Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt pitäis olla 5+2 menossa (tosin en usko että ihan noin paljon on sittenkään, luulen että kiero oli vähän venynyt ja ovis myöhemmin...), ja aika vähän oireita. Väsyttää ja pissattaa. En tiedä mistä pissitys tässä vaiheessa johtuu, onko se sitten vaan nopeutunut aineenvaihdunta? Nyt ihan lähipäivinä vasta alkanut rintoja aristamaan. Alavatsaa nippailee aika usein ja aika voimakkaasti. Mutta niin vähän on oireita, että ihan huolestuttaa! Oon kyllä asian suhteen ihan turha hermoheikki, luulen...
 
Hei te jotka syötte multivita raskaus&imetys tabletteja, niin haluaisin tietää mieluusti jos joku vastaisi mitä ne sisältävät? Fooihappoa ilmeisesti :)
Itselläninkäytössä kalaöljykapselit jotka sisältävät vain epa/dhpa juttuja, pitäisi varmaan vaihtaa..eivät sisällä foolihappoa..
Haluista sen verran että minua kyllä haluttaa ja normaalia enemmän mutta mes ei pysty, koska luulee vahingoittavansa alkiota :) aion ottaa puheeksi neuvolassa ;)
Soittelinkin sinne ensimmäistä aikaa eilen ja jotenkin nyt asia tuntuu todemmalta ja UPEALTA, neuvolatäti laski l.a:ksi 9.7. Millon teillä muilla l.a?
 
Mulla ei mitään merkittäviä oireita. Nekin mitä on, on niin epäämääräisiä ja lieviä, että mietin oonko saanut ne aikaan kuvittelemalla :p Rintoja/nännejä vähän aristaa, huonovointisuutta tuntuu joskus mutta menee ohi kun on ajattelematta sitä, valkovuotoa (joka oli eilen veriviiruista, apua!) ja olen tavallista ärtyisämpi. Ottaisin mielelläni vaikka kuinka paljon oireita, jos sillä varmistuisi että kohdussa on jotain elävää
 
Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan :) 
Huvittaa itteänikin, että ensimmäisenä tulin tänne palstalle, kun sain hailakan viivan testiin. Aamulla se hetki viimein koitti. Ollaan yritetty toista muksua nyt muistaakseni 1v 5 kk. Lääkärin apuunkin jouduttiin turvautumaan ja tämä plussa onkin nyt saatu aikaan kolmannella Clomifen-kierrolla. Oon ihan ihmeissäni. Ihana olo, epätodellinen, mutta samalla yritän hillitä tätä täpinää :) Oireita oon ehtinyt niin monen kierron aikana jo odotella, etten tässä kuussa yhtään ajatellut olevani raskaan. Toissa iltana tuli järkyttävän paha olo yhtäkkiä ja menkkaolo on ollut mahassa pari päivää. 

Haluttomuudesta oli täällä aiemmin puhetta. Mulla alkoi ihan totaalinen haluttomuus edellisen raskauden alussa ja kesti noin kolme kuukautta. Se oli ihan kauheaa!!! Toivon tosiaan, ettei nyt tulis samaa oloa. Ensimmäisessä raskaudessa en kärsinyt pahoinvoinnista paljonkaan. Kerran oksensin ja kuvotusta oli jonkin verran, mutta sekin meni äkkiä ohi. Pääkivusta sain sen sijaan kärsiä myös kolme kuukautta päivittäin. Nyt peukut pystyyn, että tämä tiitiäinen pysyis mukana loppuun asti ja kaikille muille myös lämpimiä ajatuksia täältä! Varsinkin niille, joilla on ehtinyt jo tulla surua. 
 
Noniin.. Onnea plussanneille :) Täällä kans tuli vahva plussa apteekin testiin tänä aamuna. :) Viikoista en oikein osaa sanoa kun on epäsäännöllinen kierto mutta viimeisten menkkojen mukaan olisi 5+4..ja la 6.7. Varhaisultraan olen kuitenkin menossa.
 
Onnea uusille odottajille :)

Muut oireet hävis ja uusia tullut näköjään tilalle. Hengästyttää ihan älyttömästi pienetkin ponnistelut, esim. äsken täytin astianpesukonetta ja piti siinä puuskuttaa kesken kaiken kun ei meinannut hommasta tulla mitään. Ja oon huomannu saman hengästymisen vaikka rappuja noustessa tai esikoisen kanssa leikkiessä. Huhhuh! Eihän kunto voi yhdessä yössä rapistua :) muistelen, että esikoista odottaessa oli myös tätä hengästymistä, mutta ei ihan näin pienillä viikoilla. Onko muilla kokemusta?

