Oireilua..

Maha on kasvanut ihan hirveesti, ainakin tuntuu jo ihan raskausmahalta. Olen jo 100% varma että varttoon kaksosia. Aivan kuten oli viime raskaudessa 100% varma että tulee tyttö ja poika tuli. Tulisi nyt se ultra pian niin pääsee näkemään onko siellä yhtään mitään. Vielä 26 päivää odotusta ultraan. Kyllä odottavan aika on pitkä. 
Väsy on alkanut vaivata. 
 
nyt vasta luin ylempää... kauhea herätys tosiaan Emilia -82 !! Onneksi kaikki oli mallillaan siellä! :)

casssu oon miettinyt ihan samaa tuon saikun johdosta... Olen itse ollut niin vähän töistä poies, että epäily varmasti heräisi esimiehellä jos yhtäkkiä rupeaisin aamuisin ilmoittamaan olevani mahataudissa tai on huono olo... Toivon tietty, ettei niin pahaa oloa tulisi eteen, ettei töihin voi imennä... Joten itsekin mielenkiinnolla odottelen vastauksia esittämiisi kysymyksiin :)

karwis ei tuo lääkäri sitten voinut olla kirjoittamatta tuota raskaus-sanaa tuohon todistukseen :O

(.) Tänään rinnat ovat ylittäneet itsensä kipuilullaan... Mutta toisaalta on ihanaa, kun tietää, mistä johtuu <3
 
karwis tsemppejä! :) Ottaa hän varmaan uutisen ihan hyvin :)

(.) Täällä on tänään ollut pahempi päivä pahoinvoinnin kannalta... Oon yrittänyt usein syödä jotain, ettei tuu vielä ilkeempi olo :O
 
karwis: Kävin tänään hakemassa apteekista ne rannekkeet ja on ainaki mulla auttanu! :)
Voi ei, kiva lääkäri sulla.. Mukava alkaa näin varhaisessa vaiheessa selittelemään pomolle. Ite haluaisin pitää niin kauan salassa kun pystyy tai ainakin edes sinne 12-13viikolle asti, kun ei sitten jaksaisi selitellä jos sattuukin jotakin.. :/ mutta toivotaan parasta :) <3

vuononvaltiatar: Joo toivon kyllä että ei oikeesti tulisi niin kamalaa oloa ettei töihin pääse.. Toisaalta voin laittaa migreenin piikkiin sen oksentelun :D ehkä.. riippuu tosiaan lääkäristä sitten. :)

Oireita on tullu muutama lisää; pahoinvointi (joka onneksi helpottuu tuolla pahoinvointirannekkeella), rintojen arkuus ja aina vaan alamahaa vihloo välillä ja varsinkin sitten jos nousee nopeesti kun on istunu :o Vielä ei oo tarvinu kauheesti vessassa ravata. Viime yönä oli eka kerta ku heräs kesken unien vessaan :)

Olin hätäinen ja varasin yksityiselle ajan ultraan ja aika olis ens lauantaina. Viikkoja olis sillon täynnä 7+2. :) Näkyisköhän sielä jo jotakin? emoticon Kauheeta kun pitää olla näin malttamaton! :)
 
Jotenki tuntuu, et itellä noi pahoinvointirannekkeet toimii ja ei toimi. Tänään käytöstä huolimatta saanut syötyä vain hedelmiä ja vadelmakiisselivadelmamurosörsseliä, hiphei hurraa :)
 
Itse voisin muuten tilata kanssa noi rannekkeet, mutta toiminnan kannalta olisi varmaan parasta jos niitä pitäisi koko ajan... Töissä en niitä voisi käyttää ja siellä tuo pahoinvointi mietityttää... Ei ne kyllä kalliit ole, ettei kokeilla silti voisi :)

karwis harmittelut yksipuoliselle ravinnolle tänään :( Oon kyllä niin huojentunut, että lämmin ruoka menee täällä, ainakin vielä, alas :)

cassu ja ruokamyrkytys toimii kanssa joskus, muttei tietty joka päivä :) Tai sen varjolla voi tietty olla sen kolmekin päivää hyvin poies... Toivotaan tietty, ettei niin pahaa oloa tulisi! :) Mä en herää yöllä vessaan, jollen ole tosi reilusti juonut illan aikana ja/tai syönyt lisäksi reilummin... Onneksi :) Mutta vielä ehtii senkin :)
 
