Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Korppi: Mulle ainaki endo sano et ei kilpparin vajaatoiminta nosta sen enempää keskenmenoriskiä kun mikään muukaan, jos on lääkitys ja tauti hyvässä tasapainossa. :) Joten uskotaan siihen ja nautitaan. ;)
 
Kaikille pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa kärsiville: Mä makasin 7. viikon puolitajuttomana sohvalla, mikään ei pysyny sisällä, vaan kaikki tuli ulos. Kun 8. viikko vaihtu, loppu pahoinvointi lähes kokonaan. Yks aamu tuli aamupala pihalle, mut muuten pysyy kaikki sisällä. Kun vaan muistaa syödä about tunnin välein jotain ni olo pysyy melkein jopa normaalina. :D En tiedä auttoko mulla tosiaan akupunktio sitte niin paljon, mut ekan kerran jälkeen seuraavana päivänä se oksentelu kuitenki hävis ja vointi alko kohentua. :) Eli kyllä se ohi menee.... eikä tarvi välttis kärsiä sinne viikolle 12 asti. :)
 
Minttu32:  Hyvä niin, kiitos sain taas hieman enemmän mielen rauhaa :)

Pissahätä on valtaisa, yölläkin on noustava useamman kerran. Muutoin on oireet kyllä vähentyneet huomattavasti. Paitsi täälläkin tuo ylitse ampuva vi***utus. Kun yksi asia menee pilalle niin siitä ei sitten loppua tulekaan ja pärrääminen päättyy kyyneliin. Mutta hauskaahan tässä on se että, jälleen tätä kirjoittaessa itseä nauruttaa taas vedet silmissä itsensä hermoilu. Miten niin hauska voi niin helposti muuttua tuska kiukuksi ja päinvastoin :)
 
Tämä väsymys... Sen että siivosin lasten eiliset lelut lattioilta, oli kyllä koko talo, kaikki 120neliöö lelujen peitossa, tuli niin vetämätön olo, väsyttää eikä jaksa tehdä yhtään mitään. Voi olla sekin, etten sitten tänä aamuna juonut aamukahvia kun jotenkin tuntuu ettei se nyt olis hyvä idea. :D 
 
Toivottavasti kävis niinkun Minttu32:lla, että loppuis nää pahoinvoinnit pian! Ihan hirveet kuvotukset koko ajan päällä. En oo vielä joutunu pyttyä halailemaan mutta jokasen syömisen jälkeen on taistelua pysyykö sisällä. Inhottavaa kun kaikki energia menee syömisen/syömättömyyden kanssa painimiseen... (mä oon vielä sellanen ettei yleensä mikään saa mun ruoka-haluja raiteiltaan). Ja voihan väsy! Eilinen oli mallikas päivä; klo 8 pojan kanssa ylös, klo 10 ku mies heräs painuin takas nukkumaan. klo 12 ylös pissalle ja pojan kanssa yhessä päikkäreille taas pariks tunniks , loppupäivä lahnana sohvalla ja kymmeneltä nukkumaan! Tulee ihan huono omatunto ku ei ton pikku-apinan kanssa jaksa mitään tehä, onneks pääs tänään tarhaan et ees jotain aktiviteettia... Ah, helpottihan vähän ku pääs tänne mussuttamaan Voimia kaikille oireitten kanssa, ai niin luin jostain että pahoinvoinnista kärsivillä olis pienempi keskenmenon riski, että jos ees jotain positiivista tässä!
 
Hei te kanssaodottajat, joilla on alkuraskauden aikana ollut kipua alavatsassa; Kuinka suurta teidän kipu on?

Mulla on tosiaan alavatsaa särkenyt menkkakipumaisesti jo ennen plussan saamista, nyt varmaan parin viikon ajan. Kipua ei ole kokoaikaa, välillä kipu on melko vähäistä mutta joskus kipu tulee tosi voimakkaana ja yllättäen. Tänään mulla meinasi töissä lähteä taju, kun kipu alkoi juuri lasten ruokailun aikaan. Luojan kiitos olin ottanut Panadolia takin taskuun, muuten olisi pitänyt suunnata kotiin - niin hirveä tuskanhiki tuli ja jalat meinasi lähteä alta! Ensimmäistä kertaa kipu yltyi noin suureksi, ja tottakai säikähdin että onko tämä nyt enää normaalia, kun näin paljon sattuu. :(

Kipua ei siis edes ole joka päivä, tässä oli jo pari kivutonta päivää välissä ja suurimmaksi osaksi kivut on siedettävissä ilman lääkettä. Mietin vain, että jos kivut käy kovin suuriksi niin kannattaisiko soittaa neuvolaan ja pyytää neuvola-ajan aikaistamista tai jäädä kotiin saikulle pariksi päivää..
 
