Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, tuleehan niitä oireita tännekin. Semmonenkin ihanuus kun ummetus on löytänyt tiensä tänne meille :D Ei kyl naurata sillon kun istuu vessassa. Ja molemmissa raskauksissa on myös ollut. Samoin pientä kuvotusta ollut tänä aamuna, ei oikein aamupala maistunut, siksipä söinkin pitsaa aamupalaksi :S Todella terveellistä eikä se ainakaan helpottanut oloa. 
Saa nähdä mitä kahvi tekee kun kohta juon aamukahvin. Vielä pitää sitä juoda kun pystyy. 

Mies myös saa kärsiä. Mua ei haluta yhtään. Ei edes olla lähellä. Ja ärsyttää sen jotkut tekemisetkin. Inhoan tätä olotilaa. :D 

LeLea, mulle on kans iskeny joku pesänrakennusvietti. Ollu jo noin kolmisen viikkoo. Vaihtelin tuossa huoneita keskenään, meidän makkarin toiseen päähän taloa, sit ostin keittiöön vitriinkaapit ja oon ne kasannu ja laitettu niihin tavaroita. Oon kyllä ihmetelly itseäni että miten nyt tämmönen vimma iski... Ja sit muutenkin on pitänyt sisustella taloa uuteen uskoon. Kai se voi siis iskeä heti hedelmöittymisen jälkeen? 
 
Heips!
Mulla melkoisen vähän oireilua tähän mennessä.
Viikko sitten, kun tajusin olevani raskaana oli lämpö muuutamana aamuna koholla (noin 37astetta).
Nyt tällä viikolla sitten tulleet nenän tukkoisuus joka aamu herätessä, runsas valkovuoto(liekkö edes oire)?
Eilen huomasin myös nännejä aristavan, mutta ei nyt mitenkään mainittavasti, vain jos niihin koskee. Mulla ei ole ollut väsymystä, päinvastoin, mies kun lähtee aamusella ennen viittä töihin niin herään, enkä saa enää unta ja tämä ei tosiaankaan ole tapaistani.. Sit välillä alavatsaa vihloo oudosti, toivottavasti ei mitään vaarallista :O
Ja tänään viikkoja 5+1 <3
 
No joo en oo tajunnukaan, mutta siis omiin oireisiin voi siis lisätä vielä ton nenän tukkosuuden, on ollu jo ainaki viikon verran, ilman mitään muista flunssaoireita. Ja Cirsi, täälläkin sitä valkkaria on piisannu. :D Ihan erilainen on tää raskaus ollu heti alusta alkaen... esikoisesta ei tosiaa ollu mitään oireita...
 
Hemppa: Mä melkeen toivon pientä kuvotusta että, hyvällä omatunnolla vois syödä pitsaa aamupalaksi .

Toi kodin/pesän rakennus siivous yms. sitä hieman täälläkin mutta, luulen et sitä yrittää vaan olla hetken ajattelematta koska muuten tämäkin päivä 5+2 tuntuu niin ikuisuudelta!!

LeLea: Täällä toi järjetön kylmyys kesti puoltoistaviikkoa ja loppui kuin seinään, toivottavasti ei sullakaan koko raskautta vie.

Mietin tosiaan että olisin soitellut neuvolaan vasta viikon parin päästä mutta, mullakin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta niin kaiketi sen kunniaksi saan minäkin soitella hippasen aikaisemmin??

Ja vielä noista hermoista, se vähä mikä tänne on suotu sekin on kaikonnut, välillä haittaa itteänikin mut, luulenpa että muut kärsii paljon enemmän. Meinasin eilen aamulla näyttää kaatosateelle kansainvälistä käsimerkkiä kun koiria ulkoilutin, onneksi samalla hetkellä tuli auto vastaan ja sain hillittyä itseni...olisihan se ollut aika näky emoticon  ...kumma juttu eilen se ei hymyilyttänyt ollenkaan :D
 