Ja väsyttää.. ei jaksais mitään puuhata, mielummin makaisin vaan sohvalla ja tuijottaisin telkkaria!
 
Hengästymistä täälläkin on havaittavissa! Hienoa asua kolmannessa kerroksessa, hissittömässä talossa muutenkin huonokuntoisena. Varmaan tuntuu vielä hienommalta sitten kun olen valaan kokoinen :D

Toinen uusi oire on hormoni-itkut. Nyt on kahtena päivänä tullut jo useamman kerran, enkä osaa itsekään selittää miksi. Eilen seisoin suihkussa ja rupesin itkemään. :D Ihan käsittämätöntä jotenkin, ja vähän pelottavaa kun ei pysty yhtään hallitsemaan sitä, eikä itsekään tiedä miksi itkee....

 
Täällä menossa rv 6+2 ja väsymys on ihan sietämätöntä! Väsyttää kokoajan ja kaikkialla ja pienenkin tekemisen jälkeen on ihan rättipoikki!
Jano on myös melkein jatkuvaa, nyt jo tosin helpompaa kun viikko sitten. Samoin jatkuva pissahätä. Etoo, kuvottaa, nännit on arat ja kiukuttaa.

Ei oo helppoa :D
 
Mulla myös hengästymistä! Ei tarvitse kuin hieman imuroida tai jotain niin olen kuoleman kielissä puuskuttamassa sohvalla vesilasi kädessä.:D Väsymys ihan hirveetä, nukuin 13 tuntia viime yönä ja vieläkin voisi nukkua. Ja pahoinvointi, hyi. Aina kun yritän syödä, iskee hirveä oksetus olo ja tuntuu etten pysty syömään. Samoin bussilla kun kuljen työmatkat, ei ole sielläkään helppo istua. Pari kertaa joutunut jäämään aiemmin pois pysäkillä kun niin huono olo tullut. Oksentanut en ole vielä kertaakaan, vaikka vähän toivoisin sitä (hullua) ja kaikkia muita oireita myös=)) Mulla ei myöskään rinnat arista yhtään enää.

Ainiin, TURVOTUS! jestas, aamulla ihan normi olo eikä mitään, iltaa kohden kun töistäkin lähtee niin maha on ihan kuin ilmapallo ja näytän ainakin 6 kuulla olevalta. Ihan valehtelematta:D Tosin saattaa siitäkin johtua että tossa mahassa hieman ylimääräistä.. :D
 
Oireita tuntuu riittävän kyllä. Ensin tuli etova öllöttävä olo, kasvojen kuumotus, alamahan nippailu, vesimäinen valkovuoto. Sitten mukaan tuli vessassa ravaaminen. Työkaverit varmaan luulee ties mitä kun päivän mittaan tosiaan tulee käytyä aikas monta kertaa. Ja nyt viimeisin vitsaus, hiiva, mikä alkoi oireilemaan eilen illalla oikein kunnolla. Järkkyä, mutta en pääse apteekkiin vasta kun tänään työpäivän jälkeen, joten vielä pari tuntia käivistelvänä. Vatsaa turvottaa aivan helkutisti ja näyttääkin siltä, että oltais jo ties kuinka pitkällä. Jotenkin on kyllä semmonen tunne, jotta kyllä vähän pidemmällä taidetaan olla kuin 4 + 6. Ensi viikollahan tuo selviää.
 
Nyt kyllä kuullostaa niin valittelulta mutta kaipaan todellakin kanssasiskoja näiden oireiden kanssa.
Ensiraskaus ja viikkoja vasta 4+3 ja olo on niiiiiiin älyttömän kauhee.
Ensinääkin kivut alavatsassa... nääö on jotai niin kauheita etten tiiä pahemmasta, ne on menkkamaista mutta paljon kovempaa ja niitä "supistuksia" tulee n.5 kertaa päivässä, ei tosissaankaan kivaa :(  ja ei tule kuuloonkaan että töissä pystyisi olemaan. Onko muilla näin kovia ja koskahan ne helpottaa?

