Oireilua..

Täällä on käyty tänään myös halailemassa pönttöä kahdesti. :/ Just kun kuvittelin, että pahoinvointi saattaisi ehkä vähän alkaa jo helpottamaan. Meinaan kyllä kokeilla noita pahoinvointirannekkeita, kun ei jaksais kuitenkaan ihan kokoaikaa syödä ja se on ollut tähän mennessä ainut millä pahoinvointi on pysynyt poissa.
 
Toivotaan että rannekkeet toimisi :). Mulla vielä auttanut se kun mies kiikuttaa ennen sängystä nousemista tuoremehua ja lepään hetken siinä. Kai jotkut verensokerit tai jtn on niin alhaalla että tulee paha olo..
 
Täällä turvotaa, rinnat on tosi arat ja kipeet, väsyttää... ja välillä on ällö-olo. Pahoinvointia on yleensä iltaisin tai sillon jos kerkee nälkä iskeä. Oon töissä vanhusten hoito-kodissa ja eritteiden hajut tekee välillä TOSI pahaa..tietysti kun on hajuaisti herkistynut ja näin.. yök!
 
Mulla on ollu aika kurja olo koko viikon. Tänään oksensin ekan kerran. En tiedä oikein, mikä auttais. Yritän syödä ja kattoo, mikä pysyy sisällä. Toivottavasti helpottais mahdollisimman pian. Väsymys on myös jatkuvaa ja voimistuvaa, mut se ei ole mitään huonoon oloon jota poden koko ajan.
 
Kuuluiskohan nämä sydämentykytykset raskausoireisiin...?
Aijemmin tuntuivat nukkumaan mennessä, nyt päivälläkin ja inhottavasti kurkussa! Kahvia en ole juonut normaalia enempää. Stressiäkään ei ole, vaikka välillä "pelkää" että neuvolassa sanovat minun vain kuvittelevan olevani raskaana! Syvään hengenvetäminen auttaa jonkin verran.
Muutoin vähän etovaa oloa ajoittain, väsymystä ja ehkä siitä johtuvaa äksyilyä... Ja välillä tuntuu, ettei nälkä lähde syömällä!
 
Mulla tuntuu sydämentykytys kans nukkumaan mentäessä. Toissa iltana se tuntu jopa sormenpäissä, voi kyllä johtua siitä että aloin liikaa kuvittelemaan omassa päässä :D Väsymystä on paljon, lievää etovaa oloa ja mahan turpoamista iltaisin. Myös alamahassa nippailee välillä ärsyttävästi. Kaikki ylisöpöt jutut alkaa helposti itkettämään :)
 
Mulla oli ihan järkyttävääpahoinvointia vielä viikkoa sitten mutta nyt se on vähän hellittänyt-------> KUNHAN vaan muistan syödä tunnin kahden välein ja ihan reilusti. En kyllä enää ikinä haluis kokea sitä pahoinvointia, menin ihan toimintakyvyttömäksi siitä.. Tsemppiä kaikille näihin hankaliin oireisiin. :)
 
Kello on nyt yksi yöllä. Heräsin hetki sitten siihen kun oli hieman märkä olo. Ekana tietysti pelästyin että se on verta. Noh, nousin ylös ja verta se oli. Pikkuhousunsuoja oli ihan täyteen ja sänkyynkin oli valunut kunnon läntti kirkasta verta. Lievää alavatsakipua on, mutta sekin voi olla vielä normaalia kipua. Toivottavasti tämä ei nyt mene kesken. Huomenna tai siis jo tänään päivällä neuvola klo 13.30. Toivottavasti saan nukuttua ennen sitä. 
Ensin lakanat pois, petarin siivousta verestä ja sit kone uudestaan päälle ja katsomaan keskenmenon oireita. 
Kävi sekin mielessä, että jos tämä oli kaksosraskaus ja se toinen liukeni pois. Ei voi tietää. 
Toivon että pääsisin tämän takia sitten ultraankin aikaisemmin, ensimmäinen aika on meinaan 23.8. Toivon niin että sykkeet kuuluu huomisella ensimmäisellä neuvolakäynnillä. 
Pantiin kyllä tänään tai siis eilen kun kello on jo yli puolenyön. Jos vaikka se jotain vuotoa aiheuttanut. 
Huh, huh ja hoh, hoh!
 emoticon
 
