Sairaslomatodistuksesta. Mul kävi viime raskaudessa niin, et olin pois töistä pari päivää just ennen joululomaa. Lääkärinä oli joku nuori kundi, joka oli ihan ääliö. Se ei ollenkaan ymmärtäny miten mulla voi olla paha olo. Ei myöskään ymmärtäny mun toivetta siitä, ettei kirjottais lappuun suoraan, et raskauspahoinvointi.
Niinpä se siinä sitten komeili hienosti kirjotettuna selvällä suomenkielellä...Onneks vein lapun pomolle vasta vuoden vaihteen jälkeen ja soitin hänelle ennen sitä ja sanoin, et tästä ei sit puhuta. Eikä puhuttu.
Nyt aion kertoa pomolle palatessani töihin, koska ultraanhan saa mennä työajalla, mut en viitti olla muuten vaan pois töistä ja myöhemmin selitellä, et olinkin ultrassa. Onneks mun lähiesinainen on sen verran mukava, että ihan hyvillä mielin voin kertoa.
Rannekkeista, ostin ne edellisessä raskaudessa. Välillä tuntu auttavan, välillä ei... Uskon kyllä, et akupunktiosta on hyötyä, mut se, että saa ne just oikeeseen kohtaan jne. aiheuttaa varmaan sen tehon vaihtelevuuden.
Täällä on jo välillä ollu vähän parempi olo pahoinvoinnin suhteen, mut tänään ollu tuskaa. Ehkä toi lämpötilakin vaikuttaa oloon. Onneks meil on viilee takkahune "maan alla" jonne suunnataan yöks.
Onks jollain jo alkanu närästää?
Mulla ei oo koskaan, siis koskaan koko elämässäni ollu närästystä ja viimeks kaikki sano, et kyllä raskauden jälkeen tiiät mitä se on... No, enpä tiedä... Tai siis tiedän, mut en oo ite kokenu. Missä vaiheessa se tulee jos tulee?