Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja siis pikkukolmonen olis toiveissa :) Ei oikein oo muistissa enää nuo edelliset raskausoireet :) Ja kun ekaa yritettiin melkein puolivuotta ja toinen tärppäs melkein heti ku oltiin et tulee jos tulee ja nyt ku ollaan yritetty niin sen takia on pelko etten oliskaa :(
 
minulla sitten vuoto ja kivut tarkoittivat varhaista keskenmenoa.. eli kävin tänään lääkärissä ja siellä ultrattiin, niin kesken oli mennyt jo melkeinpä heti alussa, kun ei enään mitään näkyny.. 
Eli siirrynpä sitten takaisin sitten tuonne yrittäjiin..
Hyvää jatkoa teille kaikille, ja toivottavasti teillä pysyy matkustajat kyydissä!:)
 
Voi ei mamis! :( paljon voimia sinne ja toivottavasti tärppää pian uudelleen, onnistuneesti!
 
Näettekö muut hassuja unia ja reagoitteko niihin vielä hassummin?

Itse heräsin viime yönä aivan KAMALAAN painajaiseen:
olin avopuolison kanssa karkkikaupassa ja hän meni ostamaan karkkia jollekin ihan vieraalle tytölle! 

Heräsin siinä sitten ihan hysteerisesti itkien ja "haukuin" avon kun hän on niin kamala kun menee tuollaista tekemään :D:D

 
Jep - eli päivä 5+4 alkamassa: aamukahvi alkoi tökkimään jo eilen; entinen monen ison päivittäisen mukin tahti näyttää vaihtuvan aamun muutamaan pikku siemaukseen. Teetä olen jonkin verran juonut lisäksi.

Muutama päivä sitten olin vähän huolissani, kun lievätkin oireet tuntuivat yhtenä aamuna häviävän - mutta kyllä ne sitten palasivat ja ovat lisääntyneet hieman päivä päivältä. Rintojen aristus alkoi jo viikko ennen plussausta, nyt on tullut lievä etova olo kaveriksi. Väsyttää. Saa nähdä, miten tämä kehittyy.

Varhaisultraan on vielä reilu viikko. Jännittää.

Nyt pitäisi kehitellä vielä jotain huijauskeinoja pariin marraskuiseen juhlatilaisuuteen, jotten limulinjallani paljasta salaisuutta.

Olen todella pahoillani kaikkien listalta pudonneiden puolesta. Jaksamista! Toivotaan, että pian tärppää uudelleen.
 
Täältä myös pahoittelut listalta pudonneille! Koko ajan pieni pelko takaraivossa, että niin voi käydä ja vielä mooonta viikkoa on epävarmoja aikoja edessä.

Itsellä menossa rv 4+4 ja oireet lisääntyvät päivä päivältä. Pahoinvointi on erilaista kuin poikien kanssa, aamupäivisin olo on varsin hyvä (ennen aamupalaa vähän kylmänhikinen), mutta sitten iltapäivästä etova olo ja väsymys lisääntyvät. Kävin tämän viikon bussilla töissä, kun toinen auto oli huollossa, ja voi jestas teki pahaa istua iltapäivän bussimatka kotiin! Oli pakko tulla ensin kotiin syömään vähän välipalaa ja sitten vasta hakea pojat päiväkodista.

Oletteko kertoneet vielä kenellekään raskaudesta? Mä kerroin heti parille kaverilla (jotka tiesivät jo yrityksestä) ja isovanhemmillekin tuli kerrottua jo. Mies kertoi äidilleen pari päivää sitten, kun ei vaan malttanut olla kertomatta ja mun vanhemmille kerrottiin eilen. Tarkoitus ei ollut vielä, mutta kun oltiin menossa sinne pyhäinpäivän illalliselle, niin arvelin (ihan oikein) että syömisten kanssa tulee ongelmia, jos en kerro. Tarjolla paljon kylmiä kaloja, yms, joita pitäisi raskausaikana välttää. Kaikki ovat olleet kovin iloisia ja nyt vaan toivotaan että kaveri pysyy kyydissä. Pojille kerrotaan vasta, kun varmistuu että masussa oikeasti on joku.

