Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hepskukkuu!
Mites muut täällä voi ja oireilee?
Itsellä nyt alkanu hieman menkkamaista jomotusta silloin tällöin ja vitsit ku säikähdin eilen ku pyyhkiessä tuli paperiin vähän verta :/ nyt ei oo onneks tullu mut kyl vähän pelottaa!!! Mä mukamas yritän ajatella että pieni vuoto johtui vaan siitä ku joku siellä kaivautuu syvemmälle kohdun seinämään,siitähän se vaan johtuu,eiks niin???!!! Tissit on ehkä hieman aremmat ku aikasemmin ja välillä niitä silleen kihelmöi. Ja välillä kohdussa nipistyksiä. Nyt ei ole huonoa oloa ollu ollenkaan,ennen testiä oli pari päivää,siks uskalsinki testata. Nyt ei sit mitään,ja toki myös tästä sit rupee huolestuu...vaik en sitä pahoinvointia oikeesti haluis mut sit vaan tietää et kaikki on tod.näk.hyvin ku on huono olo :/ mut nälkä mul on melkein koko ajan,mites muilla? Ite oon ollu vähän paremmalla fiilikselläkin ku  viime viikolla olin ku persiiseen ammuttu karhu :D
Kertokaahan muutkin tän hetkisiä tuntemuksia!!!
 
Täällä top 3 -oireet ovat:
- närästys (ei koskaan muuten kuin raskaana)
- hiivatulehdus (ei koskaan muuten kuin raskaana)
- aamulla herään noin klo 5:15 täysin virkeänä ja sinnittelen sängyssä ehkä noin tunnin, ennenkuin nousen, kello soisi vasta 6:45 (tätä ei todellakaan tapahdu kuin raskausaikana).

Muuten olo on kohtalaisen normaali. Tissit aristaa vähän, lähinnä nännien alue ja mahassa tuntuu nippasuja ja painon tunnetta, mutta ei mitenkään erityisen paljon. Pahoinvointia ei ole ja se vähän huolettaa, kun aiemmissa raskauksissa on heti tässä vaiheessa ollut. Plussa on kuitenkin vahvistunut joka päivä ja tänään oli jo oikein komea tumma.
 
MARIANNU taitaapi nuo olla sulle niitä selkeitä raskausoireita jos ei muuten ole moisia. Täällä vaivun just masennukseen ku menin ja mittasin lämmön joka on ollu mulla kohta viikon yli 37 ja nyt oli ihan normilämpö :/ nyt oon sit ihan sata varma et tää oli tässä :( huoh,nuolasin vissiin ennen aikojani...
 
PipaPoppana: Nyt jaksamisia sinne, en usko, että toivo on menetetty!:) Kyllä kai se lämpö voi heitellä eri päivinä..

Mariannu: Siellähän oireillaan!;) mutta, mä oon ainakin ymmärtäny, että samalla naisella voi olla raskaudet aivan erilaisia, joten ehkä siellä on tyttö tulossa kun noin vähän oireita jos poikien kanssa ollut enemmän!;)

Itsellä aivan älytön nälkä koko aika!:O nyt yritän vaan syödä terveellisesti, kun ei liikkumaankaan pääse kun flunssassa edelleen oon:/ Niin ja nippailua on päivän aikana paljon.. 
Tänään tein muuten digitestin, johon tuli "Raskaana 2-3" !!:)) Kai se on vaan pakko nyt uskoa! <3
 
Mamis88, munkin tekis mieli käydä ostamassa vielä digi ja tehdä uudestaan se testi että mitäs nyt näyttää!:DD miks täytyy niihinki tuhlata pirusti rahaa! hölmöt naiset...

Mulla ei oireet muuttunut mihinkään suuntaan, muutakun että TURVOTTAA! jestas mikä pallo mun mahani on jo nyt. Ja menkkamaista jomotusta, välillä pistää ihan hirveästi jostakin kohtaa mutta menee ohi.. Rintojen arkuutta ei ole, muutakun ajovalot päällä kokoajan, heh:D Väsymys ja pahoinvointi pukkaa päälle sekä tä pirun flunssa!

