Oireilua..

Täällä on raskaus vasta alullaan, mutta oireita on jo viikon verran noin ollutkin :) Eilen testattu vasta plussa ja siihen mennessä olin varma, että menkat sieltä tulee... Viikon verran oli menkkajomotuksia aina välillä, kuumotusta, päänsärkyä ajoittain, jalkojen palelua sekä väsymystä :) Nyt meneillään 5+2, joten jään odottamaan, mitä tämä raskaus tuo tullessaan oireina :)
 
Siis huh huh.. Eilen just sanoin, että mua ei oo varmaan koskaan aikaisemmin turvottanut, en ainakaan oo tunnistanut sellasta tapahtumaa. Noh, nyt kyllä tasan tiedän sen tunteen, aivan uskomattoman turvonnut olo vatsassa, näyttääkin että olisi jo pidemmälläkin! Pelottavaa. Ei mulla viime raskaudesta ollut tosiaankaan mitään tämmöstä.. Ja nyt menossa kuitenkin vasta 4+6 eli ei vielä juuri mitään. Apuaa, mitähän vielä tuleman pitää.. :D Ihan ekana rupesi vaan mietityttämään, että kun on noita kaksosia meidän puolen suvussa useammat ja nyt parin sukupolven yli hypänneet......

Mites Jeliina, oliko sulla kaksosraskauden alussa jotenkin erilaiset tuntemukset??
 
R mulla oli juurikin tuo, et tuntemukset oli alusta asti tosi voimakkaat, tiesin jo 3+ viikolla et oon raskaana ko oli jo kaikki oireet. Ja maha kasvo aivan epänormaalin paljo. Oli ennen ekaa ultraa aivan varma, että oon oikeasti kuukautta pidemmällä mitä luulin. Sitten varsinkin, kun aloin tuntea liikkeet jo viikolla 10+!! No ultrassa sit selvis syy kaikkiin oireisiin, sielä oliki kaks! :) Tsemppiä sulle, jos sielä on kaks, niin ihana juttu se on. <3
 
Mulla ei (onneksi?) ole vielä mitää sen kummempia oireita oo ollu, vaikka muutama ystävä on niistä pelotellu. :D Vähän mahaa kihelmöi ja kutittaa sisältäpäin! Ja järkyttävät ilmavaivat.. siis ei voi olla todellista! XD Vähän on kyllä alaselkää ja mahaa särkeny, mutta ehkä mä nämä kestän mielummin kun kauheat aamupahoinvoinnit ja väsymykset mistä oon lukenu :)
Ainiin ja sitten on tämä aivan kummallisen rauhallinen olo. Tuntuu että koko ajan vaan hymyilyttää ja en oikeastaan edes hermostu mistään :) Mieskin on tätä ihmetellyt :D

Kysyin tuossa yksi päivä äidiltäni että kuinka hänen raskaudet on mennyt, niin ei kuulemma oo ollu mitään suuria oireita (esim. pahoinvointi), niin mietinkin nyt tässä että voisikohan se mahdollisesti olla periytyvää?

Olis kyllä kiva nauttia tästä raskaudesta kun ensimmäistä ja niiiin toivottua piskuista odotellaan! emoticon  
 
Huii... :D Kyllä tuossa eilen illalla miehen kanssa jo mietittiin, että miten sitä pärjäisi, jos kaksoset pärähtäisi. Saisit sit Jeliina lähettää vähän tuota tarmoasi ja jaksamistasi, kun suurperhettä jo pyörittelet ;) Ihana asiahan se olisi, mutta onhan se aina niin eri kuin yhden odotus. Mutta odotellaan nyt, pakko on kyllä varhaisultra tällä kertaa varata, en malta millään odottaa pidemmälle =) Katsotaan vaan, että jos rupeen enemmän tuota ajatusta mielessä pyörittelemään niin pian petyn, jos onkin vaan yksi asukki, hih :D
 
Tänään oksetti todella kovasti. Olin ihan vähällä oksentaa. Tosi huono olo välillä. Tuntuu, että alkaa pikkuhiljaa tulla kovemmiksi nää oireet... Milloinkohan tää olo helpottaa?
 
Levottomat jalat levottomat jalat: kaameaaaaa. Mulla on sama vaiva, ja jopa silloin kun ei ole raskaana. Raskaana pahemmat. Magnesiumia kokeilin kanssa. Parasta on ollut inhoamani erittäin reipas mm. potkunyrkkeily, missä saa jalat riuhdottua liikkeelle ja sen jälkeen hyvä venyttely. Oon uneksinut siitä "tyynypötköstä" johon voisin kietoa itseni pidemmällä ollessa. Auttaa jos laittaa kyljellään polvien väliin nimittäin paksun tyynyn. Oletko kokeillut? On se kaamea vaiva.
 
Ai niin.. lisäys vielä oireisiin... Mulaa pysyy kauhean huonosti mitään kädessä. En tiedä mistä johtuu, mutta tiputtelen jatkuvasti tavaroita :D
 
Luulin jo että ei juuri mitään oireita ole mulla, mutta kun luin muitten oireita niin oli kyllä tutun kuulosta. 
Yksi päivä mulla oli elohiiri kohdussa. Tuntui ihan kun vauva olisi potkinut, vaikka ei se silloin ollut vasta kuin parin millin mittainen. Ei varmaan oikein potkut tunnut siinä vaiheessa. 
Sitten on ollut sitä nipistelyä alavatsassa ja sit liitoskipua tai jotain repimisen tunnetta vatsassa kun venyttelee, nauraa tai tekee äkkinäisiä liikkeitä. 
Tuntuu myös että nenän limakalvot on olleet normaalia kuivemmat ja nenässä siksi koko ajan hölmö tunne. 
Vatsa on turvoksissa, johtuu ehkä myös syömisistä. Vai voiko vatsa ruveta kasvamaan jo tässä vaiheessa? Sekin on käynyt mielessä että jos siellä onkin kaksoset ja maha kasvaa sen takia nopeampaa. Noh, ultraan on vielä kuukausi aikaa. 
 
