Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen yskänpuuskan jälkeen alkoi ihan tajuton raastava vihlova kipu vasemmassa nivusessa/munasarjassa. Kesti 5-10 minuuttia, jonka jälkeen jäi sellanen pieni tavallaan poltteen tunne ko. kohtaan jatkuen edelleen. Nyt pelottaa aivan kamalan paljon, jotta onkohan nyt asiat ihan kunnossa, ulkopuolinen? emoticon  Meinasin jo hätäpäissäni soitella johonkin suuntaan, neuvolaan tai työterveyteen, mutta jos ei tämän pahemmaksi mene, niin odottelen torstain neuvolalääkärin aikaan asti. Työn teosta ei meinaa tulla yhtään mitään...
 
Kauheasti ei oireita vielä ole, mutta pikkuhiljaa alkaa uskomaan kuitenkin olevansa raskaana. Hengästymistä puhuessa, alavatsan turvotusta ja nipistelyä, vähän närästää emoticon Sellainen erilainen tunne.

Ensimmäinen raskauteni päättyi kkm:oon elokuun lopulla, viikkoja silloin 7+. Siihen raskauteen liittyi rintojen aristelu, pahoinvointi, kaamea väsymys, närästys ja mitä vielä.

Että noita kun vertaa keskenään niin on kyllä aivan erilaiset raskaudet.

Kaikille iloa ja nautintoa oireiden kanssa emoticon
 
Yöks. Rv 6+2 ja tänään on ekan kerran aamulla ykätty. Pari päivää on mahassa vellonut, mutta tänään oli pakko antaa periksi. Taisin aikaisemmin sanoa että aion nauttia koko raskaudesta pahoinvointeineen päivineen, mutta nyt aion perua sanani.
 
Täällä erittäin kipeät, jopa kosketusarat rinnat. Pientä etomista mutta ei kuitenkaan ole tarvinnut oksentaa, maha turvoksissa etenki illalla ja hermot on erittäin heikossa, oon kun joku hormonihirviö jo nyt kun kilahdan joka asiasta :D Ja kauhee jano koko ajan....pissallakin täytyy käydä mut varmaan tuolla juomisellakin osuutta asiaan...
Toistaseks siis melko pienillä oireilla....
Tsemppiä niille kellä oksentelut alkanut! yök...ajatuskin etoo :D
 
Mä oon löytänyt ihan ihmeellisen oireen, nännien kutina. :D mitä ihmettä, kutisee välillä ihan mahottomasti! Ja toi etova olo on koko ajan. Vertailin tässä juuri edellisen raskauden oireita, silloin ei ollut kuin muutaman kerran huono olo ja yhden illan tissit kipeät, mun ainoat oireet.. Nyt on jatkuvasti huono olo, ei maistu mikään, rinnat tuntuu erillaisilta, vatsa on turvonnut, selkä kipeä ja mitä vielä! :D mutta siis, täysin erilaiset ja nyt paaaaaljon enempi oireita. ehkäpä tämä raskaus jatkuukin loppuun saakka:)
 
Moikka vaan kaikille. Mulla on tatalla yks kohdunulkoinen muutaman vuoden takaa, joten mut ultrattiin jo pari viikkoa sitten. Eihän siellä mitään muuta näkyny ku pienenpieni "pussukka", mut tällä kertaa ollaa ainakin oikeessa paikassa.  Hirmunen pelko on keskenmenosta, mut eihän sille sit mitään voi jos niin käy. PErjntaina olis uus ultra, jossa pitäs sit jo pienenki näkyä. No mut nyt hyppäsin aiheesta sivuun. Eli noita oireita... Alkuun oli tissit toooodella kipeät, nännit etenkin. Ja nippailua alamahassa. Viikko sitten alko sitte kuvotus ja sunnuntaina oksentelu, niin ettei mikään pysy sisällä paitsi vähän nesteet. Kaikki mitä yritti syödä tuli ulos samantien. Eli saikulla nyt, ja katotaan josko lepo jelppailis. Tänää kävin akupunktiossa ekaa kertaa, ja sen jälkeen olin kun taivaassa. Sain jopa syötyä RUOKAA, eikä oo kun ihan vähän etova olo vaan. :) Suosittelen siis kaikkia kokeilemaan. Sitä ennen kerkesin jo kokeilla aivan kaikki vinkit mitä netistä löyty, pikkusyömisestä vaikka mihin, ilman minkäänlaista apua. Jospa siis akupunktio antais mulle apua. 
 