Korppi: Mullaki on kilpparin vajaatoiminta ja ainaki mun piti käydä heti kilpirauhaskokeissa tänää, kun eilen juttelin endokrinologini kanssa puhelimessa. Neuvolasta ne ei kyllä mitään niistä osannu sanoa ku viikko sitten siellä kävin. Endon mukaan on äärimmäisen tärkeetä saada tietää arvot heti alkuraskaudessa ja tarvittaessa sit muokkaillaan lääkitystä, nii siis jos sulla lääkitystä vaativana se on. :) Mulla tosin on kaikenkaikkiaan kroppani kanssa vähän hankaa tää tilanne kun mulla on myös lisämunuaisongelma, joten voihan se endon huoli siitäkin johtua... :D
 
Minttu32: On lääkitys kyllä, täytyypä alkaa soitteleen äippäneuvolaan ja alkaa patistaa niitä mulla kun ei sen kummempaa lääkäriä ole ollut ihan terveyskeskus kantilta ja sillon kun juttelin lääkärille mahdollisesta tulevasta perheenlisäyksestä se vaan sanoi että sit jossain vaiheessa neuvolassa tarkistellaan thyroxin annosta...siinä oli kaikki mitä kerrottiin jos ja kun tulen raskaaksi. Eli onko nyt huomattavasti suurempi riski saada keskenmeno tms. niin kuin välillä jossain niin sanotaan entä mahdolliset muut haitat..ääk :/ Mä olin jotenkin aatellut et tää ei mun elämää kyllä muuta millään tavalla enään kun on oikea lääkitys.

Ja tänään se sitten on tullut pienoinen kuvotus, ihanat oireet :)

 
Tää väsymys on kyllä tänään noussu ihan omiin lukemiinsa! Silmät jos yrittää pitää auki, ne vuotaa vettä kun väsyttää niin paljon! 
 
Todellakin oireet ihan erit joka raskaudessa! Paitsi rinnat mulla on aina ollu kipeet, mut esikoisen kanssa ei oikeestaan väsyttänyt, ei ollut huono olo muuten kuin jos haistoi jotakin pahanhajuista, mut jalkakramppeja tuli sitten senkin edestä! Kylmäkään en muista olleen. Esikoisen aikana myös epäterveellinen ruoka oli POP, ja suklaanhimo ihan järkky -mikä kyllä näkyi painossakin. Esikko tuli kaks viikkoa etuajassa, synnytys kesti 14 h joka sisälsi 40min ponnistusvaiheen.

Kuopuksen aikaan pahoinvointi iski toisella kolmanneksella, joskin lievänä, väsymys viimeisellä kolmanneksella ja teki mieli kasviksia, kurkkuja, tomaatteja, näkkäriä ja litratolkulla kylmää vettä. Pesänrakennusvietti oli aika voimakas, ja turposin kuin pullataikina nesteiden takia, mutta muuten voin hyvin. Synnytys käynnistyi toisella käynnistyskerralla 18 päivää LA:n jälkeen ja kesti 2,5h ,josta ponnistusvaihe 3min.

Nyt taas tuntuu et pahoinvointi tuli kahden edellisenki raskauden edestä, voisin nukkua tai ainakin levätä koko ajan. Mieli ei tee silleen oikeestaan mitään, mut ne vihreet omenat maistuu parhaimmalta, ja tuhdimpi ruoka alkaa ällöttämään. Palelee aina silleen "ohimenevästi", ei samalla tavalla kuin vajaatoiminnassa, et kokoajan on jäässä, vaan palelua kestää yleensä jonku 30min ja sitten tulee taas normiolo. Hiukan mietityttää, mitä sanovat synnytyksestä täällä, viimeksi laitoksella ollessa kätilö arvioi varovasti, että ens kerralla voi tulla kiire, synnytys kun olisi hänen kokemuksensa mukaan ilman käynnistyslääkitystäkin kestänyt alle 4h.
 
Jenaya: Ei ajatella vielä synnytystä aivan liian pelottavaa . Mulla meni viimeksi lapsivesi kotona vähän yli kymmenen illalla, puol 11 oltiin autossa, 11 sairaalassa ja hoitsu sano et oottele tossa verholla peitetyssä komerossa hetki vasta 3cm auki..sitte tuli kiire ja poika oli ulkona varttia vailla 12... Jep, eli ens kerralla en ehdi
Harkitsin jo koti synnytystä mut jos jostain löytäis sellaisen kätilön niin eipä sekään tänne kerkiäis  !?
 