Lisäksi närästää, oksettaa, ja väsymys on hurja plus että lämpöä on yli 37 ja se on mun tapauksessa jo paljon! huoh.
Selkääkin särkee mutta otan sen säryn ja muutkin oireet mieluusti vastaan kunhan "supistelu" loppuu...
mites muilla?
 
Heippa!

Täällä uusi heinäkuinen odottaja!
Nämä epävarmat ajat vaan syövät naista, koko ajan pelottaa että onko vatsassa mitään elämää.
Yksi keskenmeno takana, tasan 2 kk sitten (rv 7+3), joten ahdistus samasta koko ajan mielessä. Mutta mikä ihana tuuri, ekalla mahdollisella yrittämällä uusi raskaus! Taitaa geeneilläkin olla vaikutuksensa, olen yksi perheen kahdeksasta lapsesta :)

Minulla ei ole oikeastaan ollut mitään kummempia oireita, hieman ehkä rinnat/nännit arat, väsymyksestä ei tietoakaan, ehkä päinvastoin (olen niin onnessani), ei ollenkaan pahoinvointia..  Olen tosin välillä ihan hemmetin kireä ja itkettää ihan milloin sattuu..
Voihan se olla, että oireet vielä tulevat kun nyt vasta rv 5+3..

Odottavan aika on pitkä... Tällä kertaa on todellinen joulun odotus edessä, sillä 12.vkoa tulee just täyteen jouluaattona. Se jos mikä olisi kaikista parhain joululahja..

Onnea ja hyviä vointeja kaikille!

 
Niin unohdin mainita, että verenpaine on ollut aika alhaalla (huimausta ollut aika ajoin).
Voisiko olla alkuraskauden oireita??
 
Mullakin on ollut vähän huimausta. Mulla tosin ennestään matala verenpaine, mutta normaalisti ei kuitenkaan huimaa. Varsinaista väsymystä ei sillä tavalla että nukkuisin, mutta tuota hengästymistä kyllä ja sellaista ettei jaksa samalla tavalla kuin normaalisti. Imurointikin on kahden päivän prosessi. :D

Ja voi tuo turvotus! :D Aamu on ihan ok, mutta illat... Voi jestas kun maha näyttää siltä, kun tosiaan olisi pidemmälläkin raskaana. Mulla ei pahoinvointia oo ollut ja nuo menkkamaiset kivut on ollut lievempiä kuin kuukautisten aikaan. Ja nopeammin ohimeneviäkin. Rinnat on myös edelleen arat, mutta ehkä se on jo vähän helpottanut.

Onnellinen mä oon tästä kaikesta, ehkä se on se joka kertoo että tää kaikki on todellista. :)
 
Moikka vaan kaikille!
Varo-varovaisesti ilmottaudun mukaan :) Olen käynyt lukemassa teidän kirjoituksia ja nyt päätin uskaltautua mukaan, jakamaan tätä riemua ja ah, niin ihanaa oloa! Viikko on tässä ihmetyksessä pyöritty ja kummasteltu, aikamoinen yllätysjuttu! Mutta kait se on kahden digitestin jälkeen uskottava, että kyllä siinä lukee "raskaana", huh! Kiertoni on ollut aina aika epämääräinen, joten la on vähän vielä hakusessa, todennäköisesti 6.7? Oikein tervetullut ja kauan odotettu ja toivottu, mutta epätoivo meinasi jo iskeä. Odoteltiin siis hoitoihin pääsyä, kun ei ole vuosien yrittämisen jälkeen mitään tapahtunut. Mutta nytten sitten, kun sitä "vähiten" odotti, niin hupsista keikkaa sieltä olisi esikoinen tulossa.. mutta edelleenkään en sitä usko.. :D

Neuvolaan mennään 19.11. ja katsotaan miten homma sitten etenee ja mitä tässä tapahtuu. Pitää laittaa vaan sormet ja varpaat ristiin ja toivoa, että tyyppi pysyisi mukana matkassa :)

Oireet.. siis rinnat ovat niiiiiin kipeät, että järki lähtee! Viime yönä heräilin jopa kyljen kääntämiseen, kun sattui. Mahan nippailua oli viime viikko, kun odottelin menkkoja ;) Pientä kuvotusta ja ruoka, etenkin aamupala, meinaa vaan pyöriä suussa eikä oikein maistu. Hirvee jano! Ja vatsassa on sellainen jännä tunne ja tämä iltojen turvotus.. no, tiedätte kyllä ;)
 