Sairaslomatodistuksesta. Mul kävi viime raskaudessa niin, et olin pois töistä pari päivää just ennen joululomaa. Lääkärinä oli joku nuori kundi, joka oli ihan ääliö. Se ei ollenkaan ymmärtäny miten mulla voi olla paha olo. Ei myöskään ymmärtäny mun toivetta siitä, ettei kirjottais lappuun suoraan, et raskauspahoinvointi.
Niinpä se siinä sitten komeili hienosti kirjotettuna selvällä suomenkielellä...Onneks vein lapun pomolle vasta vuoden vaihteen jälkeen ja soitin hänelle ennen sitä ja sanoin, et tästä ei sit puhuta. Eikä puhuttu.
Nyt aion kertoa pomolle palatessani töihin, koska ultraanhan saa mennä työajalla, mut en viitti olla muuten vaan pois töistä ja myöhemmin selitellä, et olinkin ultrassa. Onneks mun lähiesinainen on sen verran mukava, että ihan hyvillä mielin voin kertoa.

Rannekkeista, ostin ne edellisessä raskaudessa. Välillä tuntu auttavan, välillä ei... Uskon kyllä, et akupunktiosta on hyötyä, mut se, että saa ne just oikeeseen kohtaan jne. aiheuttaa varmaan sen tehon vaihtelevuuden.

Täällä on jo välillä ollu vähän parempi olo pahoinvoinnin suhteen, mut tänään ollu tuskaa. Ehkä toi lämpötilakin vaikuttaa oloon. Onneks meil on viilee takkahune "maan alla" jonne suunnataan yöks.

Onks jollain jo alkanu närästää?
Mulla ei oo koskaan, siis koskaan koko elämässäni ollu närästystä ja viimeks kaikki sano, et kyllä raskauden jälkeen tiiät mitä se on... No, enpä tiedä... Tai siis tiedän, mut en oo ite kokenu. Missä vaiheessa se tulee jos tulee?
 
Mä en oo tosi pitkään aikaan kirjotellu mitään, kun on vaan ollu niin karmee olo. Oon vaan kärvistelly täällä kotona ja yrittäny hoitaa ipanaa miehen töissä ollessa. Oon ollu nyt tän viikon saikulla. Onneks mun äiti on pitäny lasta eilisen ja tän päivän. Ovat olleet uimassa ja muuta. Saa lapsikin jotain tekemistä, kun täällä kotona oleminen on niin tylsää ja mä en jaksa yhtään mitään. Sain noi rannekkeet eilen ja tänään päivällä oli parempi olo. Lähin jopa miehen mukaan uittamaan koiraa (uuuu), mutta sen jälkeen on taas ollu paha olo ja yrjöt kurkussa. Ne rannekkeet on tosi vaikeeta asettaa, että tulis oikeeseen kohtaan. Toivotaan, että me kaikki päästäis tästä karseesta olosta eroon mahollisimman pian. Huh.
 
Mulla on "krapulaolo" aamusta puolille päivin asti. Ei ole tarvinnut onneksi vielä kertaakaan oksentaa, mutta yökkäyttää herkästi eikä pysty oikein syömään mitään. Lähipäivinä on myös ollut pää kipea ja mahassa paljon nippailuja, viiltelyjä yms. En muista oliko mulla viime raskaudessa noin paljon tuntemuksia mahassa kuin nyt tuntuisi olevan, muistaakseni ei. Väsymys piinaa kokoajan ja oon myös normaalia kärttyisämpi ja lyhytpinnaisempi. Oon normaalistikin aika tulistuvaa sorttia, mutta tää on jo ennenkuulumatonta :D
 
Kirjoitin aiemmin toiseen ketjuun vuodosta jota minulla oli. Nyt se on onneksi poissa ja uskon, että pieni on vielä menossa mukana :)

Väsymystä on vieläkin. Uutena on tullut huimaus ja silmissä sumenee aina kun nousee ylös. Pahaa oloa ei juurikaan ole (onneksi), mutta tietyt ruuat ovat alkaneet kuvottamaan. Kaikki raikas on hyvää :) Hampaita pestessä tulee yökkäyksiä ja tuntuu kuin hieman närästäisi. Mutta näillä mennään :)
 
Muakin muutamat ruuat kuvottaa ja kissoille en ilkeäisi millään laittaa ruokaa. Jotkut hajut ovat myös ihan kamalia ja saavat yökkäämään.

