Oireilua

Mä syön obsidania muutaman kerran viikossa tällä hetkellä ja d-vitamiinia kun muistan. Myös kramppaa välillä öisin, mutta jos muistaa juoda päivällä tarpeeksi, niin se vaiva häviää. Puutumista alkaa olemaan, erityisesti pikkurilleissä, kun ei pysty enää nukkumaan öisin selällään.

Verenvuodon määrä synnytyksessä vaihtelee, riippuu vähän siitäkin tehdäänkö epparia jne. Kertoisin kuitenkin kätilölle, jos tietää etukäteen olevan mahdollisesti jotain häikkää.
 
Heippa kaikille!

Täällä alkaa kanssa olo tuntua raskaalta vaikka vähilllä vaivoilla olenkin päässyt moniin verrattuna. Jalkojen ja sormien turvotus nyt hieman helpannut helteiden hävittyä, mutta lähinnä crockseilla ja läpsyillä tulee liikuttua kun kaikki muut kesäkengät puristaa. Väsyn nykyään tosi nopeasti jos vähänkin touhuaa. Tänään laitoin pinnasängyn makkariin, lakanat, reunapehmusteet yms. ja sen jälkeen pitikin jo huilata puolisen tuntia sohvalla....

Närästys on ollut tän viikon riesana, ällöttävää :/. Ja lonkat ja nivuset kipeät. Kävellä en pysty juuri yhtään ylimääräistä (kaupoilla kiertelykään ei houkuta) kun kävely jo niin ankkamaista ja kamala paineentunne alavatsassa. Saa ravata vessassa vartin välein jos on seisaaltaan. Otin jo tena lady pikkarin suojatkin käyttöön kun on asioilla liikkeellä ja aina ei vessaa ihan lähettyvillä. Ei pääse sitten vahinkoa käymään :wink...
 
Täällä menee Multivita raskaus ja imetys, magnesium ja Relatabsia. Jälkimmäinen jotenki turvaamaan mahan toimintaan, mikä tuntuu taas taantuneen vauvan laskeuduttua alas lantioon. Ja sitten ruuan kyytipojaksi levyllinen Rennietä. :confused:
 
Mohomaha Mie otan iltasin RD:n takia 2 metforem tabua, multitabs magnesium, raskaus omegaa satunnaisesti samoin raskaus & imetys multivitamiinia ja Obsidania sillon ku muistan/jaksan..Eli siis 6tbl tulis kaiken kaikkiaan jos kaikki ottas kerralla. Useimmiten otan vaan Metforemit, magnesiumin ja vitamiinin. Pitäs varmaan joku dosetti kohta hommata.. :)
 
on se kyllä hullua vetää noita naamariin, yleensä kun ei tuu vedettyä mitään :D On jotenkin ihan sairas olo, vaikka noi onkin vaan jotain vitamiinilisiä. Viime yönä meinasin herättää miehen, että saan kohta sydänkohtauksen kun tuntu et pumppu kiihty niin paljon, sit nukahdin ja heräsin ainakin elossa :D
 
mohomaha Mulla oli yöllä samanlaista tykytystä ja sit tuntu ettei saa kunnolla hengitettyä.. o_O Säikäytti vähän, ku mulla oli viime kesänä siinä tuulimunaraskaudessa harvalyöntisyyttä sydämessä, mitä normaalisti ei oo.. :confused: Mut hengissäpä tuota heilutaan.. :)
 
Täälläkin menee raskausvitamiini joka ilta ja Obsidan yöllä, aina kun muistan sen ottaa. Kalkkitabuja pitäisi ottaa kaksi per päivä, mutta yleensä muistan ehkä yhden. Olen yrittänyt lisätä jugurttia ja juustoa enemmän ruokavalioon, mutta kynsistä päätellen en saa tällä hetkellä tarpeeksi kalkkia. Vauva taitaa rohmuta kaiken.

Mä elelen kylllä mahdottoman oireetonta vaihetta. Olo on ihan älyttömän hyvä, mihinkään ei kolota eikä muitakaan vaivoja tunnu olevan. Supistelee kyllä kovasti, mutta yhä pääosin täysin kivuttomasti, aina välillä joku vähän kivuliaampi yksilö yllättää. Eniten kipuja aiheuttaa vauvan iltajumpat, kun tuntuu että poksauttaa nahan läpi. Eilen varmaan yritti illalla myös vääntää päätään asemiin, kun oli parin tunnin ajan ihan järkyt alapäänkivut. Mutta muuten ei mitään ihmeitä, jaksan poikienkin perässä vielä varsin hyvin, vaikka vauhti onkin melkoisen hidas. Liikkumaan olisi ihan hirvittävä hinku, en malta odottaa että pääsisi jo vaunulenkeille. Tunnen kuinka paino nousee kohisten, kun täällä kotona tulee käytyä vähän turhan usein herkkukaapilla kun pojat leikkii yläkerrassa...
 
Tänään on nipistelly ja särkeny mahaa koko päivän. Ei siis varsinaisesti supistellu (kai..) mutt sattunu - vähän sen tuntusta ku joku tökkis ja kiristelis jollain kipeesti. :/ Kävely on erityisen kivuliasta, neiti tuntuu olevan tosi alhaalla taas. Onneks on tiistaina se neuvola ni pääsee sinne kitisee tutulle tädille. :P Ku vaikka pikkarainen ihan hyvin tuolla liikuskeleeki ni aina nää uudet kivut mietityttää.
 
Mulla on ollu noita harkkasuppareita todella kauan, ja siihen ovat toistaiseksi jääneet. Mutta eilen illalla olin koiran kanssa ulkona kun rupesi sattumaan alavatsaan niin paljon että oli pakko pysähtyä pariinkin otteeseen... Vettä tuli taivaalta ja ohi ajava mies katsoi minua ja uitettua rottaani kovinkin säälivästi... :D
 
Takaisin
Top