Pahoinvoinnista: en halua olla lannistava, mutta sen verran varoitan, että se pahoinvointi voi kestä koko raskauden.. se voi kestää puoleen väliin... mutta useimmat sanovat jotka on pahoinvointia kokenut että se helpottaa rv 12.
Mulla esikoisen aikana pahoinvointi paheni vain entisestään rv 12. ja oli kyllä tosi pettynyt olo kun kaikki puhuu tuosta rv 12 että sitten helpottaa kyllä.. mut onneksi sitten tajusin ottaa pahoinvointirannekkeet kokeiluun ja ne oli mun pelastus :) ne autto mulla ihan selkeesti ja säästyin tiputukselta. pahoinvointi anto periksi puolen välin tienoilla.
Pahoinvoinnista kärsivät, syökää mitä vain ikinä pystytte syödä, ei kannata vaakaa murehtia.

täällä vain näppyinen naama, väsy ja vessassa ramppaaminen.. :)
 
tänään onneksi sujui eka työpäivän loman jälkeen ihan hyvin :) Jännitin, kuinka jaksan touhuta tämän etovuuden kanssa, mutta helpotti olo onneksi siinä 10 maissa ja alkoi uudelleen siinä 15 maissa :)
 
Siis voi apua!! No kun siis mähän tiesin jo ennen menkkojen mahdollista alkamispäivää, että oon raskaana, kun oli kaikki mahdolliset pahoinvoinnit ja väsymykset. Aika veikeetä, jos ois kaksoset :D Toisaalta mulla on pitkä kierto. Näkyiskö kaksoisraskaus vahvana viivana jo varhaisilla viikoilla (jeliina) ? Mulla oli siis selkee, mut haalee. Toivon, että yks tulis kerrallaan, mut se otetaan, mitä annetaan :)

Mulla on edelleen väsymystä ja pahoinvointiakin jossain määrin. Se pysyy kurissa syömällä ja tää on aika syvältä myös syödä koko ajan. Tulee ne kilot muutenkin raskauden aikana, niin ei tarttis ihan tähän tapaan tän rouvan tankata ;) Ja toi turvotus... oh joy! Siis mä olin tänään ihan sen näkönen, et oisin ollu neljännellä kuulla. Kiva oli olla anoppilassa ja laihistella. Turvotus iskee siinä iltapäivällä/illalla.
 
Onko kellään kokemusta pahoinvointirannekkeista?? Alan olemaan epätoivonen tän olon kanssa..
 
Cissi84 onnittelut plussasta vielä tälläkin puolella <3 Kyllä mullakin oli melko varma aavistus raskaudesta, kun kp 37/28-35 testailin. Koska silloin rupesin ajattelemaan kaikkia loman aikana ilmenneistä oireita. Oli lievää etovuutta, isoakin väsymystä, raajojen palelua ja päänsärkyä... Jotkut sanovat, että tuo hcg:n nopea/hidas nousu antaisi osviittaa vauvan sukupuolesta, mutten tiedä onko tuolla mitään todellista perää :) Täällälkin on huonoa oloa, vaikka söisikin :O

Cilmi ystävälläni oli nuo rannekkeet käytössä ja tykkäsi paljon :)
 
Mulla pahoinvointi tulee noin jokatoinenpäivä ja silloin jos herään 8 aikaan tai myöhemmin enkä ehdi syödä aamiaista ennen sitä "kohtausta" :D Tulee ihan tuska hiki ja veto täysin pois ja tuntuu et vois melkeen tulla molemmista päistä ja yhtäaikaa... Sitten on myös rintojen turvotus, väsymys, pissalla ravaaminen.. Levottomat jalat.. Ihanaa :)
 
cilmi: mulla oli esikoisen aikana pahoinvointirannekkeet ja auttoi ehottomasti :) ne oli mun pelastus!
 
Suppi ja JoLi: ei auta magnesiumit ei. Tyyny jalkojen välissä helpottaa ehkä pikkasen mut eipä juuri. Yks mikä auttaa on, että hieroo koko koivet kylmägeelillä ja lämpimät housut jalkaan, mutta sitte tahtoo jäätyä niin ettei sen takia pysty nukkuun.. huoh..

R kohta sä tosiaan toivot et siel on kaks ko noin mietit paljon..;) 

Cissi84 tein sillon kaksosista testin 4+1 ja oli se semmonen aika tumma. Mut en tiiä onko sillä eroa normiin..
 
Mulla isoimmat oireet on väsymys ja palelu, siis ihan sellanen olo kun olis jatkuva kuume päällä.

Pahoinvointia on myös, mutta aika aaltoilevaa. Yleensä aamulla on hyvä olo, mutta päivällä alkaa oksettaa. Sit taas illalla on ihan ok. Vielä kuitenkin on pysynyt sisällä, pari kertaa noussut kurkkuun.

Rinnat ei ole enää niin arat kuin alussa, nännit hieman arat.
 
Jaahas, ensimmäinen aamupahoinvointiaamu!!! Ihan normisti aamulla aamupala ja sen jälkeen salamana vessaan. Tavaraa tuli ja tuli ja tuli. Sit helpotti heti ja olo niinku uudesti syntyny. 
 
Takaisin
Top