Tervetuloa maikki, ja ihanaa että tärppäsikin ennen hoitoihin lähtöä! Niin se vaan tapahtuu kun unohtaa yrittämisen ja saa muuta ajateltavaa;)

Mulla ei vieläkään ole rinnat oikeen kipeytyneet, hmm. No ehkä nännejä vähän aristaa mut muuten ihan normi olo. Pahoinvointi tuntuu lisääntyvän, vielä olen kuitenkin välttynyt pöntön halaamiselta. Ruokaa tosiaan kun yrittää syödä, niin ei oikein saa alas:/ Mulla on selkä todella kipeytynyt, alkoi töissä. Tosi kiva jos jo nyt alkaa nä kamalat selkäkivut! Mulla on selässä ollut aina jotain häikkää, ja nyt oireilee oikein kunnolla työn puolesta! Ei siinä muuten mitään, mut kohta teen vaan viikonloppuvuoroja varmaan jolloin ei olla yksin töissä ja rahaa ei tule. Olispa mulla joku toinen työ!:D Ajattelin käydä työpaikkalääkärillä kyselemässä vähän mitä teen, kai ne osaa neuvoa? kuitenkaan siellä kukaan ole erikoistunut mihinkään raskauksiin..:D no, selvitetään.
 
Täytyy se kait itsekin tänne alkaa kirjoitella, vaik ahkerasti olen teidän kirjotuksia seuraillu. Pieni pelko viel kulkee mukana et onhan siel masussa pikkuinen matkassa. Neuvola on 19.11. ja ainakin tuon ensimmäisen kans ultrasivat ekassa neuvolassa. Näiden kahden raskauden välissä tuli varh.km 0712. tästä kait pelko tullu.

Oireita ollu laidasta laitaan ja nyt vaan tuntuu et vähän olis oireet laimenneet :) iltapahoinvointia oli muutamana iltana aika rajunakin, mut ylös asti ei tullu...nännit olleet arat ja mahassa on nippaillu, palelu iltaisin ihan kamalaa ja NÄLKÄ ON SUURI  vaikka terveellisesti yrittää syödä, kun tuota painoa on jos muutenkin tarpeeksi...niin ja muutaman päivän ajan on tullu suuhun se metalinmaku, hyih helvata :)
 
Viluttaa ja väsyttää. Muuta ei oikein ole. Ehkä turvotusta alamasulla hieman mutta muutapa ei vielä. Tiedän kyllä että oireita kerkee tulemaan vielä ja paljon. Viimeksi pahoinvointi ja kauhea oksentelu alkoi rv 7 joten nautin nyt vielä näistä oireettomista päivistä. :) 
 
Onkos muilla alkanut jo pahoinvointi? Mulla alkoi perjantai-iltana ja siittä ei meinannut tulla loppua millään. Luulen, että maha kerkesi mennä vähän liian tyhjäksi ja siitä seurauksena tuli huono olo. Aluksi toivoin pahoinvointia, että raskaus tuntuisi todellisemmalta, mutta muutin mieleni perjantaina. En haluakaan sitä. :D Kävin apteekista ostamassa Sea Bandit, jos nyt oisivat vähän auttaneet, mutta empä tiiä auttoiko. Perjantain ja lauantain huonon olon jälkeen ei oo unohtunutkaan sitte enää syödä tähän loputtomaan nälkään. Tuntuu että suurin osa ajasta menee siihen kohta. :D

Vähän kyllä ärsyttää etova olo ja väsymys, kun ei saa mitään aikaiseksi. Minäki oon tottunu siihen, että puuhailen aina jotain kotona. 
 
Mulla on viikkoja kasassa todennäköisimmin vasta 3+6 (ai miten niin aikaista kirjoitella tänne..), mutta silti oireita on! Viikonloppuna alkoi pahoinvointi, tai oikeastaan jatkuva kuvotus. Erityisesti ällöttää silloin, kun on vasta syönyt tai tupakanhaju tulee nenään. Mitähän on luvassa loppuraskausajaksi.. :D Alavatsaa särkee pitkin päivää ja kivut tuntuu ihan menkkakivuilta. Väsyttää julmetusti, vaikka yleensä on pirteä aamusta iltaan.
 
Takaisin
Top