Mullakin on tulossa kuukauden päästä työpaikan pikkujoulut ja saa nähdä saanko pidettyä raskauden salassa. Meillä on sellainen porukka, että luulen, että arvaavat kyllä, kun en lasillista enempää viiniä ota. No, mä myös luulen että tuo maha plumpsahtaa varsin aikaisessa vaiheessa näkyviin, kun jo kakkosen kanssa sain n.rv 8 siirtyä mammahousuihin. Ekan kanssa päästiin varmaan lähemmäs puoltaväliä omilla vaatteilla.

Ensi viikolla aion soittaa neuvolaan ja myös varata ultra-ajan, yritän malttaa sen kanssa tuonne noin rv 7+0 saakka, että varmasti sydän jo sykkii.
 
Mariannu: Minä olen kertonut miehen lisäksi yhdelle läheiselle ystävälle, jonka kanssa jaan myös kaikki iloni ja suruni. Jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, ajattelin kertoa parille muulle läheiselle. Jos nt-ultraan asti päästään ja siellä on kaikki hyvin, niin alan varmaan pikku hiljaa kertoa muulle ystäväpiirille ja sukulaisille. Olen ajatellut, että kertoisin töissä vasta rakenneultran jälkeen, mutta todennäköisesti en onnistu tässä. Siihen on kuitenkin vielä niin kauan aikaa, että ties mitä ehtii tapahtua sitä ennen. Turha murehtia vielä.

Varhaisultra minulla on yksityisellä viikolla 6+5. Samana päivänä ennen ultraa on eka neuvola. Mietin kyllä, että pitäisiköhän se neuvola siirtää ja selvittää ensin, onko siellä mitään. Mutta eiköhän kaikki neuvot joka tapauksessa tarpeeseen tule, kun ensimmäistä vasta näin vanhemmalla iällä odottelee.

Tsemppiä meille kaikille!
 
Mä olen kertonut äidille, ja uhdelle parhaalle kaverille joka tiesi mun yrityksestä!:) Työkavereille meinasin kertoa varhaisultran jälkeen. Tuolla on pakko kertoa ajoissa koska työtä tehdään yksin ja siihen liittyy kaikkea vaarallista. Että jos en jotain ole tehnyt alkaa nalkutus mutta jospa se nyt loppuisi kun kerron masukista;) mun isälle, ja miehen vanhemmille kerrotaan luultavasti sitten np-ultran jälkeen.

Eilen sattui hirveästi koko mahaan illalla:/ tiedä sitten mistä johtui, mutta tänään ei pahemmin enää satu. Pelko perseessä mennään eteenpäin...
 
Meillä ei tunnu menevän noi ab-kuuri -vetoamukset töissä läpi :). Pari työkaveria on tässä vuosien varrella yrittänyt, mutta nykyään juuri mikään ab kun ei antabus-reaktiota aiheuta, niin aina on niin pitkään tiukattu, että lopulta oikea syy löytynyt... Eikä mulla ole onneksi niin väliksi, meillä on todella ihana noin 30 hengen tiivis työporukka, joiden kanssa muutenkin paljon keskustellaan lapsista ja koti-asioista, niin voi olla että jo aiemmin tulee muutamalle kerrottua.

Täälläkin masussa kaikenlaisia vihlomisia ja jomotuksia ja ihan koko ajan mietin, että onkohan kaikki kunnossa... Piinaavat viikot edessä, todellakin.