Raikkaista himotuksista tuli mieleen, että mun tekee varsinkin iltaisin mieli kaikkea sitruunaista. Etenkin lohkoperunoita, joihin puristetaan päälle sitruunaa! Tää sitruunaperunahimo olikin ensimmäinen asia, minkä takia mies oli ihan varma että olen raskaana :D
 
vuononvaltiatar: kiitos vinkistä! en tajunnutkaan että ruokamyrkytyksenki voi sanoa :D pitää vaan silti toivoa että ei tarttisi olla töistä pois :)

niissä rannekkeiden ohjeissahan lukee että parhaan tehon sais kahdella rannekkeella, mutta mä pärjään onneksi yhdellä :) ei oo meinaan mitään maailman kauneimpia nämä rannekkeet :)

sartzuli: oon kans miettiny tuota närästystä, kun ei muakaan oo ikinä närästäny eikä oo mitään hajua minkälaista se on :o kuulemma pitäis olla onnellinen jos ei oo ikinä närästäny :D
 
Närästyksestä, mulla alko viime raskaudessa muistaakseni siinä puolessa välissä. Ja sitä ennen oikeesti luulin tietäväni mitä närästys on, mutta en tiedä onko tää "raskausnärästys" vaan pahempaa kuin normaalisti.. Joskus tuli oikeen kyyneleet silmiin kun niin paljon sattu ja poltteli rintaan ja kurkkuun. Heti jos meni vähääkään kyyryyn tai edes puolimakaavaan asentoon, se alkoi.
Kaikki mahdolliset sallittavat närästyslääkkeet kävin läpi kunnes Losecista löysin loppuraskauden parhaan kaverin! :)
Närästys jäi synnytyssaliin, eikä ole sen koommin näkynyt. Mutta Losecia on jo valmiina kaapissa odottamassa jos alkaa tässäkin raskaudessa kiusaamaan.

Pahoinvointia! Pahoinvointia ja Pahoinvointia! Taitaa olla ainoa oire tällä hetkellä. Se on aikalailla jatkuvaa, kaikki etoo! Ja oksentamassakin on jo saanut käydä :/ Onneksi mies on vielä lomalla kun esikoisen kakkavaippakin saa yökkimään! :D Toivottavasti tää tästä raskauden edetessä helppais. :)
 
Kiitos samoin, esikoisen kakkavaipat kuvottaa. Ja myöskin yön jäljiltä pissavaipan haju. Me kestoillaan ja mulla ei oo koskaan etonu noi vaipat, mutta nyt niitten koneeseen laitto ja pisun löyhkä kuvottaa. Koira haisee pahalle, samoin lapsen kuola sun muut. Miehen kaikki dödöt ja suihkusaippuat yök, kuten viime raskaudessakin. Esikoisen syöttäminenkin on kamalaa, kun monet lämpimät ruoat etoo niin paljon ja lapsen on niitä pakko kuitenkin saada.

Mua närästi myös juurikin noin paljon viime raksaudessa, että tuli melkein itku silmään. En tosiaan ollut koskaan ymmärtänyt kuinka kamalaa närästys voi olla. Nyt tajuan, miksi niitä närästyslääkkeitä niin paljon mainostetaan, kun siitä vaivasta kärsiminen on kyl tosi inhottavaa. Mä en syöny siihen mitään lääkkeitä, kun koitin/koitan välttää KAIKKIA mahdollisia lääkkeitä raskauden aikana.
 
Täällä on jälleen vähän huonompi päivä töissä takana.. Tää kuumuus tekee varmasti olosta pahemman. Nyt kun iskee nälkee, iskee samalla äärettömän paha olo.. Miettisin tuossa kotimatkalla, että kehtaisiko johonkin puskaan sitten pysähtyä oksentaan, jos pakko olisi.. Mutta eihän hätä lue lakia :)
 
Tien poskeen vaan yrjölle! :) Mulla on suunnitelma töistä kotiin ajaessa. Suurin osa on motaria, ni heitän kyllä hätävilkut päälle ja ajan auton tien sivuun ja hyppään ulos yrjölle tai yrjöön autossa ämpäriin. Jos alkaa ajaessa oksentaa, ni tulee saletisti kolari!