Onnittelut kaikille oireista, toivottavasti ne lupaa hyvää!
Rinnat aristaa ihan vähän ja tää väsymys on jotain kauheeta. Minulla on muuten myös sellainen närästyksen tunne niinkuin joku muukin oli kirjoittanut!
 
Hmm, ehkä mäkin uskaltaudun jo kirjotteleen tänne. Itse oon huonovointisuuden kanssa päässy ainkin toistaseks vähän vähemmällä kun viime kerralla, mutta sen sijaan alavatsaa vihloo vähän väliä joka säikäyttää kyllä joka kerta etä onko joku vialla. Mutta toivottavasti kaikki on hyvin, ultra olis 7. päivä :) väsymystä, närästystä, palelua, turvotusta ja kiukutusta on myös esiintynyt runsaasti. Oon myös koko ajan jääkaapilla jatkuvan nälän takia :D 
 
Syyspäivää leidit!

Täällä mennään vasta viikoilla 5+1 oireita aika niukalti (onneksi) :) Pientä nippailua on ollut ja viikon olin aivan kylmissäni, peitto korvilla jatkuvasti mutta sekin jo helpannut. Tilalle on tullut OUTO kutina varsinkin iltaisin, ihan joka paikkaan kutisee, tai kutina nousee asteittain esim alkaa jalkapöydästä ja on tunnin sisällä siirtynyt polvien yläpuolelle samalla tulee ns. nokkosihottumaa joka myös katoaa tunnin sisällä...ja tätä esiintyy ihan missä päin kehoa tahansa, erittäin ärsyttävää emoticon
Pientä pyörrytystä ilta päivisin muttei onneksi pahaa oloa ainakaan vielä. Siitä en onneksi ole edellisissäkään kärsinyt *koputtaa puuta*. Väsymyskään ei ole ehtinyt tulla, odottelen järisyttävää sellaista viikoille 7-8 .Ihania ja vähemmän ihania oireita odotellen.  Vielä en ole neuvolaan soitellut ja tovin ajattelin odotellakin edellisessä raskaudessakin taisin olla 8+ ekalla käynnillä..kyllähän siellä ehtii rampata :)

Harmaan aurinkoista torstaita kaikille!!

 
Pelottavaa oikeesti miten vähän oireita! Vaisto kertoo ettei kaikki oo hyvin. :/ Toivottavasti oon väärässä! 
 
Hemppa: Toivotaan, että olet väärässä! Jospa ne kunnon oireet tulee vasta viikon-parin päästä tai ei ollenkaan. Onko sulla ollut paljon oireita aikasemmissa raskauksissa? Mulla ensimmäinen raskaus oli lähes oireeton ja kaikki oli hyvin ja tässä toisessakin ainakin vielä on oireet tosi vähäisiä. Tsemppiä!!
 
Gia; eka raskaus oli aika oireeton, yhden kerran oksensin ja kaikki meni hyvin. Toinen raskaus oli sitten ihan päinvastainen, oksensin viikot 6-24 joka päivä, oireet alkoi eti alussa vahvana. Siksi varmaan pelko ettei kaikki ole hyvin. Esikoisen ja nykyisen kuopuksen välissä oli keskenmeno ja silloinkin olin oireeton, siksi tämä muistuttaa varmaan siltä. :/ Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin, eihän mulla viikkojakaan vielä ole paljoa. 
 
Mahtaako olla aivan myyttiä että, joillekkin tyttö vauvan odotus tuottaa huomattavasti suurempia oireita mm. pahoinvointia?
Hemppa sopis noihin sunkin raskauksiin, mut kaikki peukut pidetään pystyssä varoiksi
 
Mulla on meneillään nyt rv6+4. Ja voi perkule näitä oireita!
Sain tietää raskaudestani 5.11 ja eka viikko meni sutkoht hyvin. Tän viikon on sitten valvonu melkein koko ajan. Kauheet krampit mahassa, ruoka ei maistu, etova olo koko ajan. Rinnat on todella kipeet, hyvä että pystyy koskeen! Makaan vaan sohavalla kun tuntuu ettei pysty tekeen mitään ja voimat ihan ``lopussa``. Ainoo mitä oon pystynyt ilman kakomista syömään on hedelmät. Mutta ei niillä kauaa elä, ja pakkohan on jtn muuta syödä! Lääkärissäkin kävin noitten kramppien takia, ku 3yötä valvonut ja itkeny vaan kun sattuu! Huomenna mennään sitten ultraan ja katotaan että kasvaako siellä joku, ja onko oikeassa paikassa, ettei ole kohdun ulkopuolella! Töissä on pakko käydä, koulu onneks on loppusuoralla enään 2viikkoo jäljellä, mutta eipä sielläkään ole tullu käyty näitten oireiden takia! :/
 
Korppi, mun kohdalla se ainakin pitää paikkaansa et tytöstä on pahempi pahoinvointi. :-) nyt oon kyllä kuullu niitäkin tarinoita että poika tulossa ja oksentaa koko raskauden!
 