Kuinka tiukkoja meinaatte muuten olla noiden ruokarajoitusten suhteen? Mä olen ollut aina tarkkana lähinnä noiden raakojen kalojen suhteen, en ole syönyt edes tuoreena ostettua, itse graavattua kalaa. Tuntuu ettei kuitenkaan voi olla varma, että kuinka tuoretta se kala oikeasti on. Maksaa en syö muutenkaan, joten se ei ole vaikea ja juustoista löytyy onneksi myös paljon herkullisia pastöroituja. Mitäs muuta ei saanut syödä? Lakua olen syönyt kohtuudella, kun ei ole koskaan ollut verenpaineen kanssa ongelmia (pikemminkin alhainen verenpaine). Merilevää olen syönyt vähän, sen mitä satunnaisesti sushia (ilman raakaa kalaa, huoh). Alkoholia otan melkein sen mitä tavallisestikin, eli satunnaisesti lasin viiniä ruuan kanssa. Ekan kanssa kyllä loppuvaiheessa nautin punaviiniä useammin, kun synnärilääkäri suositteli pientä lasillista iltaisin supistuksiin :). Työkaveri kertoi juuri, että lääkäri-appiukko oli suositellut hänelle loppuraskauteen konjakkia :). Kahvi taitaakin olla mun suurin ongelma, voisin juoda varmaan litran päivässä ja nyt kolme pientä kupillista tuntuu kovin vähäiseltä...

Löysin itseni tänään surffailemassa vaunuja netistä...
 
Määkin oon kertonut yhdelle hyvälle ystävälle, joka tiesi jo että yritämme. Mies on kertonut sitten jo kolmelle kaverilleen. Tosi vaikeeta malttaa olla hiljaa np-ultraan asti, koska vasta silloin aiomme kertoa muille. :)

Mä oon nyt kattellu kaikenmaailman smetanapurkkeja ja juustoja, että onko tehty pastöroidusta maidosta. Mitään alkoholipitoista en ole juonut, enkä aikonutkaan. Eniten ehkä kirpasee just se viini, koska ruuan kans se on vaan niin hyvää! :) Kahvia menee just se 2-3 kupillista päivässä mitä ennenki. Ja jouluna joutunee jättää sen graavilohen pois. Ootteko syöny pehmeitä juustoja, fetaa,tuorejuustoja, jne.? Luin jostain ettei niitäkään saisi, vaikka olisivatkin pastöroidusta maidosta tehtyjä. Niin ja syöttekö foolihappolisää? Ja kuinka kauan ootte syöny sitä? Tuli mieleen tosta etusivun jutusta. :)
 
Hei!
Ajattelin liittyä seuraanne :)
Täällä kirjottelee tuore viime viikolla plussannut. Nyt rv4+4. Olen tosi yllättynyt ja en ole uskoa todeksi alkanutta raskautta(testejä ostin apteekista 6 kappaletta :D joista tein viisi ja kaikki näyttivät plussaa,plussaa,plussaa :) Olemme mieheni kanssa jo kolme vuotta yrittäneet tuloksetta ja arvelimme sen olevan mahdottomuus koska perheessäni/suvussa on lapsettomuutta ja monet onnistuneet vain keinohedelmöityksellä.
Mutta onni kääntyi kohdallamme, toki vielä voi sattua kaikennäköistä, mutta raskaus on mahdollista kohdallamme.
Oiresta sen verran että nyt vasta jälkikäteen tajua että olin juuri hedelmöittynyt kun aloin nähdä MAHDOTTOMIA seksiunia, säikähdin jopa itse niitä koska ne olivat niin voimakkaita että heräili :D tilanne on nyt rauhoittunut hiema mutta näen seksi unia edelleen mutta tavallista enemmän. onko muilla samaista
Kipuja on myös ollut paljon alavatsassa päivittäin välillä myös voimakkaitakn :( muita oireita ei ole ilmaantunut ja nuokin kestää kun tietää mikä onni meidät on kohdannut :)

Onnea teille muille odottaville :)
 
Tänään ei tunnut sitten taas minkäänlaisia oireita. Höh. Pitäiskö huolestua?