:D Onneks ei oo pakko vielä miettiä.

Pitää pistää tuo mies sellaselle tee-se-itse -kirjekurssille aiheesta "Näin toimit kätilönä - miehen ABC" emoticon Onpahan apu lähellä jos kiire tulee.

Mä pystyn syömään hapankorppuja! Ette arvaakkaan kuinka ihanaa oli saada jotain muuta kuin hedelmiä tai mehuja napaansa. Nyt annan kyllä piupaut mun lääkärin suositukselle täysin viljattomasta ruokavaliosta, mua ja korppupakettia ei erota mikään
 
No täällä ei varmaan kiirettä pidä ku synnyttämään lähetään.. Esikoisesta tuli lapsvedet kotona aamulla klo 8 ja neiti viitsi syntyä seuraavana päivänä, kesto oli siis vesien menosta 31h :D Mut voi tätä väsymyksen määrää, jokapäivä vaan väsyneempi olo, tänäänki nukuin 2h päikkärit ja nyt olis jo ihan valmista kauraa nukkumaan.. Hetki pitää viel oottaa et saa viimiset joulutortut uunista ulos. :P
 
Joulutortuista tulikin mieleen, että jos tää pahoinvointi ei ota laantuakseen jouluksi niin saapa nähdä mitä sitä kykenee syömään.

Sulla on Neeuska ollu hurjan pitkä synnytys! Toivottavasti seuraava tulee hiukan nopeammin sitten :)
 
Jenaya, sitä mäkin todella toivon :) Tosin olin siitä ilonen et hän syntyi 2,5vk ennen laskettua aikaa. Olisin tullu hulluksi jo olisi menny yli lasketun.. :D
 
Täällä on aamuisin kuvotusolo mutta sitten kun syö jotain, se häviää. Tällä hetkellä muistuttaa esikoisen odotusaikaa mutta katsotaan pari viikkoa eteenpäin. :) 
 
Minä jo luulin etovan olon helpottaneen, mutta johan se pamahti viime yönä takaisin kun jouduin istumaan pidemmän aikaa autossa ja junassa. Nytkin tuntuu, että oksennus tulee ihan kohta! Toivottavasti helpottaa ajan kanssa. Eilen alkoi myös särkeä nännejä, tuntuvat tosi aralta kun koskettaa. Mutta haluan ajatella asian niin, että nämä oireet kertovat raskauden ja alkion kehittyvän normaalisti - mene ja tiedä pitääkö paikkaansa. :)
 
Voi elämä!

Huh huh, kylläpä tunteet menee kaameeta vuoristorataa!
Eilen ja tänään olen vollotanut aika tyhjänpäiväisistä jutuista, mutta suurempi juttu on ihan karmee ketutus! Tänään on vituttanut niin paljon, että silmissä sumenee :D hehehe.
Olen normaalistikin aika temperamenttinen ihminen, mutta nyt tuntuu siltä, että jostain pienestä vastoinkäymisestä ei pääsekään niin helposti yli ja se jää pilaamaan koko päivän.
Voi mies (ja koira)-raukkaa, nehän tätä showta joutuu kestämään..
Helppohan se on hormoneja syyttää, mutta tunnistan itsessäni tietyt "herkkyydet" (surumielisyys, ärsyyntyminen) myös esim ennen menkkoja. Huh, toivottavasti tämä tästä vähän tasaantuisi :D

Kuvotusta on ollut kyllä jonkin verran. Tosi jännä, kun normaalisti olen ihan hullu herkkusuu ja kaikki maistuu. Samaa ruokaa ei oikein pysty kahta kertaa peräkkäin syömään ja rakastamani avokado on yöööööökss-listalla. Lisäksi nyt kahtena aamuna (joskus viiden aikaan) olen herännyt kauheaan nälkään.
Oksentelulta olen vielä säästynyt, onneksi!