PipaPoppana, mä en ainakaan luota noihin lämpöihin mitenkään. En edes mittaile sitä ollenkaan kun heittelee muutenkin aina niin paljon:) Yritä mennä positiivisin mielin eteenpäin! Vaikka se vaikeaa onkin...
 
Kiitos tsempeistä. Täytyy yrittää rauhoittua.Ajoin tosiaan 60 km hakemaan pari testiä ku oli pakko päästä testaamaan ja kyl se edelleen 3 tunnin pidätyksellä näytti vahvaa plussaa.Huomenna aamupissasta yritän uudestaan ni ehkä se tästä.Mieski sano et lopeta se stressaaminen mut helpommin sanottu ku tehty :D no ehkä veritestin jälkeen sit voi rauhoittua...tai sitten ei ;D
 
Niihin testeihin kyllä tosiaan saa kulutettua ihan järkyttävästi rahaa!:D

Siis voi luoja kun säikähdin aamulla. Pönttöön tuli kirkasta verta! tarkemmin kun ihmettelin niin (anteeksi ällöys) huomasin veren tulleen peräaukosta! Siis mitä ihmettä. onkohan mulla jo nyt joitain peräpukamia tai joku haavauma..:D Vatsa ei kyllä oikeen ole toiminut viimeaikoina että... Mutta se kirkas veri säikäytti ihan kamalasti!:/
 
Ninspe, kuulostaa peräpukamalta! Ei vaarallista, mutta todellakin vähän ällöä... Mulle tuli esikoisen raskausaikana ja siitä saakka vaivanneet aina silloin, jos yhtään on mahan toiminnan kanssa ongelmia. Eli voidetta vaan (etenkin jos kutisee) ja kuitua ruokavalioon!

Täällä oli aamulla ekaa kertaa etomista havaittavissa, ei kunnon pahaa oloa, mutta vähän sellainen öklötys. Eilen illalla oli enemmän, eli ehkä mulla onkin tässä raskaudessa iltapahoinvointia??

Ja rahaa saa todellakin testeihin menemään! Pitäisi olla niin rautahermoinen, että testaa ekan kerran kun menkat on viikon myöhässä ja sitten vaan luottaa siihen yhteen testiin. Mutta ei... Tällä viikolla en aio enää testata, mutta vähän harkitsin, että raaskisinko ostaa ensi viikolla vielä CB digitestin, että saisi varmistettua että viikot lisääntyy. Vai onko ihan hukkaan heitettyä rahaa??
 
Huh, luultavasti niistä vaan kyse sitten. Sama se mistä se veri tulee silti säikäyttää..:D

Mulla on kans luultavasti mennyt ainakin joku 50 euroa testeihin parin kuukauden sisällä, ellei enemmänkin.. Kyllä vauva tulee kalliiksi!;) Mä ainakin meinasin nyt käydä ostamassa digitestin ja kans tsekata onko viikot noussut, oon tullu jotenkin riippuvaiseksi tohon testiin ku siitä huomaa että oikeesti joku kasvaa siellä! Ihan hullua touhua varmaan mutta minkäs teet:)
 
Ja mä pidin itteäni hulluna kun tein kaks testiä :D :D 
Edelleen on epäuskoinen olo, mutta eiköhän kaksi testiä jos pidä paikkaansa ja kun olo on ihan eri, mitä normaalisti eikä menkkoja ole näkynyt, niin luotan nyt siihen, että jotain siellä tapahtuu. Pikkuneiti pitää kyllä päivät niin kiireisenä, että ei ehdi hirveästi stressaamaan..

Mariannu ja Pipapoppana: jospa siellä ootellaan tyttöjä, kun ei pahoinvointia ole?! ;) 

Mun oireet on aika vähäiset, sitä alavatsakipua on kyllä taas ja välillä aika kipakasti koskee. Mut kun sitä oli viimeksikin, niin tiedän sen kuuluvan asiaan. 
Etovaa oloa on välillä ollut, esim. eilen illalla saunan jälkeen, mut iltapala rauhotti sen. 
Tissit painaapainaapainaa edelleen, just eilen miehelle iloitsin, kuinka olen saanut takaisin mun tissit, jotka ed. raskauden ja imetyksen myötä nuupahtivat :D 
Mut nälkä mulla on koko ajan, tai sillai, että tekee hirveesti mieli syödä koko ajan :D Kaupassa aloin himoita kalapuikkoja yks ilta ja pakkohan niitä oli ostaa ja mennä kotiin paistelemaan :D Hassua.. 
 