Ruokavaliosta: Yritän elää suositusten mukaan, eli välttää tiettyjä kaloja, juustoja jne. - ja luontaistuotteiden ja yrttiteen käytön olen lopettanut - ja alkoholin tietysti.

Melko tarkkaan vuosi sitten oli se hetki, kun päätimme antaa vauvan tulla. Kevättalvella (kun ei sitten heti tärpännytkään) aloin miettiä tarkemmin yritysajan ruokavaliota jne. Siitä asti olen syönyt myös foolihappolisää. Plussattuani aloin syödä myös d-vitamiinipillereitä.
 
Onnea Pinskulille plussasta! <3

Mä oon syönyt sitä Multitabsin raskaus ja imetys, ennnen raskautta kerkesin miehen kanssa hetken syödä perus multitabseja. Luin vaan tuon etusivun jutun ja siinähän sanottiin, että foolihappoa pitäisi syödä ennen raskautta 3kk. Koska tuo aika menisi, että foolihappolisä oikeasti alkaa vaikuttamaan riittävän hyvin. Noh, eihän me nyt 3kk ennen sitä foolihappoa oo syöty, koska raskautta ei edes keritty niin kauaa edes yrittämään.

Mullakin on ollut kovin vähän oireita. Rinnat on olleet turvonneet ja arat  muutamia päiviä sekä iltaisin ollut turvotusta. Vatsa näyttänyt siltä, niinkuin oikeasti olisi pidemmälläkin raskaana, mutta aamusin vatsa on tavallinen litteä. :) Myös kuukautiskipuja lievempi, pieni alavatsakipu muistuttelee raskaudesta. Hassua, kun sitä toivoisi paljon oireita pahoinvointeineen kaikkineen, koska eihän tätä muuten meinaa uskoa todeksi. :)
 
Mulla kans käytössä toi multivitan raskaus-ja imetys tabletit. Aloin syömään niitä heti plussattuani, jotenkin unohtui napsia niitä ennen raskautumista... Oon muutenkin huono ottamaan kaikkia lääkkeitäkin, koska mun on vaikea niellä noi tabletit:/ No, enköhän nyt ole tarpeeksi saanut foolihappoa kasviksista ynnä muista. Toivottavasti:D

Sitten noista ruoka-aineista... No, nekin on sattunut nyt välillä unohtumaan. Söin perjantaina graavattua kalaa 2 palaa ja aloin ikemään sen jälkeen kun tajusin mitä olin syönyt!:D Olen vissiin aika huolimaton. Muuten kyllä tutkin kaikki mahdolliset purkit ja tekstit mitä mikäkin sisältää että uskallanko syödä, jääkaapinkin tutkin että mitä heitän pois ja mitä en:D Juttelin äitini kanssa noista kaikista ruoista mitä ei saisi syödä, ja hän oli ihan ihmeissään että mitä kummaa, kyllä hän raskaana kun oli niin söi kaikkia niitä mitä ei saisi syödä. Tosin lihan söi aina kypsänä koska ei pitänyt mistään medium pihveistä. Ja ihan hyvin me kaikki 4 lasta selvittiin!=) Silloin ei oltu niin tarkkoja.

Mä haluan enemmän pahoinvointia kiitos!! Ja seksihalut takasin jos saisi, on tosi masentavaa olla miehelle koko ajan no thanks:D menkkakipuja täälläkin riittää, kai se kohtu siellä kasvaa.

Onko teillä muilla ilmennyt jotain haluttomuutta jo nyt? Tuntuu että voisin olla vaikka puoli vuotta ilman, mies tykkää...
 
Oltiin sukuloimassa pojan kanssa, niin en ole päässyt kirjottelemaan vähään aikaan. Onnea kaikille uusille plussanneille ja pahoitteluni niille, joita on suru kohdannut!

Mulla on kanssa käytössä multivitan raskaus-ja imetys tabletit. Esikoista odottaessa aloin syömään foolihappolisää vasta joskus rv 8, nyt noi multivitat on ollu käytössä jo pidemmän aikaa.