tiinaO_o: Mulla oli muutaman viikon plussan molemminpuolin vatsakipua, lähinnä sellaisina vihlaisu "kohtauksina" jotka kesti muutaman sekunnin ja yleensä niitä tuli puolen minuutin - 5 minuuton välein ehkä noin kymmenisen kertaa peräkkäin ja taas oli jopa vuorokauden pois. Joskus kipu tuntui niin että piti koukistua ja mennä kasaan mutta, ei siinä jalat alta lähtenyt ja tosiaan ihan parista sekunnista kerrallaan oli kyse.Mä ajattelin et ne olis vaan niin kuin korostettuja nippailuja.. Jos noita alkaa enemmänkin olla niin kyllä mä ainakin soittelisin neuvolaan.Nyt noi on ollut muutaman päivän poissa toivottavasti loppuu sielläkin että voit nauttia raskaudesta :)
 
Mulla alavatsassa oli nipistelyä ja menkkamaista kipua eniten siinä hiukan ennen plussaa ja n. viikko sen jälkeen. Nyt on vähentynyt mutta satunnaista vielä.
Sen sijaan tilalle on tullut jatkuva kuvotus 24/7 joka pysyy ajoittein edes hiukan loitolla kun syö 2 tunnin välein. Nälkä ei ehdi tulla, vaan järkyttävä oksu-olo... ylös ei oo kuitenkaan vielä tullut, sitä odotellessa! Normaalisti mulla on tosi hyvä ruokahalu ja syön melkein mitä vaan hyvillä mielin, nyt on tosi vaikea yrittää keksiä sellaisia ruokia mitä pystyis väkipakolla syömään. En nyt voi sanoa että tää mitään juhlaa olis mutta toisaalta jos olo yhtäkkiä helpottais niin sekin sitten taas huolestuttais. Eli ehkä nyt vaan kärvistelen kiltisti ;)
 
Mä oon varmaan vähän hassu kun vaikka pahoinvointiakin on ja väsyttää, niin mä olen oikeasti aika iloinen näistä oireista. Edellisellä kerralla kiroilin koko raskauden, olo oli varsinkin kesäkuumalla ihan järkky, mutta jotenkin tää kaikki oireilu kertoo siitä että en oo ns. normaalitilassa vaan kasvatan pikku elämää sisälläni. Se on kauheen hienoo vaikka pahaa tekeekin <3
 
Oih ja voih tätä loputonta nälkää. Niinkuin joku muukin sanoi, kaikki energia menee syömiseen ja etovan olon pois pitämiseen. Jos ei syö, tulee huono olo. Kaiken lisäksi syöminen pitää aloittaa jo puoli viiden-viiden aikaan aamulla, kun herää järkyttävään nälkään. :) Vatsa on niin tyhjä, ettei saa enää nukuttua mitenkään päin. Sitte takas nukkumaan ja lisää ruokaa puoli kahdeksan aikaan. Tää syöminen alkaa tuntua jo hullulta. :D

Huomenna on ensimmäinen neuvola ja jännittää kovasti. :) Mahan piilottelu alkaa turvotuksenkin takia olemaan vaikeaa ja housut tuntuu puristavan jo nyt. Olen melko hoikka, joten jännittää kuinka pitkään salaisuus vielä säilyy. :)
 
Mulla on aamut parasta aikaa, mutta mitä pidemmälle iltapäivän puolelle mennään, niin sitä hurjemmaksi menee oireet. Pahoinvointi ja jatkuva öllötys, en ole kuitenkaan oksennellut. Vatsavaivat jatkuu edelleen ummetuksen ja ilmavaivojen merkeissä. Nyt on tullut mukaan väsymys ja töissä on suuria vaikeuksia jaksaa koko päivän. Mulla myös hitusen verran auttaa pahoinvointiin lähes jatkuva syöminen sekä ulkoilmassa rauhallinen kävely (jahka saan itseni vain ulos ajettua).  

Toissapäivänä ripusteltiin miehen kanssa ulkovaloja/jouluvaloja pihalle ja sain kauheen sodan aikaiseksi kun ei nyt sattunut minun silmään valot oikeassa paikassa roikkumaan. Hyvä etten käynny itkemään...Myöhemmin toki asia meni jo naurun puolelle. Oih, nämä ihanat hormonit.  emoticon
 
Ihme on tapahtunut.... :(
Mie oksensin ekaa kertaa sitten 10v! Joten eipä tarvinne tänään sit ehkä tehdä mitään muuta ku halailla tuota pönttöä, prkl! Mie tuun aina niin kipeeks ku oksennan, olo on kertaoksun jälkeen jyrän alle jäänyt, nyt se on jo potenssiin viis ainakin... 