Noniii, äsken sitten kun kävin vessassa niin paperiin jäi verta! eikä se tullut pepusta! ;( alavatsassa on sitä nippailua ja nyt tää veri vielä.. Mä en kestä jos tää meneeki kesken.. ;(
 
MAMIS88 : Mullakin on hieman pientä vuotoa ja jostain luin että on aivan normaalia kun alkio kiinnittyy kunnolla kohtuun niin pieniä verisuonia katkeaa siinä samalla. Toivotaan että on ihan tämmöisestä kyse molempien kohdalla <3 Jaksuja!
 
Mamis88: Tsemppiä! Onhan se vissiin ihan normaalia, että alkuraskaudessa saattaa vähän verta tulla, mutta varmasti säikäyttää. Toivotaan, että kaikki on kunnossa!

Omat oireet on melko vähäiset, aamupäivisin on etova olo (auttaa kun syö jotain) ja tissit on kosketusarat. Ja mahaa nippailee.. Enemmän mulla on kuitenkin nyt oireita kun ensimmäisessä raskaudessa, joka oli lähes oireeton alusta loppuun. Mutta niinhän ne sanoo, että jokainen raskaus on erilainen!
 
Kiitos ihanat naiset tsempeistä! <3 

PipaPoppana: Kiinnittymisvuotoa sen sitten täytyy meillä olla!:) pitää muistaa ajatella positiivisesti..

Kai tämä raskaus on sitten vaan niin erilainen ku tuulimunan kanssa.. Ihan erilainen olo muutenkin, ja ehkä se kiinnittymisvuoto on aika järkeen käypä juttu muutenkin.. Viimeksihän siellä ei kasvanut mitää, joten ei tullut vuotoakaan.. Jos nyt kerta pikkaisen tulee vuotoa, niin tällä kertaa siellä voisi kasvaa vauva!;) äääh, käy taas kroppa ja aivot ihan ylikierroksilla.. :/


 
Tsemppiä Mamis88 myös täältä<3 niin siis en tosiaan tarkoittanu että useamman testin tekijä olis hullu vaan itselleni tuli sellanen olo kun en ekaa testiä millään uskonut :d enkä kyllä sitä toistakaan ja vieläkin välillä epäilyttää :d>
 
Mulla oireina mahan nippailu, väsymys ja välillä etova olo. Kesäisen keskenmenon jälkeen pelottaa heti jos pienetkin oireet lakkaavat tai alavatsan nippailut kovenevat :( Joka kerta kun käy vessassa niin pelkää vuotoa.. Onneksi sain ajan varhaisultraan kahden viikon päähän :) Mulla tänään laskureiden mukaan 5+1.

Te jotka testailitte useamman kerran positiivisen, vahvistuiko teillä viiva? tuliko siitä yhtä vahva kun kontrolliviivasta?

Testasin 26.10. haalean plussan (erottui juuri ja juuri) ja muutaman päivän päästä testi oli vahvistunut, mutta ei edelleenkään ole läheskään yhtä vahva kuin toinen viiva. Tämä mietityttää kun kesällä testasin plussan ja testiin tuli heti todella vahva viiva, eikä tarvinnut edes odottaa..
 
Mamis88, luulen kans että kiinnittymisvuotoa on! älä vielä panikoi, vasta sitten voi alkaa pelottamaan jos urakalla tulee verta:/

Mä kans hirveen pelokkaana meen koko ajan vessaan (täytyy muuten koko ajan rampata sielläkin) ja pelkään sitä verta niin paljon! Kesällä kun olin raskaana, mulla ei ollut minkäänlaisia vuotoja missään vaiheessa. yhden kerran tuli seksin jälkeen TOSI vähän. Mutta muuten ei, tosi outoa! ja oli kuitenkin keskeytynyt.
 