Mulla tuntuu ne vähäisetkin oireet kadonneen kuin tuhka tuuleen. Vähän pelottaa, että onko kaikki hyvin. En ihmettelisi, jos ei alunperinkään olisi ollut mitään oireita, mutta kun jotain kuitenkin oli.. Seksi ei kyllä täälläkään maistu, voi mies parkaa ;)

 
Eipä oo kyllä mullakaan seksi päällimmäisenä mielessä vaan ihan muut asiat. Luulen, että oma energia menee nyt pitkälti tämän ihanan uutisen sulatteluun ja toisaalta pelkoon raskauden keskeytymisestä. Voishan se kyllä tehdä hyvää tämän huolehtimisen keskellä.:-)
 
Täälläkin seksin suhteen ollut hiljaista, vaikka aiemmissa raskauksissa ei ole niin ollut. Tämä iltapainotteinen pahoinvointi ei vaan oikein innosta mihinkään ja toisaalta aamuisin se on sula mahdottomuus, kun sängyssä tuhisee vieressä myöskin tuo 3v. Eikä oikein kuudelta aamulla jaksaisi mihinkään sohvallekaan vääntäytyä.

Kahvin kanssa olen ongelmissa... Tänäänkin tuli sallitut kuppimäärät täyteen jo aamupäivällä, kun olen niiiin tottunut töissä vähän väliä hörppäsemään kahvia. Pitänee ottaa tiukka linja, että aamulla yksi iso kuppi ja selkeästi vasta iltapäivän puolella toinen.

Neuvolaan soittelin tänään ja onpahan sekin sitten varattu. Sama hösö täti on kun pojillakin, ihan mukava kyllä mutta puhuu myös aikuisille jotenkin lässyttäen, joka hieman ärsyttää mua. Se laski nyt viikot kuitenkin jotenkin eri tavalla kuin mä, joten pomppasin parilla päivällä eteenpäin, nyt 5+0. Ja samaan päätyivät synnärillä kun soittelin nt-ultra-aikaa.

Ja täälläkin raskausmonivitamiinit käytössä, aloitin silloin samantien kun yritys alkoi. Pitäisi olla tarpeelliset foolihapot ja d-vitskut.
 
Oireilua ennen plussaa: Kiukku kohtauksia ihan mitättömistä asioista, jälkeenpäin kadutti, silti samalla jotenkin seesteinen olo. Aaltoilevaa "outouden"tunnetta, epätodellinen olo. Veikkasin flunssan tuloa kun iltapäivisin alkoi vielä armoton palelu ja päänsärky. Nännit herkät, nenä tukkoinen. Janottaa iltaisin ja päivällä saa juosta pissalla. Alavatsan juilintaa ei ehkä menkkajomoja vaan jotain miedompaa kolotusta. Välillä vihlovia tökkäisyjä. Jalkojen puutumista. Alaselkä TOSI kipeä ja vasenpaan kylkeen polttelee.Mainokset ja kaikki herkkä saa tipan linssiin. Onnellinen olo. Tässä vaiheessa aloin jo uskomaan plussan mahdollisuuteen.
Kp 28 haamuviiva värillä ja kp29 vahvempi viiva. Tällä viikolla testaan vielä digillä.

Oireet plussan jälkeen: Aika samoilla mennään, kiukku laantunut ja väsymys kasvanu. Tuntuu et välillä töihin nukahtaa. Repäisy kipuja aivastaessa, nopeasti noustessa. Alavatsan viiltely ja kyljen polttelu jatkuu. Alapää "kiinni" olevan tuntunen ei ollenkaan mitä ennen menkkoja. Aaltoilevaa pahaa oloa ilmassa, menee kyllä samantien ohi.  Ja toivonkin ettei pönttöä tarvitsisi halailla...no seabandit on jo etsitty lähettyville :) ainiin ja haistan sellaisiakin asioita/tuotteita mitä muut ei...
 
Takaisin
Top