Voi Emilia-82! kauhean säikäyttävä tilanne....toivotaan todellakin että touhuilu ois vaan aiheuttanut tuota....hui, täällä ihan sydän syrjällään kun huomasin sun viestin....tsemppiä hirmuisesti <3 huomenna se toivottavasti selviää ja parhain päin. Itsekin jonkunverran noista km lukenu ja monenmoisia oireitahan niissä on...
 
Emilia-82, toivotaan todella, että tuo vuoto johtuis seksistä eikä mistään muusta! Onneks se neuvola sattu huomiselle niin ei tartte odotella pitkään.
Ja toivottavasti niillä olis laite jolla sais sydänäänet kuulumaan.  Muistelen, et meillä edellisessä raskaudessa sanottiin, et vasta 10+ viikoilla kuuluu syke neuvolan laitteella. Mut riippuu varmaan just aika paljon laitteesta.
Että siis vaikka sykettä ei löytyis niin kaikki voi silti olla hyvin!!! Toivotaan parasta!

Kello tosiaan on 4.30 ja tää oire jatkuu... Siis herään lähes joks yö klo 4 ja sit menee puolesta tunnista tuntiin ennen kuin saan taas unen päästä kiinni. Ärsyttävää!!!
Esikoinen on nukkunu yönsä paremmin kolmen viikon ajan, heräänkö sen tottumuksen takia, et hän heräis vai johtuuko tää raskaudesta, paha sanoo... Mut jotenki tosi ärsyttävää pyöriä vaan sängyssä. Nyt nousin ylös ja läppäri sattu oleen valmiustilassa niin kohtahan se aika on mennykin, että pääsee takas nukkumaan =D
Onks muilla tällasta sisäistä kelloa?
 
Karmea herätys Emilia -82... Täälläkin niin toivotaan kaiken olevan hyvin!

jessica3 Mulla oli tuota neljältä heräilyä, kun lopetin yöllä imettämisen... Neuvolassa hätäilivät saanko nukuttua tarpeaksi, kun yöimetys jatkui pitkään. Kun sain sen pois, minä vaan jatkoin heräämistä! Jos ei muuten niin, vieressä oleva lapsi on "tarkistettava".

Minä jo ehdin miettiä olenkohan edes raskaana (että sanovat neuvolassa minun vain kuvitelleen), mutta yölliset vatsan vihlaisut kylkeä kääntäessä, kuten ekan raskauden ison masun vaiheessa (!!) ja itkuherkkyys... Eiköhän sitä ihan oikeasti raskaana olla!
Heräsin yölläkin siihen, että meinasin rueta itkemään!
 
Emilia -82, toivottavasti kaikki on hyvin! Jos sykkeet eivät kuuluneet neuvolassa, niin ainakaan sen perusteella ei kannata enempää huolestua. Kuten tuolla neuvolajutuissakin mainitsin, niin mulla ei eilen (rv 8+2) vielä kuulunut mitään ja neuvolantädin mukaan monesti vielä 10+ viikollakaan ei niillä vehkeillä saada kuulumaan. Toki tuo verenvuoto säikäyttää varmasti, mutta siitäkään kun ei aina tiedä mistä johtuu. Minullakin on pari kaveria, jotka ovat joskus joutuneet kiiruhtamaan päivystykseen vuodon takia, mutta ainakin heillä kaikki oli kuitenkin ok ja raskaus jatkui normaalisti.
 