Jolane: Kiitos<3 Itellä ainakin tuli ihan semmonen fiilis, että hulluhan tässä on ku näin monta testia tekee..!:D vois sitä uskoa siitä ensimmäisestä testistäkin:D mut ehkä sitä vaan sit on niin epävarma uudestaan raskautumisesta, että kun tekee useamman testin, niin pakkohan siinä on alkaa uskoa.. 

Sadie: Onneks olkoon plussauksesta!:) Mulla ainakin viivat vahvistu seuraavina päivinä, ja viimeks ku tein digitestin, niin siihen tuli "raskaana 2-3".. Jaksamisia!:)

ninspe: juu, kiinnittymisvuotoa se varmasti on.. ku ei sitä kuitenkaan paljon tuu, eikä ees joka kerta ku käy vessassa.. :) aluks vaan pelästytti aika lailla!:O 
Mua kans kummastuttaa, että ku ei silloin tuulimunan kanssa tullut ollenkaan verta.. Mutta, mun selitys on tällä kertaa: kasvava asukki!;) <3
Eiköhän sullakin ole kaikki siellä hyvin, jaksamisia sinne!:) <3
 
Täälläkin juostaan paniikissa vessassa vähän väliä. Oikeasti tarvetta käymiseen on todellakin useammin kuin normaalisti, mutta joka kerta jännittää ihan hurjasti, että entä jos menkat kuitenkin alkaa.

Kiinnittymisvuoto on kai aika tavallista ja ylipäänsä pieni vuoto raskauden alussa. Mulla ei ole kyllä koskaan ollut mitään, mutta yhdellä hyvällä ystävällä oli kovinkin runsas vuoto ja kivut ja siitä huolimatta vauva pysyi matkassa. Mutta kyllähän se tuo lisäjännitystä tähän muutenkin jännään aikaan, jos vuotoa on.

Mulla ei tullut mitään vuotoa tai muita merkkejä myöskään tuulimunaraskaudessa eikä keskenmenossa. Raskausoireet, pahoinvointi yms, oli vahvat molemmissa ihan loppuun asti. Tuulimunan kanssa rtestin plussa ei koskaan kunnolla vahvistunut, se taisi olla ainoa merkki siitä, että kaikki ei ollutkaan ihan kunnossa. Ultrassa rv 6+ jotain vaan todettiin sitten, että pelkkä pussi löytyy, ei muuta. Ja vuoto alkoikin itsekseen siitä parin päivän päästä. Tulin heti perään uudestaan raskaaksi, enkä todellakaan uskonut että kahta kertaa peräkkäin voi jotain olla pielessä, joten olipa melkoinen järkytys, kun ultrassa taas 6+ jotain todettiin, että sydän ei syki. Sitä sitten vielä lähes kahden viikon ajan seurattiin, kun ensin näytti siltä että josko se kuitenkin kasvaa, mutta lopulta 9+ jotain tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Ja pahoinvointi jatkui sinne saakka, arvatkaa paljonko ketutti... No, onneksi seuraava raskaus päättyi ihanaan pieneen poikaan.

Oma olo tänään on kovin raskaana oleva :). Pahoinvointi on näköjään iltapainotteista, näin aamulla on ihan hyvä olla. Illalla rupeaa etomaan ja väsyttämään. Ja kauhea nälkä iltaisin!
 
Moi. Mulla on aika pitkä ja epäsäännöllinen kierto niin sen takia en oo viä tohtinu testiä mennä ostamaan jos kuitenki ne mankat alkaa..en uskalla. Oireet on kyllä aika vahvat.. rinnat on arat ja aika kovatki  ja vähä erilaisen tuntuiset kun ennen menkkoja, paleltaa, pissalla joutuu käymään useammin vaikka en juo yhtää enempää, vatsassa on välillä vihlaisuja ja menkkamaista kipua ja jännästi välillä "muljahtelee" niinku joku pallo puhkeis vattas :D Niin ja lämmöt on ollu koholla melkein jo viikon.. normaalisti 36,5 ja nyt 37 päälle :) Mitäs sanotte?
 
Takaisin
Top