Nasulais ja möhkö 7+2 (toistaiseksi)
 
Nasulais, mulla on ihan sama juttu tuon oksentelun kanssa. Tulee sen jälkeen niin kipee ja vetämätön olo ettei pysty mihinkään. Onneks ei oo vielä tarvinnu oksentaa nyt aamusta iltaan jatkuva yökötys lupaa kyllä sen että jossain välissä se tulee!  
 
Itselläni on ollut tuo kokoaikainen etovuus ja ällötys olo nyt n. 2-3 viikon ajan, eikä ole hellittämässä. Ainakin siltä tuntuu. Oksentanut en ole kertaakaan, onneksi, mutta inhottaa kun välillä vetää olot ihan peiton alle asentoon jossa pakko tukea maha niin, ettei se pääse liikkumaan /"roikkumaan" :D Töissäkin muutaman kerran joutunut istumaan 10min ihan paikallaan ja miettimään lähteäkö sitä liikkeelle vai ei, välillä kun tuntuu että jos liikahtaa sentinkin niin tulee ylös.
Myös vessassa joutuu ramppaamaan useammin, yöllä ainakin kerran. Itse olen niin aamu uninen, että muutaman kerran jo koomaillut vessaan silmät kiinni törmäten oveen tai seinään.. -.-
Nännien arkuus yllätti. Usein se on ensimmäisiä oireita, mutta esikoisen kanssa ei ollut mitään tälläistä itselläni. 
Iltaisinkin pitää vain makoilla kun väsyttää niin paljon, ja unille päädyn välillä jo ennen puolta 10 (useimmiten menin aina vasta 11-11.30).
Toivon vain, että oksentelua ei tule. Inhoan sitä ehkä eniten, esikoisen kanssa vältyin siltä kun oksensin vain 2 kertaa.

Tsempit kaikille oireilijoille :)
 
Mä vähän niinku toivon että pahoinvointi alkais pian, jotta tästä raskaudesta tulisi vähän todellisempi. Tosin sitten kun se alkaa niin toivon varmaan että se loppuu :) Viime raskaudessa (joka meni kesken viikolla 9) en ehtinyt oksentelemaan, mutta väsymys oli aivan järkkyä heti plussaamisesta lähtien. Nyt ei oo vielä väsymystäkään. Esikoisen raskaudessa aloin yrjöilemään viikolla 5, joka meneekin rikki huomenna, että sitä odotellessa :D
 
Joku vissiin kirjoitti aikaisemminkin siitä kun vituttaa. Mulla kans on parina päivänä ärsyttäny, on sellanen olo et mikään ei suoraansanottuna nappaa vaikka mikään ei oo huonosti...hassu fiilis mut jotkut varmaan tietää mitä tarkoitan. :D
 
Ihan kummaa, mulla ei nimittäin ole mitään oireiluja toisin kun ekassa raskaudessa. Olo ei ole siis ollenkaan et olisin raskaana. Toivottavasti tää ei nyt tiedä huonoa. Niin ja viikkoja nyt 4+5.
 
Täällä kans vituttaa koko ajan. Ja huono olo velloo ympäri päivän.

Phkova, eiköhän ne oireet sieltä ala puskemaan pikkuhiljaa, tai mitäpä jos saatkin oireettoman raskauden? mä toivoisin NIIN paljon sitä tällä hetkellä:D

Öö, en tiedä onko ihan normaalia kun ollaan nyt mieheni kanssa yritetty harrastaa seksiä, mutta heti kun mennään liian syvälle niin sattuu ihan älyttömästi ja on lopetettava siihen! Oon nyt niin säikähtänyt tota kipua et meijän sänkyelämä taitaa olla hetken jäissä. Muuten ei mitään erilaista poikkeavaa. Höh:(
 
Ja toisen kerran saman vuorokauden aikana päätin tyhjentää kaiken ulos kertalaakilla, ilman mitään varoituksia... :(
Ei käy, en suostu. Mie en tähän peliin lähde mukaan, miun pitää tehdä niin paljon muitakin asioita ku ykskaks ravata miljoonaa oksentamaan ja herättää koko huusholli! emoticon
Miks tän nyt sit piti alkaa kiusaamaan? Hermostuinko niin paljon eilisestä ÄP-käynnistä vai mitä pirua??? Joo, tiiän... 80% kärsii tästä, mutta miun piti kuulua nyttenkin siihen 20% jonka ei tuu paha olo tai oksu! No eipä miunkaan paha olo niinkään tuu, vaan se ykskaks yllättävä oksu... emoticon
 
Takaisin
Top