Täällä oireilut alkoivat oikeastaan silloin, kun hedelmöitys tapahtui..
Vasta nyt yöt menevät ilman rintsikoita, sillä kipu helpottanut rinnoissa.
Viikolla 7 alkoi sitten todellinen huonovointisuus ja tänään aloitin lääkärin suosituksella B6-vitamiinin kokeilun. Sairaslomaa seuraavat kaksi viikkoa (3vuorotyö). Iltaisin pystyn onneksi syömään ja juomaan, tosin silloin alkaa armoton turvotus ja mahaan ei hirveästi mahdu mitään :)

 
Mun pahoinvointirannekkeet oli tulleet jo tänään postissa (tilasin eilen), joku hetki sitten laitoin ne käsiin ja nyt mulla ei ainakaan ole yhtään huono olo. Hirveän nättejähän nuo rannekkeet ei ole, mutta jos tällä vältän ainakin suurimman pahoinvoinnin, niin olkoot sitten vaikka kuinka rumia. :) Täytyy tulla raportoimaan vielä toiste, että onko noista ollut hyötyä.
 
Neuvolassa käyty tänään ja olo on erittäin helpottunut. Ultraan en saanut aikaisempaa aikaa, eikä ne sydänäänet kuuluneet. Sanoi että ei edes yritä kuunnella kun näillä viikoilla (8+0) ei vielä kuulu mitään. Viime raskaudesta mulla kuului rv:lla 9+4 ja silloinkin jo varoitteli että ei välttämättä vielä kuulu. Pyysin nyt kuitenkin että kuunnellaan jos vaikka kuuluisi, mutta eihän sieltä mitään kuulunut. 

Eiköhän se siitä seksistä johtunut. Ei parane harrastaa =) Noh, jos sit ultrassa 23.8 selviää enemmän jotain. Pelästyin vaan niin maan perkeleesti yöllä sitä vuotoa. En kuitenkaan niin paljon ressannut etten olisi saanut loppu yötä nukuttua. Jotenkin kuitenkin tajusin että ei ole mitään kipuja, että ei välttämättä ole kesken. Mieskin nousi sitten pojan (16kk)  kanssa aamulla seiskalta ylös että mä sain nukuttua hieman pidempään. 

 
Täällä on repäisykivut vähän häirinneet työpäivää :) Aamupahoinvointi oli vähempää tänään! :) Ehkä tosin sen takia, että nappasin sämpylän käteen heti herättyäni :)
 
Nää kaikki oireet on niin inhottavia. Iho kukkii, hiukset rasvaantuu melkein heti, mikään ei maistu, pyörryttää, oksettaa, väsyttää, närästää. jne. Nooh, tietääpähän ainakin olevansa raskaana. :D Tilasin ne pahoinvointirannekkeet, toivotaan että niistä olis jotain apua pahoinvointiin! :)
 
hei mistä ootte tilannu noita rannekkeita? tässä nyt on kärvistelty muutama päivä tuon yököttävän olon kanssa ja eilen meinasi töissä päästä itku kun oli niin kamala olo...

ja kuinka muuten saa sairaslomaa tuon pahoinvoinnin takia? eli soitetaanko neuvolaan vai ihan terveyskeskukseen? ja mites sitten sen lappusen kanssa että kirjottaako lääkäri siihen että "raskauspahoinvointi" vai jotaki muuta?
Sitäkin vielä mietin että mitä sanon pomolle, jos en voi töihin mennä? Laitanko vaan mahataudin piikkiin? :D
En oo vielä töissä puhunu mitään, enkä haluaisi vielä puhuakkaan..

anteeksi kauheasti tätä kysymysten tulvaa, mutta olis ihan kiva tietää näin etukäteen että jos mikään ei auta ja töihin ei pysty mennä :D
 

Itse ostin pahoinvointirannekkeeet apteekista, mutta tässä yksi paikka mistä voi tilata: http://www.pahoinvointi.fi/?gclid=CN6awsrBvLECFcgtmAod0jQAdA

Olin ite pari yötä pois töistä pahoinvoinnin ja oksentelun takia, pomolle sanoin puhelimessa, et kyseessä mahatauti.. Lääkäri sit kirjotti todistukseen "määrittelemätön raskausoksentelu", eli se ois selittelyn paikka pomolle :P

 
Takaisin
Top