Haha, viime raskaudessa yrjösin meidän kylän kebabbilan parkkiksella auton vieressä lauantai-iltana. Mulla ei tosiaan näkyny maha vielä, ni teinit vähän katteli et oon pikkasen liikaa ottanu. Tultiin just miehen kaa päivystyksestä (olin silloin toooosi huonona ja hakemassa saikkua) ja se halus käydä hakee kebabin. Jeah.
 
Mää luulin jo pääseväni helpolla pahoinvoinnin kans tässä raskaudessa. Mut ei, kolme päivää on ollu semmonen olo, että jokohan kuolema tulee. Noin neljään asti iltapäivällä vaan maannu pahoinvoinnin kourissa, oksennellu ja syömään ei oo pystyny melkeen mitään. Appelsiinituoremehu on pääasiallinen ravinto. Iltapäivästä sit helpottaa onneks ja pystyy jotain syömään. Sitrushedelmät, höttösämpylät ja mehujäät kuuluu nyt pääasialliseen ruokavalioon. En oo yhessäkään raskaudessa voinu näin pahoin! Hajut kuvottaa melkeen kaikki, just noi vaipat on ihan hirveitä, likaset tiskit, hiki, lämmin ruoka jne..

Nukkua vois kans kokoajan, yötäpäivää. Ikävä kyllä lapset vaan on hoidettava. Menis äkkiä viis viikkoo, sillon alkaa varmaan jo helpottaa. 

Närästys ei oo vielä rantautunu tänne, en oikee muista millon se alkaa, oisko joskus vähä ennen puoltaväliä..Joka raskaudessa on tullu ja tulee varmaan nytki. Ja se on kans tuskaa!

Tällä hetkellä on semmonen olo, et muistaa vaan raskauden huonot puolet ja kaikki kaameat vaivat. On siinä ihaniaki hetkiä, potkut ja muut..:) Et ei enskertalaiset oo aivan kauhuissaan et mihin on lähteny mukaan..;) Ja lohdutuksena, et ainakin mulla eka raskaus oli tosi helppo verrattuna sit muihin, kyl sen hyvin kestää ja on ihanaa aikaa. :)
 
pakkohan se tiytty sitten olisi pysähtyä oksentaan jossei muu auta, vaikkei se hauskaa olekaan :( Viime raskaudessa en tainnut viittä kertaa enempää oksentaa sen 12. vkolle edenneen raskauden kanssa... toivotaan, että ravinnolla, levolle jne. jutuilla saisi oloa tarpeeksi tasattua :)
 
Sartzuli: Mulla on ollut närästystä. Viimeraskaudessa alkoi n.20 rv tienoilla ja paheni kohti loppua, siis se on niin ikävän tuntusta.. Ihan kuin vatsanesteet olis nousemassa kurkusta. Ja just niinku muutkin kuvaili, kyllä siinä sai itkua vääntää. Lopussa mulla oli niin että jouduin nukkumaan istualteen ettei vatsanetseet nouse, koska heräsinkin pari kertaa siihen, että "oksensin suuhuni" :S Eli vatsanesteet siis todella nousivat.. Nyt mulla on ollut nyt jo välillä närästystä, eli se voi oikeastaan alkaa siis missä kohtaa vaan.

Mulla on tänää ollut sellaset olot että oksat pois. Järkyttävä migreeni iski, lähes koko näkökenttä pelkkää sahalaitaa, ja sen jälkeen päänsärkyä ja oksentelua. (Lensi oikeen kaarella jenkkileffojen tapaan.) Säikähdin jo että olisko raskausmyrkytyksen oireita (vaikkei ne oireet kuulemma ala vielä näillä viikoilla) ja kävin neuvolassa antaa pissanäytteen. Ei se kuullemma mitään vakavaa, ketoaineet vähän koholla (ja mitähän seki tarkotti?). Mut nyt pitäs vaan saada syötyä ja juotua et pysyy tolpillaan.. Onneks mies on vielä tän viikon lomilla, mutta ens viikosta lähtien oon omillani. :/

EDIT: Niin ja piti vielä sanoa että pahoinvointirannekkeet saapuivat tänään postista. Pidin niitä aamupäivän, mutta kun näköharhat alkoi niin säikähdin että johtuiko niistä ja otin pois. Nyt ei oo vielä huvittanut kokeilla uudestaan, mutta ehkä huomenna. Mutta siis toistaseksi ei mitään apua ollut.
 
Takaisin
Top