinkuin ennen. Ja rv 8 aluillaan...
 
Täällä rv 7+2. Kahden viimeisen yön aikana nukkunut 27h :D eli väsymystä havaittavissa, eikä päivisin jaksa oikein tehdä mitään.
Jos ruokaa en saa heti kun tulee nälkä, niin tulee tosi huono olo. Aamulla hampaiden pesu on tuskaa, yökkäys refleksi herkässä.
 
Onko muilla tää järkky painontunne ja alavatsakipu? Mulla se on ollut kaikissa raskauksissa. Siis inhottavaa. Verimäärä lisääntyy ja kudokset alkaa pehmetä, mutta ikävä olo silti. Ei muita oireita. 6+3.
 
Mä kuulun niihin - hyvä tai huono, en tiä - jotka on todella oireettomia. Mies ei vieläkään oikeen ees usko et oon raskaana, nyt about 8+0.
Rinnat kipeät ja kasvaneet, mutta ei mitään värimuutoksia tai nännit kipeenä tms. Ei pahaa oloa, nyt alkaa väsymyskin helpottaa.. Turvottaa vähän/pierettää, epäilen että johtuu maitotuotteista joita syön nyt enemmän kalsiumin saannin takia.
Onneksi äitillä ja siskoillaki ollu helpot raskaudet, mutta on se silti jotenki outoa - pelottavaa - ku lukee toisten kauhukertomuksia..
Neuvola nyt torstaina, mut eipä sitä sieltäkään oikeen vahvistusta saa, vasta sit ultrasta noin kuukauden päästä..
 
Takaisin
Top