 
Mulla on sama vika ku Maralla, vituttaa lähes kokoajan! ja muutenkin tota temperamenttii löytyy ihan kiitettävästi.. :D Voi mies (ja lapset) raukkaa ku joutuu kestämään, mut toisaalta, itepähän on mut tähän tilaan saanut (ja halunnut) ;) ja kyllä tässä nainen saa kärsii niin paljon kaiken maailman oireita ja synnytystuskat ja imetystuskat, et eipä o paljoo jos mies joutuu kattomaan hiukka hiiltynyttä akkaa n 9kk :P

Mua on väsyttäny viimäset 3 tai 4 viikkoo niin helvatusti, etten o käytännös tehny muuta ku maannu ja istunu sohvalla ja lattialla ja sängys! toki täs pitää hoitaa tota (melkeen) 1v poikaa ja kaks koululaistakin kaipaa huomioo, mut muuten en oo kyllä tehny oikeen mitään. Ja olen TODELLA KYPSÄ tähän vetämättömään oloon, et voisko jo helpata...!?! Akka syö ja makaa,  eli lihoo! pakko syödä vähän välii ettei tu kauhee nälkä ku sitte tulee niiiiiiiin oksettava olo et hyi helv. Mulla käy aina näin alkuraskaudessa... kiva mennä ekaan neuvolaan ku paino on pilvis ja nla-täti narisee... :/ onneks se on sit alkanu laskee myöhemmin ja toivottavasti nytkin, muuten jää hirrrrrrveeeet läskit (viel enempi ku normaalisti) :D
 
Minä myös mässäilen jatkuvasti jotain! Pakko syödä 2 tunnin välein, muuten iskee niin hirveä olo ettei tiedä miten päin olisi. Töissä ovat kummastelleet mun väsymystä ja pahoinvointia kun ei mitään jaksa tehdä ja narisen koko ajan :D heh. Ja ramppaan vessassa koko ajan, sitä he vasta kummastelevatkin mutta eipä ole arvanneet vielä mitään:D
 
Päätinpä tulla pienen paussin jälkeen tänne huhuilemaan minäkin..

Kävin ilmoittautumassa onnessani heti mukaan, kun plussasin pari viikkoa sitten. Nyt onkin sitten iskenyt jotenkin niin älytön paniikki ja pelko, etten oo käynyt edes lukemassa mitään. Mulla on nyt viikkoja kohta 6 eikä oireita oo juuri minkäänlaisia. Alkuun oli mahan nippailuja (tosin aika paljon jossain tosi sivulla molemmilla puolilla, nivusissa melkein) ja rinnat on vähän arat + ystävämme valkovuoto, joka heti plussan jälkeen on lisääntynyt. Nyt jotenki tuntuu, ettei oo mitään oloa. Tai no on kaikkea vähän. Ei vaan jotenkin tunnu siltä, että olis raskaana :( Esikoisen kohdalla oli jo ennen plussaa sellanen olo, että oon raskaana.. En sitte tiedä johtuuko tää olo myös osittain siitä, että pelkään niin paljon, ettei siellä kohdussa olekaan ketään..

Oon yövuorossa tässä eikä kyllä mitään herkkua oo tää valvominen. Jos raskaus tästä jatkuu, niin en kyllä kovin kauan jaksa näitä öitä valvoa. En vaan millään halua puhua vielä töissä mitään koko jutusta. Ultraan pääsen yksityiselle 27.11. ja aattelin neuvolaankin soitella ens viikolla. Voi että kun olis kaikki hyvin!!! :) Niin käsittämättömän ihana tunne kuitenkin, kun ees ajattelee, että vauveli voi olla sylissä jo ens kesänä..
 
Mulla oireet alkoi n. 6+jotain. Tai no pari viikkoa aikasemmin palelin jo kun hullu ja selkä oli kipeenä.

Nyt on sellasta koko päivän jatkuvaa kuvotusta, varsinkin iltasin. Ja huimaa helposti. Siinä kello kahdeksan maissa illalla tekis jo mieli mennä nukkumaan :)
 
Takaisin
Top