Mä olen tähän asti päässy ehkä kuitenki helpolla. Esikoisesta ainoa oire oli 2 viivaa testissä, sen jälkeen mahan kasvu. :D Mutta nyt tää väsymys on jotain ihan karseeta, vois nukkua kellon ympäri, mut sekään ei auta. Toki tuo vanhempi tytteli pitää vauhdissa, päivällä ja myös yöllä ja sekin taitaa vaikuttaa tähän väsymykseen. Toistaiseksi muita oireita ei kuitenkaan oo ilmaantunu. :)
 
Multa löytyy aika laaja kirjo oireita, ja ne alkoi melkein heti hedelmöittymisen jälkeen, et ihan piti itseään torua että nyt oon jo alkanu kuvittelemaan. :D Mulla meni heti ensin rinnat araksi, ja just ennen plussaa ne olikin jo ihan kosketusarat. Pahoinvointi alkoi heti perään, ensin lievänä ja viimisen viikon oon saanut pitää mukana hedelmiä, tuoremehua, purkkaa ja vettä. Nyt plussaamisen tienoilla on sitten tullut vihlaisut, paineen tunteet yms. Mulla kiinnitysvuotoa tuli vähän silloin pari päivää hedelmöittymisen jälkeen, sen jälkeen oon onneksi saanut olla siltä rauhassa.

Mulla on yksi tuulimunaraskaus takana, joten tottakai mä hiukan pelkään että onko kaikki hyvin. Siksi en olekkaan kertonut kuin lähimmille ystäville ja koululla omalle ryhmänohjaajalle ja terveydenhoitajalle, ja kaikille painottanut että tää on vasta tosi alussa. Ennen joulua olisi tarkoitus saada uutinen kerrotuksi sukulaisille ja ystäville, lapsille kertomisen kanssa odotetaan ainakin np-ultraan.

Aijon pyytää varhaisultraan lähetettä, sillä mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka tiedetään aiheuttavan mm. keskenmenoja, ja sitten kun on tuo yksi tuulimuna historiassa. Jos ei lähetettä tipu niin yksityiselle sitten.

Tsemppiä kaikille odotukseen! :)
 
Voi tsiisus raskaudet voi todella olla erilaisia! Taisinki päästä esikoisen kans helpommalla ku tajusinkaan x) Sillon ei ollu alussa oikein muita oireita kun superinhimillinen hajuaisti. Mutta ny! Se väsymys taisi löytää tännekin, ei tunnu ees 10 tunnin yöunien jälkeen virkeeltä. Ja voihan kuvotus, ällötys, ruokahaluttomuus ja turvotus! Mä meinasin vanhemmilleni kertoa vasta jouluna mutta voi olla että pitää aikastaa, mennään viikon päästä käymään ja voi olla vaikee peitellä. Mä en oikeesti tienny et täs vaihees voi näyttää siltä et on jo puolesvälis :D Sillon kun on oireeton haluais niitä oireita että tuntis olevansa raskaana mutta ihan niinku pari muutakin täällä, voisin kuitenki olla mieluummin ilman näitä tuntemuksia ;)

Muoks. Meinasin ihan unohtaa ne hermot, tai siis et ne on yhtäkkiä kadonnu ihan kokonaan :D
 
Olen ollut onnekas näiden raskauksieni kanssa kun olen pääsääntöisesti voinut hyvin, esikoisesta tosin oksentelin läpi raskauden mutta seuraavista en ollenkaan, ei edes ole ollut huono olo. Tämä palelu on jotain sanoinkuvaamatonta, palelen peiton alla ja vaikka kuinka pukisi päälle niin silti viluttaa, sama oli viime raskaudessa, palelin jopa +32c porealtaassa :D

Voiko pesänrakennusvietti iskeä hedelmöityksestä? Olen järjestänyt kodin kohta uuteen uskoon ja jynssään paikkoja joille ennen en olisi suonut ajatustakaan. Eipä siis ainakaan voi sanoa että väsyttäisi :)

LeLea rv 5+0
 
Mawerick: Mulla on ollut noita joka raskaudessa, yskänpuuskan jälkeen repii alavatsaa ja tuntuu että siellä ihan varmasti jotain repeää :/ Silti kaikki raskaudet päättyneet hyvin :)
 
Takaisin
Top